КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2023 року справа № 340/5976/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши у м.Кропивницький у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (далі Управління) до Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (далі Рада) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду зі заявою до Тернівської сільської ради Добровеличківського району Кіровоградської області (далі Рада 2) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у виді зупинення експлуатації Тернівського сільського клубу (далі Клуб), який розташований за адресом: вул.Миру,40 у с.Тернове Добровеличківського району Кіровоградської області (а.с.1-8).
У позовній заяві зазначив, що під час проведення позапланової перевірки діяльності клубу виявлено порушення вимог пожежної і техногенної безпеки, котрі створюють загрозу життю й здоров`ю людей.
Відповідач заперечив стосовно задоволення позову (а.с.123-124).
Пояснив, що вживаються заходи щодо усунення решти порушень.
31 грудня 2020 року судом відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.45-46).
01 лютого, 12 травня, 01 вересня, 22 листопада 2021 року, 24 березня 2022 року провадження у справі зупинялось з наданням сторонам часу для примирення (а.с.65-66, 89-90, 100-101, 111-112, 117-118).
У клопотаннях про зупинення провадження у справі відповідач визнав існування порушень.
19 квітня 2023 року суд поновив провадження у справі і продовжив розгляд у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (а.с.127-128).
25 травня 2023 року судом прийнято ухвалу, котрою Раду 2 замінено правонаступником Радою (а.с.138-140).
21 червня 2023 року представники сторін до суду не з`явилися, будучи належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи (а.с.141-146, 148).
Представник Управління подав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження (а.с.147).
Суд відповідно до приписів частини 9 статті 205 КАС України зробив висновок про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.
Встановлені судом обставини, що стали підставами звернення.
Так, наказом Добровеличківського районного відділу управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (далі Управління 2) від 21 вересня 2020 року №16 призначено позапланову перевірку Клубу щодо додержання (виконання) законодавства з питань техногенної і пожежної безпеки об`єктів (а.с.12-13).
У період з 30 вересня по 02 жовтня 2020 року проведено перевірку будівлі Клубу, яка розташована за адресом: вул.Миру,40 у с.Тернове Добровеличківського району Кіровоградської області (а.с.16-32).
02 жовтня 2020 року завідуюча Клубу отримала акт перевірки, не висловивши жодних заперечень (а.с.16-32).
Інспектори Управління 2 виявили 6 порушень, які і стали підставами звернення до суду (а.с.16-32)
27 січня 2021 року проведено позапланову перевірку стосовно усунення порушень (а.с.56-63).
Цього ж дня голова комісії з реорганізації Ради 2 отримав акт перевірки, не висловивши жодних заперечень (а.с.56-63).
Інспектори встановили, що не усунуто 4 порушень.
Ними є:
- не проведено обробку дерев`яних елементів горищних покриттів (крокв, лат) будинку культури засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року №1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за №252/26697 (далі - ППБУ));
- не проведено перевірку пристроїв захисту будівлі від прямих ударів блискавки і вторинних її проявів (пункт 1.21 глави 1 розділу IV ППБУ, додаток А ДСТУ Б В.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд»);
- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (пункт 1.20 глави 1 розділу ІV ППБУ);
- посадовими особами не пройдено навчання і перевірку знань з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II ППБУ).
Юридична оцінка встановлених судом обставин справи.
Перш за все, приписами частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Отже, в Управління виникає право на звернення до суду з позовом про застосування заходів державного нагляду (контролю) у випадку, коли порушення вимог законодавства у сфері техногенної і пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Відповідач не надав доказів, які спростовують існування 4 порушень.
Акт перевірки містить детальний опис порушень і посилання на норми права, яких не дотримався Клуб, організовуючи і здійснюючи діяльність.
Порушення створюють реальну загрозу для життя і здоров`я людей.
Так, відсутність вогнезахисного обробляння дерев`яних конструкцій горищного приміщення будівлі у разі виникнення пожежі під впливом її небезпечних факторів, призведе до швидкого поширення пожежі (руйнування), зі збільшенням виділення продуктів горіння, чадного газу та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі.
Непроведення своєчасно ревізії (перевірки) пристроїв захисту від прямих ударів блискавки і захисту від вторинних її проявів призведе до несвоєчасного виявлення їх непрацездатності, що у випадку удару блискавки в будівлі призведе до небезпечного іскріння, полум`я та електричного струму, що з`явиться у результаті дії високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, що спричинить виникнення пожежі.
Невиконання замірів опору ізоляції електромережі унеможливлює визначення її стану і безпечне застосування в режимі повсякденного освітлювального функціонування і особливо, що може призвести до короткого замикання (перевантаження) і як наслідок виникнення безпосередньо пожежі з впливу на людей її небезпечних факторів (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур).
Непроходження керівним складом і посадовими особами навчання з питань пожежної безпеки приводе до незнання керівництвом і персоналом обов`язків посадових осіб щодо забезпечення протипожежної безпеки, що унеможливлює дотримання вимог безпеки і може призвести до виникнення пожежі, яка буде створювати загрозу життю і здоров`ю людей. Крім того, після настання надзвичайної ситуації, незнання обов`язків унеможливить злагодженість і правильність дій персоналу, що буде створювати перешкоди під час рятування людей.
Усунення порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки попередить виникнення надзвичайної ситуації, а у разі виникнення обмежить розповсюдження полум`я, забезпечить оперативну ліквідацію й безпеку для життя і здоров`я людей.
Тому позов ґрунтується на вимогах закону і його належить задовільнити.
Судові витрати складаються зі сплати судового збору у сумі 2102 грн (а.с.9-10).
Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Задовільнити позов.
Застосувати стосовно Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у виді зупинення експлуатації Тернівського сільського клубу, який розташований за адресом: вул.Миру,40 у с.Тернове Новоукраїнського району Кіровоградської області, до повного усунення порушень пожежної і техногенної безпеки.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2023 |
Оприлюднено | 23.06.2023 |
Номер документу | 111687830 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Р.І. БРЕГЕЙ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні