Постанова
від 02.09.2010 по справі 2а-3440/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-3440/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2010 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в скла ді:

головуючого судді: Па дій В.В.

при секретарі Я синському С.Г.

розглянувши у відкритому с удовому засідання в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Регіональног о управління Департаменту ко нтролю за виробництвом та об ігом спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів Держ авної податкової адміністра ції України в Чернігівській області до приватного підпри ємства «Неграм» про стягненн я суми фінансової санкції, -

В С Т А Н О В И В :

02.07.2010 року Регіональне упр авління Департаменту контро лю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів Державно ї податкової адміністрації У країни в Чернігівській облас ті (далі - Регіональне управ ління) звернулось до суду з ад міністративним позовом до пр иватного підприємства «Негр ам» (далі - ПП «Неграм») про с тягнення суми фінансової сан кції у вигляді штрафу в розмі рі 1700 грн. Свої вимоги мотивуют ь тим, що під час перевірки ка фе, яке належить ПП «Неграм» п рацівниками Регіональне упр авління встановлено зберіг ання алкогольних напоїв в мі сцях, які не внесені до Єдиног о реєстру місць зберігання, щ о є порушенням вимог статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів». За розглядом акту переві рки та матеріалів перевірки прийнято рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій до ПП «Неграм» у розмі рі 1700 грн., яке було направлено відповідачу та отримано ним, але сума штрафу не сплачена.

В судове засідання предста вник позивача не з' явився, п ро дату, час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, надіслав заяву про ро згляд справи без його участі , позовні вимоги підтримує в п овному обсязі.

Відповідач в судове засіда ння повторно не з' явився, пр о дату, час та місце розгляду с прави повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до п.4 ч.1 ст. 128 КАС У країни у разі неприбуття від повідача - суб'єкта владних по вноважень, належним чином по відомленого про дату, час і мі сце судового розгляду, без по важних причин або без повідо млення ним про причини непри буття розгляд справи не відк ладається і справу може бути вирішено на підставі наявни х у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повтор ного неприбуття за таких сам их умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноваже нь.

Оскільки, відповідача було належним чином повідомлено про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджуєтьс я копією зворотнього повідом лення, наявного в матеріалах справи, суд дійшов висновку п ро можливість подальшого роз гляду адміністративної спра ви за відсутності відповідач а.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д вважає, що позов підлягає за доволенню з наступних підста в.

Судом встановлено, що посад овими особами Регіонального управління 09 березня 2010 року, н а підстві направлень від 09.03.2010 р оку № 31, була проведена переві рка кафе, яке розташовано за а дресою: вул. Гагаріна,21, м. Черні гів, що належить ПП «Неграм», і встановлено зберігання алко гольних напоїв в місцях, які н е внесені до Єдиного реєстру місць зберігання. За результ атами перевірки складено акт від 09.03.2010 року № 030/32/30843116, яким було в становлено порушення вимог с татті 15 Закону № 481/95-ВР. Вказаний акт підписаний директором Гасановим Т.Г. без зауважен ь та один примірник акту ним о триманий.

На підставі акту начальник ом Регіонального управління прийнято рішення про застос ування штрафних (фінансових) санкцій від 18.03.2010 року № 250461/26/32/033 до ПП «Неграм» у розмірі 1700 грн.

Регіональним управлінням 18.03.2010 року на адресу відповідач а рекомендованою кореспонде нцією було направлено рішенн я про застосування фінансови х санкцій, яке було отримано в ідповідачем 12.05.2010 року.

Дане рішення відповідачем у встановлений чинним закон одавством строк в адміністра тивному чи судовому порядку не оскаржено, що підтверджує ться матеріалами справи.

Штрафну санкцію відповіда ч в добровільному порядку не сплатив.

Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним , спиртом етиловим ректифіко ваним плодовим, спиртом-сирц ем виноградним, спиртом-сирц ем плодовим, алкогольними на поями та тютюновими виробами , забезпечення їх високої яко сті та захисту здоров' я гро мадян, а також посилення боро тьби з незаконним виробництв ом та обігом алкогольних нап оїв і тютюнових виробів на те риторії України визначає Зак он України від 19.12.1995 р № 481/95-ВР «Пр о державне регулювання вироб ництва і обігу спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів» (далі - Закон № 481/9 5-ВР).

Відповідно до ст. 16 Закону № 4 81/95-ВР контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюют ь органи, які видають ліцензі ї, а також інші органи в межах компетенції, визначеної зако нами України.

Законом України «Про держа вну податкову службу в Украї ні» встановлено, що до функці й органів ДПС України віднос иться проведення роботи по б оротьбі з незаконним обігом алкогольних напоїв та тютюно вих виробів, веденням реєстр ів імпортерів, експортерів, оптових та роздрібних торго вців, місць зберігання алког ольних напоїв та тютюнових в иробів, участю у розробленні пропозицій щодо основних на прямів державної політики і проектів державних програм у сфері боротьби з незаконним обігом алкогольних напоїв т а тютюнових виробів, організ ацією виконання актів законо давства у межах своїх повнов ажень, здійсненням системат ичного контролю за їх ре алізацією, узагальненням практики застосування за конодавства, застосуванням у випадках, передбачених зак онодавством, фінансових сан кцій до суб'єктів підприємни цької діяльності за порушенн я законодавства про виробниц тво і обіг спирту етилового, коньячного, плодового, алко гольних напоїв і тютюнових в иробів, здійсненням заходів по вилученню та знищенню або передачі на промислову пере робку алкогольних напоїв, зн ищенню тютюнових виробів, що були незаконно вироблені чи знаходилися у незаконному о бігу.

Відповідно до статті 1 Закон у № 481/95-ВР Єдиний державний реє стр місць зберігання (далі - Єд иний реєстр) - перелік місць зб ерігання, який ведеться орга нами державної податкової сл ужби України і містить визна чені цим Законом відомості п ро місцезнаходження місць зб ерігання та відомості про за явників.

Статтею 15 Закону № 481/95-ВР визн ачено, що зберігання алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів здійснюється в місцях з берігання алкогольних напої в та тютюнових виробів, внесе них до Єдиного реєстру, незал ежно від того, кому належить т аке місце зберігання, або тог о, за заявою якого суб'єкта під приємницької діяльності так е місце зберігання було внес ено до Єдиного реєстру.

Внесення місць зберігання алкогольних напоїв та тютюн ових виробів до Єдиного реєс тру здійснюється у порядку, в изначеному наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 28 травня 2002 року № 251 "П ро затвердження Порядку веде ння Єдиного державного реєст ру місць зберігання та форми довідки про внесення місця з берігання до Єдиного державн ого реєстру", який зареєстров ано в Міністерстві юстиції У країни 15 серпня 2002 р. за № 670/6958.

Відповідно до абзацу 9 ст. 17 З акону № 481/95-ВР передбачено, що с ума фінансових санкцій за зб ерігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів у місц ях зберігання не внесених до Єдиного державного реєстру становить 100 відсотків вартос ті товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700 гривень.

Порядок застосування фіна нсових санкцій, затверджений постановою Кабінету Міністр ів України від 02.06.2003 № 790 «Про зат вердження Порядку застосува ння фінансових санкцій, пере дбачених статтею 17 Закону № 481 /95-ВР ( далі - Порядок).

Пунктом 9 Порядку рішення пр о застосування фінансових са нкцій складається в трьох пр имірниках, один з яких залиша ється в органі, посадова особ а якого прийняла це рішення; д ругий - у 3-денний строк після й ого прийняття надсилається с уб'єкту підприємницької діял ьності або видається його уп овноваженому представников і під розписку; третій - надсил ається до органу державної п одаткової служби за місцем р еєстрації суб'єкта підприємн ицької діяльності як платник а податків для контролю за на дходженням до державного бюд жету суми сплаченого штрафу.

Згідно п. 10 Порядку у разі нев иконання суб'єктом підприємн ицької діяльності рішення пр о застосування фінансових са нкцій протягом 30 днів після йо го отримання сума санкцій ст ягується на підставі рішення суду.

Доказів, що на момент провед ення перевірки кафе за адрес ою: вул. Гагаріна, 21 м. Чернігів внесено до Єдиного державног о реєстру місць зберігання в ідповідач суду не надав.

Як вбачається з акту переві рки, наявного в матеріалах сп рави відповідачем в кафе збе рігались алкогольні напої. Директор акт перевірки підпи сав без зауважень, отже погод ився з правопорушенням.

Суд приходить до висновку, щ о факт порушення відповідаче м законодавства у сфері обіг у алкогольних і тютюнових ви робів підтверджується наявн ими в матеріалах справи дока зами, що в свою чергу свідчить про правомірність рішення п озивача про застосування штр афних санкцій та їх стягненн я на користь позивача.

Частиною 1 статті 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України визначено, що розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюєт ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Відповідачем не надано жод них належних доказів щодо не правомірності застосування до нього фінансових санкцій за зберігання алкогольних н апоїв в місцях, які не внесені до Єдиного реєстру місць збе рігання як і доказів, що спрос товують викладені в позовній заяві обставини.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги Регіонального упра вління Департаменту контрол ю за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів Державної податкової адміністрації Ук раїни в Чернігівській област і до приватного підприємства «Неграм» є законними, обґрун тованими та підлягають задов оленню, а фінансова санкція у вигляді штрафу стягненню з в ідповідача.

Оскільки, спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведення судових експертиз, судові витрати(су довий збір) згідно ч.4 ст.94 КАС У країни стягненню з відповіда ча не підлягають.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги Регіонал ьного управління Департамен ту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Чернігівській області до приватного підпр иємства «Неграм», задовольни ти повністю.

Стягнути з приватного підп риємства «Неграм» (ідентифік аційний код 30843116) 1700 (одна тисяча сімсот) гривень фінансової с анкції у вигляді штрафу до Де ржавного бюджету України на р/р 31118106700002, банк ГУДКУ в Чернігів ській області, МФО 853592, код бюдж етної класифікації 21081100, код 2282596 5.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адмі ністративного судочинства У країни.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до Київського апеля ційного адміністративного с уду протягом десяти днів з дн я її проголошення, шляхом под ання через суд першої інстан ції. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу, а також прийнятт я постанови у письмовому про вадженні апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Дата виготовлення постано ви в повному обсязі - 06.09.2010 року.

< Поле для вводу тексту >

Суддя Падій В.В.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2010
Оприлюднено16.09.2010
Номер документу11165034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3440/10/2570

Ухвала від 05.07.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Постанова від 02.09.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні