Ухвала
від 20.06.2023 по справі 0670/4924/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

(про заміну боржника у виконавчому листі)

20 червня 2023 року м. Житомир справа № 0670/4924/12

категорія 6752

Житомирський окружний адміністративний суду у складі головуючої судді Єфіменко О.В., розглядаючи у письмовому провадженні заяву стягувача про заміну боржника у виконавчому листі у справі за позовом Відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Новоград-Волинському до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Моноліт-Плюс" про стягнення заборгованості у сумі 2042,30 грн,-,

встановив:

До відділу документального забезпечення суду надійшла заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, відповідно до змісту якої просить замінити стягувача у виконавчому листі №5566/12 виданого Житомирським окружним адміністративним судом 13.12.2012 у справі №0670/4924/12 про стягнення з Товариства обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Моноліт-Плюс» 2042,30 грн заборгованості на користь Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Ємільчинського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Житомирській області його правонаступником Головним управлінням Пенсійного фонду України в Житомирській області

Суд вважає за можливе розгляд і вирішення клопотання здійснити в письмовому провадженні, відповідно до п.10 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС).

Згідно з частиною четвертою статті 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Частиною п`ятою статті 250 КАС України встановлено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши заяву про заміну сторони його правонаступником та матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 27.09.2012 у даній справі позов задоволено, стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Моноліт-Плюс" на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Новоград-Волинському заборгованість у сумі 2042 (дві тисячі сорок дві) грн. 30 коп.

Ухвалою суду від 06.11.2017 заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Новоград-Волинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області задоволено, замінено первинного позивача Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м.Новоград-Волинському його правонаступником - Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Новоград-Волинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області.

Положеннями ст. 379 КАС України передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 21.09.2022 №2620-ІХ (далі - Закон №2620ІХ ) з 1 січня 2023 року припиняється Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.

Згідно з положеннями Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105-ХІV в редакції Закону №2620-ІХ (далі - Закон №1105-ХІV) уповноважений органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку є Пенсійний фонд України (ст. 4 Закону №1105- XIV).

Прикінцевими та перехідними положеннями Закону ХоЦ05-Х1У установлено, що з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, платники єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та отримувачі виплат (матеріального забезпечення) є такими, що зареєстровані (взяті на облік) Пенсійним фондом України. Їх перереєстрація не здійснюється.

Відповідно до прикінцевих та перехідних положень Закону №1105-ХІV, Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду реорганізовано шляхом їх приєднання до Пенсійного фонду України з 01 січня 2023 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 року №1442 «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України» припинено з 01 січня 2023 року, реорганізувавши шляхом приєднання до Пенсійного фонду України, зокрема, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області.

Як відмічає представник заявника, в порядку, визначеному п. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105-XIV, Фонд соціального страхування України забезпечив передачу Пенсійному фонду України особових справ потерпілих (членів їхніх сімей) та баз даних щодо ведення обліку та здійснення страхових виплат, на підтвердження вказаного до поданої заяви додано передавальний акт від 27.04.2023.

Разом з тим, пунктом 7 Розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2620-ІХ, який набрав чинності 01 січня 2023 року, визначено, що стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Аналіз вищевикладеного дає підстави вважати, що правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Приписами частини 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Згідно із ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, визначено, що права та обов`язки органів виконавчої влади у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Таким чином, з 01.01.2023 відбулося публічне правонаступництво, тобто перехід прав та обов`язків Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області, що є відповідачем у справі, до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, а тому виходячи з вищевказаного, суд вважає за необхідне задовольнити заяву позивача, оскільки існує обґрунтована необхідність заміни боржника у зв`язку із правонаступництвом, шляхом заміни сторони у виконавчому листі.

Керуючись статтями 194, 205, 243, 248, 256, 379 КАС України, суд,

ухвалив:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про заміну сторони у виконавчому листі, задовольнити частково.

Замінити сторону у виконавчому листі № 5566/12 виданому Житомирським окружним адміністративним судом 13.12.2022, а саме: Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Новоград-Волинського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (вул.О.Ольжича, 7, м.Житомир, 10003. ЄДРПОУ: 13559341).

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя О.В. Єфіменко

Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено23.06.2023
Номер документу111686629
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/4924/12

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні