Ухвала
від 20.06.2023 по справі 759/11227/23
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/3638/23

ун. № 759/11227/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2023 року Святошинський районний суд м. Києва в складі:

слідчого-судді: ОСОБА_1

за участю секретаря : ОСОБА_2

розглянувши клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінального провадження № 42021112340000027 від 09.06.2021 за підозрою ОСОБА_4 , ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України, ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 358, ч. 3 ст. 358 КК України, ОСОБА_8 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України, суд-

УСТАНОВИВ:

20.06.2023 року до Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінального провадження № 42021112340000027 від 09.06.2021 за підозрою ОСОБА_4 , ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України, ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 358, ч. 3 ст. 358 КК України, ОСОБА_8 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України.

Клопотання обґрунтовано тим, що Відділом розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області, місцезнаходження якого дислокується за адресою: м. Київ, вул. Святошинська, 2А, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021112340000027 від 09.06.2021 за підозрою ОСОБА_4 , ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України, ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 358, ч. 3 ст. 358 КК України, ОСОБА_8 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України.

Процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні здійснюється групою прокурорів Київської обласної прокуратури та Обухівської окружної прокуратури Київської області.

Досудовим розслідуванням установлено що, в порушення вимог законодавства, що регламентують порядок здійснення господарської діяльності юридичними та фізичними особами, пов`язаною із будівництвом, реконструкцією, реставрацією та капітальним ремонтом об`єктів на території України, у ОСОБА_4 у невстановлені досудовим розслідуванням час та місці виник умисел на заволодіння бюджетними коштами виконавчого комітету Обухівської міської ради, які виділялись на капітальні та поточні ремонти дорожнього покриття вулиць, прибудинкових територій, парків та пішохідних зон в м. Обухів та сіл, які увійшли до складу Обухівської міської територіальної громади Київської області.

Усвідомлюючи, що самостійно реалізувати свій злочинний умисел, спрямований на особисте збагачення він не зможе, у невстановлений досудовим розслідуванням час, взявши на себе функцію загального керівництва ОСОБА_4 створив організовану злочинну групу з метою вчинення тяжких та особливо тяжких злочинів, до складу якої у різний період часу увійшли, знайомі із найближчого його оточення, визначивши необхідну для досягнення спільної мети кількість учасників групи, а також злочинну спеціалізацію вказаної групи, єдиною корисливою метою якої було вчинення тяжких та особливо тяжких злочинів на території Обухівського району Київської області, направлених на заволодіння бюджетними коштами.

З цією метою, ОСОБА_4 залучив на різних етапах діяльності членів організованої групи, з числа довірених осіб, а саме: ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , яким довів план злочинних дій, роль кожного члена групи у досягненні мети діяльності організованої групи направленої на заволодіння коштами місцевого бюджету Обухівської міської ради Київської області.

Крім того, організатором ОСОБА_4 , для досягнення кінцевої мети діяльності організованої групи направленої на заволодіння коштами місцевого бюджету Обухівської міської ради Київської області, залучено в ролі пособників інженера-проектувальника ОСОБА_7 та начальника відділу капітального будівництва виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області ОСОБА_8 , яким ОСОБА_4 довів план злочинних дій організованої групи, її кінцеву мету діяльності та дії, які необхідно виконати ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , на що останні погодились.

Для вчинення злочинів, членами злочинної групи, заздалегідь було розроблено план з розподілом ролей, згідно якого встановлено предмет злочинного посягання - кошти місцевого бюджету Обухівської міської ради Київської області, які виділялись на капітальні та поточні ремонти дорожнього покриття вулиць, прибудинкових територій, парків та пішохідних зон в м. Обухів та сіл, які увійшли до складу Обухівської міської територіальної громади Київської області.

Так, у ході досудового розслідування встановлено, що організована ОСОБА_4 група, діючи умисно, з корисливих мотивів, спільно з ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , а також за пособництва ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , реалізуючи свій злочинний план, направлений на протиправне заволодіння бюджетними коштами, шляхом внесення завідомо недостовірних відомостей до актів приймання виконаних будівельних робіт по договорам підряду №288/21, № 325/21, № 327/21, №334, № 335/21, № 336/21, №579/21, № 580/21, укладеними між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт», заволоділа коштами місцевого бюджету Обухівської міської ради Київської області на загальну суму понад 2,2 млн грн.

Згідно розробленого ОСОБА_4 злочинного плану, ПП «Канів-Граніт», як підприємство, що має технічні та виробничі можливості, а також відповідає кваліфікаційним вимогам для проведення робіт з ремонту дорожнього покриття, мало приймати участь у державних закупівлях щодо проведення капітальних та поточних ремонтів дорожнього покриття вулиць, прибудинкових територій, парків та пішохідних зон в м. Обухів та сіл, які увійшли до складу Обухівської міської територіальної громади Київської області.

В свою чергу, ОСОБА_4 , виконуючи свою роль як організатора та члена організованої групи, налогоджував контакт із службовими особами органів місцевого самоврядування - розпорядниками бюджетних коштів, забезпечував визнання ПП «Канів-Граніт» переможцем процедури проведення публічних закупівель та в подальшому, здійснював виконання робіт по договорам підряду від імені підприємства, а також контролював процес та виконанн робіт іншими офіційно працевлаштованими співробітниками підприємства, з метою подальшого забезпечення перерахування виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області грошових коштів на рахунок ПП «Канів-Граніт» за виконані договори підряду.

Роль ОСОБА_6 , відповідно до заздалегідь розробленого злочинного плану, надав ОСОБА_4 організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські повноваження від ПП «Канів-Граніт», укладав з розпорядниками бюджетних коштів договори підряду на поточний та капітальний ремонт дорожнього покриття на території Обухівського району Київської області, здійснював підписання виконавчої та технічної документації щодо виконання умов договорів підряду, підтверджував перед працівниками банку здійснення фінансових операцій по рахункам створеного ним суб`єкта господарювання.

Крім того, ОСОБА_6 , будучи службовою особою, використовуючи свої повноваження, з метою досягнення розробленого з організатором ОСОБА_4 злочинного плану, шляхом укладення з останнім Меморандуму від 10.05.2021, Агентського договору №10/05 від 10.05.2021 та видачі на ОСОБА_4 довіреності від 10.05.2021, наділив його повноваженнями щодо: представництва інтересів ПП «Канів-Граніт»; виконання робіт по договорам підряду від імені підприємства; контролю за процесом та виконанням робіт іншими офіційно працевлаштованими співробітниками підприємства; ведення переговорів з представниками органу місцевого самоврядування, в тому числі посадовими особами виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області та іншими суб`єктами господарської діяльності під час виконання договорів підряду; надання відомостей щодо сум та обсягів використаних будівельних матеріалів, залученого устаткування, механізмів та виконаних видів робіт, необхідних для внесення відповідальними особами до підсумкових відомостей ресурсів, локального кошторису на будівельні роботи, розрахунків загальновиробничих витрат до локального кошторису, актів приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2В) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3).

У зв`язку з вищевикладеним, ОСОБА_4 , згідно ч. 3 ст. 18 КК України, являється службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції за спеціальним повноваженням, яким останнього наділено повноважною службовою особою підприємства - директором ПП «Канів-Граніт» ОСОБА_6 на підставі укладених Меморандума від 10.05.2021, Агентського договору №10/05 від 10.05.2021 та видачі на ОСОБА_4 довіреності від 10.05.2021.

Для подальшої реалізації злочинного плану щодо заволодіння коштами місцевого бюджету Обухівської міської ради Київської області, ОСОБА_4 , у неустановлений досудовим розслідуванням час та місці, на виконання злочинного плану залучив в ролі виконавця - інженера технічного нагляду ОСОБА_5 , який згідно відведеної йому ролі в організованій групі здійснював технічний нагляд за виконанням довгорів підряду у зв`язку з укладенням договорів про здійснення технічного нагляду між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ТОВ «Технагляд Буд», від імені якого на підставі договору №01-02 від 15.03.2021 про надання послуг, укладеного між ТОВ «Технагляд Буд» та ФОП ОСОБА_5 , під час здійснення технічного нагляду діяв останній.

Разом з тим, ОСОБА_5 на виконання злочинного плану організованою ОСОБА_4 групи, в порушення вимог законодавства, що регламентує порядок здійснення господарської діяльності юридичними та фізичними особами, пов`язаними із будівництвом, реконструкцією, реставрацією та капітальним ремонтом об`єктів на території України, не виїжджаючи на об`єкти щодо яких укладено договори підряду між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт», не здійснюючи перевірку фактично виконаних прихованих робіт та у подальшому, не перевіряючи належним чином фактично виконані будівельні роботи, якість їх виконання та матеріалів, які використовувались підрядником, візував акти виконаних будівельних робіт (форми КБ-2В), які в подальшому передавались для підписання замовнику та були підставою для перерахування виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області бюджетних коштів на рахунок ПП «Канів-Граніт».

Крім того, з метою реалізації злочинного реалізації злочинного плану щодо заволодіння коштами місцевого бюджету Обухівської міської ради Київської області, ОСОБА_4 у неустановлений досудовим розслідуванням час та місці, з кола своїх знайомих залучив до спільного вчинення злочину в ролі пособника - інженера-проектувальника ОСОБА_7 , з якою підтримував товариські відносини у зв`язку з виконанням ПП «Канів-Граніт» договорів підряду з капітального та поточного ремонту дорожнього покриття на території Обухівської міської територіальної громади Київської області, та яка має кваліфікаціний сертифікат інжнера-проектувальника АР000654, виданого рішенням атестаційною архітектурної-будівельної комісії від 04.06.2012, тобто являється особою, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг.

На виконання злочинного плану організованої групи, ОСОБА_7 , згідно відведеної ОСОБА_4 їй ролі, не перебуваючи у трудових або цивільно-договірних відносинах з ПП «Канів-Граніт» та виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області, мала складати та вносити від імені замовника - ПП «Канів-Граніт» до наступних документів, зокрема: зведеного кошторисного-розрахунку вартості об`єкта будівництва; дефектного акту; пояснювальної записки; підсумкової відомості ресурсів; локального кошторису на будівельні роботи; розрахунку загальновиробничих витрат до локального кошторису; акту приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2В), завідомо недостовірні відомості щодо обсягу та сум виконаних робіт, видів робіт, використаних будівельних матеріалів, а також кількості та видів будівельних машин та механізмів, залучених до робіт, які їй мав надавати ОСОБА_4 .

У подальшому, ОСОБА_4 , з метою реалізації вищевказаного злочинного наміру організованої групи, у неустановлений досудовим розслідуванням час та місці, залучив до спільного вчинення злочину у ролі пособника - начальника відділу капітального будівництва виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області ОСОБА_8 , з якою підтримував товариські відносини у зв`язку з виконанням ПП «Канів-Граніт» договорів підряду з капітального та поточного ремонту дорожнього покриття на території Обухівської міської територіальної громади Київської області.

Згідно відведеної ОСОБА_4 ролі пособника організованій групі, ОСОБА_8 , будучи начальником відділу капітального будівництва виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області, яка призначена на вказану посаду розпорядженням Обухівського міського голови №256-к від 05.07.2021 та наділена повноваженнями щодо контролю проведення процедури закупівель, на виконання злочиного плану організованої групи, з метою недопущення визнання переможцями інших суб`єктів господарської діяльності під час оголошення виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області про проведення закупівель пов`язаних з капітальним та поточним ремонтом дорожнього покриття на території Обухівської міської територіальної громади Київської області, сприяла організованій ОСОБА_4 групі, здійснючи: контроль щодо участі у закупівлі не менше двох суб`єктів господарської діяльності, серед яких являлось учасником ПП «Канів-Граніт» та у разі непроведення процедури закупівлі вказувала ОСОБА_4 щодо необхідності повторної участі у закупівлі та пошуку іншого суб`єкта господарської діяльності який може виступити в ролі учасника задля дотримання вимог ч. 2 ст. 20 ЗУ «Про публічні закупівлі»; через підлеглих їй працівників відділу капітального будівнцитва Обухівської міської ради Київської області, які являються уповноваженими особами щодо оголошення та проведення тендерних процедур від імені виконавчого комітету Обухівської міської ради (далі - упоноважена особа), контролювала хід проведення процедури закупівель з подальшим визначенням переможця ПП «Канів-Граніт», шляхом відхилення інших учасників через невідповідність їх поданої документації вимогам тендерної документації.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 у вчиненні злочинів підтверджується наступними доказами:

- повідомленням УСР в Київській області ДСР НП України від 09.06.2021 щодо виявлення ознак кримінального правопорушення;

- матеріалами виконаних доручень від УСР в Київській області ДСР НП України від 11.06.2021 та 08.02.2022;

- протоколами за результатами проведення обшуків від 25.05.2022 та вилученими документами, у тому числі за адресою фактичного місця здійснення господарської діяльності ПП «Канів-Граніт» та ФОП ОСОБА_5 , приміщень виконавчого комітету Обухівського міської ради Київської області та відділу капітального будівництва виконавчого комітету Обухівського міської ради Київської області, а також за адресами фактичних місць проживання ОСОБА_4 та ОСОБА_7 ;

- протоколами оглядів речових доказів, зокрема вилучених документів та речей в ході проведених обшуків 25.05.2022;

- протоколами за результатами проведення обшуків від 13.10.2022 та вилученими документами у приміщеннях виконавчого комітету Обухівського міської ради Київської області та відділу капітального будівництва виконавчого комітету Обухівського міської ради Київської області;

- протоколами оглядів речових доказів, зокрема вилучених документів та речей в ході проведених обшуків 13.10.2022;

- протоколами допитів власника ТОВ «Технаглядбуд» ОСОБА_9 , директора ТОВ «Технагляд» ОСОБА_10 , головного бухгалтера ПП «Канів-Граніт» ОСОБА_11 , інженера кошторисника ПП «Канів-Граніт ОСОБА_12 , фізичної особи-підприємця ОСОБА_13 , депутата Обухівської міської ради ОСОБА_14 ;

- протоколами огляду місцевості (автомобільної дороги) від 04.08.2022, де проведено за участі спеціалістів огляд об`єктів по договорам підряду, укладеними між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт»;

- протоколами отримання зразків (кернів) улаштованого асфальтобетонного покриття для проведення експертизи від 04.08.2022, де за участю спеціалістів відбрано зразки кернів на об`єктах по договорам підряду, укладеними між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт»;

- протоколами огляду місцевості від 17.08.2022 та 02.09.2022, де за участю судових експертів проведено огляд об`єктів по договорам підряду, укладеними між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт», зокрема по договорам: № 325/21, № 327/21, № 335/21, № 336/21, № 580/21;

- протоколами лабораторних випробовувань зразків улаштованого асфальтобетонного покриття, які були відібрані по договорам підряду, укладеними між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт», зокрема по Договорам: № 325/21, № 327/21, № 335/21, № 336/21, № 580/21, де встановлено, що дорожнє покриття з асфальтобетонної суміші типу В10 марки 1, яке улаштоване згідно вказаних договорів підряду, не відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-119-2011 та ДБН В.2.3.-4:2015, тобто на об`єкті влаштована невідповідна асфальтобетонна суміш;

- довідкою інженера-проектувальника з кошторисної частини від 06.09.2022, яка сформована за результатами перевірки об`єктів капітального ремонту, здійснених виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області, згідно якої в ході перевірки 16 об`єктів капітального ремонту встановлено завищення обсягів виконаних робіт на загальну суму 1 638 394,09 грн;

- отриманими в порядку ст. 93 КПК України документами від Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області, Обухівської міської ради Київської області, ТОВ «Технаглядбуд» та ПП «Канів-Граніт», які направлені судовим експертам для проведення судових будівельно-технічних та економічних експертиз;

- висновками судових експертів відділення бюро у м. Києві Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. Заслуженого професора М.С. Бокаріуса» за результатами проведення будівельно-технічних експертиз по договорам підряду, укладеними між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт», зокрема по Договорам: №288/21, № 325/21, № 327/21, №334, № 335/21, № 336/21, №579/21, № 580/21, якими встановлено наявність збитків, які заподіяно під час виконання договорів підряду на загальну суму понад 2,2 млн грн.;

- висновками судових експертів Київського НДЕКЦ МВС України за результатами проведення судових економічних експертиз по договорам підряду, укладеними між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт», зокрема по Договорам: №288/21, № 325/21, № 327/21, №334, № 335/21, № 336/21, №579/21, № 580/21, якими підтверджено суму збитків з урахування висновків експертів за результатами проведення будівельно-технічних експертиз, та які заподіяні місцевому бюджету Обухівської міської ради Київської області на загальну суму понад 2,2 млн грн.;

- протоколами отриманих тимчасових доступів до відомостей, що перебували у володінні операторів мобільного зв`язку, а також банківських установ та протоколами оглядів вказаних відомостей відповідно;

- розсекреченими протоколами за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій - «зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж» від 07.09.2021, 15.11.2021, 18.01.2022, 05.07.2022 відносно ОСОБА_4 , де встановлено, що останній займався представництвом інтересів ПП «Канів-Граніт» перед Обухівською міською радою; виконанням робіт по договорам підряду від імені підприємства; контролем за процесом та виконанням робіт іншими працевлаштованими співробітниками підприємства; веденням переговорів з представниками органу місцевого самоврядування, у тому числі посадовими особами виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області та іншими суб`єктами господарської діяльності під час виконання договорів підряду; наданням відомостей щодо сум та обсягів використаних будівельних матеріалів, залученого устаткування, механізмів та виконаних видів робіт, необхідних для внесення ОСОБА_7 до підсумкових відомостей ресурсів, локального кошторису на будівельні роботи, розрахунків загальновиробничих витрат до локального кошторису, актів приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2В) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3);

- протоколами за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій - «зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж» від 07.09.2021, 21.12.2021 відносно ОСОБА_5 , де встановлено, що останній, будучи інженером технічного нагляду, на якого покладалось ряд обов`язків згідно договорів про здійснення технічного нагляду, укладеними між Обухівською міською радою та ТОВ «Технаглядбуд», умисно, не виїжджаючи на об`єкти щодо яких укладено договори підряду між виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області та ПП «Канів-Граніт» та не здійснюючи перевірку фактично виконаних прихованих робіт у подальшому не перевіряючи належним чином фактично виконані будівельні роботи, якість їх виконання та матеріалів, які використовувались підрядником, візував акти виконаних робіт, які в подальшому передавались для підписання замовнику та були підставою для перерахування виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області бюджетних коштів на рахунок ПП «Канів-Граніт»;

- протоколами за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій - «зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж» від 29.10.2021, 15.11.2021 відносно ОСОБА_7 , де встановлено, що остання, маючи кваліфікаціний сертифікат інженера-проектувальника та не перебуваючи у трудових або цивільно-договірних відносинах з ПП «Канів-Граніт», складала та вносила від імені замовника - ПП «Канів-Граніт» до наступних документів, зокрема: зведеного кошторисного-розрахунку вартості об`єкта будівництва; дефектного акту; пояснювальної записки; підсумкової відомості ресурсів; локального кошторису на будівельні роботи; розрахунку загальновиробничих витрат до локального кошторису; акту приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2В), відомості щодо обсягу та сум виконаних робіт, видів робіт, використаних будівельних матеріалів, а також кількості та видів будівельних машин та механізмів, залучених до робіт, які їй надавав ОСОБА_4 ;

- протоколами за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій - «зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж» від 15.11.2021, 21.12.2021, 18.01.2022, 03.05.2022, відносно ОСОБА_8 , де встановлено, що остання, обіймаючи посаду начальника відділу капітального будівництва виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області, з метою недопущення визнання переможцями інших суб`єктів господарської діяльності під час оголошення виконавчим комітетом Обухівської міської ради Київської області про проведення закупівель пов`язаних з капітальним та поточним ремонтом дорожнього покриття на території Обухівської міської територіальної громади Київської області по договорам підряду №579/21 та №580/21, сприяла організованій ОСОБА_4 групі, здійснючи: контроль щодо участі у закупівлі не менше двох суб`єктів господарської діяльності, серед яких являлось учасником ПП «Канів-Граніт» та у разі непроведення процедури закупівлі вказувала ОСОБА_4 щодо необхідності повторної участі у закупівлі та пошуку іншого суб`єкта господарської діяльності, який може виступити в ролі учасника задля дотримання вимог ч. 2 ст. 20 ЗУ «Про публічні закупівлі»; через підлеглих їй працівників відділу капітального будівнцитва Обухівської міської ради Київської області, які являються уповноваженими особами щодо оголошення та проведення тендерних процедур від імені виконавчого комітету Обухівської міської ради (далі - упоноважена особа), контролювала хід проведення процедури закупівель з подальшим визначенням переможця ПП «Канів-Граніт», шляхом відхилення інших учасників через невідповідність їх поданої документації вимогам тендерної документації.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що з метою досягнення спільного злочинного наміру, направленого на заволодіння бюджетними коштами, ОСОБА_4 , з числа своїх знайомих, до злочинної схеми залучив ОСОБА_15 , який має певні навички та зв`язки в конвертаційних операціях, а також зареєстровані підприємства, через які конвертує безготівкові кошти у готівку, шляхом надання ОСОБА_4 реквізитів ТОВ «Ера Новації» (код ЄДРПОУ 37559844) для того щоб останній перераховував з ПП «Канів-Граніт» та ФОП « ОСОБА_13 » на рахунок зазначеного товариства безготівкові кошти, які в подальшому ОСОБА_15 «конвертує» у готівку, та передає в обумовленому місці ОСОБА_4 для подальшого її розподілу між учасниками групи.

Зокрема, за результатами проведення негласних слідчих (розшукових) дій зафіксовано, що за вказівкою ОСОБА_4 , з відома та за погодженням ОСОБА_6 , головним бухгалтером ПП «Канів-Граніт» здійснено перерахування грошових коштів на підконтрольне підприємство ОСОБА_15 05.08.2021 у сумі 300 000 грн. та 25.08.2021 у сумі 700 000 грн. за наданням фіктивних послуг підприємством останнього для ПП «Канів-Граніт», про що свідчать розмови між ОСОБА_4 та ОСОБА_15 про вибір категорії наданих послуг, які дають можливість уникнути фіксацію порушень органами Державної податкової служби України по здійсненню фінансових операцій.

Разом з цим, 23.11.2022 до Обухівської окружної прокуратури Київської області від Державної податкової служби України надійшов висновок про результати аналітичного дослідження фінансово-господарської діяльності ПП «Канів-Граніт» щодо наявності у діяльності останнього ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та/або інших правопорушень, на загальну суму 1 460 000 грн.

На даний час у ході досудового розслідування встановлено наявність у приватній власності підозрюваного ОСОБА_6 , ІПН НОМЕР_1 наступного майна, зокрема:

транспортний засіб марки Nissan модель Rogue, 2018 року випуску, номер кузова: НОМЕР_2 ;

транспортний засіб марки Toyota модель Land Cruiser, 2008 року випуску, номер кузова: НОМЕР_3 ;

комплекс за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер майна 4389953);

домоволодіння за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер майна 133309).

Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Згідно п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Крім того, ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України, який згідно ст. 12 КК України є особливо тяжким та передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Незастосування такого заходу забезпечення як накладення арешту на майно може призвести до його знищення, приховання та відчуження, у зв`язку із чим, буде неможливо досягти меті дієвості кримінального провадження, в тому числі, досягнення завдань кримінального провадження, передбаченого абз. 2 ч. 1 ст. 170 КПК України.

Згідно ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Беручи до уваги те, що відносно майна, яке перебуває у приватній власності підозрюваного ОСОБА_6 , наявні достатні підстави вважати, що суд може призначити покарання за результатами судового розгляду кримінального провадження, в тому числі, у виді конфіскації майна згідно ч. 5 ст. 191 КК України, у зв`язку з чим, виникла необхідність у зверненні до слідчого судді з клопотанням про арешт майна.

В судовому засіданні слідчий підтримав клопотання про арешт майна.

Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про його задоволення виходячи з наступного.

Згідно ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленого цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

2. Арешт майна допускається з метою забезпечення:

1)збереження речових доказів;

2)спеціальної конфіскації;

3)конфіскації майна, як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4)відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

3. У випадку передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

4. Арешт може бути накладений на майно, на яке раніше накладено арешт відповідно до інших актів законодавства. У такому разі виконанню підлягає ухвала слідчого судді, суду про накладення арешту на майно відповідно до правил цього Кодексу.

5. У невідкладних випадках і виключно з метою збереження речових доказів або забезпечення можливої конфіскації чи спеціальної конфіскації майна у кримінальному провадженні щодо тяжкого чи особливо тяжкого злочину, за погодженням прокурором, може бути накладено попередній арешт на майно або кошти на рахунках фізичних або юридичних осіб у фінансових установах. Такі заходи застосовуються протягом 48 годин. Невідкладно після прийняття такого рішення, але не пізніше ніж протягом 24 годин, прокурор звертається до слідчого судді з клопотанням про арешт майна.

Якщо у визначений цією частиною строк прокурор не звернувся до слідчого судді із клопотанням про арешт майна або якщо в задоволенні такого клопотання було відмовлено, попередній арешт на майно або кошти вважається скасованим, а вилучене майно або кошти негайно повертаються особі.

6. Арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі на кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

7. Заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

8. Заборона використання житлового приміщення особам, які на законних підставах проживають у такому житловому приміщенні, не допускається.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно з ч. 2 ст. 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: правову підставу для арешту майна; можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність, можливість спеціальної конфіскації майна; розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою; розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третій осіб.

Враховуючи наведене та керуючись ст. ст. 131-132, 167, 170-173, 175, 309, 395 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання на майно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , шляхом заборони розпоряджання та відчуження, а саме на:

-транспортний засіб марки Nissan модель Rogue, 2018 року випуску, номер кузова: НОМЕР_2 ;

-транспортний засіб марки Toyota модель Land Cruiser, 2008 року випуску, номер кузова: НОМЕР_3 ;

- комплекс за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер майна 4389953);

-домоволодіння за адресою: АДРЕСА_2 (реєстраційний номер майна 133309).

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено27.06.2023
Номер документу111640687
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —759/11227/23

Ухвала від 20.06.2023

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Шум Л. М.

Ухвала від 20.06.2023

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Шум Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні