Справа № 2а-3440/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 вересня 2010 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в скла ді:
головуючого судді: Па дій В.В.
при секретарі Я синському С.Г.
розглянувши у відкритому с удовому засідання в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Регіональног о управління Департаменту ко нтролю за виробництвом та об ігом спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів Держ авної податкової адміністра ції України в Чернігівській області до приватного підпри ємства «Неграм» про стягненн я суми фінансової санкції, -
В С Т А Н О В И В :
02.07.2010 року Регіональне упр авління Департаменту контро лю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів Державно ї податкової адміністрації У країни в Чернігівській облас ті (далі - Регіональне управ ління) звернулось до суду з ад міністративним позовом до пр иватного підприємства «Негр ам» (далі - ПП «Неграм») про с тягнення суми фінансової сан кції у вигляді штрафу в розмі рі 1700 грн. Свої вимоги мотивуют ь тим, що під час перевірки ка фе, яке належить ПП «Неграм» п рацівниками Регіональне упр авління встановлено зберіг ання алкогольних напоїв в мі сцях, які не внесені до Єдиног о реєстру місць зберігання, щ о є порушенням вимог статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів». За розглядом акту переві рки та матеріалів перевірки прийнято рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій до ПП «Неграм» у розмі рі 1700 грн., яке було направлено відповідачу та отримано ним, але сума штрафу не сплачена.
В судове засідання предста вник позивача не з' явився, п ро дату, час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, надіслав заяву про ро згляд справи без його участі , позовні вимоги підтримує в п овному обсязі.
Відповідач в судове засіда ння повторно не з' явився, пр о дату, час та місце розгляду с прави повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Відповідно до п.4 ч.1 ст. 128 КАС У країни у разі неприбуття від повідача - суб'єкта владних по вноважень, належним чином по відомленого про дату, час і мі сце судового розгляду, без по важних причин або без повідо млення ним про причини непри буття розгляд справи не відк ладається і справу може бути вирішено на підставі наявни х у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повтор ного неприбуття за таких сам их умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноваже нь.
Оскільки, відповідача було належним чином повідомлено про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджуєтьс я копією зворотнього повідом лення, наявного в матеріалах справи, суд дійшов висновку п ро можливість подальшого роз гляду адміністративної спра ви за відсутності відповідач а.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д вважає, що позов підлягає за доволенню з наступних підста в.
Судом встановлено, що посад овими особами Регіонального управління 09 березня 2010 року, н а підстві направлень від 09.03.2010 р оку № 31, була проведена переві рка кафе, яке розташовано за а дресою: вул. Гагаріна,21, м. Черні гів, що належить ПП «Неграм», і встановлено зберігання алко гольних напоїв в місцях, які н е внесені до Єдиного реєстру місць зберігання. За результ атами перевірки складено акт від 09.03.2010 року № 030/32/30843116, яким було в становлено порушення вимог с татті 15 Закону № 481/95-ВР. Вказаний акт підписаний директором Гасановим Т.Г. без зауважен ь та один примірник акту ним о триманий.
На підставі акту начальник ом Регіонального управління прийнято рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій від 18.03.2010 року № 250461/26/32/033 до ПП «Неграм» у розмірі 1700 грн.
Регіональним управлінням 18.03.2010 року на адресу відповідач а рекомендованою кореспонде нцією було направлено рішенн я про застосування фінансови х санкцій, яке було отримано в ідповідачем 12.05.2010 року.
Дане рішення відповідачем у встановлений чинним закон одавством строк в адміністра тивному чи судовому порядку не оскаржено, що підтверджує ться матеріалами справи.
Штрафну санкцію відповіда ч в добровільному порядку не сплатив.
Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним , спиртом етиловим ректифіко ваним плодовим, спиртом-сирц ем виноградним, спиртом-сирц ем плодовим, алкогольними на поями та тютюновими виробами , забезпечення їх високої яко сті та захисту здоров' я гро мадян, а також посилення боро тьби з незаконним виробництв ом та обігом алкогольних нап оїв і тютюнових виробів на те риторії України визначає Зак он України від 19.12.1995 р № 481/95-ВР «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів» (далі - Закон № 481/9 5-ВР).
Відповідно до ст. 16 Закону № 4 81/95-ВР контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюют ь органи, які видають ліцензі ї, а також інші органи в межах компетенції, визначеної зако нами України.
Законом України «Про держа вну податкову службу в Украї ні» встановлено, що до функці й органів ДПС України віднос иться проведення роботи по б оротьбі з незаконним обігом алкогольних напоїв та тютюно вих виробів, веденням реєстр ів імпортерів, експортерів, оптових та роздрібних торго вців, місць зберігання алког ольних напоїв та тютюнових в иробів, участю у розробленні пропозицій щодо основних на прямів державної політики і проектів державних програм у сфері боротьби з незаконним обігом алкогольних напоїв т а тютюнових виробів, організ ацією виконання актів законо давства у межах своїх повнов ажень, здійсненням системат ичного контролю за їх ре алізацією, узагальненням практики застосування за конодавства, застосуванням у випадках, передбачених зак онодавством, фінансових сан кцій до суб'єктів підприємни цької діяльності за порушенн я законодавства про виробниц тво і обіг спирту етилового, коньячного, плодового, алко гольних напоїв і тютюнових в иробів, здійсненням заходів по вилученню та знищенню або передачі на промислову пере робку алкогольних напоїв, зн ищенню тютюнових виробів, що були незаконно вироблені чи знаходилися у незаконному о бігу.
Відповідно до статті 1 Закон у № 481/95-ВР Єдиний державний реє стр місць зберігання (далі - Єд иний реєстр) - перелік місць зб ерігання, який ведеться орга нами державної податкової сл ужби України і містить визна чені цим Законом відомості п ро місцезнаходження місць зб ерігання та відомості про за явників.
Статтею 15 Закону № 481/95-ВР визн ачено, що зберігання алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів здійснюється в місцях з берігання алкогольних напої в та тютюнових виробів, внесе них до Єдиного реєстру, незал ежно від того, кому належить т аке місце зберігання, або тог о, за заявою якого суб'єкта під приємницької діяльності так е місце зберігання було внес ено до Єдиного реєстру.
Внесення місць зберігання алкогольних напоїв та тютюн ових виробів до Єдиного реєс тру здійснюється у порядку, в изначеному наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 28 травня 2002 року № 251 "П ро затвердження Порядку веде ння Єдиного державного реєст ру місць зберігання та форми довідки про внесення місця з берігання до Єдиного державн ого реєстру", який зареєстров ано в Міністерстві юстиції У країни 15 серпня 2002 р. за № 670/6958.
Відповідно до абзацу 9 ст. 17 З акону № 481/95-ВР передбачено, що с ума фінансових санкцій за зб ерігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів у місц ях зберігання не внесених до Єдиного державного реєстру становить 100 відсотків вартос ті товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.
Порядок застосування фіна нсових санкцій, затверджений постановою Кабінету Міністр ів України від 02.06.2003 № 790 «Про зат вердження Порядку застосува ння фінансових санкцій, пере дбачених статтею 17 Закону № 481 /95-ВР ( далі - Порядок).
Пунктом 9 Порядку рішення пр о застосування фінансових са нкцій складається в трьох пр имірниках, один з яких залиша ється в органі, посадова особ а якого прийняла це рішення; д ругий - у 3-денний строк після й ого прийняття надсилається с уб'єкту підприємницької діял ьності або видається його уп овноваженому представников і під розписку; третій - надсил ається до органу державної п одаткової служби за місцем р еєстрації суб'єкта підприємн ицької діяльності як платник а податків для контролю за на дходженням до державного бюд жету суми сплаченого штрафу.
Згідно п. 10 Порядку у разі нев иконання суб'єктом підприємн ицької діяльності рішення пр о застосування фінансових са нкцій протягом 30 днів після йо го отримання сума санкцій ст ягується на підставі рішення суду.
Доказів, що на момент провед ення перевірки кафе за адрес ою: вул. Гагаріна, 21 м. Чернігів внесено до Єдиного державног о реєстру місць зберігання в ідповідач суду не надав.
Як вбачається з акту переві рки, наявного в матеріалах сп рави відповідачем в кафе збе рігались алкогольні напої. Директор акт перевірки підпи сав без зауважень, отже погод ився з правопорушенням.
Суд приходить до висновку, щ о факт порушення відповідаче м законодавства у сфері обіг у алкогольних і тютюнових ви робів підтверджується наявн ими в матеріалах справи дока зами, що в свою чергу свідчить про правомірність рішення п озивача про застосування штр афних санкцій та їх стягненн я на користь позивача.
Частиною 1 статті 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
Відповідачем не надано жод них належних доказів щодо не правомірності застосування до нього фінансових санкцій за зберігання алкогольних н апоїв в місцях, які не внесені до Єдиного реєстру місць збе рігання як і доказів, що спрос товують викладені в позовній заяві обставини.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги Регіонального упра вління Департаменту контрол ю за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів Державної податкової адміністрації Ук раїни в Чернігівській област і до приватного підприємства «Неграм» є законними, обґрун тованими та підлягають задов оленню, а фінансова санкція у вигляді штрафу стягненню з в ідповідача.
Оскільки, спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведення судових експертиз, судові витрати(су довий збір) згідно ч.4 ст.94 КАС У країни стягненню з відповіда ча не підлягають.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги Регіонал ьного управління Департамен ту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Чернігівській області до приватного підпр иємства «Неграм», задовольни ти повністю.
Стягнути з приватного підп риємства «Неграм» (ідентифік аційний код 30843116) 1700 (одна тисяча сімсот) гривень фінансової с анкції у вигляді штрафу до Де ржавного бюджету України на р/р 31118106700002, банк ГУДКУ в Чернігів ській області, МФО 853592, код бюдж етної класифікації 21081100, код 2282596 5.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адмі ністративного судочинства У країни.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до Київського апеля ційного адміністративного с уду протягом десяти днів з дн я її проголошення, шляхом под ання через суд першої інстан ції. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу, а також прийнятт я постанови у письмовому про вадженні апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Дата виготовлення постано ви в повному обсязі - 06.09.2010 року.
< Поле для вводу тексту >
Суддя Падій В.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2010 |
Оприлюднено | 16.09.2010 |
Номер документу | 11165034 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні