Постанова
від 29.06.2010 по справі 2а-1535/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖ НИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

------------------------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 червня 2010 року Справа № 2а-1535/10/1170

Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого судді Черни ш О.А., при секретарі судового засідання Оводенко І.О., розгл янувши у відкритому судовому засіданні у м. Кіровограді ад міністративну справу за позо вом Кіровоградського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів до то вариства з обмеженою відпові дальністю "Вітадент Гран" ЛДТ про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

Кіровоградське обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулос я до суду з позовом до товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Вітадент Гран" ЛДТ про ст ягнення 2 936, 91 грн.

У ході розгляду справи пози вач зменшив розмір позовних вимог до 1436, 91 грн.

Позов мотивовано тим, що зві том відповідача про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2009 рік підтверджено не виконання ним нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів, оскільки на під приємстві не було зайнятим 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів . Відповідачем самостійно у з віті визначено адміністрат ивно-господарські санкції за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, у розмірі 2914 гр н., однак у встановлений строк ці санкції не сплачені. Лише п ісля подання позову ним пере раховано з вказаної суми 1500 гр н. У зв'язку з цим позивач прос ить суд стягнути з відповіда ча залишок адміністративно-г осподарських санкції за неви конання цього нормативу, обр ахований у розмірі 1414, 29 грн., а т акож пеню, нараховану за їх не своєчасну сплату, у розмірі 22, 62 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача Поліщук О.М . позов підтримала повністю та надала пояснення, аналогі чні позовній заяві.

Відповідач, будучи належни м чином повідомлений про дат у, час та місце судового розгл яду (а.с , 19, 27), у судове засідання повторно не з'явився, причини неявки до суду не повідомив, п исьмових заперечень на позов не надав. У зв'язку з цим справ а вирішується за відсутност і відповідача на підставі на явних у ній доказів.

Вивчивши матеріали справи , заслухавши пояснення предс тавника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази, су д встановив такі обставини т а дійшов до таких висновків.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Вітадент Гран " ЛДТ (надалі - ТОВ "Вітадент Гра н" ЛДТ) 16.02.98 зареєстроване як юри дична особа виконавчим коміт етом Олександрійської місь кої ради (а.с.26). З 06.07.07 ТОВ "Вітаден т Гран" ЛДТ зареєстроване Кір овоградським обласним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів (а.с. 25).

Відповідачем до Кіровогра дського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів 26.02.10 подано звіт про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів за 2009 рік, відпові дно до якого середньообліков а кількість штатних працівни ків облікового складу станов ить 14 осіб, з них середньооблі кова кількість штатних праці вників, яким відповідно до чи нного законодавства встанов лена інвалідність - 0; кількіст ь інвалідів - штатних працівн иків, які повинні працювати н а робочих місцях, створених в ідповідно до вимог ст. 19 Закон у України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні" - 1 особа. Фонд оплати п раці штатних працівників ста новить 81,6 тис. грн., сума адміні стративно-господарських сан кцій за невиконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів становит ь 2914 грн. (а.с. 8).

Відповідно до ч.3 ст.18 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" (надалі - Закон) підпри ємства, установи, організаці ї, фізичні особи, які використ овують найману працю, зобов'я зані виділяти та створювати робочі місця для працевлашту вання інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, ств орювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забе зпечувати інші соціально-еко номічні гарантії, передбачен і чинним законодавством, над авати державній службі зайня тості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України.

Згідно зі ст.19 Закону для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, установлюється н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у р озмірі чотирьох відсотків се редньооблікової чисельност і штатних працівників обліко вого складу за рік, а якщо прац ює від 8 до 25 осіб, - у кількості о дного робочого місця. Підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, самостійно розра ховують кількість робочих мі сць для працевлаштування інв алідів відповідно до нормати ву, встановленого частиною п ершою цієї статті, і забезпеч ують працевлаштування інвал ідів.

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Частиною 1 ст. 20 Закону передб ачено, що підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації, у тому чис лі підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом. Д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону. П ри цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-г осподарських санкцій, передб ачених цим Законом, не застос овуються строки, визначені с таттею 250 Господарського коде ксу України.

При вирішенні спору щодо ст ягнення з відповідача адміні стративно-господарських са нкцій за невиконання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів суд вра ховує, що за своєю правовою пр иродою ці санкції є видом гос подарсько-правової відповід альності, які застосовуються до суб'єктів господарювання за порушення ними правил зді йснення господарської діяль ності (ст. 217 ГК України).

Згідно з ч. 1 ст. 218 ГК України п ідставою господарсько-право вої відповідальності учасни ка господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Части ною другою названої статті в становлено, зокрема, що учасн ик господарських відносин ві дповідає за невиконання або неналежне виконання господа рського зобов'язання чи пору шення правил здійснення госп одарської діяльності, якщо н е доведе, що ним вжито усіх зал ежних від нього заходів для н едопущення господарського п равопорушення.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 18 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" забезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому ч ислі з умовою про виконання р оботи вдома, здійснюється шл яхом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устано в, організацій чи до державно ї служби зайнятості. Підбір р обочого місця здійснюється п ереважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урах уванням побажань інваліда, н аявних у нього професійних н авичок і знань, а також рекоме ндацій медико-соціальної екс пертизи.

Частиною 3 ст.18-1 Закону перед бачено, що державна служба за йнятості здійснює пошук підх одящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та зн ань, з урахуванням його побаж ань.

З огляду на викладене, обов' язок по працевлаштуванню інв алідів відповідно до встанов леного Законом нормативу пок ладається як на роботодавців , так і на державну службу зайн ятості.

Відповідно до нормативу, ви значеного ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні", н а підприємстві відповідача м ав бути працевлаштованим 1 ін валід.

Відповідачем не надано док азів виділення та створення робочого місця для працевлаш тування інваліда, надання де ржавній службі зайнятості ін формації, необхідної для орг анізації працевлаштування і нваліда, інших доказів, які б с відчили про повне виконання ним своїх обов'язків щодо за безпечення прав інвалідів на працевлаштування.

Наведене свідчить про наяв ність у діях відповідача скл аду господарського правопор ушення - невиконання нормати ву робочих місць у кількості , визначеній згідно з ч. 1 ст.19 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні", що є підставою дл я застосування до нього адмі ністративно-господарських с анкцій.

Відповідно до п.2 Порядку сп лати підприємствами, установ ами, організаціями та фізичн ими особами, що використовую ть найману працю, суми адміні стративно-господарських сан кцій та пені за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 31.01.07 №70 "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні", роботодавці сплачують суму адміністрати вно-господарських санкцій ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної реєстрації як ю ридичних осіб або фізичних о сіб - підприємців на рахунки, в ідкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня рок у, що настає за роком, в якому в ідбулося порушення норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів. Обчислен ня суми адміністративно-госп одарських санкцій проводить ся роботодавцями самостійно згідно з порядком заповненн я звіту про зайнятість і прац евлаштування інвалідів, затв ердженим Мінпраці за погодже нням з Держкомстатом.

Як вбачається зі звіту відп овідача "Звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в за 2009 рік", поданого ним до Кір овоградського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, ним самості йно визначено суму адміністр ативно-господарських санкці й у розмірі 2914 грн., однак у вста новлений строк ці санкції не сплачені. Лише після подання даного позову відповідачем на рахунок позивача внесено 1500 грн. (а.с.29-31).

Несвоєчасна сплата відпов ідачем адміністративно-госп одарських санкцій згідно з ч . 2 ст. 20 Закону України "Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні" тягне за со бою нарахування пені, яка обч ислюється виходячи з 120% річни х облікової ставки Національ ного банку України, що діяла н а момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за вес ь її строк.

Відповідно до пункту 2.2 Поря дку нарахування пені та її сп лати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціал ьної політики України №223 від 15.05.07 (надалі - Порядок) пеня - це шт рафна санкція, що обчислюєть ся у відсотках від суми несво єчасно сплаченої адміністра тивно-господарської санкції , передбаченої Законом, за кож ний календарний день простро чення виконання зобов'язання .

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені у розмірі 120 ві дсотків річної облікової ста вки Національного банку Укра їни за кожен календарний ден ь прострочення (наведених у п остановах Правління Націона льного банку України), що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк (п.3.1 Порядку).

Згідно з п.3.7 Порядку у подані й позовній заяві за невикона ння нормативу щодо працевлаш тування інвалідів до відпові дної судової інстанції відді лення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.

Відповідно до частин 9, 10 ст. 20 Закону України "Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні" спори, що виника ють із правовідносин за стат тями 19, 20 цього Закону, вирішуют ься Фондом соціального захис ту інвалідів або в судовому п орядку. Фонд соціального зах исту інвалідів, його відділе ння мають право захищати сво ї права та законні інтереси, у тому числі в суді.

Відповідно до Положення пр о Кіровоградське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, затверджено го 01.03.07, відділення є територіа льним органом Фонду соціальн ого захисту інвалідів, що утв орюється для реалізації покл адених на Фонд завдань за пог одженням з Міністерством пра ці та соціальної політики Ук раїни (п.1 Положення). Згідно з п .3 Положення відділення відпо відно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює ко нтроль за виконанням підпри ємствами нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів та за своєчасним пер ерахуванням адміністративн о-господарських санкцій, що н адходять від підприємств за недодержання ними цього норм ативу; вживає заходів щодо ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій у разі їх несплати в установлені зако нодавством терміни та порядк у, у тому числі судовому. (а.с. 9-11) .

Суд погоджується з розраху нком позивача щодо розміру а дміністративно-господарськ их санкцій, які підлягають ст ягненню з відповідача - 2914, 29 грн ., та пені у розмірі 22, 62 грн., та з у рахуванням заяви про зменшен ня позовних вимог приходить до висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юр идична особа, судові витрати , здійснені позивачем, з відпо відача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов К іровоградського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольн ити повністю.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Віт адент Гран" ЛТД (28000, Кіровоград ська область, м. Олександрія, в ул. Першотравнева, 9, ідентифік аційний код 24710733) на користь Кі ровоградського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (25009, м. Кірово град, вул.50 років Жовтня, 7а, отр имувач: УДК Олександрійськог о району, банк отримувача: ГУД КУ у Кіровоградській області , рахунок №31216221800006, МФО 823016) адмініс тративно-господарські санкц ії у розмірі 1414,29 грн. (одна тисяч а чотириста чотирнадцять гри вень 29 копійок ) та пеню у розмі рі 22, 62 грн. (двадцять дві гривні 62 копійки).

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи. Якщо строк апеля ційного оскарження буде поно влено, то вважається, що поста нова суду не набрала законно ї сили.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі в 10-ден ний строк з дня складення її у повному обсязі, а відповіда чем - з дня отримання її копії, заяви про апеляційне оскарж ення і подання після цього пр отягом 20 днів апеляційної ск арги. Апеляційна скарга може бути подана без попередньог о подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо скарга по дається у строк, встановлени й для подання заяви про апеля ційне оскарження.

Суддя Кіровоградсько го окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

Постанова складе на в повному обсязі 05.07.10.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2010
Оприлюднено16.09.2010
Номер документу11164458
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1535/10/1170

Постанова від 29.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 29.06.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні