Рішення
від 20.06.2023 по справі 905/181/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901,UA368999980313151206083020649


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20.06.2023 Справа №905/181/23

Господарський суд Донецької області у складі судді Хабарової М.В., розглянувши матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Техармапром»

до Комунального підприємства «Маріупольводоканал»

про стягнення 66 240,00 грн

Без повідомлення (виклику) учасників справи

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Техармапром» звернулось до Господарського суду Донецької області з позовом до Комунального підприємства «Маріупольводоканал» про стягнення основного боргу у розмірі 66 240,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані неналежним виконання відповідачем умов договору поставки №141 від 19.02.2020.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 06.03.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/181/23, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників сторін.

03.04.2023 на поштову адресу Господарського суду Донецької області від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує в повному обсязі, оскільки, по-перше, позивач всупереч умовам п. 4.7 Договору не зареєстрував податкову накладну; по-друге, не надав документи, зазначені в п. 4.6 Договору; по-третє, відсутні первинні документи, що підтверджують факт поставки за Договором; по-четверте, фактичне постачання товару не відбулося, а отже у відповідача відсутній обов`язок щодо здійснення розрахунку з позивачем.

31.03.2023 на електронну пошту суду від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій позивач зазначає, що на виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 у справі №160/24870/21 податкова накладна №101 від 30.12.2020 зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, позивач зазначає, що товар був поставлений на адресу відповідача та прийнятий ним без зауважень, що підтверджується видатковою накладною №101 від 30.12.2020 з підписом представника відповідача та печаткою КП «Маріупольводоканал».

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач можливістю подання заперечень на відповідь на відзив відповідно до ст. 167 Господарського процесуального кодексу України, не скористався.

Враховуючи достатність часу, наданого сторонам для подачі доказів в обґрунтування своїх позицій у справі, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів.

За приписами ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.

Оскільки клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило, у відповідності до ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, Господарський суд Донецької області

ВСТАНОВИВ:

19.02.2020 між Комунальним підприємством «Маріупольське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» (покупець, відповідач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Техармапром» (постачальник, позивач) підписано Договір поставки №141 (далі - Договір), відповідно до п. 1.1 якого постачальник зобов`язується поставити продукцію виробничо-технічного призначення (далі товар) по найменуванню, у кількості та в терміни відповідно до умов цього Договору, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити поставлений товар в установленому цим Договором порядку та розмірі.

Найменування, асортимент, кількість, комплектність і ціна товару узгоджені сторонами в Специфікації (Додаток №1) до цього Договору, що є його невід`ємною частиною (п.1.2 Договору).

Код за Державним Класифікатором 021:2015:35110000-8 Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання (п. 1.3 Договору).

Поставка товару здійснюється за цінами, які визначені відповідно до умов поставки, вказані в Специфікації, і включають в себе всі податки, збори та інші обов`язкові платежі, а також вартість тари, упаковки, маркування та інші витрати постачальника, пов`язані з постачанням товару (п. 3.1 Договору).

Ціна Договору визначається як сумарна вартість товару, поставка якого здійснюється відповідно до доданої до нього Специфікації, та складає 220800,00 грн, у тому числі ПДВ 20%: 36800,00 грн, є твердою та змінам не підлягає (п. 3.2 Договору).

Оплата покупцем товару здійснюється в національній валюті України (гривні) шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника, вказаний у реквізитах цього Договору (п. 3.3 Договору).

Покупець здійснює оплату товару за цінами і на умовах, зазначених у Специфікації, на підставі рахунку-фактури, виставленого постачальником. Постачальник надсилає оригінал рахунку-фактури рекомендованим листом з повідомленням про вручення або передачею його покупцеві за адресою покупця, вказаною у реквізитах цього Договору. Датою надходження оригіналу рахунку-фактури є дата вхідної реєстрації покупця (п. 3.5 Договору).

Оплата товару проводиться після отримання покупцем партії товару в повному обсязі протягом 30 календарних днів з дати підписання уповноваженими представниками сторін видаткової накладної та за умови отримання покупцем документів, зазначених в п. 4.6 цього Договору. Під партією товару розуміється всі позиції товару, зазначені в Специфікації, що поставляються до одного певного терміну або в один певний період часу. Покупець має право затримати оплату на строк затримки подання постачальником документів, зазначених в п. 4.6 цього Договору, або на термін, необхідний постачальнику для виправлення вказаних документів, в разі їх подання постачальником неналежним чином оформленими (що містять невірну інформацію) (п. 3.6 Договору).

Поставка товару здійснюється шляхом його доставки транспортом, зазначеним в Специфікації, в термін, зазначений у Специфікації, на адресу покупця, зазначену в реквізитах цього Договору, якщо інше не встановлено в Специфікації (п. 4.1 Договору).

Зобов`язання постачальника щодо поставки (передачі) товару покупцеві вважається виконаним з моменту передачі товару в комплекті (якщо товар поставляється в комплекті) або передачі всієї партії товару покупцю в пункті призначення, зазначеному в п. 4.1 Договору. Дата поставки і момент переходу права власності на товар від постачальника до покупця визначається моментом передачі товару покупцю і підписання уповноваженими представниками сторін транспортного (товарно-транспортного) документа та (або) видаткової накладної. Всі ризики втрати або псування (пошкодження) товару переходять від постачальника до покупця з дати передачі товару покупцеві (п. 4.3 Договору).

Постачальник не пізніше початку поставки товару зобов`язаний надати покупцю оригінали наступних документів, оформлених відповідно до умов цього Договору: а) рахунок на оплату товару; б) транспортні та супровідні документи; в) пакувальні документи (за вимогою покупця); г) видаткові накладні; ґ) сертифікат якості (якщо передбачений для даного виду товару); д) інструкції (правила) щодо зберігання, обслуговування, ремонту і ескплуатації (застосування) товару (якщо це потрібно виходячи з особливостей товару); е) інші документи, якщо чинне законодавство України передбачає їх оформлення на даний вид товару. Постачальник зобов`язаний при оформленні первинних документів, пов`язаних з виконанням цього Договору, в податковій накладній відображати код товару згідно УКТ ЗЕД та код Державного Класифікатора 021:2015 стосовно кожної позиції товару (п. 4.6 Договору).

Постачальник, якщо він є платником ПДВ або протягом дії Договору отримає статус платника ПДВ, зобов`язаний зареєструвати податкові накладні та (або) розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на всю суму виниклих у постачальника податкових зобов`язань в строки, встановлені Податковим кодексом України. У разі, якщо внаслідок порушення постачальником встановлених чинним законодавством вимог до форми, порядку та реєстрації податкової накладної, покупець втрачає право на включення до податкового кредиту суми податку на додану вартість, вказану в податковій накладній, постачальник зобов`язується відшкодувати покупцю всі пов`язані з таким порушенням збитки протягом трьох робочих днів з моменту направлення йому відповідного повідомлення покупцем або в інший термін, узгоджений сторонами. Крім того, покупець має право призупинити оплату товару до моменту виконання постачальником зобов`язань щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, при цьому будь-які штрафи та санкції щодо несвоєчасного здійснення оплати товару до покупця не застосовуються. Своєчасне ненадання постачальником податкової накладної або її оформлення з порушенням порядку заповнення, встановленого Податковим кодексом України, або надання податкової накладної з порушенням вимог щодо електронного підпису уповноваженої особи, яка її підписала, або не підтвердження реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в строк передбачений Податковим кодексом України, є обставиною для відкладення настання обов`язку покупця щодо здійснення оплати товару за цим Договором, до моменту одержання покупцем такої податкової накладної/розрахунків коригування, та одержання інформації з Єдиного реєстру податкових накладних про підтвердження факту здійснення такої реєстрації постачальником та перевірки податкової накладної на предмет додержання вимог законодавства щодо її заповнення та підписання (п. 4.7 Договору).

Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2020, а в частині фінансових зобов`язань до їх повного виконання (п. 9.1 Договору).

Також 19.02.2020 сторони підписали Специфікацію №1 до Договору (Додаток №1), відповідно до якої постачальник передає, а покупець приймає та оплачує наступний товар: комбінезон повний герметичний, 100 штук, загальною вартістю 220 800,00 грн з ПДВ.

Товар поставляється на умовах поставки: DDP, склад покупця: Донецька обл., м.Маріуполь, вул. Соборна, 7, згідно правил Інкотермс 2010 (п. 4 Специфікації).

Строк поставки згідно письмових або електронних заявок покупця протягом 15 календарних днів з моменту отримання заявки (п. 5 Специфікації).

Також сторони підписали Додаток №2 до Договору, в якому зазначені технічні характеристики товару.

На виконання умов Договору позивач поставив, а відповідач прийняв товар на загальну суму 66240,00 грн з ПДВ, про що свідчить підписана сторонами та скріплена печатками видаткова накладна №101 від 30.12.2020.

Позивачем виставлений рахунок на оплату товару №109 від 30.12.2020 на суму 66 240,00 грн з ПДВ.

Таким чином, відповідач повинен був оплатити поставлений товар до 29.01.2021 включно.

Позивачем також було складено податкову накладну № 101 від 30.12.2020 року на загальну суму поставки 66 240,00 грн з ПДВ, та направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 05.08.2021 року за №2945993/42191778 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №101 від 30.12.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок з особистих рахунків.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №160/24870/21 від 17.02.2022, яке набрало законної сили 15.06.2022, вищезазначене рішення комісії визнано протиправним та скасовано; зобов`язано ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства ТОВ «Техармапром» №101 від 30.12.2020 року датою її подання.

Згідно листа ДПС України №1549/б/99-00-05-03-03-06 від 19.01.2023 податкова накладна №101 від 30.12.2020 зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки відповідач не сплатив за поставлений товар, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Частиною 2 ст. 11 Цивільного кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Зобов`язання сторін виникли в порядку ст. 11 Цивільного кодексу України з дій юридичних осіб, які в силу загальних начал і змісту цивільного законодавства породжують зазначені права та обов`язки, а укладений між ними правочин за своєю правовою природою є договором поставки та підпадає під правове регулювання норм статей 712, 655-697 Цивільного кодексу України та статей 264-271 Господарського кодексу України.

До виконання господарських договорів застосовується відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, встановлених цим Кодексом, що передбачено приписами другого абзацу п. 1 ст. 193 Господарського кодексу України.

Згідно ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ч. 1 ст. 712 Цивільного кодексу України та ч. 1 ст. 265 Господарського кодексу України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупцю для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з його особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

У статті 692 Цивільного кодексу України зазначено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Покупець зобов`язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.

Статтею 526 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

За умовами п. 3.6 Договору оплата товару проводиться після отримання покупцем партії товару в повному обсязі протягом 30 календарних днів з дати підписання уповноваженими представниками сторін видаткової накладної та за умови отримання покупцем документів, зазначених в п. 4.6 цього Договору.

Відповідач зазначає, що позивач не надав жодних документів, зазначених у п. 4.6 Договору, а саме: а) рахунок на оплату товару; б) транспортні та супровідні документи; в) пакувальні документи (за вимогою покупця); г) видаткові накладні; ґ) сертифікат якості (якщо передбачений для даного виду товару); д) інструкції (правила) щодо зберігання, обслуговування, ремонту і експлуатації (застосування) товару (якщо це потрібно виходячи з особливостей товару). Крім того, відповідач також зазначає, що відсутня первинна документація господарської операції.

Покупець має право відмовитися від приймання поставленого товару до надання документів, зазначених в п. 4.6 цього Договору (п. 4.8 Договору).

Згідно з п. 14 Інструкції «Про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання по якості» від 25.04.1966 №П-7 приймання продукції по якості і комплектності виробляється в точній відповідності зі стандартами, технічними умовами, Основними й Особливими умовами постачання, іншими обов`язковими для сторін правилами, а також по супровідним документам, що засвідчують якість і комплектність, що поставляється продукції (технічний паспорт, сертифікат, посвідчення про якості, рахунок-фактура, специфікація і т.п.). Відсутність зазначених супровідних документів або деяких з них не припиняє приймання продукції. У цьому випадку складається акт про фактичну якість і комплектність продукції, що надійшла, і в акті вказується, які документи відсутні.

Відповідного акту про відсутність документів суду не надано.

При отриманні товару відповідачем не подавалось жодних заперечень щодо неналежності виконання постачальником прийнятих за Договором зобов`язань з поставки товару, поставки товару неналежної якості та неналежної комплектності.

Згідно з положеннями ст. 666 Цивільного кодексу України, якщо продавець не передає покупцеві приналежності товару та документи, що стосуються товару та підлягають переданню разом з товаром відповідно до договору купівлі-продажу або актів цивільного законодавства, покупець має право встановити розумний строк для їх передання.

Якщо приналежності товару або документи, що стосуються товару, не передані продавцем у встановлений строк, покупець має право відмовитися від договору купівлі-продажу та повернути товар продавцеві.

Відповідачем не надано доказів на підтвердження встановлення позивачу строку для передання документів, що стосуються товару, визначених умовами Договору, не надано доказів відмови від прийняття товару, відмови від договору, повернення позивачу товару, а приймання відповідачем товару підтверджується підписом представника відповідача у відповідній видатковій накладній №101 від 30.12.2020, скріпленим печаткою підприємства відповідача, тому суд прийшов до висновку, що зобов`язання позивач виконав відповідно до умов договору поставки №141 від 19.02.2020.

У ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» надається визначення, згідно з яким господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

За приписами Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 №88, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи. Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже за загальним правилом фактом підтвердження здійснення господарської операції є саме первинні документи бухгалтерського обліку, до яких належать усі документи в їх сукупності, складені щодо господарської операції, що відповідають вимогам закону, зокрема ст. 9 Закону України «Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні» та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, та відображають реальні господарські операції.

Разом з тим, у разі дефектів первинних документів та невизнання стороною факту постачання спірного товару, сторони не позбавлені можливості доводити постачання товару іншими доказами, які будуть переконливо свідчити про фактичні обставини здійснення постачання товару.

При цьому Верховний Суд відзначає, що обов`язок доведення обставин лежить на стороні, яка на них посилається. Отже за умови, що інша сторона надала пакет первинних бухгалтерських документів, які не містять дефектів, і які підтверджують здійснення сторонами господарської операції, а інша сторона не визнає факт поставки, саме ця сторона має довести факт непоставки наданням про це доказів. Саме за таких обставин, з урахуванням принципу змагальності господарського судочинства, інша сторона має доводити іншими доказами факт передання нею товару.

Судом враховано, що відповідач жодним чином не спростовує факт підписання та скріплення печаткою підприємства-відповідача видаткової накладної №101 від 30.12.2020. А всі заперечення відповідача зводяться до формального ненадання позивачем супутніх документів. А тому, наявна в матеріалах справи підписана належним чином обома сторонами видаткова накладна №101 від 30.12.2020, яка є первинним обліковими документами у розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та відповідає вимогам ст. 9 цього Закону, за наявності зареєстрованої податкової накладної, у сукупності фіксують факт здійснення господарської операції (постачання товару), є підставою для настання у відповідача обов`язку з оплати поставленого товару в повному обсязі згідно з приписами ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України та умовами Договору.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду №912/1414/21 від 08.06.2022.

Заперечення відповідача стосовно нереєстрації позивачем всупереч умовам п. 4.7 Договору податкової накладної судом не приймаються до уваги, оскільки в матеріалах справи наявні належні та допустимі докази її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №160/24870/21 від 17.02.2022 та лист ДПС України №1549/б/99-00-05-03-03-06 від 19.01.2023.

За таких обставин, враховуючи всі наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про стягнення з відповідача заборгованості за Договором поставки №141 від 19.02.2020 у розмірі 66240,00 грн.

У зв`язку із задоволенням позову, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача та підлягає стягненню на користь позивача.

Крім того, позивач просить суд покласти на відповідача понесені ним витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4000,00 грн.

Статтею 126 Господарського процесуального кодексу України визначено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

При цьому, ч. 4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача; у разі відмови в позові - на позивача; у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

На підтвердження понесення витрат на професійну правничу допомогу позивачем долучено до матеріалів справи договір про надання правової допомоги №5/2023 від 02.01.2023, який укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю «Техармапром» та Адвокатським об`єднанням «Легал Партнерс Юкрейн» в особі керуючого партнера Шашликова Дениса Геннадійовича, ордер серії АЕ №1180890 від 14.02.2023, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю серії ДП №3661 від 12.03.2018, акт про надання правової допомоги від 14.02.2023 та довідка від адвоката, якою останній підтверджує надання послуг позивачу та отримання винагороди у розмірі 4000,00 грн.

Суд зазначає, що згідно умов договору про надання адвокатом правової допомоги №5/2023 від 02.01.2023 між адвокатом та позивачем погоджено, і як встановлено судом, адвокатом фактично надано таку послугу: підготовка позовної заяви.

Відповідно до усталеної практики, Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначає, що при визначенні суми відшкодування, суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін. Такі ж самі критерії застосовуються ЄСПЛ при присудженні судових витрат на підставі ст.41 Конвенції. Зокрема, у рішенні у справі «East/West Alliance Limited» проти України», заява №19336/04, судом зазначено, що заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їхній розмір - обґрунтованим, а у рішенні у справі «Лавентс проти Латвії» (Lavents v.Latvia) від 28.11.2002 ЄСПЛ зазначив, що відшкодовуються лише витрати, які мають розумний розмір.

Відтак, з урахуванням наведеного вище та враховуючи фактичний об`єм наданих адвокатом послуг, співмірність суми витрат із складністю даної справи, відповідність суми понесених витрат критеріям реальності і розумності, а також доведеність позивачем у відповідності до вимог ст.74 Господарського процесуального кодексу України, надання йому адвокатом послуг професійної правничої допомоги у суді першої інстанції, витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4000,00 грн покладаються на відповідача у зв`язку з висновками суду про задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-80, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Комунального підприємства «Маріупольводоканал» (87555, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Соборна, 7, ідентифікаційний код 03361508) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Техармапром» (53211, Дніпропетровська обл., м. Нікополь, вул. Запорізька, 49, ідентифікаційний код 42191778) заборгованість у розмірі 66240 (шістдесят шість тисяч двісті сорок) грн 00 коп, витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 4000 (чотири тисячі) грн 00 коп та судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя М.В. Хабарова

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено21.06.2023
Номер документу111642890
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —905/181/23

Судовий наказ від 22.08.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Хабарова Марія Володимирівна

Рішення від 20.06.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Хабарова Марія Володимирівна

Ухвала від 06.03.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Хабарова Марія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні