Постанова
від 19.05.2023 по справі 760/8126/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/8126/23 3/760/3450/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 травня 2023 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Федоренко Д.В., представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Щербака О.Г., представника власника товару ТОВ «Фларм» - директора ОСОБА_2 , розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України, фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

12.04.2023 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці ДМСУ надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0011/10000/23 від 04.01.2023 року, складений відносно гр. України, фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

З протоколу №0011/10000/23 про порушення митних правил від 04.01.2023 року встановлено, що 31.10.2022 з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів, що надійшли з території Словацької Республіки на адресу ТОВ «ФЛАРМ» (ЄДРПОУ 40007855), громадянином України, фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на підставі договору доручення на надання митно-брокерських послуг від 24.03.2022 №24032022-1 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Ліски» Київської митниці шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ, якій було присвоєно №UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0).

Разом з митною декларацією було подано комерційні та товаросупровідні документи:

- рахунок-проформа №223220111 від 21.10.2022,

- автотранспортна накладна від 25.10.2022 №3987669,

- сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 (Movement certificate EUR. 1) від 25.10.2022 №D388195,

- дозвіл Національної поліції України від 13.10.2022 №097622 на придбання предметів з додатком,

- дозволи Національної поліції України від 13.10.2022 №033395 та від 19.10.2022 №018037 на право перевезення предметів, матеріалів і речовин, на які поширюється дозвільна система, з додатками,

- довідка про транспортні витрати від 25.10.2022 №170/22.

У графі 31 вищевказаної митної декларації заявлені до митного контролю та оформлення товари являли собою основні частини мисливських карабінів - нижні частини ствольної коробки карабіну - 150 шт., нижні частини ствольної коробки карабіну тип G - 5 шт., стволи карабіну Grand Power калібру 9х21 - 150 шт., а також неосновні частини рушниць або гвинтівок - магазини 9х21 на 10 набоїв - 150 шт., магазини 9х21 на 20 набоїв - 150 шт., магазини 9х21 на 30 набоїв - 250 шт., магазини 9х21 на 30 набоїв С - 150 шт., фіксатори стволу карабіну - 150 шт., частини екстрактору карабіну - 150 шт., дульне гальмо-компенсатор - 150 шт., і не є товарами військового призначення та подвійного використання.

В рамках виконання митних формальностей, доданих/скорегованих із використанням системи управління ризиками (СУР), уповноваженою посадовою особою проведено митний огляд заявлених до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ від 31.10.2022 №UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0) товарів, про що складено відповідний акт №UA100180/2022/030782.

За результатами проведеного митного огляду товарів встановлено, що заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ від 31.10.2022 №UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0) товари являють собою нижні частини ствольної коробки у кількості 150 шт. із серійними номерами: НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_9, НОМЕР_8, НОМЕР_10, НОМЕР_15, НОМЕР_16, НОМЕР_17, НОМЕР_22, НОМЕР_18, НОМЕР_28, НОМЕР_29, НОМЕР_151, НОМЕР_150, НОМЕР_149, НОМЕР_148, НОМЕР_144, НОМЕР_134, НОМЕР_125, НОМЕР_41, НОМЕР_40, НОМЕР_34, НОМЕР_12, НОМЕР_13, НОМЕР_25, НОМЕР_24, НОМЕР_30, НОМЕР_31, НОМЕР_147, НОМЕР_146, НОМЕР_145, НОМЕР_139, НОМЕР_133, НОМЕР_124, НОМЕР_42, НОМЕР_44, НОМЕР_36, НОМЕР_35, НОМЕР_37, НОМЕР_26, НОМЕР_14, НОМЕР_21, НОМЕР_32, НОМЕР_33, НОМЕР_143, НОМЕР_142, НОМЕР_138, НОМЕР_129, НОМЕР_122, НОМЕР_43, НОМЕР_45, НОМЕР_38, НОМЕР_39, НОМЕР_46, НОМЕР_47, НОМЕР_48, НОМЕР_27, НОМЕР_11, НОМЕР_20, НОМЕР_141, НОМЕР_137, НОМЕР_132, НОМЕР_128, НОМЕР_117, НОМЕР_49, НОМЕР_50, НОМЕР_51, НОМЕР_52, НОМЕР_53, НОМЕР_54, НОМЕР_55, НОМЕР_56, НОМЕР_140, НОМЕР_23, НОМЕР_136, НОМЕР_131, НОМЕР_127, НОМЕР_19, НОМЕР_116, НОМЕР_113, НОМЕР_105, НОМЕР_93, НОМЕР_83, НОМЕР_75, НОМЕР_71, НОМЕР_65, НОМЕР_61, НОМЕР_57, НОМЕР_135, НОМЕР_130, НОМЕР_126, НОМЕР_123, НОМЕР_119, НОМЕР_115, НОМЕР_112, НОМЕР_104, НОМЕР_97, НОМЕР_92, НОМЕР_86, НОМЕР_79, НОМЕР_76, НОМЕР_72, НОМЕР_66, НОМЕР_62, НОМЕР_58, НОМЕР_121, НОМЕР_120, НОМЕР_118, НОМЕР_114, НОМЕР_108, НОМЕР_103, НОМЕР_100, НОМЕР_96, НОМЕР_89, НОМЕР_85, НОМЕР_80, НОМЕР_77, НОМЕР_73, НОМЕР_69, НОМЕР_67, НОМЕР_63, НОМЕР_59, НОМЕР_111, НОМЕР_110, НОМЕР_107, НОМЕР_102, НОМЕР_99, НОМЕР_95, НОМЕР_91, НОМЕР_88, НОМЕР_82, НОМЕР_81, НОМЕР_78, НОМЕР_74, НОМЕР_70, НОМЕР_68, НОМЕР_64, НОМЕР_109, НОМЕР_60, НОМЕР_106, НОМЕР_101, НОМЕР_98, НОМЕР_94, НОМЕР_90, НОМЕР_87, НОМЕР_84;

нижні частини ствольної коробки у кількості 5 шт. із серійними номерами: НОМЕР_152, НОМЕР_153, НОМЕР_154, НОМЕР_155, НОМЕР_156;

стволи калібру 9х21 у кількості 150 шт. із серійними номерами: НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_9, НОМЕР_8, НОМЕР_10, НОМЕР_15, НОМЕР_16, НОМЕР_17, НОМЕР_22, НОМЕР_18, НОМЕР_28, НОМЕР_29, НОМЕР_151, НОМЕР_150, НОМЕР_149, НОМЕР_148, НОМЕР_144, НОМЕР_134, НОМЕР_125, НОМЕР_41, НОМЕР_40, НОМЕР_34, НОМЕР_12, НОМЕР_13, НОМЕР_25, НОМЕР_24, НОМЕР_30, НОМЕР_31, НОМЕР_147, НОМЕР_146, НОМЕР_145, НОМЕР_139, НОМЕР_133, НОМЕР_124, НОМЕР_42, НОМЕР_44, НОМЕР_36, НОМЕР_35, НОМЕР_37, НОМЕР_26, НОМЕР_14, НОМЕР_21, НОМЕР_32, НОМЕР_33, НОМЕР_143, НОМЕР_142, НОМЕР_138, НОМЕР_129, НОМЕР_122, НОМЕР_43, НОМЕР_45, НОМЕР_38, НОМЕР_39, НОМЕР_46, НОМЕР_47, НОМЕР_48, НОМЕР_27, НОМЕР_11, НОМЕР_20, НОМЕР_141, НОМЕР_137, НОМЕР_132, НОМЕР_128, НОМЕР_117, НОМЕР_49, НОМЕР_50, НОМЕР_51, НОМЕР_52, НОМЕР_53, НОМЕР_54, НОМЕР_55, НОМЕР_56, НОМЕР_140, НОМЕР_23, НОМЕР_136, НОМЕР_131, НОМЕР_127, НОМЕР_19, НОМЕР_116, НОМЕР_113, НОМЕР_105, НОМЕР_93, НОМЕР_83, НОМЕР_75, НОМЕР_71, НОМЕР_65, НОМЕР_61, НОМЕР_57, НОМЕР_135, НОМЕР_130, НОМЕР_126, НОМЕР_123, НОМЕР_119, НОМЕР_115, НОМЕР_112, НОМЕР_104, НОМЕР_97, НОМЕР_92, НОМЕР_86, НОМЕР_79, НОМЕР_76, НОМЕР_72, НОМЕР_66, НОМЕР_62, НОМЕР_58, НОМЕР_121, НОМЕР_120, НОМЕР_118, НОМЕР_114, НОМЕР_108, НОМЕР_103, НОМЕР_100, НОМЕР_96, НОМЕР_89, НОМЕР_85, НОМЕР_80, НОМЕР_77, НОМЕР_73, НОМЕР_69, НОМЕР_67, НОМЕР_63, НОМЕР_59, НОМЕР_111, НОМЕР_110, НОМЕР_107, НОМЕР_102, НОМЕР_99, НОМЕР_95, НОМЕР_91, НОМЕР_88, НОМЕР_82, НОМЕР_81, НОМЕР_78, НОМЕР_74, НОМЕР_70, НОМЕР_68, НОМЕР_64, НОМЕР_109, НОМЕР_60, НОМЕР_106, НОМЕР_101, НОМЕР_98, НОМЕР_94, НОМЕР_90, НОМЕР_87, НОМЕР_84;

магазини в 4-х різних конфігураціях та характеристиках;

фіксатори стволу карабіну (складається з 7 металевих частин);

частини екстракторів карабіну (складається з 4 металевих частин);

дульні гальмо-компенсатори.

Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 09.12.2022 №1420003302-0232 надані на дослідження проби (зразки) є спеціально призначеними компонентами, а саме складовими частинами (основними включно) нарізної вогнепальної зброї виробництва «GRAND POWER, s.r.o.» (Словацька Республіка), що призначені для використання з пістолетами-карабінами «GRAND POWER» лінійки «STRIBOG», які мають ознаки спеціально призначених компонентів пістолетів-кулеметів, зазначених в позиції ML1.a Списку товарів військового призначення, що є додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення» (далі - Список товарів військового призначення), та в позиції ML1.d Списку товарів військового призначення, зокрема - з`ємні обойми (магазини), вогнегасники для зброї, яка контролюється згідно з позиціями ML1.a, ML1.b або ML1.c Списку товарів військового призначення.

З урахуванням того, що заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією ІМ40ДЕ від 31.10.2022 №UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0) товари мають ознаки таких, на які поширюється процедура здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення і останні задекларовані у графі 31 митної декларації саме як «основні та неосновні частини мисливських карабінів, рушниць або гвинтівок, які не є частинами для військового призначення та подвійного використання», фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 в порушення вимог статей 257, 266 МК України не заявлено точні та достовірні відомості про товари.

Будь-яка документація (висновки попередньої ідентифікації в сфері державного експортного контролю, дозволи Держекспортконтролю на міжнародне переміщення товарів), що за описом відповідають наданим на дослідження зразкам, митному органу не надавалась.

Таким чином, гр. ОСОБА_1 не заявив точних та достовірних відомостей про товари, які фактично являють собою складові частини (основні включно) нарізної вогнепальної зброї виробництва «GRAND POWER, s.r.o.» (Словацька Республіка) - нижні частини ствольної коробки у кількості 155 шт., стволи калібру 9х21 у кількості 150 шт., магазини 9х21 - 700 шт., фіксатори стволу карабіну - 150 шт., частини екстрактору карабіну - 150 шт., дульне гальмо-компенсатор - 150 шт., на які поширюється процедура здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення.

Згідно з висновком СЛЕД Держмитслужби від 09.12.02.2023 №142000-3301-0059 (з урахуванням зміни №1 від 02.03.2023) вартість вищевказаних товарів складає 2619016, 7 грн.

Предмети порушення митних правил у справі про ПМП № 0011/10000/23 тимчасово вилучено на підставі ст. 511 МК України та розміщені на складі Київської митниці в кількості 1445 одиниць.

Предмети порушення митних правил у справі про ПМП №0011/10000/23 в кількості 10 одиниць (по 1-й кожного найменування) після проведення дослідження в НДЕКЦ МВС України передані власнику товару ТОВ «Фларм», який ініціював проведення вказаного дослідження перед поданням митної декларації від 31.10.2022 №UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0).

Отже, в діях громадянина України, фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України.

Представник Київської митниці ДМС України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0011/10000/23 від 04.01.2023 року доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 472 МК України, застосувавши до неї стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів з конфіскацією цих товарів, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвокат Щербак О.Г. подав письмові пояснення та просив закрити провадження у справі про порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 472 МК України, відносно ФОП ОСОБА_1 за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

В обґрунтування своїх заперечень щодо протоколу про порушення митних правил представник ОСОБА_1 зазначив, що матеріали справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, які не задекларовані, та не заявлені за встановленою формою точних та достовірних відомостей наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, оскільки відомості щодо товару (зазначені в гр. 31 митної декларації) були точні та достовірні, тобто відповідали тим документам, якими керувався ОСОБА_1 під час подання митної декларації та на момент митного оформлення.

Додатково надали дозвільний документ на здійснення міжнародних передач товарів, виданий ТОВ «Фларм» Державною службою експортного контролю України (Держекспортконтроль).

Також в судовому засіданні представник власника товару декларанта ТОВ «Фларм» директор ОСОБА_2 підтримала доводи захисника Овадчука Павла Павловича, просила закрити провадження у справі про порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України, відносно ФОП ОСОБА_1 за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення представника митного органу, врахувавши письмові пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За диспозицією ст. 472 Митного кодексу України, недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України характеризується як умислом, так і необережністю.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 472 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Судом встановлено, що 31.10.2022 з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів, що надійшли з території Словацької Республіки на адресу ТОВ «ФЛАРМ» (ЄДРПОУ 40007855), громадянином України, фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на підставі договору доручення на надання митно-брокерських послуг від 24.03.2022 №24032022-1 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Ліски» Київської митниці шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ, якій було присвоєно №UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0).

Разом з митною декларацією було подано комерційні та товаросупровідні документи:

- рахунок-проформа №223220111 від 21.10.2022,

- автотранспортна накладна від 25.10.2022 №3987669,

- сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 (Movement certificate EUR. 1) від 25.10.2022 №D388195,

- дозвіл Національної поліції України від 13.10.2022 №097622 на придбання предметів з додатком,

- дозволи Національної поліції України від 13.10.2022 №033395 та від 19.10.2022 №018037 на право перевезення предметів, матеріалів і речовин, на які поширюється дозвільна система, з додатками,

- довідка про транспортні витрати від 25.10.2022 №170/22.

У графі 31 вищевказаної митної декларації заявлені до митного контролю та оформлення товари являли собою основні частини мисливських карабінів - нижні частини ствольної коробки карабіну - 150 шт., нижні частини ствольної коробки карабіну тип G - 5 шт., стволи карабіну Grand Power калібру 9х21 - 150 шт., а також неосновні частини рушниць або гвинтівок - магазини 9х21 на 10 набоїв - 150 шт., магазини 9х21 на 20 набоїв - 150 шт., магазини 9х21 на 30 набоїв - 250 шт., магазини 9х21 на 30 набоїв С - 150 шт., фіксатори стволу карабіну - 150 шт., частини екстрактору карабіну - 150 шт., дульне гальмо-компенсатор - 150 шт., і не є товарами військового призначення та подвійного використання.

В рамках виконання митних формальностей, доданих/скорегованих із використанням системи управління ризиками (СУР), уповноваженою посадовою особою проведено митний огляд заявлених до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ від 31.10.2022 №UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0) товарів, про що складено відповідний акт №UA100180/2022/030782.

За результатами проведеного митного огляду товарів встановлено, що заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ від 31.10.2022 №UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0) товари являють собою нижні частини ствольної коробки у кількості 150 шт. із серійними номерами: НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_9, НОМЕР_8, НОМЕР_10, НОМЕР_15, НОМЕР_16, НОМЕР_17, НОМЕР_22, НОМЕР_18, НОМЕР_28, НОМЕР_29, НОМЕР_151, НОМЕР_150, НОМЕР_149, НОМЕР_148, НОМЕР_144, НОМЕР_134, НОМЕР_125, НОМЕР_41, НОМЕР_40, НОМЕР_34, НОМЕР_12, НОМЕР_13, НОМЕР_25, НОМЕР_24, НОМЕР_30, НОМЕР_31, НОМЕР_147, НОМЕР_146, НОМЕР_145, НОМЕР_139, НОМЕР_133, НОМЕР_124, НОМЕР_42, НОМЕР_44, НОМЕР_36, НОМЕР_35, НОМЕР_37, НОМЕР_26, НОМЕР_14, НОМЕР_21, НОМЕР_32, НОМЕР_33, НОМЕР_143, НОМЕР_142, НОМЕР_138, НОМЕР_129, НОМЕР_122, НОМЕР_43, НОМЕР_45, НОМЕР_38, НОМЕР_39, НОМЕР_46, НОМЕР_47, НОМЕР_48, НОМЕР_27, НОМЕР_11, НОМЕР_20, НОМЕР_141, НОМЕР_137, НОМЕР_132, НОМЕР_128, НОМЕР_117, НОМЕР_49, НОМЕР_50, НОМЕР_51, НОМЕР_52, НОМЕР_53, НОМЕР_54, НОМЕР_55, НОМЕР_56, НОМЕР_140, НОМЕР_23, НОМЕР_136, НОМЕР_131, НОМЕР_127, НОМЕР_19, НОМЕР_116, НОМЕР_113, НОМЕР_105, НОМЕР_93, НОМЕР_83, НОМЕР_75, НОМЕР_71, НОМЕР_65, НОМЕР_61, НОМЕР_57, НОМЕР_135, НОМЕР_130, НОМЕР_126, НОМЕР_123, НОМЕР_119, НОМЕР_115, НОМЕР_112, НОМЕР_104, НОМЕР_97, НОМЕР_92, НОМЕР_86, НОМЕР_79, НОМЕР_76, НОМЕР_72, НОМЕР_66, НОМЕР_62, НОМЕР_58, НОМЕР_121, НОМЕР_120, НОМЕР_118, НОМЕР_114, НОМЕР_108, НОМЕР_103, НОМЕР_100, НОМЕР_96, НОМЕР_89, НОМЕР_85, НОМЕР_80, НОМЕР_77, НОМЕР_73, НОМЕР_69, НОМЕР_67, НОМЕР_63, НОМЕР_59, НОМЕР_111, НОМЕР_110, НОМЕР_107, НОМЕР_102, НОМЕР_99, НОМЕР_95, НОМЕР_91, НОМЕР_88, НОМЕР_82, НОМЕР_81, НОМЕР_78, НОМЕР_74, НОМЕР_70, НОМЕР_68, НОМЕР_64, НОМЕР_109, НОМЕР_60, НОМЕР_106, НОМЕР_101, НОМЕР_98, НОМЕР_94, НОМЕР_90, НОМЕР_87, НОМЕР_84;

нижні частини ствольної коробки у кількості 5 шт. із серійними номерами: НОМЕР_152, НОМЕР_153, НОМЕР_154, НОМЕР_155, НОМЕР_156;

стволи калібру 9х21 у кількості 150 шт. із серійними номерами: НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_9, НОМЕР_8, НОМЕР_10, НОМЕР_15, НОМЕР_16, НОМЕР_17, НОМЕР_22, НОМЕР_18, НОМЕР_28, НОМЕР_29, НОМЕР_151, НОМЕР_150, НОМЕР_149, НОМЕР_148, НОМЕР_144, НОМЕР_134, НОМЕР_125, НОМЕР_41, НОМЕР_40, НОМЕР_34, НОМЕР_12, НОМЕР_13, НОМЕР_25, НОМЕР_24, НОМЕР_30, НОМЕР_31, НОМЕР_147, НОМЕР_146, НОМЕР_145, НОМЕР_139, НОМЕР_133, НОМЕР_124, НОМЕР_42, НОМЕР_44, НОМЕР_36, НОМЕР_35, НОМЕР_37, НОМЕР_26, НОМЕР_14, НОМЕР_21, НОМЕР_32, НОМЕР_33, НОМЕР_143, НОМЕР_142, НОМЕР_138, НОМЕР_129, НОМЕР_122, НОМЕР_43, НОМЕР_45, НОМЕР_38, НОМЕР_39, НОМЕР_46, НОМЕР_47, НОМЕР_48, НОМЕР_27, НОМЕР_11, НОМЕР_20, НОМЕР_141, НОМЕР_137, НОМЕР_132, НОМЕР_128, НОМЕР_117, НОМЕР_49, НОМЕР_50, НОМЕР_51, НОМЕР_52, НОМЕР_53, НОМЕР_54, НОМЕР_55, НОМЕР_56, НОМЕР_140, НОМЕР_23, НОМЕР_136, НОМЕР_131, НОМЕР_127, НОМЕР_19, НОМЕР_116, НОМЕР_113, НОМЕР_105, НОМЕР_93, НОМЕР_83, НОМЕР_75, НОМЕР_71, НОМЕР_65, НОМЕР_61, НОМЕР_57, НОМЕР_135, НОМЕР_130, НОМЕР_126, НОМЕР_123, НОМЕР_119, НОМЕР_115, НОМЕР_112, НОМЕР_104, НОМЕР_97, НОМЕР_92, НОМЕР_86, НОМЕР_79, НОМЕР_76, НОМЕР_72, НОМЕР_66, НОМЕР_62, НОМЕР_58, НОМЕР_121, НОМЕР_120, НОМЕР_118, НОМЕР_114, НОМЕР_108, НОМЕР_103, НОМЕР_100, НОМЕР_96, НОМЕР_89, НОМЕР_85, НОМЕР_80, НОМЕР_77, НОМЕР_73, НОМЕР_69, НОМЕР_67, НОМЕР_63, НОМЕР_59, НОМЕР_111, НОМЕР_110, НОМЕР_107, НОМЕР_102, НОМЕР_99, НОМЕР_95, НОМЕР_91, НОМЕР_88, НОМЕР_82, НОМЕР_81, НОМЕР_78, НОМЕР_74, НОМЕР_70, НОМЕР_68, НОМЕР_64, НОМЕР_109, НОМЕР_60, НОМЕР_106, НОМЕР_101, НОМЕР_98, НОМЕР_94, НОМЕР_90, НОМЕР_87, НОМЕР_84;

магазини в 4-х різних конфігураціях та характеристиках;

фіксатори стволу карабіну (складається з 7 металевих частин);

частини екстракторів карабіну (складається з 4 металевих частин);

дульні гальмо-компенсатори.

Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 09.12.2022 №1420003302-0232 надані на дослідження проби (зразки) є спеціально призначеними компонентами, а саме складовими частинами (основними включно) нарізної вогнепальної зброї виробництва «GRAND POWER, s.r.o.» (Словацька Республіка), що призначені для використання з пістолетами-карабінами «GRAND POWER» лінійки «STRIBOG», які мають ознаки спеціально призначених компонентів пістолетів-кулеметів, зазначених в позиції ML1.a Списку товарів військового призначення, що є додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення» (далі - Список товарів військового призначення), та в позиції ML1.d Списку товарів військового призначення, зокрема - з`ємні обойми (магазини), вогнегасники для зброї, яка контролюється згідно з позиціями ML1.a, ML1.b або ML1.c Списку товарів військового призначення.

В протоколі про порушення митних правил №0011/10000/23 від 04.01.2023 року зазначено, що гр. ОСОБА_1 не заявив точних та достовірних відомостей про товари, які фактично являють собою складові частини (основні включно) нарізної вогнепальної зброї виробництва «GRAND POWER, s.r.o.» (Словацька Республіка) - нижні частини ствольної коробки у кількості 155 шт., стволи калібру 9х21 у кількості 150 шт., магазини 9х21 - 700 шт., фіксатори стволу карабіну - 150 шт., частини екстрактору карабіну - 150 шт., дульне гальмо-компенсатор - 150 шт., на які поширюється процедура здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення.

Разом з тим, з таким висновком митного органу суд не погоджується, виходячи з наступного.

Відповідно до пунктів 1 та 3 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Згідно з ч. 3 ст. 75 Митного кодексу України (далі - МКУ) для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати органу доходів і зборів, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 4 ст. 266 МК України передбачено, що у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Згідно ст. 472 МК України адміністративним правопорушенням є недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Об`єктом порушення є встановлений законом порядок переміщення (пересилання) через митний кордон України товарів, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі такого переміщення.

Об`єктивна сторона - полягає у вчиненні дій, спрямованих на недекларування, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Суб`єктом вказаного правопорушення (відповідно до ст. 459 МКУ) можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку.

Згідно з ч. 4 ст. 368 Митного кодексу України, у разі наявності доказів недостовірності заявленої фактурної вартості товарів органи доходів і зборів визначають їх вартість самостійно, на підставі ціни на ідентичні або подібні (аналогічні) товари відповідно до вимог цього Кодексу.

В матеріалах справи міститься Висновок експертного дослідження Державного науково-дослідного експертно- криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ України від 28.10.2022 за №ЕД-19-22/39666/1-БЛ.

Цей висновок було складено за результатами проведеного експертного дослідження, проведеного за заявою ТОВ «Фларм» відносно товарів, які декларувалися за митною декларацією UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0).

В резолютивній частині висновку судовий експерт зазначає, що надані на дослідження об`єкти є частинами до мисливських та спортивних карабінів.

Відповідно до частини другої ст. 2 закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» дія цього закону не поширюється, зокрема, на міжнародні передачі газової, спортивної чи мисливської зброї. Це виключає віднесення товарів, які є предметом цього адміністративного правопорушення до товарів, на які поширюється процедура здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення.

Одночасно, суд бере до уваги надані в судовому засіданні та оглянуті додаткові докази - дозвільний документ на здійснення міжнародних передач товарів, виданий ТОВ «Фларм» Державною службою експортного контролю України (Держекспортконтроль), у тому числі зброї лінійки «STRIBOG».

Відповідно до ст. 21 закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» митні органи здійснюють митні формальності, необхідні для пропуску через митний кордон України, випуску у відповідний митний режим товарів військового призначення та подвійного використання на підставі відповідного дозвільного документа на здійснення міжнародних передач товарів, отриманого від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, з використанням механізму «єдиного вікна» відповідно до Митного кодексу України. Через що, декларант мав на момент здійснення митного контролю всі документи дозвільного характеру для здійснення міжнародної передачі товарів.

Крім того, відповідно до постанови про закриття кримінального провадження №22022101110000366, вказане кримінальне провадження було порушено, у тому числі за фактом декларування товарів за митною декларацією UA100180/2022/030782 (MRN №22UA100180030782U0).

В ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ «ФЛАРМ» зареєстрована у Державній службі експертного контролю, як суб`єкт здійснення господарської діяльності та ознайомлена з порядком здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають Державному експертному контролю.

Підставами для закриття провадження було відсутність фактичних даних на підтвердження причетності осіб до порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, а проведеними оперативно-розшуковими заходами конкретних фактів щодо порушення встановленого порядку здійснення Міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, вчинених фігурантами, а також іншими особами, причетних до вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 201, ч. 1 ст. 333 КК України, не виявлено.

Надаючи оцінку доказам у справі, а саме висновкам судового експерту ДНДЕКЦ МВС України та експертів Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби, суд зазначає наступне.

Як встановлено в статті 7 закону України «Про судову експертизу», судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, їх територіальні філії, експертні установи комунальної форми власності, а також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених цим Законом.

До державних спеціалізованих установ, серед інших, належать експертні служби Міністерства внутрішніх справ України.

Крім того, відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України 03 листопада 2015 року №1343 єдиним органом, який проводить оцінку відповідності (випробування, сертифікації, інспектування), відстрілювання вогнепальної зброї та огляду її технічного стану, є Експертна служба Міністерства внутрішніх справ України, до складу якої входить Державний науково-дослідний експертно-криміналістичний центр Міністерства внутрішніх справ України.

Враховуючи викладене, Спеціалізована лабораторія з питань експертизи та досліджень Держмитслужби не є суб`єктом судової експертизи, а отже його використання для вирішення судового спору, як про це зазначається в статті 1 вказаного закону, обмежено.

На підставі викладеного, суд вважає, що в матеріалах справи відсутні належні докази стосовно того, що громадянином ОСОБА_1 умисно було не заявлено точних та достовірних відомостей про товари, на які поширюється процедура здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення. Належних та допустимих доказів можливості використання задекларованих товарів для вогнепальної зброї всупереч вимогам законодавства митницею не надано.

Таким чином, вищевикладені обставини свідчать, про відсутність в діях громадянина ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`активному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

На підставі наведеного, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, з огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення гр. України ОСОБА_1 , адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, суд приходить до висновку, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю в діях останнього складу правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9, 247, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 245, 252, 280, 283, 287-294 КУпАП України, ст.ст. 196, 257, 265, 472,487,495 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про притягнення громадянина України, фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України - закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Повернути власнику товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил від 04 січня 2023 року №0011/10000/23 відповідно до опису предметів від 04 січня 2023 року, у встановленому законом порядку після сплати належних митних платежів.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.05.2023
Оприлюднено21.06.2023
Номер документу111640695
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —760/8126/23

Постанова від 31.07.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Мосьондз Іван Анатолійович

Постанова від 19.05.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні