ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
20 червня 2023 року о/об 11 год. 45 хв.Справа № 280/3041/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІЯ-ТРАНС (Північне шосе, буд.20-Е, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69006; код ЄДРПОУ 37342256)
про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІЯ-ТРАНС (надалі позивач, ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (надалі відповідач), в якому позивач просить суд: визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 від 24.04.2023.
У позовній заяві зазначено наступне. 05.05.2023 на адресу ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС поштовим відправленням №6911805751520 надійшла копія Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 від 24.04.2023. Вказаною Постановою вирішено стягнути з ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС адміністративно- господарський штраф у розмірі 17000 грн. 00 коп. за порушення вимог ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт». 21.04.2023 представник ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС звернувся до Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті із заявою про ознайомлення з матеріалами справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт. 24.04.2023 представник позивача отримав матеріали справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт за Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 від 24.04.2023. Так, вказані матеріали містять відомості про те, що підставою для винесення Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 від 24.04.2023 став Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №355807 від 23.03.2023. Вказаний Акт проведення перевірки містить відомості про те, що водій ОСОБА_1 , посвідчення водія НОМЕР_1 , видане ТСЦ 3541 здійснював перевезення вантажу вантажним транспортним засобом «MAN», номерний знак НОМЕР_2 , власником якого є ОСОБА_2 , з напівпричепом «KEMPF», номерний знак НОМЕР_3 , власником якого, також є ОСОБА_2 , згідно товарно-транспортної накладної №230323 від 23.03.2023. Вказаний Акт проведення перевірки містить відомості про виявлене порушення ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: перевізник не забезпечив виконання цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення вантажів, а саме: відсутня роздруківка даних роботи цифрового тахографа водія ОСОБА_1 режиму праці та відпочинку за 23.03.2023, чим порушив вимоги п.3.3 Наказу МТЗУ №385 від 24.06.2010. У вказаному Акті проведення перевірки ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС визначене як перевізник. При цьому, матеріали справи за Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 від 24.04.2023 містять в собі копію товарно-транспортної накладної №230323 (2), датованої 23.03.2023, де вантажовідправником є С(Ф)Г «КРИНИЦЯ», код в ЄДРІІОУ: 32075255, вантажоодержувачем є ТОВ «ФИРМА ФИЕСТА», код в ЄДРПОУ: 3131911. Від імені вантажовідправника записаний голова ОСОБА_3 . У товарно-транспортній накладній проставлена відповідна печатка та підпис голови С(Ф)Г «КРИНИЦЯ» ОСОБА_4 . Відомості про відповідальну особу вантажоодержувача відсутні. При цьому, відомості про ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС обмежуються лише назвою підприємства. Жодних печаток, відомостей про посадових (відповідальних) осіб, підписів від ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС вказана товарно-транспортна накладна №230323 (2), датована 23.03.2023 - не містить. В Акті проведення перевірки зазначена товарно-транспортна накладна №230323 від 23.03.2023, тоді як в матеріалах справи за цим же актом перебуває товарно-транспортна накладна №230323 (2) від 23.03.2023. Більше того, відповідно наданих документів, ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС не є власником вантажного транспортного засобу «MAN», номерний знак НОМЕР_2 , з напівпричепом «KEMPF», номерний знак НОМЕР_3 . Водій ОСОБА_5 , взагалі не має жодного відношення до ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС. ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС не несе відповідальність за технічний стан транспортного засобу, режим праці та відпочинок водія ОСОБА_5 . Вказаний вище транспортний засіб та напівпричеп належить ОСОБА_2 , тож матеріали справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт за оскаржуваною постановою, не містять в собі жодного належного доказу на підтвердження вчинення ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС інкримінованого правопорушення.
Позивач підтримав позовну заяву.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне. Керуючись Законом України «Про автомобільний транспорт», «Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 (Постанова №1567), на підставі направлення на перевірку від 17.03.2023 за №014509 - 23.03.2023 посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області проводилася рейдова перевірка на а/д Н-11,78 км + 200 м. Відповідно до п.3,4 «Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №422 від 20.05.2013 (Порядок №422), був зупинений транспортний засіб марки МАН, номерний знак НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_5 . У відповідності до ст.49 Закону України «Про автомобільний транспорт», п.4 Порядку №422, водій транспортного засобу ОСОБА_5 не пред`явив для перевірки посадовій особі Укртрансбезпеки документ, а саме відсутня роздруківка даних роботи цифрового тахографа, режиму праці і відпочинку водія за 23.03.2023. Під час перевірки водій не пред`явив та не надав посадовій особі Укртрансбезпеки, відсутня роздруківка даних роботи цифрового тахографа, режиму праці і відпочинку водія за 23.03.2023, відповідно до ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», п.3.3 «Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті», затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 за №385 (Інструкція №385): Водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: - забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; - своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водій кожною дня, протягом якого керував транспортним засобом; - має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР (994016), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом. Водій, відповідно до ст.49 Закону України «Про автомобільний транспорт», п.15 Порядку №1567 повинен надати документи для перевірки уповноваженим посадовим особам. Отже, на момент здійснення рейдової перевірки посадовою особою Укртрансбезпеки Дніпропетровської області було виявлено порушення вимог ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: відсутність у водія, під час здійснення вантажного перевезення, особистої карти водія, яке було зафіксоване в Акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 23.03.2023 за №355807. Відповідно до ТТН №К230323 від 23.03.2023 автомобільним перевізником є ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС. З Актом №355807 від 23.03.2023 водій був ознайомлений, не скористався своїм правом та не надав в Акті перевірки жодних пояснень чи заперечень. Зважаючи на зазначине, Відділом державного нагляду (контролю) у Запорізькій області правомірно було винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 від 24.04.2023 за порушення ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Відповідач заперечував проти позовної заяви.
Ухвалою судді від 16.05.2023 в адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Державною службою України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 від 24.04.2023 до ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн. 00 коп.
У вказаній Постанові про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 від 24.04.2023 зазначено: «… ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЮНІЯ-ТРАНС 23.03.23р., 78км + 200м а/д Н-11, Акт №355807 допущено порушення вимог ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт»…».
Судом досліджено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 23.03.2023 за №355807, в якому, зокрема, зазначено: «… провели перевірку транспортного засобу: марка MAN TGX 18.400 - тягач, KEMPF - напівпричіп; номерний знак НОМЕР_2 , НОМЕР_4 ; серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_5 , НОМЕР_6 ; водій ОСОБА_5 … що належить ОСОБА_2 використовує перевізник згідно ТТН №К230323 від 23.03.2023 ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС м.Запоріжжя, Північне шосе, буд.20Е. Під час перевірки виявлено порушення ст.34 ЗУ «Про автомобільний транспорт» перевізник не забезпечив виконання вимог цього закону та інших законодавчих і нормативно правових актів України у сфері перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки роздруківки даних роботи цифрового тахографа водія ОСОБА_5 чим порушено вимоги п.3.3 наказу МТЗУ №385, у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» абз.3 ч.1 - Перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів визначених ст.48 ЗУ «Про автомобільний транспорт, а саме відсутня роздруківка даних роботи цифрового тахографа водія ОСОБА_5 за 23.03.2023. Пояснення водія про причини порушень . Водій транспортного засобу (відмовив підпис) ОСОБА_5 …».
За Товарно-транспортною накладною №К230323 (2) від 23.03.2023 (автомобіль MAN НОМЕР_2 ; напівпричіп ВА0560ХF; водій ОСОБА_5 ; автомобільний перевізник ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС; замовник ТОВ «ФИРМА ФИЕСТА»; вантажовідправник С(Ф)Г «КРИНИЦЯ»; вантажоодержувач ТОВ «ФИРМА ФИЕСТА») перевозився вантаж кукурудза.
Відповідно до Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 та Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_7 ОСОБА_2 є власником: транспортного засобу MAN TGX 18.400 вантажний - спеціалізований сідловий тягач з реєстраційним номером НОМЕР_2 ; транспортного засобу KEMPF SKM 35-3 напівпричепу спеціалізованого з реєстраційним номером НОМЕР_4 .
Також, судом досліджено: Посвідчення водія на ОСОБА_5 ; Картку водія на ОСОБА_5 ; інші документи наявні у матеріалах справи.
При вирішенні спору по суті суд виходить з зазначеного вище та викладеного нижче.
У ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» зазначено: «Автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. При оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити: дата і місце складання; вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення; вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто; пункти завантаження і розвантаження. Порядок ведення та надання інформації з реєстру товарно-транспортних накладних визначається Кабінетом Міністрів України. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків».
Згідно з абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначенихстаттями 39і48цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Автомобільний перевізник це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами (ст.1 Закону України «Про автомобільний транспорт»).
Відповідно до ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимогстатті 21цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів. Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
За п.1.3 Розділу І "Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті", затвердженої 24.06.2010 Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №385, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за №946/18241 (надалі - "Інструкція з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті"), ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Згідно з п.1.4 Розділу І "Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті" у цій Інструкції терміни вживаються у такому значенні, зокрема: перевізники - суб`єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільним транспортом.
У п.3.3 Розділу ІІІ "Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті" зазначено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Як зазначено у п.3.5 Розділу ІІІ "Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті", перевізники: забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий); зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії; аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.
Повірку тахографів здійснюють повірочні лабораторії, які уповноважені на проведення повірки тахографів відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (п.2.5 Розділу II "Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті").
Згідно з п.1.3 "Положення про робочий час і відпочинку водіїв колісних транспортних засобів", затвердженого 07.06.2010 наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за №811/18106 (надалі - "Положення про робочий час і відпочинку водіїв колісних транспортних засобів"), вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).
Відповідно до п.1.5 "Положення про робочий час і відпочинку водіїв колісних транспортних засобів" у цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні: автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи/та вантажів транспортними засобами (далі - Перевізник); тахограф - обладнання, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їх водіїв.
У ч.8 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» зазначено, що органи державного нагляду (контролю) та суб`єкти господарювання мають право фіксувати процес здійснення планового або позапланового заходу чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такого заходу.
Як позивач, так і відповідач не надали до суду доказів фіксування засобами аудіо- та відеотехніки проведення суб`єктом владних повноважень 23.03.2023 перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом щодо транспортного засобу MAN TGX 18.400 з реєстраційним номером НОМЕР_2 та транспортного засобу KEMPF SKM 35-3 з реєстраційним номером НОМЕР_4 .
Позивачем не надано до суду доказів протиправності зазначення вантажовідправником С(Ф)Г «КРИНИЦЯ» у Товарно-транспортній накладній №К230323 (2) від 23.03.2023 як автомобільного перевізника ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС (наприклад судових рішень, листування, інформації про порушення кримінальних проваджень, тощо).
При цьому, місцезнаходження С(Ф)Г «КРИНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 32075255) наведене у Товарно-транспортній накладній №К230323 (2) від 23.03.2023 збігається з інформацією щодо місцезнаходження С(Ф)Г «КРИНИЦЯ» зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Також, позивачем не надано до суду доказів можливості існування в Україні будь-якого іншого ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС, окрім ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС з кодом ЄДРПОУ 37342256.
На думку суду, недоліки допущені вантажовідправником С(Ф)Г «КРИНИЦЯ» при оформленні Товарно-транспортної накладної №К230323 (2) від 23.03.2023 щодо автомобільного перевізника ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС не свідчать, що автомобільним перевізником була інша особа, а не ТОВ ЮНІЯ-ТРАНС.
З огляду на наведені норми права та обставини справи, суд погоджується з позицією відповідача щодо порушення позивачем вимог ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Позивачем документально не доведено дотримання ним вимог ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» та не спростовано викладене в Акті проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 23.03.2023 за №355807.
Недоліки при оформленні матеріалів перевірки та прийнятті Постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу не впливають на суть вчиненого суб`єктом господарювання правопорушення.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №356369 прийнята 24.04.2023 відповідачем обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, розсудливо, а отже є правомірною і не підлягає скасуванню.
Аналогічне застосування норм права здійснено Третім апеляційним адміністративним судом у постановах, наприклад: від 10.06.2021 у справі №280/8641/20; від 29.06.2021 у справі №340/4182/20; від 26.01.2022 у справі №280/5631/21.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Оскільки у задоволенні позовної заяви має бути відмовлено, то, відповідно, має бути відмовлено й у стягненні на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судових витрат.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІЯ-ТРАНС (Північне шосе, буд.20-Е, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69006; код ЄДРПОУ 37342256) до Державної служби України з безпеки на транспорті (вул.Антоновича, буд.51, м.Київ, 03150; код ЄДРПОУ 39816845) в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул.Чубанова, буд.8, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69118) про визнання протиправною та скасування постанови відмовити у повному обсязі.
У стягненні на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судових витрат відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Рішення виготовлено у повному обсязі 20.06.2023.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2023 |
Оприлюднено | 22.06.2023 |
Номер документу | 111656242 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні