Справа №295/7585/23
Категорія 15
2/295/2078/23
УХВАЛА
19.06.2023 року м. Житомир
Суддя Богунського районного суду м. Житомира Воробйова Т.А.,
вирішуючи питання про відкриття провадження у справі
за позовною заявою ОСОБА_1 ,
Товариства з обмеженою відповідальністю «Інсорсинг Фобос-Груп»
до Житомирської міської ради,
третя особа: ОСОБА_2 ,
про визнання протиправним та скасування рішення Житомирської міської ради в особі Комісії з вирішення земельних спорів Житомирської міської ради згідно із пунктом 7 протоколу засідання №1 від 23.03.2023,
в с т а н о в и в:
Позивачі звернулися до суду з позовом, в якому просять визнати протиправним і скасувати рішення Житомирської міської ради в особі Комісії з вирішення земельних спорів Житомирської міської ради згідно із пунктом 7 протоколу засідання Комісії з вирішення земельних спорів Житомирської міської ради №1 від 23.03.2023; зобов`язати Житомирську міську раду в особі Комісії з вирішення земельних спорів Житомирської міської ради прийняти рішення, яким визнати межі земельної ділянки по АДРЕСА_1 , що виділяється третій особі ОСОБА_2 , з урахуванням рішення міської комісії з безпеки дорожнього руху Житомирської міської ради, оформленого листом за підписом заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради О. Шевчука від 30.12.2021 №33/6590, та особливостей рельєфу і відстаней між земельною ділянкою, що їй відводиться, та земельною ділянкою 1 позивача 1, забезпечивши під`їзд та вільний доступ до земельної ділянки 1 позивача 1 у відповідності з п.15.3.1 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» та при підготовці графічних матеріалів з позначенням місця розташування земельної ділянки ОСОБА_3 (її розміщення , площа, конфігурація) по АДРЕСА_1 , чітко визначити в натурі та позначити цифровими значеннями відстані між земельними ділянками по АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 , з урахуванням інтересів позивачів.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.
Частиною першою статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України) визначено справи у публічно-правових спорах, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, до яких віднесено спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно із пунктом 2 частини 1 статті 4 КАС України публічно-правовий спір - спір, у якому:
хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або
хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або
хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Відповідно до пункту 7 статті 4 КАС України, суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Разом з тим, приватно-правові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
Згідно з даними, які містяться у вільному доступі в мережі інтернет, комісія з вирішення земельних спорів при Житомирській міській раді створена рішенням Житомирської міської ради №1912 від 18.06.2020 та цим рішенням затверджене положення про комісію з вирішення земельних спорів (далі положення).
Комісія з вирішення земельних спорів при Житомирській міській раді (далі - Комісія) створена Житомирською міською радою відповідно до ст.ст. 12, 103-109, 158-161 Земельного кодексу України, пп. 5 п. «б» ч. 1 ст. 33, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою вирішення земельних спорів у межах населених пунктів на території Житомирської міської об`єднаної територіальної громади щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян і суб`єктів господарювання та додержання ними правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах (п. 1 положення).
Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», судовими рішеннями, рішеннями Житомирської міської ради та її виконавчого комітету (п. 2 положення).
Робота Комісії оформляється протоколом, який підписується головою, секретарем та присутніми членами Комісії. Сторони спору отримують рішення Комісії у вигляді витягів з протоколу, які підписуються головою Комісії або його заступником та секретарем Комісії (п. 10 положення).
Комісія розглядає земельні спори на підставі заяви однієї із сторін у строки, що визначені Земельним кодексом України, але за умови обов`язкового дотримання строків повідомлення сторін про час і місце розгляду спору відповідно до цього Положення (п. 13 положення).
Рішення Комісії є обов`язковим для виконання. У разі незгоди будь-якої із сторін спору з рішенням Комісії воно може бути оскаржено в суді. Оскарження рішення призупиняє його виконання (п. 21, 22 положення).
Предметом оскарження у даному позові є рішення комісії з вирішення земельних спорів при Житомирській міській раді, прийняте згідно з пунктом 7 протоколу засідання комісії з вирішення земельних спорів при Житомирській міській раді №1 від 23.03.2023, з підстав неврахування рішення цієї ж комісії, оформленого листом за підписом заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради О. Шевчука від 30.12.2021 №33/6590, а також з підстав порушення процедури прийняття рішення.
У позові зазначено, що звернення позивачів пов`язане із захистом своїх прав у земельному спорі з третьою особою щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, а відтак справа підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства.
Однак, зазначене суперечить як предмету заявленого позову, так і визначеного позивачами суб`єктного складу, оскільки позов пред`явлено про скасування рішення комісії з вирішення земельних спорів при Житомирській міській раді та зобов`язання комісії вчинити певні дії.
Вимог до ОСОБА_3 щодо погодження меж земельних ділянок, усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, тощо, позов не містить, ОСОБА_3 залучена до участі у справі не як сторона спору, а як третя особа.
Таким чином, за характером спірних правовідносин і їх суб`єктним складом цей спір є публічно-правовим спором з приводу оскарження рішення органу місцевого самоврядування, прийнятого при здійсненні ним публічно-владних управлінських функцій, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що правовідносини, які виникли між сторонами у справі, є адміністративно-правовими, справа підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.
Відповідно до приписів п.1 ч.1ст. 186 ЦПК Українисуддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
За наведених обставин, суд вважає за необхідне відмовити у відкритті провадження у справі.
Керуючись статтями 186, 258, 260, 353, 354 ЦПК України, суд,
у х в а л и в:
У відкритті провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю «Інсорсинг Фобос-Груп» до Житомирської міської ради, третя особа ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення Житомирської міської ради в особі Комісії з вирішення земельних спорів Житомирської міської ради згідно із пунктом 7 протоколу засідання №1 від 23.03.2023 - відмовити.
Роз`яснити позивачам, що розгляд справи віднесено до юрисдикції адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя Т.А. Воробйова
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2023 |
Оприлюднено | 23.06.2023 |
Номер документу | 111678672 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Богунський районний суд м. Житомира
Воробйова Т. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні