ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/5363/23
провадження № П/380/5414/23
У Х В А Л А
З ПИТАНЬ ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РОЗГЛЯДУ
21 червня 2023 року
м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого - судді Карп`як О.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду у справі за позовом ТОВ "Торговий дім "Системи безпеки" до Головного управління ДПС у Львівській області, ДПС України про зобов`язання вчинити дії та скасування рішень ,-
В С Т А Н О В И В:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВ «Торговий дім «Системи безпеки» (вул. Низинна до ГУ ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79026; код ЄДРПОУ 43968090), ДПС України (пл. Львівська, м. Київ, 04053) про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії.
23.03.2023 ухвалою суду позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом надання до суду: заяви про поновлення пропущеного строку з доказами на її підтвердження.
У встановлений ухвалою суду від 11.04.2023 строк позивач усунув недоліки адміністративного позову.
Ухвалою від 13 квітня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення сторін за наявними у справі документами.
В позовній заяві позивач просить суд визнати причини пропуску строку звернення до суду на один день поважними та поновити строк на звернення до суду. В обґрунтування поважності строку звернення до суду вказує, що рішення за результатами скарги датоване 15.12.2022 року, а позивачу стало відомо на наступний день, тобто 16.12.2022 року. Також вказує, що з 17.12.2022 року у Львові та області почали діяти цілодобове відключення електропостачання за відповідними графіками відключень.
25.05.2023 представником відповідача подано відзив на позовну заяву та заяву про залишення позовної заяви без розгляду.
Означену заяву вмотивовано тим, позивач оскаржує рішення від 30.11.2022 №7742120/39054598 про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 38 від 19.10.2022. Строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору в публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. Початок перебігу строку звернення до суду починається з часу, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Не погоджуючись із рішенням від 30.11.2022 №7742120/39054598, позивачем було подано скаргу. Комісією ДПС України 15.12.2022 було винесено рішення за результатами розгляду скарги № 74138/39054598/2. Відтак, позивач скористався правом на досудовий порядок вирішення спору, та отримав рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень. Однак, позовну заяву подано лише 22.03.2023 року, тобто з пропуском тримісячного строку, визначеного ч. 2 ст. 122 КАС України.
Розглядаючи заяву про залишення позовної заяви без розгляду, суд виходить з наступного.
Так, ст. 240 КАС України визначені підстави задля залишення позову без розгляду.
Тож, відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.
Ч. 3 та ч. 4 ст. 123 КАС України встановлено, що якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Якщо після відкриття провадження у справі суд дійде висновку, що викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно із ч.2 ст.122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч. 3 ст. 122 КАС України, для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень (ч. 4 ст. 122 КАС України).
При цьому, Верховним Судом у постанові від 11 жовтня 2019 року по справі №640/20468/18 було зроблено наступний правовий висновок: рішення контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження абз. 3 п. 56.18 ст. 56 ПК України), оскаржуються в судовому порядку в такі строки:
а) тримісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;
б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення скаржника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.
Так, як вбачається з адміністративного позову, позивач оскаржує від 30.11.2022 № 7742120/39054598 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 38 від 19.10.2022.
При цьому, позивачем було використано процедуру досудового врегулювання спору, відповідно до якої його адміністративну скаргу було залишено без задоволення рішенням податкового органу від 15.12.2022.
За таких обставин строк звернення позивача з цим позовом до суду належить обчислювати з 16.12.2022 , тобто дня, з якого позивач дізнався про порушення свого права відповідачем.
Оскільки з цим позовом до суду позивач звернувся 16.03.2023 засобами поштового зв`язку (здав на пошту для скерування в суд, що підтверджується конвертом), то встановлений тримісячний строк звернення ним не пропущено.
Беручи до уваги вищенаведене, відсутні підстави для залишення позовної заяви без розгляду.
Відтак, в задоволенні заяви представника відповідача слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 240, 241, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви представника Головного управління ДПС у Львівській області про залишення позовної заяви без розгляду - відмовити.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади в Україні за адресою http://adm.lv.court.gov.ua/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Карп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2023 |
Оприлюднено | 23.06.2023 |
Номер документу | 111687899 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні