Постанова
від 19.06.2023 по справі 914/2277/22
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" червня 2023 р. Справа №914/2277/22

Західний апеляційний господарський суд у складі колегії:

головуючого судді Кордюк Г.Т.

суддів Кравчук Н.М.

Желік М.Б.

розглянувши апеляційну скаргу Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області, №436 від 11.04.2023 (вх.№01-05/1132/23, 01-05/1124/23 від 12.04.2023),

на рішення Господарського суду Львівської області від 16.03.2023 (повний текст рішення складено 27.03.2023)

у справі №914/2277/22 (суддя Фартушок Т.Б)

за позовом: Приватного акціонерного товариства Львівобленерго, Львівська область, м.Львів;

до відповідача: Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області, Львівська область, Львівський район, с.Сороки-Львівські;

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Комунальне підприємство Екоустрій Мурованської сільської ради Територіальної громади Львівського району Львівської області, Львівська область, Пустомитівський район, с.Муроване;

про: стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ :

Рішенням Господарського суду Львівської області від 16.03.2023 у справі №914/2277/22 позов задоволено повністю. Стягнуто з Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області на користь Приватного акціонерного товариства "Львівобленерго" 64559,86грн. вартості необлікованої електричної енергії, 2481грн. судового збору та 3200грн. судових витрат на оплату послуг професійної правничої допомоги.

Приймаючи оскаржуване рішення, місцевий господарський суд виходив з того, що багатоквартирний будинок перебував на балансі відповідача до 21.12.2021 року. Електроенергія споживачу фактично була поставлена, відповідач її використав для своїх потреб для виконання своїх обов`язків як балансоутримувача будинку по освітленню його місць загальногокористування. Однак внаслідок порушення вимог ПРРЕЕ мав місце недооблік електричної енергії, нарахування за фактично спожиту, але не враховану засобами обліку електричну енергію, здійснене у відповідності з ПРРЕЕ. На підставі статті 1212 ЦК України, вартість спожитої електроенергії підлягає стягненню з відповідача.

Не погодившись з вказаним рішенням суду першої інстанції, Мурованська сільська рада територіальної громади Львівського району Львівської області звернулася до Західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Львівської області від 16.03.2023 у справі №914/2277/22 та ухвалити нове рішення яким відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає:

- власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов`язані брати участь у загальних витратах, пов`язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитках. Допоміжні приміщення (кладовки, сараї і т. ін.) передаються у власність квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають. (ч. 2 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду»). Внутрішньобудинкові електричні мережі багатоквартирного житлового будинку складаються з двох типів електричних мереж, а саме: технологічні електричні мережі, необхідні для електрозабезпечення електроустановок власників житлових приміщень (квартир) та нежитлових приміщень; технологічні електричні мережі, необхідні для електрозабезпечення технічних цілей будинку (освітлення місць загального користування, робота ліфтів, підкачка води тощо) та електроустановок власників нежитлових приміщень. Відповідальність (фінансова) за утримання внутрішньобудинкових електричних мереж, що використовуються для електрозабезпечення технічних цілей багатоквартирного житлового будинку, покладено на власників квартир, нежитлових приміщень (співвласників загального неподільного майна багатоквартирного

будинку). (роз`яснення НКРЕ України, викладені в листі від 20.12.2011 №9500/11/17-11). Таким чином, за чинним законодавством багатоквартирний будинок не є самостійним об`єктом нерухомого майна та самостійним об`єктом права власності. Самостійними об`єктами права власності в багатоквартирному будинку є виключно квартири та самостійні ізольовані нежитлові приміщення. Тобто, саме співвласники спірного багатоквартирного будинку (власник квартири чи нежитлового приміщення будинку) визначені законом як особи, що зобов`язані утримувати як місця загального користування, так і загальнобудинкову мережу багатоквартирного будинку, стежити за правильністю підключення споживання електроенергії в багатоквартирному будинку на загальнобудинкові потреби;

- приписи чинного законодавства не передбачають обов`язку балансоутримувача забезпечувати електроосвітлення місць загального користування багатоквартирного будинку. Поняття «балансоутримувача будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд» як особливого учасника відносин у сфері житлово-комунальних послуг, яке містилося в Закону України «Про житлово-комунальні послуги» в редакції від 24.06.2004 р. було виключене новим Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 10.12.2017;

- перебування майна, у тому числі багатоквартирного будинку, на балансі органу місцевого самоврядування не є ознакою його права власності. ( постанова ВС від 30.03.2021 у справі №916/743/20). Тобто, апелянт як особа, яка не мала визначеного законом чи договором обов`язку забезпечувати електрикою «загальнобудинкові потреби», не була тією особою, яка використовувала для цього спірні обсяги електроенергії. А відтак не є особою, яка зобов`язана оплатити майно безпідставно отримане іншими особами, а саме: співвласниками спірного багатоквартирного будинку. Укладений із Мурованською сільською радою договір на постачання електричної енергії №1872000 від 14.02.018 р. не передбачає такого об`єкта електропостачання як «спірний багатоквартирний житловий будинок» в с. Муроване. Відтак, щодо цього об`єкту апелянт не виступає споживачем.

Також апелянт просив поновити строк на апеляційне оскарження рішення Господарського суду Львівської області від 16.03.2023 у справі №914/2277/22, оскільки повний текст ним отримано лише 04.04.2023.

01.05.2023 на адресу Західного апеляційного господарського суду від ПрАТ «Львівобленерго» надійшов відзив б/н від 25.04.2023 (вх. №01-042873/23 від 01.05.2023), в якому позивач зазначає:

- 11.10.2021 в ході перевірки представниками енергоінспекції ПрАТ «Львівобленерго» складено Акт про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії №035733 за адресою Львівська область, село Муроване, вулиця Шевченка, 17 багатоквартирний житловий будинок, яким встановлено факт самовільного підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі з порушенням схеми обліку (пункти ПРРЕЕ: 8.4.2, 1.2.1.,2.3.3, 7.6, .8.2.4, 8.2.5, 5.5.5.). Договір з оператором системи розподілу електричної енергії ПрАТ «Львівобленерго» між Відповідачем та Позивачем по даній точці обліку відсутній, прилади загальнобудинкового обліку електричної енергії відсутні. Самовільне підключення виконано споживачем не приховано. Для виявлення такого здійснювався огляд ВРП (ввідно-розподільчого пристрою) житлового будинку та схему живлення сходових кліток та підвалів. Після складання акту порушення живлення сходових кліток та підвалів вимкнуто. В Акті про порушення ПРРЕЕ від 11.10.2021р. №035733 зазначено, що відповідачу слід укласти договір щодо електропостачання та розподілу електричної енергії на загальнобудинкові потреби. При перевірці присутній свідок ОСОБА_1 , про що свідчить його підпис на сторінці 2 Акту про порушення ПРРЕЕ №035733 від 11.10.2021р. Листом вих.№1528 від 24.11.2021р. Мурованська сільська рада повідомила Позивача, що з метою забезпечення електроенергією для освітлення місць загального користування та підвалів житлових будинків на вулицях Шевченка та Меліоративна в селі Муроване, керуючись, пунктом 1.3 ПКЕЕ пропонує Комунальному підприємству «ЕкоУстрій», який є виконавцем житлово-комунальних послуг по Мурованській сільській раді ТГ, та енергопостачальнику укласти договір про постачання електричної енергії для освітлення місць загального користування та підвалів. Отже, відповідачем підтверджено, що станом на 11.10.2021 та на момент виникнення спірних правовідносин, договору на постачання електричної енергії та договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії щодо освітлення місць загального користування та підвалів багатоквартирного житлового будинку 17 по вулиці Шевченка в селі Муроване не було;

- рішенням №903 від 21.12.2021 Мурованська сільська рада вирішила списати (безоплатна передача) з балансового обліку багатоквартирні житлові будинки відповідно до процедури, передбаченої постановою КМУ №301 від 20.04.2016 «Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків», згідно із Додатком №1, у тому числі будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирних будинків та розташовані на прибудинковій території до 10.03.2022р. В Додатку №1 до Рішення №903 від 21.12.2021 «Перелік багатоквартирних будинків, які підлягають списанню з балансу Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області» зазначений спірний будинок 13 по вулиці Шевченка у селі Муроване. Таким чином, будинок перебував на балансі Відповідача до 21.12.2021 року. Факт безоблікового споживання електричної енергії без приладів обліку та без укладення відповідного договору споживача про надання послуги з розподілу електричної енергії є доведеним і не спростованим відповідачем, а відповідальність прямо передбачена як Законом України «Про ринок електричної енергії», так і нормами Правил роздрібного ринку електричної енергії.

- неукладення працівниками ПрАТ «Львівобленерго» договору та встановлення приладів лічильників в законному порядку, то такі дії та обставини і не повинні встановлюватися ПАТ «Львівобленерго», оскільки в силу норм розділу 2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, ініціатором укладення як договору споживача про надання послуги з розподілу електричної енергії, так і договору постачання є споживач. В даному випадку має значення лише факт необлікованого споживання електричної енергії на об`єкті, який перебуває у власності споживача такої енергії.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.04.2023 справу розподілено колегії суддів Західного апеляційного господарського суду у складі: Кордюк Г.Т. - головуючий суддя, члени колегії - Кравчук Н.М., Желік М.Б.

Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 18.04.2023 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області, №436 від 11.04.2023 (вх.№01-05/1132/23, 01-05/1124/23 від 12.04.2023).

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права зазначає наступне:

Пунктом 1 постанови НКРЕКП від 23.11.2018р. №1479 видано ПрАТ «Львівобленерго» ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, яка набуває чинності з 01.01.2019р., у межах місць провадження господарської діяльності, а саме на території Львівської області в межах розташування системи розподілу електричної енергії, що перебуває у власності або господарському віданні (щодо державного або комунального майна) ПрАТ «Львівобленерго», та електричних мереж інших власників, які приєднані до мереж ліцензіата (з якими укладені відповідні договори згідно із законодавством).

14.02.2018 р. між ПрАТ «Львівобленерго» (Позивач, Постачальник) та Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області (Відповідач, Споживач) укладено Договір про постачання електричної енергії №1972000 (надалі Договір), за умовами якого (п.1. Договору) Постачальник продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок Споживача з приєднаною потужністю, зазначеною в додатку №9 «Графік зняття показів засобів обліку електричної енергії», а Споживач оплачує Постачальнику вартість використаної (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами Договору.

Відповідно до п.2.3.3 Договору Споживач зобов`язується оплачувати Постачальнику вартість електричної енергії згідно з умовами додатків №2 «Порядок розрахунків» та №9 «Графік зняття показів засобів обліку електричної енергії».

Згідно п.4.2.3. Договору Споживач сплачує Постачальнику вартість недоврахованої електроенергії, розраховану виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 04.05.2006р. №562, зареєстрованої в Мінюсті 04.07.2006р. за №782/12656, за тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії з порушенням (далі - Методика), у разі таких дій Споживача: самовільного внесення змін у схеми обліку електроенергії; пошкодження засобів обліку електроенергії, втручання в їх роботу, зняття пломб з засобів обліку; споживання електроенергії поза засобами обліку; інших умов, визначених Методикою.

Договір набирає чинності з дня його підписання і укладається на строк до 31.12.2018р. Договір вважається щоразу продовженим на наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії Договору жодною із Сторін не буде заявлено про припинення його дії або перегляд його умов (п.9.4. Договору).

Додатком №3 до Договору визначено Відомості про розрахункові засоби обліку активної та реактивної електричної енергії, зокрема вуличне освітлення в с.Муроване (п.п.6, 11-15), ЗОШ І-ІІІ ст. (п.25) та Дитячий садок (п.п.26, 27).

Договір та Додаток №3 до нього підписано повноважними представниками, їх підписи завірено відтисками печаток юридичних осіб Сторін Договору.

11.10.2021р. працівниками енергоінспекції Позивача в присутності голови Відповідача Б.І. Свистуна складено Акт про порушення ПРРЕЕ №035733 за адресою Львівська область, село Муроване, вулиця Шевченка, 17 (житловий будинок, будинкові потреби, підвали), а саме: самовільного підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі, що не є власністю оператора системи, з порушенням схеми обліку (пункти ПРРЕЕ: 8.4.2, 1.2.1.,2.3.3, 7.6, .8.2.4, 8.2.5, 5.5.5.).

Вказаним Актом встановлено, що на момент перевірки перелік струмоприймачів, приєднаних споживачем до електричних мереж, відсутній, одночасне підключення наявних струмоприймачів на максимальну потужність споживачем не надано. За наслідками виявленого порушення вимкнуто живлення сходових кліток та підвалів та зазначено про необхідність укладення договору.

Самовільне підключення здійснене не приховано, для виявлення такого підключення здійснено огляд ВРП житлового будинку та схему живлення сходових кліток і підвалів, які підключені до ВРП будинку без засобів комерційного обліку (п.6 Акту).

Додатками до Акту є Схема підключення електроустановки споживача, якою встановлено, що несанкціовано освітлювалися сходові клітки і підвали (без обліку) та зразок електричного кабеля, яким було здійснено самовільне підключення електроустановок до електричної мережі.

У Схемі підключення електроустановки споживача до Акту зазначено, що точкою самовільного підключення був ввідно-розподільчий пристрій (ВРП) будинку, несанкціонована лінія такого підключення (без приладу обліку) живила лише сходові клітки та підвали будинку, до навантаження квартир мешканців будинку таке підключення не має жодного відношення.

Вказаний Акт підписано працівниками енергоінспекції Позивача, представник Відповідача Свистун Б.І. від підпису відмовився, що підтверджується підписом свідка ОСОБА_1.

Листом від 25.10.2021 вих.№209-07-4298 Позивач 26.10.2021, у зв`язку з відмовою представника Відповідача від підписання актів про порушення №035762, №035734, №035735, №035761, №035727, №035733, які складені 11.10.2021, №035774, №035791, №035775, №035579, №035766, №035767, №035790, які складені 12.10.2021, №035880, №035878, №035890, №035891, №035892, №035788, №035884, №035886, які складені 19.10.2021 працівниками ПрАТ «Львівобленерго» по об`єктах Мурованська сільська рада ОТГ за адресами: с.Муроване, вул.Шевченка, 7, 7-а, 8, 9, 10, 11, 11-а, 12, 13, 14, 15, 16, 17, вул.Меліоративна, 1, 2, 3, 3-а, 4, 5, 11, 13, надіслав Відповідачу примірник Актів поштою.

Також, вказаним листом Позивач запрошував Відповідача прибути для участі у засіданні комісії ЛМЕМ щодо розгляду зазначених актів про порушення, яке відбудеться з 10:00год. 26.11.2021р. за адресою: м.Львів, вул.Героїв УПА, 23 кім.6 (приймальна).

До листа додано копії цих актів про порушення з додатками та актів пломбування.

Відповідачем вказаного листа отримано 28.10.2021р., що підтверджується відповідною відміткою відповідальної особи Відповідача на Рекомендованому повідомлення про вручення поштового відправлення від 26.10.2021р. №7901829989215.

Листом від 24.11.2021 вих.№1528 Відповідач у відповідь на лист Позивача від 25.10.2021 за №203-074298 повідомив про наявні у Відповідача повноваження у сфері житлово-комунальних послуг і зазначив, що, розглянувши подані Позивачем матеріали та з метою забезпечення електричною енергією для освітлення місць загального користування та підвалів житлових будинків по вул.Шевченка та Меліоративна в с.Муроване, керуючись п.1.3 Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 31.07.1996 №28 (в редакції постанови НКРЕ від 17.10.2005 №910) пропонував КП "ЕкоУстрій", який є виконавцем житлово-комунальних послуг по Мурованській сільській раді ТГ та енергопостачальнику укласти договір про постачання електроенергії для освітлення місць загального користування та підвалів.

Рішенням, оформленим Протоколом засідання комісії Львівського МЕМ ПрАТ «Львівобленерго» від 26.11.2021р. №035733-а комісія у складі заступника начальника з комерційного обліку ЛМЕМ Охримович М.В., начальника ВТА ЛМЕМ Яцків А.Ю., заступника начальника ВРтаД ЛМЕМ Коновальчук В.О., провідного юристконсульта ВД ПрАТ «ЛОЕ» Коцай О.Б., інженера ВТА ЛМЕМ Бухеник Г.І. в присутності представника Відповідача Башинського В.Ф. розглянула Акт про порушення від 11.10.2021р. №035733 щодо Відповідача та вирішила перенести засідання комісії на 10.12.2021р. о 10:00год.

Протокол підписано заступником начальника з комерційного обліку ЛМЕМ Охримович М.В., начальником ВТА ЛМЕМ Яцків А.Ю., заступником начальника ВРтаД ЛМЕМ Коновальчук В.О., провідним юристконсультом ВД ПрАТ «ЛОЕ» Коцай О.Б., інженером ВТА ЛМЕМ Бухеник Г.І. та представником Відповідача Башинського В.Ф.

Рішенням, оформленим Протоколом засідання комісії Львівського МЕМ ПрАТ «Львівобленерго» від 10.12.2021р. №035733-б комісія у складі заступника начальника з комерційного обліку ЛМЕМ Охримович М.В., начальника ВТА ЛМЕМ Яцків А.Ю., заступника начальника ВРтаД ЛМЕМ Коновальчук В.О., провідного юристконсульта ВД ПрАТ «ЛОЕ» Коцай О.Б., інженера ВТА ЛМЕМ Бухеник Г.І. в присутності представника Відповідача Башинського В.Ф. розглянула Акт про порушення від 11.10.2021р. №035733 щодо Відповідача та, на підставі "Правил роздрібного ринку електричної енергії" (далі ПРРЕЕ) прийняла рішення визначити обсяг та вартість необлікованої електричної енергії та суму завданих збитків внаслідок порушення споживачем ПРРЕЕ та провести нарахування за період 12 місяців (11.10.2020р.) по дату складання акту про порушення (11.10.2021р.) по силі струму, визначеній виходячи з найменшої поперечної площі перерізу проводів (кабелів), та допустимого тривалого струму, який може ними протікати згідно з главою 1.3 ПУЕ (1=20А).

Пунктом 4 вказаного Протоколу визначено, що нарахована сума повинна бути оплачена протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка.

Розрахунком обсягу та вартості необлікованої електричної енергії та завданих збитків (п.6 Протоколу від 10.12.2021р. №035733-б) визначено обсяг недоврахованої електричної енергії в кількості 17340кВт/год. на суму 64599,86грн.

Цей Протокол підписано заступником начальника з комерційного обліку ЛМЕМ Охримович М.В., начальником ВТА ЛМЕМ Яцків А.Ю., заступником начальника ВРтаД ЛМЕМ Коновальчук В.О., провідним юристконсультом ВД ПрАТ «ЛОЕ» Коцай О.Б., інженером ВТА ЛМЕМ Бухеник Г.І. та представником Відповідача Башинським В.Ф.

10.12.2021р. Поизвачем виставлено Відповідачу до оплати Рахунок за необліковану електричну енергію та завдані збитки №361701 згідно акту про порушення 035733 від 11.10.2021р. на суму 64599,86грн. та зазначено термін оплати до 09.01.2022р.

У Протоколі від 10.12.2021р. №035733-б наявний підпис представника Відповідача Башинського В.Ф. про отримання копії такого та Рахунку від 10.12.2021р. №361701.

Пунктом 1 рішення Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області від 21.12.2021 №903 «Про списання з балансового обліку Мурованської сільської ради ТГ багатоквартирних житлових будинків» з метою забезпечення повноцінної реалізації прав співвласників на самостійне управління житловими будинками, згідно п.2 ст.282 ЦК України, Законів України Про об`єднання співласників багатоквартирного будинку, Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, Про житлово-комунальні послуги та на підставі Постанови КМУ від 20.04.2016 №301 Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків, керуючись ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, сесія Мурованської сільської ради ТГ вирішила списати з балансового обліку Мурованської СР ТГ багатоквартирні житлові будинки відповідно до процедури передбаченої Постановою КМУ від 20.04.2016 №301 Про затвердження Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків, згідно з додатком №1.

Відповідно до п.2 вказаного Рішення відділу бухгалтерського обліку та звітності Мурованської сільської ради ТГ здійснити списання з балансу багатоквартирні житлові будинки, у тому числі будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирних будинків та розташовані на прибудинкових територіях до 10.03.2022р., згідно з додатком №1 даного рішення; провести списання з балансу в першу чергу тих будинків, в яких є технічна документація; вважати закінченою процедуру списання відповідного будинку з балансу після затвердження балансоутримувачем акту про списання багатоквартирного будинку з балансу.

Пунктами 3 вказаного Рішення вирішено на балансі сільської ради ТГ залишити всі неприватизовані квартири; на балансі сільської ради ТГ облікувати нежитлові приміщення, що розташовані в житлових багатоквартирних будинках по вул.Шевченка, 10, с.Муроване та по вул.Івана Франка, 71, с.Ямпіль.

Пунктом 10 Додатку №1 до вказаного Рішення «Перелік багатоквартирних будинків, які підлягають списанню з балансу Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області» визначено будинок за адресою: с.Муроване, вул.Шевченка, 17 (інв. №101327217), 1991 року побудови, первісною вартістю 979032грн. та балансовою вартістю станом на 01.01.2021р. 301834,16грн.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Оцінивши матеріали справи та докази, що містяться у ній, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає наступне:

Відповідно до ч. 1 ст. 11 ЦК України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018р. №312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» затверджено Правила роздрібного ринку електричної енергії (далі - Правила), які регулюють взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем (для власного споживання), а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, визначеними цими Правилами; учасниками роздрібного ринку є: електропостачальники, оператор системи передачі, оператори систем розподілу, у тому числі оператори малих систем розподілу, споживачі, основні споживачі, субспоживачі, виробники електричної енергії, які підпадають під визначення розподіленої генерації, та інші учасники ринку, які надають послуги, пов`язані з постачанням електричної енергії споживачу з метою використання ним електричної енергії на власні потреби; ці Правила є обов`язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку (п.1.1.1. Правил).

Пунктом 2 постанови НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 «Про затвердження ПРРЕЕ» передбачено, що укладення договорів між споживачами та іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії відповідно до вимог Правил здійснюється шляхом приєднання споживачів до публічних договорів приєднання (договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, відповідних договорів про постачання електричної енергії) на умовах чинних договорів про постачання електричної енергії та про користування електричною енергією, укладених з відповідними постачальниками електричної енергії за регульованим тарифом, шляхом подання заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку до цієї постанови.

Згідно п.4 постанови НКРЕКП від 14.03.2018 №312 договір вважається укладеним з дати підписання споживачем заяви-приєднання до договору про надання послуг з розподілу електричної енергії, яка повертається споживачем на адресу оператора систем розподілу, та/або сплати за рахунком (квитанцією), який надсилається (надається) одночасно з договором споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, та/або з дати, указаної у заяві-приєднанні, якщо споживач протягом указаного в заяві-приєднанні терміну не звернувся до оператора системи розподілу із запереченнями щодо укладення договору в цілому або щодо окремих умов договору та спожив будь-який обсяг електричної енергії.

Після укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії договори про користування електричною енергією та договори про постачання електричної енергії продовжують свою дію в частині регулювання відносин щодо заборгованості/переплати за цими договорами з відповідними правами та обов`язками, пов`язаними з такою заборгованістю/переплатою, а також щодо нарахування пені, неустойки, обмеження та припинення постачання електричної енергії тощо (п.6 Постанови).

Відповідно до п.1.1.2. ПРРЕЕ необлікована електрична енергія обсяг електричної енергії, використаний споживачем або переданий транзитом з електромережі, що належать іншим власникам електричних мереж, але не врахований розрахунковими засобами комерційного обліку або врахований неправильно; самовільне підключення несанкціоноване (непогоджене) оператором системи підключення (у тому числі і після відключення) електроустановок, струмоприймачів, електропроводки до електричної мережі, що є підставою оформлення акта про порушення та визначення обсягу не облікованої електричної енергії внаслідок такого підключення; об`єкт побутового споживача - житловий будинок (частина будинку), квартира або будівля, які розміщені за однією адресою та належать одній фізичній особі або декільком фізичним особам на правах власності або користування; побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об`єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність); побутові потреби - споживання (використання) електричної енергії для задоволення умов постійного або тимчасового проживання та/або перебування фізичних осіб на об`єкті побутового споживача, включаючи прибудинкову (присадибну територію), у тому числі для індивідуального будівництва (реконструкції) об`єктів приватного домогосподарства, крім потреб підприємницької, господарської діяльності.

Згідно п. 1.2.1. ПРРЕЕ, на роздрібному ринку електричної енергії споживання та використання електричної енергії для потреб електроустановки споживача здійснюється за умови забезпечення розподілу/передачі та продажу (постачання) електричної енергії на підставі договорів про розподіл/передачу, постачання електричної енергії, надання послуг комерційного обліку, які укладаються відповідно до цих Правил, Кодексу системи передачі, Кодексу систем розподілу та Кодексу комерційного обліку.

Ініціатором укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у разі зміни споживача, форми власності чи власника електроустановки є споживач (п.2.1.3. ПРРЕЕ).

З огляду на наведене, суд апеляційної інстанції не погоджується із доводами апеляційної скарги відповідача про неправомірне неукладення позивачем договору, оскільки, як зазначалось вище, в силу приписів п.2.1.3. ПРРЕЕ, ініціатором укладення як договору споживача про надання послуги з розподілу електричної енергії, так і договору постачання є споживач, яким, з врахуванням обставини перебування будинку за адресою: с.Муроване, вул.Шевченка, 17 (інв.№101327217), 1991р. побудови, первісною вартістю 979032грн. та балансовою вартістю станом на 01.01.2021р. 301834,16грн. станом на час складення позивачем Акту про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 11.10.2021р. №035733 на балансі відповідача, був саме відповідач, а в даному випадку підлягає встановленню лише обставина необлікованого споживання електричної енергії на об`єкті, який перебуває у власності (чи на іншому правовому титулі) споживача такої енергії і до повноважень позивача не належить визначення конкретної особи, яка вчинила необхідні фактичні дії, що спричинили необліковане споживання електричної енергії та обставини, які цьому передували.

Згідно п.2.1.5. Правил договір споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії є публічним договором приєднання та укладається з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 ЦК України на основі типового договору, що є додатком 3 до цих Правил; оператор системи розподілу зобов`язаний на головній сторінці свого веб-сайту, а також у друкованих виданнях, що публікуються на території його ліцензованої діяльності, та у власних центрах обслуговування споживачів розмістити редакцію договору про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії та роз`яснення щодо укладення та приєднання споживача до договору споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії; договір споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії за ініціативою споживача або оператора системи відповідно до визначених цими Правилами випадків, як правило, укладається шляхом приєднання споживача за заявою-приєднанням до розробленого оператором системи розподілу договору на умовах складеного оператором системи розподілу паспорта точки розподілу/передачі.

Фактом приєднання споживача до умов договору споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір споживача про надання послуг з розподілу/передачі електричної енергії, зокрема повернення (надання) підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка оператора системи та/або документально підтверджене споживання електричної енергії (п.2.1.7. Правил).

Відповідно до п.2.3.13. Правил обсяги спожитої електричної енергії визначаються за розрахунковий період, який становить 1 календарний місяць.

Згідно п.2.2.2 ПРРЕЕ межа експлуатаційної відповідальності між споживачем та оператором системи за технічний стан і обслуговування електроустановок напругою до 1000 В встановлюється: у разі повітряного відгалуження - у точці кріплення проводів лінії електропередачі до перших ізоляторів на будівлі або на трубостояку, або на ввідних клемах першого комутаційного апарата, встановленого на ввідному пристрої будівлі споживача; у разі кабельного вводу - на наконечниках кабелю живлення, приєднаних до ввідних клем першого комутаційного апарата, встановленого у ввідному пристрої будівлі споживача.

Відповідно до п.2.2.5. ПРРЕЕ за стан внутрішньобудинкових електричних мереж багатоквартирного будинку (від вводу в будинок до відхідних клем вузла вимірювання побутового споживача) відповідає власник (балансоутримувач) цих мереж; межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності у багатоквартирному будинку встановлюється: між власником (балансоутримувачем) внутрішньобудинкових електричних мереж багатоквартирного будинку та оператором системи - відповідно до п.2.2.2 або п.2.2.3 цієї глави; між власником (балансоутримувачем) мереж багатоквартирного будинку та власником вузла обліку побутового споживача, розміщеного у квартирі, - на вхідних клемах вузла вимірювання; між власником (балансоутримувачем) мереж багатоквартирного будинку та власником вузла обліку побутового споживача, розміщеного на сходовій клітці, - на вхідних клемах комутаційного апарата, встановленого до вузла вимірювання; між власником вузла обліку та споживачем - на відхідних клемах вузла вимірювання.

Пунктом 2.3.3. ПРРЕЕ визначено, що електроустановки споживачів мають бути забезпечені необхідними розрахунковими засобами вимірювальної техніки для розрахунків за спожиту електричну енергію, технічними засобами контролю і управління споживанням електричної енергії та величини потужності, а також (за бажанням споживача) суміщеними з лічильником електричної енергії або окремими засобами вимірювальної техніки для контролю якості електричної енергії; підключення електроустановки споживача, яка не забезпечена розрахунковими засобами (засобом) вимірювальної техніки, технічними засобами контролю і управління споживанням електричної енергії та величини потужності, забороняється, за винятком випадків, передбачених цими Правилами; розрахункові засоби вимірювальної техніки електричної енергії, технічні засоби контролю і управління споживанням електричної енергії та величини потужності, засоби вимірювальної техніки для контролю якості електричної енергії встановлюються відповідно до вимог Кодексу комерційного обліку, цих Правил та проєктних рішень; перелік точок комерційного обліку на об`єкті споживача (площадці комерційного обліку), крім випадків простої схеми обліку із застосуванням одного лічильника прямого включення, зазначається з наведенням EIC-кодів, у додатку до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії "Відомості про розрахункові засоби обліку активної та реактивної електричної енергії (місце та дата встановлення, тип, покази, дані щодо повірки, відповідальний за збереження тощо)".

Відповідно до пп.3, 4 п. 5.1.1. ПРРЕЕ, оператор системи має право, зокрема, на проведення (за пред`явленням представником службового посвідчення) обстеження електроустановок споживачів щодо виявлення споживання електричної енергії поза засобами вимірювання та інших порушень, що викликають неправильне вимірювання обсягів споживання електричної енергії; на безперешкодний доступ (за пред`явленням представником службового посвідчення) до електричних установок споживача для проведення технічної перевірки засобів вимірювання, контролю за рівнем споживання електричної енергії та потужності, вимірювання показників якості електричної енергії, контрольного огляду електричних мереж від межі балансової належності до точки вимірювання та/або точки обліку відповідно до умов укладених договорів, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого цими Правилами порядку та умов договору, виконання інших робіт відповідно до договору.

За приписами пп.1 п.5.5.5. ПРРЕЕ споживач електричної енергії зобов`язаний користуватися електричною енергією виключно на підставі договору (договорів).

Відповідно до пп.1 п.7.6. ПРРЕЕ припинення електроживлення електроустановок споживача здійснюється оператором системи без попередження споживача після оформлення у встановленому цими Правилами порядку акта про порушення у разі самовільного підключення споживачем струмоприймачів або приєднання струмоприймачів поза засобами комерційного обліку.

Приписами п.2, 4, 13 ст.77 Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлено, що правопорушеннями на ринку електричної енергії є, зокрема, недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку; неукладення договорів відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.

Відповідно до п.8.2.4. ПРРЕЕ у разі виявлення представниками оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до порядку, визначеного главою 8.4 цього розділу.

Згідно п.8.2.5 ПРРЕЕ, у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки, оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 9 до цих Правил; акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень; в акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил, необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням, ЕІС код площадки комерційного обліку, за якою виявлено порушення (за наявності), та у разі виявлення порушень, зазначених у пункті 8.4.2 глави 8.4 цього розділу; у разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення або залишення ним місця порушення в акті про порушення робиться відповідний запис. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою.

Акт про порушення розглядається комісією з розгляду актів про порушення, що створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з трьох уповноважених представників оператора системи; рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу; у разі причетності споживача до порушень, зазначених у пункті 8.4.2 глави 8.4 цього розділу, у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. У такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти глави 8.4 цього розділу та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків (п.8.2.6. ПРРЕЕ).

Пунктом 8.4.1. ПРРЕЕ передбачено, що оператор системи визначає обсяг та вартість електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення цих Правил та/або виявлення фактів безоблікового споживання електричної енергії, самовільного підключення до об`єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без засобів вимірювальної техніки, відповідно до вимог цієї глави.

Згідно п.8.4.2. ПРРЕЕ визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами, у разі виявлення таких порушень, як самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі без порушення схеми обліку; самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі оператора системи з порушенням схеми обліку; самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електромережі, що не є власністю оператора системи, з порушенням схеми обліку.

Відповідно до п.8.4.6. ПРРЕЕ у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 6 - 8 пункту 8.4.2 цієї глави, положення цієї глави застосовуються за умови виявлення місця підключення до відповідних мереж, про що зазначається в акті про порушення та позначається на схемі (крім випадків, передбачених цим пунктом); в акті про порушення зазначаються відомості про дії представників оператора системи, вжиті для виявлення місця підключення (наприклад, використання спеціальних технічних засобів (із зазначенням їх типу та способу застосування), здійснення часткового демонтажу будівельних конструкцій, оздоблювальних матеріалів та/або демонтажу приладів чи їх захисних панелей тощо); у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 5 - 8 пункту 8.4.2 цієї глави, зразки кабелів (проводів), через які було здійснено самовільне підключення, можуть вилучатися, про що робиться відповідний запис в акті про порушення. Місця вилучення зразків позначаються на схемі.

Стаття 77 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачає, що відповідальність за порушення законодавства, що регулює функціонування ринку електричної енергії» передбачає, що учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом. Правопорушенням на ринку електричної енергії є, зокрема, крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.

У пункті 72 постанови Верховного Суду від 14.01.2020 р. в справі № 910/17955/17 вказано, що нарахування за недораховану електроенергією є платою за поставлену електричну енергію. Отже, стягнення за актом про порушення є вартістю електричної енергії, яка була фактично спожита, але не врахована засобами обліку.

Акт про порушення від 11.10.2021р. №035733 складено позивачем та розглянуто комісією Позивача у відповідності до вимог ПРРЕЕ, а відтак, вказаним Актом підтверджується обставина несанкціонованого, самовільного підключення електроустановок, струмоприймачів чи електропроводки сходових кліток та підвалів будинку №17 по вул. Шевченка у с. Муроване. У схемі-додатку до акту зазначено, що точкою самовільного підключення був ввідно-розподільчий пристрій (ВРП) будинку, несанкціонована лінія такого підключення (без приладу обліку) живила лише сходові клітки та підвали будинку, до навантаження квартир мешканців будинку таке підключення не має жодного відношення, а в пункті 6 Акту зазначено, що самовільне підключення здійснене не приховано, для виявлення такого підключення здійснено огляд ВРП житлового будинку та схему живлення сходових кліток і підвалів, які підключені до ВРП будинку без засобів комерційного обліку.

Як передбачено ст. 79 ГПК України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Аналізуючи наведені учасниками справи твердження та подані на їх підтвердження докази, керуючись наведеним критерієм доказування, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що зазначені вище докази в своїй сукупності відповідають критеріям належності та вірогідності, тому вважаються такими, що підтверджують наведені позивачем обставини порушення споживачем ПРРЕЕ (пункти ПРРЕЕ: 8.4.2, 1.2.1.,2.3.3, 7.6, .8.2.4, 8.2.5, 5.5.5.).), зокрема, самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі з порушенням схеми обліку, що зафіксовано в Акті про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 11.10.2021р. №035733. До акту складено Схему підключення електроустановок споживача, яка є його додатком. У схемі-додатку до акту від 11.10.2021р. №035733 вказано, що несанкціовано освітлювалися сходові клітки і підвали (без обліку).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, за вказане порушення рішенням, оформленим Протоколом засідання комісії Львівського МЕМ ПрАТ «Львівобленерго» від 10.12.2021р. №035733-б вирішила визначити обсяг та вартість необлікованої електричної енергії та суму завданих збитків внаслідок порушення споживачем ПРРЕЕ та провести нарахування за період 12 місяців (11.10.2020р.) по дату складання акту про порушення (11.10.2021р.) по силі струму, визначеній виходячи з найменшої поперечної площі перерізу проводів (кабелів), та допустимого тривалого струму, який може ними протікати згідно з главою 1.3 ПУЕ (1=20А). Розрахунком обсягу та вартості необлікованої електричної енергії та завданих збитків (п.6 Протоколу від 10.12.2021р. №035733-б) визначено обсяг недоврахованої електричної енергії в кількості 17340кВт/год. на суму 64599,86грн. У Протоколі від 10.12.2021р. №035733-б наявний підпис представника Відповідача Башинського В.Ф. про отримання копії такого та Рахунку від 10.12.2021р. №361701.

Також, як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, в тому числі рішенням Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області від 21.12.2021р. №903 «Про списання з балансового обліку Мурованської сільської ради ТГ багатоквартирних житлових будинків» підтверджується перебування будинку за адресою: с.Муроване, вул.Шевченка, 17 (інв. №101327217), 1991 року побудови, первісною вартістю 979032грн. та балансовою вартістю станом на 01.01.2021р. 301834,16 грн. станом на час складення Позивачем Акту про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 11.10.2021р. №035733 на балансі Відповідача.

Вказана обставина учасниками справи не заперечується.

Поряд з цим, судом першої інстанції вірно зазначено те, що матеріалами справи не підтверджується списання згаданого будинку з балансу відповідача станом на час судового розгляду спору по суті, оскільки, відповідно до п.2 рішення Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області від 21.12.2021р. №903 вирішено вважати закінченою процедуру списання відповідного будинку з балансу після затвердження балансоутримувачем акту про списання багатоквартирного будинку з балансу, а такий акт учасниками справи суду не заявлено та не подано.

Суд апеляційної інстанції відхиляє доводи апеляційної скарги відповідача про те, що будинок за адресою с.Муроване, вул.Шевченка, 17 є побутовим споживачем, оскільки, з врахуванням наведених вище визначень об`єкта побутового споживача, побутового споживача та побутових потреб (п.1.1.2. ПРРЕЕ), освітлення місць загального користування, коридорів, підвалів, гаражів, зовнішнього освітлення у житловому багатоквартирному будинку не належить до побутових потреб індивідуального мешканця будинку, а відноситься до сфери відповідальності власника чи балансоутримувача такого будинку, який, у свою чергу, зобов`язаний закупити електричну енергію та послуги з її розподілу та забезпечити мешканців-фізичних осіб відповідними послугами.

Окрім того, відповідачем не доведено належними засобами доказування обставини правомірності забезпечення електричною енергією загальнобудинкових потреб житлового багатоквартирного будинку №17 по вул.Шевченка у с.Муроване, наявності договірних відносин на послуги з розподілу електричної енергії між позивачем та відповідачем з приводу такої точки обліку чи встановлення і введення в експлуатацію засобів обліку електричної енергії для забезпечення загальнобудинкових потреб житлового багатоквартирного будинку №17 по вул.Шевченка у с.Муроване.

Щодо доводів апеляційної скарги відповідача про те, що Мурованська сільська рада територіальної громади Львівського району Львівської області не є належним відповідачем у справі, суд апеляційної інстанції вважає вірними висновки суду першої інстанції, що, в силу приписів п.2.2.2. та 2.2.5. ПРРЕЕ, за стан внутрішньобудинкових електричних мереж багатоквартирного будинку (від вводу в будинок до відхідних клем вузла вимірювання побутового споживача) відповідає власник (балансоутримувач) цих мереж, яким, як встановлено судом, станом на час складення Позивачем Акту про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 11.10.2021р. №035733, був саме відповідач.

Таким чином, із врахуванням наведеного суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції з приводу того, що право позивача, за захистом якого він звернувся до суду, є порушеним, підлягає захисту судом, а позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 64559,86грн. вартості необлікованої електричної енергії є мотивованими та обґрунтованими та підлягають до задоволення у повному обсязі.

Враховуючи вищенаведене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку , що перебування житлового багатоквартирного будинку за адресою: с.Муроване, вул.Шевченка, 17 (інв. №101327217), 1991 року побудови, первісною вартістю 979032грн. та балансовою вартістю станом на 01.01.2021р. 301834,16грн. станом на час складення Позивачем Акту про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 11.10.2021р. №035733 на балансі Відповідача, порушення Відповідачем, як споживачем ПРРЕЕ (пункти ПРРЕЕ: 8.4.2, 1.2.1.,2.3.3, 7.6, .8.2.4, 8.2.5, 5.5.5.).), зокрема, самовільного підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі з порушенням схеми обліку, що зафіксовано в Акті про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії від 11.10.2021р. №035733, а відтак, фактичного постачання та споживання Відповідачем електричної енергії на сходових клітках та підвалах житлового багатоквартирного будинку за адресою: с.Муроване, вул.Шевченка, 17 та відсутності навантаження до квартир мешканців вказаного будинку; проведення рішенням, оформленим Протоколом засідання комісії Львівського МЕМ ПрАТ «Львівобленерго» від 10.12.2021р. №035733-б, нарахування Відповідачу вартості необлікованої електричної енергії за період 12 місяців (11.10.2020р.) по дату складання акту про порушення (11.10.2021р.) по силі струму, визначеній виходячи з найменшої поперечної площі перерізу проводів (кабелів), та допустимого тривалого струму, який може ними протікати згідно з главою 1.3 ПУЕ (1=20А); беручи до уваги недоведеність обставини неправомірного неукладення Позивачем договору та встановлення приладів обліку електричної енергії щодо сходових кліток та підвалів житлового багатоквартирного будинку за адресою: с.Муроване, вул.Шевченка, 17. Суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивча 64 559, 86 грн. вартості необлікованої електричної енергії є мотивованими та обгрунтованими, підлягають до задоволення у повному обсязі.

З огляду на все викладене вище в сукупності, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що рішення Господарського суду Львівської області від 16.03.2023 у даній справі відповідає матеріалам справи, ґрунтується на чинному законодавстві і підстав для його скасування немає.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" зазначив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Названий Суд зазначив, що, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід (рішення Європейського суду з прав людини у справі Трофимчук проти України).

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції, не можуть слугувати підставою для скасування або зміни оскаржуваного рішення суду.

Відповідно до ст. 236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ч. 1-3 статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи залишення апеляційної скарги без задоволення, апеляційний господарський суд дійшов до висновку про покладення на апелянта судового збору в розмірі 3721, 50 грн., який сплачений згідно з платіжною інструкцією за №792 від 07.04.2023.

Керуючись ст. ст. 269, 270, 275, 276, 281-284 ГПК України, Західний апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області, №436 від 11.04.2023 (вх.№01-05/1132/23, 01-05/1124/23 від 12.04.2023) - залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду Львівської області від 16.03.2023 у справі №914/2277/22- залишити без змін.

3. Судовий збір за розгляд апеляційної скарги покласти на апелянта

4. Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.

5. Порядок та строк оскарження встановлені ст. ст.288, 289 ГПК України.

Головуючий суддя Кордюк Г.Т.

Суддя Кравчук Н.М.

Суддя Желік М.Б.

СудЗахідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.06.2023
Оприлюднено22.06.2023
Номер документу111673884
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2277/22

Повістка від 01.09.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Гриців Віра Миколаївна

Ухвала від 20.07.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Гриців Віра Миколаївна

Постанова від 19.06.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 18.04.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Рішення від 16.03.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т.Б.

Ухвала від 16.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т.Б.

Ухвала від 26.01.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т.Б.

Ухвала від 17.01.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т.Б.

Ухвала від 18.01.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т.Б.

Ухвала від 13.12.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Фартушок Т.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні