Справа № 161/10275/23
Провадження № 1-кс/161/3296/23
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
про дозвіл на огляд житла чи іншого володіння особи
21 червня 2023 року м. Луцьк
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 ,
при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання прокурора у кримінальному провадженні - прокурора відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Волинської обласної прокуратури ОСОБА_3 про проведення огляду об`єкта будівництва, що розташоване на земельній ділянці з кадастровим номером 0722883400:01:001:5386 в селі Липини Луцького району Волинської області, яка належить Липинській сільській раді та орендується ПП «Ефект», за участю спеціалістів Управління ДСНС України у Волинській області, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Волинській області та експертів Волинського НДЕКЦ МВС України,
В С Т А Н О В И В:
З клопотання вбачається, що в провадженні СУ ГУНП у Волинській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42023030000000062 від 01 червня 2023 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України.
Досудовим розслідувань встановлено, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 5 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування. При цьому, генеральний план населеного пункту є основним видом такої документації на місцевому рівні.
Статтями 5, 19 Закону України «Про основи містобудування» передбачено, що при здійсненні містобудівної діяльності та розробці містобудівної документації повинні враховуватись державні та громадські інтереси при плануванні та забудові територій, основні завдання та заходи щодо забезпечення сталого розвитку населених пунктів та екологічної безпеки територій, збереження та раціональне використання природних ресурсів, санітарно-гігієнічних вимог щодо охорони здоров`я людини.
Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 11 Закону України «Про будівельні норми» застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Будівельні норми встановлюють обов`язкові вимоги до об`єкта нормування, що застосовуються при плануванні і забудові територій, проектуванні і будівництві.
Так, згідно п. 6.1.16 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» граничні показники щільності населення мікрорайону слід приймати 150-450 осіб/га. Показники щільності населення мікрорайону в крупних та найкрупніших містах допускається підвищувати, але не більше ніж на 20%. Величина показника визначається містобудівним розрахунком потреб у площі території мікрорайону.
Так, в порушення вимог ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 4, 4.2 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011 службовими особами юридичних осіб - замовників будівництва багатоквартирних житлових будинків затверджено завдання на проектування, а службовими особами проектних організацій розроблено проектну документацію на будівництво вказаних об`єктів всупереч виданих містобудівних умов та обмежень в частині максимально допустимої щільності населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону).
Зокрема, відділом містобудування та архітектури Підгайцівської сільської ради видано ПП «Ефект» містобудівні умови та обмеження «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення в с. Липини, Луцького району, Волинської області» за № 16/01 від 04.04.2022, якими визначено розрахункову щільність населення 450 людей/га, тобто 319 осіб на ділянку, яка підлягає забудові площею 0,71 га. Всупереч вказаних вихідних даних, проектною організацією ТОВ «Понтіум» розроблено, а замовником ПП «Ефект» затверджено проектну документацію, згідно якої кількість жителів проектованого об`єкту становитиме 509 осіб, або 716 людей/гектар.
Вищезазначене свідчить про те, що видача вихідних даних, проектування та будівництво багатоквартирних житлових будинків згідно вказаних вихідних даних перешкоджає формуванню повноцінного життєвого середовища через перевищення кількості осіб, які проживатимуть у вказаних будинках, їх захисту від впливу небезпечних факторів, створює загрозу життю в умовах надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів під час особливого періоду, а також призведе до надмірного навантаження на середовище проживання внаслідок будівництва не передбачених містобудівною документацією вбудовано-прибудованих приміщень.
Таким чином, за результатами вивчення вказаних матеріалів встановлено, що вищевказані фізичні та юридичні особи - замовники об`єктів будівництва, а також проектні організації, затвердили завдання на проектування, розробили та затвердили проектну документацію на будівництво вказаних об`єктів та здійснюють їх будівництво з відхиленням від державних будівельних норм, вихідних даних на будівництво, під час проектування та будівництва багатоквартирних житлових будинків на території с. Липини Луцького району Волинської області - ТОВ «Понтіум» та ПП «Ефект» порушено вимоги ст. 5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в частині обов`язкового виконання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, п. 6.1.16 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 4, 4.2 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011, що стосуються безпечної експлуатації будівель і споруд при їх проектуванні та будівництві.
Вищевказані факти порушень під час проектування чи будівництва правил, що стосуються безпечної експлуатації будівель і споруд, особами, які зобов`язані дотримуватись таких правил, створює загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків, особливо в умовах воєнного стану, а також зумовлює порушення прав та законних інтересів осіб пов`язаних із безпекою проживання забезпечення протипожежних та санітарних вимог, необґрунтованого додаткового навантаження на інфраструктуру, що створює загрозу життю та здоров`ю людей та може призвести до їх загибелі, настання інших тяжких наслідків, у тому числі загрожує безпеці жителів на прилеглій території садибної забудови, створює ризики негативного впливу на інфраструктуру населеного пункту в цілому, а тому в їх діях вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України.
Об`єкт будівництва, знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 0722883400:01:001:5386 в селі Липини Луцького району Волинської області, яка згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно належить Липинській сільській раді та орендується ПП «Ефект».
З метою встановлення дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, планування та забудови території будівництва, а також забезпечення безперешкодного доступу відповідних спеціалістів до об`єкту будівництва для проведення його огляду та обстеження на дотримання норм законодавства, тому прокурор звернувся до слідчого судді з відповідним клопотанням.
В судове засідання прокурор не з`явився, хоча належним чином повідомлений про місце та час розгляду клопотання, водночас, подав суду клопотання про проведення судового засідання за його відсутності та підтримання поданого клопотання, а тому у відповідності до вимог ч. 4 ст. 107 КПК України судове засідання проводиться за його відсутності, а також не здійснюється фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши додані докази, суд приходить до висновку, що клопотання слід задовольнити.
Так, згідно до вимог ч. 1 ст. 237 КПК України, огляд місцевості, приміщення, речей та документів проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Враховуючи ті обставини, що стороною кримінального провадження доведено наявність підстав для надання дозволу для проведення огляду, передбачених ст. 237 КПК України, слідчим СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 та іншим слідчим групи слідчих, прокурорам Волинської обласної прокуратури ОСОБА_3 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 та іншим прокурорам групи прокурорів, слід надати дозвіл на огляд.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 237, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл слідчим слідчого управління Головного управління Національної поліції у Волинській області ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 та іншим слідчим групи слідчих, прокурорам Волинської обласної прокуратури ОСОБА_3 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 та іншим прокурорам групи прокурорів на проведення огляду об`єкта будівництва, що розташоване на земельній ділянці з кадастровим номером 0722883400:01:001:5386 в селі Липини Луцького району Волинської області, яка належить Липинській сільській раді та орендується ПП «Ефект», за участю спеціалістів Управління ДСНС України у Волинській області, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Волинській області та експертів Волинського НДЕКЦ МВС України, з метою встановлення дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, планування та забудови території будівництва, а також забезпечення безперешкодного доступу відповідних спеціалістів до об`єкту будівництва для проведення його огляду та обстеження на дотримання норм законодавства.
Огляд провести до 21 липня 2023 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження у суді.
Слідчий суддя:/підпис/
Згідно з оригіналом:
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2023 |
Оприлюднено | 23.06.2023 |
Номер документу | 111678558 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Артиш Я. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні