Постанова
від 20.06.2023 по справі 463/4634/23
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №463/4634/23

Провадження №3/463/1535/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2023 року м. Львів

Суддя Личаківського районного суду м. Львова Стрепко Н.Л., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Львівського РУП №1 ГУНП у Львівській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , українця, громадянина України, директора ТОВ «КОМ-ЕКО-Борислав 2010», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 28 травня 2023 року о 14:40 год. у м. Львові на вул. Пасічна, 62, зберігав рідини для електронних сигарет без марок акцизного податку у приміщенні магазину «Vаpe Shop», чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 164-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання 20 червня 2023 року не з`явився, про дату, час та місце такого був повідомлений у встановленому законом порядку, що стверджується довідкою про доставку йому 8 червня 2023 року повістки про виклик у дане засідання СМС-повідомленням на номер мобільного телефону, вказаний в протоколі, про причини неявки суд не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи не подав, пояснень по суті вчиненого правопорушення до суду не скерував, вину та факт вчинення правопорушення не заперечив.

Окрім того з протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАБ №951620від 1червня 2023рокувбачається, що ОСОБА_1 був повідомлений працівниками поліції, що такий буде скеровано для розгляду до Личаківського районного суду м. Львова.

За таких обставин, враховуючи положення ст. 268 КУпАП, відповідно до яких під час відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, справу може бути розглянуто у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи у відсутності ОСОБА_1 .

Оглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані у справі докази, суд приходить до наступного.

Відповідно до ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно з вимогами ст. 245 КУпАП, серед ряду завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.

З огляду на ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КУпАП адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАБ №951620 від 1 червня 2023 року, таким ОСОБА_1 вміняється вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 КУпАП, що полягало у зберіганні ним рідини для електронних сигарет без марок акцизного податку.

Так частиною 1 статті 164-5 КУпАП передбачено відповідальність за зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів з підробленими чи фальсифікованими марками акцизного податку посадовими особами підприємств - виробників, імпортерів і продавців таких товарів.

Зокрема відповіднодоп. 226.1 ст. 226 Податкового кодексу України у разі виробництва на митній території України рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов`язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.

При цьому згідно з п. 226.2. такої наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на ємності (упаковці) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.

Виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України (п. 226.3.)

Зокрема Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251

Згідно з п.п. 226.5, 226.8 ст. 226 Податкового кодексу України маркування рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється марками акцизного податку, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України. Кожна марка акцизного податку на рідини, що використовуються в електронних сигаретах, повинна мати окремий номер та позначення про квартал і рік випуску марки. Виробники та імпортери рідин, що використовуються в електронних сигаретах, ведуть облік та звітують про використання марок акцизного податку за видами марок (РІ «рідина імпортна», РВ «рідина вітчизняна») у кількісному виразі.

При цьому відповідно до п. 226.9. даної статті такими, що немарковані вважаються зокрема рідини, що використовуються в електронних сигаретах, з підробленими марками акцизного податку.

А пунктом 226.11. визначено, що ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку рідин, що використовуються в електронних сигаретах, забороняються.

Як вбачається з рапорту ДОП СДОП ВП Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області лейтенанта поліції М. Букрія від 1 червня 2023 року, вказаний вище протокол щодо ОСОБА_1 було складено у зв`язку з тим, що 28 травня 2023 року до чергової частини ЛРУП №1 ГУНП у Львівській області надійшов рапорт працівника УПП у Львівській області ДПП ст. лейтенанта поліції І.Світлак про те, що 28 травня 2023 року приблизно о 14:40 год. за адресою: м. Львів, вул. Пасічна, 64, під час перевірки магазину «Vаpe Shop» було виявлено відсутність ліцензії на право роздрібної торгівлі рідин, що використовуються у електронних сигаретах та відсутність акцизної марки на продукцію.

Так з долученого до протоколу витягу ЄО №16969 від 26 травня 2023 року вбачається, що 28 травня 2023 року о 14:41 год. під час перевірки магазину «Vаpe Shop» згідно з наказом Національної поліції України від 19 травня 2023 року №4844, було виявлено відсутню ліцензію на продаж роздрібної торгівлі рідини, що використовуються у електронних сигаретах та відсутність акцизної марки на продукції. В діях ФОП ОСОБА_2 вбачалось порушення суб`єкта господарської діяльності, у зв`язку з чим екіпажем поліції було повідомлено про дану подію на спецлінію 102 чергового ЛРУП 1 ГУНП у Л/о. Після цього поліцейськими було пораховано товар, який є в продажі з порушенням, а саме рідини до електронних сигарет: Alchеmist 30 ml 85 шт., Fruit united 30 ml 75 шт., Chaser lux 11 ml 31 шт., Chaser 10 ml 39 шт., Alchemist 10 ml 37 шт., Chaser lux 30 ml 25шт., Еlifiо 30 ml 41 шт., Hypo 30 ml 31 шт., Hype 60 ml 36 шт., Chаser 30 ml 101 шт., Novа 30 ml 45шт., Nova 15 ml 71 шт., 3gеr 15 ml 72 шт., Chaser 15 ml 30 шт., Cheser lub 15 ml 97 шт.; одноразові електронні сигарети: Val 1500 1 шт., Like 1500 27 шт., Like 1800 19 шт., Flaming dragon 1500 2 шт., Nord4000 179 шт. Під час спілкування було встановлено що продавця магазину « ІНФОРМАЦІЯ_2 » тимчасова з дозволу батьків заміняє ОСОБА_3 , 2005 року народження, мати ОСОБА_4 про працю у даному закладі повідомлена. ФОП ОСОБА_2 не з`явився на місце події, його інтереси приїхав представляти адвокат, працівником ЛРУП №1 було відібрано розписку та зобов`язання з`явитися 29 травня 2023 року для складання відповідних матеріалів до відділу поліції.

Аналогічні відомості містяться також в рапорті працівника УПП у Львівській області ДПП старшого лейтенанта поліції І. Світлака від 28 травня 2023 року.

Як вбачається з долученої до адміністративних матеріалів копії договору про передачу майна від 12 травня 2023 року, переліку майна та акту прийому-передачі до такого, ФОП ОСОБА_2 було передано ТОВ «КОМ-ЕКО-Борислав 2010», директором якого є ОСОБА_1 , нежитлове приміщення 1-го поверху за адресою: м. Львів, вул.. Пасічна, 64, в строкове оплатне користування.

При цьому відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ТОВ «КОМ-ЕКО-Борислав 2010» (ідентифікаційний код юридичної особи 37011772), основним видом економічної діяльності даного товариства є оброблення та видалення безпечних відходів.

До адміністративних матеріалів долучено розписку ОСОБА_1 від 1 червня 2023 року про те, що він добровільно видав продукцію в загальній кількості 1044 (рідини до електронних сигарет: Alchemist 30ml 85 шт., Fruit united 30ml 75 шт., Chaser lux 11ml 31шт., Chaser 10ml 39 шт., Alchemist 10ml 37 шт., Chaser lux 30ml 25 шт., Elflio 30ml 41 шт., Hype 30ml 31 шт., Hype 60ml 36 шт., Chaser 30 ml 101 шт., Nova 30ml 45 шт., Nova 15ml 71 шт., 3ger 15ml 72 шт., Chaser 15ml 30 шт., Chaser lub 15 ml 97 шт., одноразові електронні сигарети: Val 1500 1 шт., Like 1500 27 шт., Like 1800 19 шт., Flaming dragon 1500 2 шт., Nord4000 179 шт.), до прийняття судом рішення по справі.

При цьому у своїх письмових поясненнях від 1 червня 2023 року ОСОБА_1 вказує, що є давнім знайомим ОСОБА_2 , останній на договірних умовах в приміщенні магазину: м. Львів, вул. Пасічна, 64, надав майно та дозволив у приміщенні зберігати майно та користуватись таким. Стверджує, що тютюнові вироби та рідини, які виявили працівники патрульної поліції, належать йому та він зберігав такі для власних потреб та вжитку.

Беручи до уваги наведене вище, суд приходить до висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 КУпАП стверджується протоколом про адміністративне правопорушення серії ВАБ №951620 від 1 червня 2023 року, витягом ЄО №16969 від 28 травня 2023 року, рапортом інспектора взводу №1 роти №1 батальйону №3 УПП у Львівській області ДПП старшого лейтенанта поліції І. Світлака від 28 травня 2023 року, копією договору про передачу майна від 12 травня 2023 року з додатками до такого, письмовими поясненнями та розпискою ОСОБА_1 від 1 червня 2023 року, рапортом ДОП СДОП ВП Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області лейтенанта поліції М. Букрія від 1 червня 2023 року.

При цьому враховуючи кількість вилученої (добровільно виданої) продукції, а також те, що така зберігалась в приміщенні магазину, що спеціалізується на продажі електронних сигарет та рідин до таких, суд критично ставиться до посилань ОСОБА_1 , зазначених в його письмових поясненнях на те, що така зберігалась ним без мети збуту.

Відтак вивчивши матеріали справи вважаю, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 КУпАП.

Тому з врахуванням наведеного вище, особи правопорушника, тяжкості вчиненого, до нього слід застосувати адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 164-5 КУпАП у виді штрафу з конфіскацією вилученої продукції.

Окрім того, відповідно до ст. 40-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення судовий збір у справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 536,80 грн.

Керуючись ст.ст. 8, 33, 40-1, 164-5, 268, 283, 284, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 250 (двохсот п`ятдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 4250 (чотирьох тисяч двохсот п`ятдесяти) гривень з конфіскацією вилученої продукції в загальній кількості 1044 шт., а саме: рідин до електронних сигарет: Alchemist 30 ml 85 шт., Fruit united 30 ml 75 шт., Chaser lux 11 ml 31шт., Chaser 10 ml 39 шт., Alchemist 10 ml 37 шт., Chaser lux 30 ml 25 шт., Elflio 30 ml 41 шт., Hype 30 ml 31 шт., Hype 60 ml 36 шт., Chaser 30 ml 101 шт., Nova 30 ml 45 шт., Nova 15 ml 71 шт., 3ger 15 ml 72 шт., Chaser 15 ml 30 шт., Chaser lub 15 ml 97 шт.; одноразових електронних сигарет: Val 1500 1 шт., Like 1500 27 шт., Like 1800 19 шт., Flaming dragon 1500 2 шт., Nord4000 179 шт.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , в користь держави судовий збір в розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 (вісімдесят) копійок.

Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому даної постанови, а в разі її оскарження - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу у визначений строк, постанова надсилається для примусового виконання, а штраф стягується у подвійному розмірі, тобто становитиме 8 500 (вісім тисяч п`ятсот) гривень.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення через Личаківський районний суд м. Львова.

Суддя: Стрепко Н.Л.

СудЛичаківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено21.06.2023
Номер документу111635833
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного збору встановленого зразка

Судовий реєстр по справі —463/4634/23

Постанова від 20.06.2023

Адмінправопорушення

Личаківський районний суд м.Львова

Стрепко Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні