Постанова
від 01.09.2010 по справі 2а-6270/10/1870
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 вересня 2010 р. Справ а № 2а-6270/10/1870

Сумський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Глазьк а С.М.,

за участю секретаря судового засідання-Чикалово ї М.С.,

представника позива ча - Богатиренко С.І.,

представників відпо відача - Храпатого В.Ф., К ашенка В.В.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Сумській області до товариства з обмеженою в ідповідальністю "Геопроект" про стягнення економічних с анкцій в сумі 15 489 грн. ,-

В С Т А Н О В И В:

Державна інспекція з ко нтролю за цінами в Сумській о бласті звернулася до суду з п озовом до ТОВ "Геопроект" про с тягнення економічних санкці й в сумі 15 489 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що перевіркою державної дисцип ліни цін при застосуванні та рифів на послуги з виготовле ння документа, який посвідчу є право власності на земельн у ділянку, при передачі безоп латно земельних ділянок у вл асність громадян України від повідно до ст. 121 Земельного ко дексу України виявлено поруш ення ч.2 ст.1 Закону України “Пр о захист конституційних прав громадян на землю” за рахуно к перевищення граничного рів ня встановленої вартості заз начених робіт з землеустрою в період з 22 червня 2009 року по 31 т равня 2010 року. Відповідно до ст . 14 Закону України “Про ціни i ці ноутворення”, Державною інсп екцією з контролю за цінами в Сумській області відносно Т ОВ "Геопроект" було винесено р ішення № 55 від 22 червня 2010 року п ро застосування економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін на загаль ну суму 15 489 грн., в тому числі штр аф 10326 грн. Рішення Державна інс пекція з контролю за цінами в Сумській області в добровіл ьному порядку відповідачем д о цього часу не виконано, сума економічних санкцій до бюдж ету не перерахована.

Від представника відповід ача надійшов відзив на адмін істративний позов у якому ві н зазначав, що ст. 1 Закону Укра їни “Про захист конституційн их прав громадян на землю” пе редбачено граничну вартість робіт із землеустрою щодо ви готовлення документів, які п освідчують право власності н а земельні ділянки, при виділ енні в натурі (на місцевості) з емельних ділянок власникам з емельних часток (паїв), що не м оже перевищувати п'яти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян (85 грн.), а вартість poбіт із землеустрою щодо виго товлення документа, який пос відчує право власності на зе мельну ділянку при передачі безоплатно земельних діляно к у власність громадянам Укр аїни відповідно до ст. 121 Земел ьного кодексу України, крім в ипадків, визначених частиною першою цієї статті, не може пе ревищувати дев'яти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян (153 грн.). Та разом з тим, п ередбачені piвні вартості вищ езгаданих послуг не є остато чними, оскільки згідно з вимо гами пункту 1.16 Інструкції про порядок складання, видачі, ре єстрації i зберігання держав них актів на право власності на земельну ділянку i право по стійного користування земел ьною ділянкою та договорів о ренди землі, затвердженої на казом Держкомзему України ві д 04 травня 1999 року №43 та зареєстр ованої в Міністерстві юстиці ї України 04 червня 1999 року за №354 /3647, технічна документація зi ск ладання державного акта на п раво власності на земельну д ілянку серед переліку необхі дних матеріалів не містить в ідомість обробки теодолітно го ходу та вирахування коорд инат поворотних точок меж зе мельної ділянки. Тому, при офо рмленні державного акту на п раво власності на землю необ хідно проведення комплексу т опографо-геодезичних poбiт з пр ив'язкою меж ділянки до єдино ї геодезичної межі, які необх ідні для його державної реєс трації та внесення до автома тизованої бази даних. Це, в сво ю чергу, потребує додаткових витрат. Виконання вказаних р обіт, зрозуміло i логічно, вико нується за рахунок замовникі в на підставі укладених дого ворів, умовами яких передбач ені i перелік poбiт, i термін їх ви конання, i їхня вартість. Сума оплати геодезичних poбiт не виз начена на законодавчому pівн і i залежить від розміру, місця розташування ділянки та обс ягу робіт. Таким чином, відпов ідач вказує, що визначені сум и вартості законодавством, а саме статтею 1 Закону України “Про захист конституційних прав громадян на землю”, не оц інюють вартість повного комп лексу послуг з підготовки де ржавного акту.

В судовому засіданні предс тавник позивача вищевказані позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні проти п озову заперечували та зазнач али, що передбачений законод авством та обмежений у варто сті комплекс робіт із землеу строю не включає в себе повни й перелік робіт та послуг, які необхідні для виготовлення документації з посвідчення п рава власності па земельну д ілянку та унеможливлює вигот овлення державного акту на п раво власності на земельну д ілянку. Тому внутрішнім лока льним документом, а саме нака зом по підприємству, директо р ТОВ "Геопроект", з врахування м вимог земельного законодав ства та Законом України “Про захист конституційних прав громадян на землю” і економі чної доцільності діяльності підприємства, встановив роз міри вартості робіт із земле устрою. До встановленої на пі дприємстві вартості надаван их послуг включені граничні ціни передбачені законодавс твом та вартість тих послуг, я кі не передбачені законодавс твом, та в свою чергу не викона ння заходів не передбачених законодавством України не да ють можливості виготовити де ржавний акт на право власнос ті на землю.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивш и докази в їх сукупності, суд в важає за необхідне позов зад овольнити, виходячи з наступ ного.

В судовому засіданні встан овлено, що з 09 червня 2010 року по 1 5 червня 2010 року Державною інсп екцією з контролю за цінами в Сумській області була прове дена планова перевірка з пит ань дотримання державної дис ципліни цін при формуванні, в становленні та застосуванні тарифів (плати) на роботи із з емлеустрою та земельно-кадас трові роботи, роботи та послу ги, пов' язані з оформленням документів, в тому числі, які посвідчують право власності на земельні ділянки при пере дачі їх безпосередньо у влас ність громадян України за пе ріод з 01 січня 2009 року по 31 травн я 2010 року в ТОВ "Геопроект" розт ашованого за адресою: 42006, м. Ром ни, вул. Кірова, 37, яке здійснює господарську діяльність з зе млевпорядкування.

За результатами вказаної п еревірки було складено акт № 129 від 15 червня 2010 року (а.с.5-10).

З висновку вказаного акту в бачається, що перевіркою ТОВ "Геопроект" встановлено пору шення при застосуванні товар иством плати за проведення п роектно-вишукувальних робіт по виготовленню технічної д окументації із землеустрою п о складанню державного акта на право власності на земель ну ділянку, при передачі безо платно земельних ділянок у в ласність громадян України по над встановлений чинним зако нодавством граничний рівень , відповідно до статті 121 Земел ьного кодексу України, що при звело до порушення ч.2 ст.1 Зако ну України “Про захист конст итуційних прав громадян на з емлю” та одержання в період з 01 січня 2009 р. по 31 січня 2010 р. необґ рунтованої виручки в сумі 11519 г рн., в тому числі з урахуванням статті 250 Господарського Коде ксу за період з 22 червня 2009 року по 31 травня 2010 року в сумі 5163 грн. , яка розрахована відповідно до спільного наказу Міністе рства економіки та з питань є вропейської інтеграції Укра їни, Міністерства фінансів У країни від 03 грудня 2001 року № 298/519 “Про затвердження Інструкці ї про порядок застосування е кономічних та фінансових (шт рафних) санкцій органами дер жавного контролю за цінами”.

У зв' язку з завищенням ТОВ "Геопроект" вартості робіт із землеустрою щодо виготовлен ня документів, які посвідчую ть право власності на земель ні ділянки, при передачі безо платно земельних ділянок у в ласність громадянам України в період з 22 червня 2009 р. по 31 трав ня 2010 р. Державною інспекцією з контролю за цінами в Сумські й області було винесено ріше ння про застосування економі чних санкцій за порушення де ржавної дисципліни цін № 55 від 22 червня 2010 року (а.с.13), відповідн о до якого у ТОВ "Геопроект" на лежить вилучити у дохід Держ авного бюджету м. Ромни 5163 грн. та стягнути штраф у розмірі 103 26 грн.

24 червня 2010 року Державною ін спекцією з контролю за цінам и в Сумській області на адрес у відповідача був надісланий претензійний лист на суму 15 489 грн. (а.с.14) у якому зазначено, що ТОВ "Геопроект" повинно перер ахувати вказані в рішенні су ми санкцій за належністю. Пла тіжні документи, які підтвер джують проведення перерахун ків, необхідно надіслати Дер жавній інспекції з контролю за цінами в Сумській області (40011, м. Суми, проспект Шевченка, 15) в місячний термін з дня одер жання даного листа. В разі нео тримання в місячний термін в ідповіді про перерахування с уми економічних санкцій, Дер жавною інспекцією з контролю за цінами в Сумській області буде направлена до суду позо вна заява про стягнення цих к оштів в примусовому порядку.

З пояснень представників с торін вбачається, що економі чні санкції в сумі 15 489 грн. зали шаються несплаченими відпов ідачем.

Статтею 9 Закону України "Пр о ціни і ціноутворення" визна чено, що державні фіксовані т а регульовані ціни і тарифи в становлюються державними ор ганами України.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про захист конституці йних прав громадян на землю» встановлено, що вартість роб іт із землеустрою щодо вигот овлення документів, які посв ідчують право власності на з емельні ділянки, при виділен ні в натурі (на місцевості) зем ельних ділянок власникам зем ельних часток (паїв) не може пе ревищувати п'яти неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян.

Вартість робіт із землеуст рою щодо виготовлення докуме нта, який посвідчує право вла сності на земельну ділянку, п ри передачі безоплатно земел ьних ділянок у власність гро мадянам України відповідно д о статті 121 Земельного кодексу України, крім випадків, визна чених частиною першою цієї с татті, не може перевищувати д ев'яти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про землеустрій» визн ачено, що види робіт із землеу строю - це обстежувальні, вишу кувальні, топографо-геодезич ні, картографічні, проектні т а проектно-вишукувальні робо ти, що виконуються з метою скл адання документації із земле устрою.

Статтею 184 Земельного кодек су України визначено, що земл еустрій передбачає складанн я проектів відведення земель них ділянок; встановлення в н атурі (на місцевості) меж земе льних ділянок; підготовку до кументів, що посвідчують пра во власності або право корис тування землею; розроблення іншої землевпорядної докуме нтації, пов'язаної з використ анням та охороною земель.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до догово рів, укладених відповідачем з громадянами, він як виконав ець зобов'язався виконати ро боти по виготовленню технічн ої документації із землеустр ою по складанню державного а кта на право власності на зем ельну ділянку. За змістом п. 1 Д оговорів відповідач зобов'яз увався виконати проектно-виш укувальні роботи по виготовл енню технічної документації із землеустрою по складанню державного акта на право вла сності на земельну ділянку (д оговори - а.с. 42-45). Договори зазна ченні в додатку до акту перев ірки мали однакову форму та п редмет договору, що підтверд ив представник відповідача в судовому засіданні.

Таким чином вказані роботи відносяться до робіт із земл еустрою, визначених ст. 1 Зако ну України «Про землеустрій» та ст. 184 Земельного кодексу Ук раїни, тому їх вартість повин на визначатися з обмеженнями , встановленими Законом Укра їни «Про захист конституційн их прав громадян на землю».

Зі змісту вказаних договор ів вбачається, що відповідач ем встановлювалась вартість проектно-вишукувальні робот и по виготовленню технічної документації із землеустрою по складанню державного акт а на право власності на земел ьну ділянку від 300 грн. до 800 грн., що зафіксовано в акті переві рки № 129 від 15 червня 2010 року та до датку до нього.

Відповідно до п. 22.5 статті 22 «П рикінцеві положення» Закону України «Про податок з доход ів фізичних осіб», якщо норми інших законів містять посил ання на неоподатковуваний мі німум, то для цілей їх застосу вання використовується сума у розмірі 17 гривень. Отже, вста новлена Законом України «Про захист конституційних прав громадян на землю» вартість робіт із землеустрою щодо ви готовлення документів, які п освідчують право власності н а земельні ділянки, при виділ енні в натурі (на місцевості), земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) не мож е перевищувати 153 грн.

Згідно статті 14 Закону Укра їни „Про ціни і ціноутворенн я", вся необґрунтовано одержа на підприємством, організаці єю сума виручки в результаті порушення державної дисципл іни цін підлягає вилученню в дохід відповідного бюджету залежно від підпорядкованос ті підприємства, організації разом із штрафом у двократно му розмірі необґрунтовано од ержаної суми виручки.

Доводи представників відп овідача, що позивач протипра вно здійснив перевірку, оскі льки відповідно до постанови КМ України «Про тимчасові об меження щодо здійснення захо дів державного нагляду (конт ролю) у сфері господарської д іяльності на період до 31 грудн я 2010 року» вiд 21 травня 2009 року № 502, є безпідставними, оскільки в ідповідно до п.1 вказаної пост анови органам і посадовим ос обам, уповноваженим законами здійснювати державний нагл яд (контроль) у сфері господ арської діяльності тимчасов о припинити проведення плано вих перевірок суб'єктів гос подарювання, крім перевіро к суб'єктів господарювання, що відповідно до затверджен их Кабінетом Міністрів Укра їни критеріїв оцінки ступен я ризику від провадження го сподарської діяльності відн есені до суб'єктів господарю вання з високим ступенем ри зику.

Відповідно до постанови КМ України «Про затвердження к ритеріїв, за якими оцінюєтьс я ступінь ризику від провадж ення господарської діяльнос ті і визначається періодичні сть проведення планових захо дів, пов'язаних з державним на глядом (контролем) за додержа нням порядку формування, вст ановлення та застосування ці н (тарифів)» від 21 травня 2008 року №483, до суб'єктів господарюван ня з високим ступенем ризику можуть бути віднесені ті, що р еалізують продукцію, товари і послуги в обсязі, що перевищ ує 500 тис. гривень на рік.

Як вбачається з відомостей наданих позивачу Головним управлінням статистики у С умській області, відповідач в 2008 році та 2009 році мав обсяги д оходу (виручки) від реалізаці ї продукції, послуг більше 500000 грн. Дані обставини в судовом у засіданні були визнанні пр едставником відповідача, яки й окрім іншого вказав, що пред ставники позивача для провед ення перевірки були допущенн і без будь-яких зауважень та о бмежень щодо надання всіх по трібних на перевірку докумен тів.

Таким чином суд приходить д о висновку, що рішення про зас тосування економічних санкц ій за порушення державної ди сципліни цін № 55 від 22 червня 2010 року було винесене Державною інспекцією з контролю за цін ами в Сумській області на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинн им законодавством України, а тому вимоги позивача є обґру нтованими та такими, що підля гають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позо в Державної інспекції з конт ролю за цінами в Сумській обл асті до товариства з обмеже ною відповідальністю "Геопро ект" про стягнення економіч них санкцій в сумі 15 489 грн. - за довольнити в повному обсязі.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю "Гео проект" (і.к.30033145) на користь Держ авного бюджету м. Ромни (код кл асифікації доходів 21081100 на р/р 31 11116700011 в ГУДКУ у Сумській област і, МФО 837013, код 23635184, символ звітнос ті банку 106) 15 489 грн. економічних санкцій. < Сума стягнення (циф рами) > < Текст >

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі апеляційної скарги на п останову суду протягом десят и днів з дня складення п останови в повному обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено за відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання апеляційної скарг и обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Суддя (підпис) С.М. Глазько

< Список > < Дата >

З оригіналом згідно

Суддя С.М. Глазько

Повний текст постанови складений 06 вересня 2010 року

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.09.2010
Оприлюднено16.09.2010
Номер документу11164807
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6270/10/1870

Постанова від 01.09.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Ухвала від 16.07.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

Постанова від 01.09.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Глазько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні