Ухвала
від 20.06.2023 по справі 404/4937/23
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/4937/23

Номер провадження 1-кс/404/1869/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2023 року м. Кропивницький

Слідчий суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого - ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого Кропивницького РУП ГУ Національної поліції в Кіровоградській області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 погоджене прокурором Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_4 про проведення огляду у кримінальному провадженні №42023122010000171 від 24.05.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Кіровського районного суду м. Кіровограда надійшло клопотання слідчого СВ Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 погоджене прокурором Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду території та комплексу будівель за адресою: м. Кропивницький, вул. Руслана Слободянюка, 227, яке відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно належить ТОВ «СПМ-Інвест» (код ЄДРПОУ 37795855) з метою перевірки обставин заволодіння майном, перевірки здійснення заходів з утримання, експлуатації та обслуговування захисної споруди, її стану та наявності, а також її використання, із залученням спеціалістів ГУ ДСНС в Кіровоградській області та Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кропивницької міської ради з метою здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням, а також здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил з метою встановлення фактичного стану захисної споруди, її цілісності, можливої наявності руйнувань.

На обґрунтування клопотання зазначено, що у провадженні Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області перебуває кримінальне провадження № 42023122010000171 від 24.05.2023 року за фактом незаконного заволодіння у 2016 році службовими особами ВАТ Кіровоградський м`ясокомбінат», ТОВ «Промінвестсоюз» та ТОВ «СПМ-Інвест» об`єктом цивільного захисту - захисною спорудою №40300 площею 535 м2, призначено для укриття 450 осіб, розташованою за адресою: м. Кропивницький, вул. Руслана Слободянюка, 227, яка належала до державної власності, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що за наявною у ФДМУ інформацією, згідно наказу регіонального відділення ФДМУ по Кіровоградській області №55 від 17.12.1992 засновано та розпочало свою діяльність державне підприємство «Кіровоградський державний м`ясокомбінат», який знаходився за адресою: м. Кіровоград, вул. Обознівське Шосе, 1. Площа будівель вказаного комбінату складала 10,2 га. Серед виробничих цехів, будівель і споруд також побудована і функціонувала споруда цивільного захисту співробітників підприємства та місцевих мешканців на особливий період (вказана будівля знаходиться за адресою: м. Кіровоград, вул. В. Терешкової, 227).

У березні 1996 року згідно наказу РВ ФДМУ по Кіровоградській області № 483 від 26.03.1996 та Постанови КМУ № 343 від 15.09.1995, ДП «Кіровоградський державний м`ясокомбінат» надано згоду на приватизацію державного майна, шляхом продажу акцій підприємства. За процедурою приватизації державного майна комісією, склад якої затверджений наказом РВ ФДМУ № 749 від 25.04.1996, проведено інвентаризацію рухомого та нерухомого майна, грошових активів підприємства, під час якої складено довідку і відображено наявність державного майна - об`єкта цивільної оборони (сховище №40300), залишковою вартістю 2 284 343 454,2 карбованців.

Згідно наказу РВ ФДМУ по Кіровоградській області від 30.05.1996 затверджено акт оцінки цілісного майнового комплексу державного підприємства «Кіровоградський державний м`ясокомбінат». Згідно п. 14.4 акту оцінки вартості майна ДП зазначено про вилучення вартості майна, яке не підлягає приватизації, на суму 2 284 343 тис. карбованців, зокрема й об`єкта цивільної оборони. Слід зазначити, що вказане майно цивільного захисту було вилучене та не підлягало приватизації на підставі ст. 5 ЗУ «Про приватизацію державного майна» (станом на 1996 рік) та Декрету Кабміну від 31.12.1992 № 26-92.

Крім того, згідно листа Кіровоградської обласної адміністрації № 12-7 від 12.05.1996 мобілізаційні потужності підприємства (об`єкт цивільної оборони - сховище № 40300 ) повинні зберігатися і підтримуватися в робочому стані, а виконання заходів мобілізаційної підготовки і готовність мобілізаційних потужностей відображатись у статуті ДП «Кіровоградський державний м`ясокомбінат».

Наказом РВ ФДМУ по Кіровоградській області від 24.06.1996 № 1238 затверджено план приватизації та пунктом 13 визначено перелік та вартість майна підприємства, що не підлягає приватизації і залишається на балансі підприємства, а саме об`єктів цивільної оборони, залишковою вартістю 2 284 343 тис. карбованців. Додатково наказом РВ ФДМУ по Кіровоградській області від 24.06.1996 №1230 перетворено державне підприємство «Кіровоградський державний м`ясокомбінат» у ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат» та затверджено статут останнього зі статутним капіталом на суму 200 700 000 000 карбованців, до якого не увійшла споруда цивільного захисту (об`єкт цивільної оборони - сховище №40300), хоча і перебувала на балансі та утриманні відкритого акціонерного товариства. В подальшому ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат» Кіровоградським обласним управлінням статистики 26.06.1996 включено до ЄДРПОУ за № 05507063. Керівником ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат» є ОСОБА_5

У 2000 році наказом РВ ФДМУ по Кіровоградській області № 73 від 14.03.2000 визнано процес приватизації завершеним.

Постановою від 13.04.2011 у справі №11/89 господарський суд визнав боржника ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат» банкрутом, відкрив щодо банкрута ліквідаційну процедуру на 12 місяців, призначив ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії ОСОБА_5 .

Згідно ухвали Господарського суду Кіровоградської області у справі №11/89 від 26.06.2012 ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат» ліквідовано. 04.07.2012 внесено запис про припинення державної реєстрації ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат» за номером 14441170012000093.

З ухвали Кіровського районного суду міста Кіровограда у справі №2-5931/11 від 05.06.2011 встановлено, що рішенням наглядової ради ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат» від 24.11.2009 №9 безоплатно передано частину статутного капіталу ТОВ «Промінвестсоюз» (уповноважена особа ОСОБА_6 , засновник ОСОБА_7 ), яка належала ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат», а рішенням засновника ТОВ «Промінвестсоюз» нерухоме майно, розташоване по вул. Заміській, 2-а та по вул. В. Терешкової, 227, передано до статутного капіталу ТОВ «СПМ-Інвест» (уповноважена особа ОСОБА_8 , засновники - ОСОБА_8 , ОСОБА_7 ).

На підставі рішення виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від 20.09.2011 за №961 «Про оформлення права власності на комплекси будівель в м. Кіровограді» ТОВ «СПМ-Інвест» видано свідоцтво про право власності на комплекс будівель по вул. В. Терешкової, 227 в м. Кропивницькому згідно додатку №2. До вказаного переліку виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради в порушення вимог ч. 2 статті 5 Закону України «Про приватизацію державного майна» включено захисну споруду цивільного захисту - «Кз ПРУ». Як наслідок, 31.10.2011 ТОВ «СПМ-Інвест» видано свідоцтво про право власності на комплекс будівель по вул. В. Терешкової, 227, до складу якого безпідставно включено захисну споруду цивільного захисту - «Кз ПРУ, загальною площею 384 кв.м».

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно комплекс будівель за вищевказаною адресою з 21.12.2016 зареєстровано за ТОВ «СПМ-Інвест» (код ЄДР ПОУ 37795855), до якого включено об`єкт - «Кз ПРУ, загальною площею 422,9 кв.м.». ТОВ «СПМ-Інвест» зареєстроване 01.07.2011.

Частиною 2 статті 5 Закону України «Про приватизацію державного майна» (№2163-ХІІ) визначався перелік об`єктів (груп об`єктів), що не підлягали приватизації, а саме об`єкти, що мають загальнодержавне значення, зокрема об`єкти та майно, які забезпечують виконання державою своїх функцій.

Згідно ст. ст. 3, 50 Конституції України людина, її життя і здоров`я, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави. Кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

Відповідно до акту оцінки стану готовності, експлуатації і використання сховища - захисної споруди обліковий №40300 від 04.11.2011 стан захисної споруди оцінено як не готова до використання за призначенням та надано відповідні рекомендації щодо її приведення у належний технічний стан і готовність для використання за призначенням.

Факт неготовності та обмеженої готовності захисних споруд для використання за призначенням свідчить про порушення інтересів держави щодо можливості забезпечення захисту мирного населення в умовах військової агресії за допомогою колективних засобів захисту.

Таким чином, встановлено підстави вважати, що захисна споруда обліковий №40300 від 04.11.2011 незаконно вибула з держаної власності.

Таким чином, виникла необхідність у проведенні огляду вказаних земельних ділянок.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримала та просила його задовольнити посилаючись на обставини в ньому викладені.

Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав:

У провадженні СВ Кропивницького РУП Головного управління Національної поліції в Кіровоградські області перебувають матеріали кримінального провадження №№42023122010000171 від 24.05.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Згідно з витягом з ЄРДР: Кропивницькою окружною прокуратурою в ході здійснення діяльності з метою захисту інтересів територіальної громади міста та держави встановлений факт незаконного заволодіння у 2016 році службовими особами ВАТ «Кіровоградський м`ясокомбінат», ТОВ «Промінвестсоюз» та ТОВ «СПМ-Інвест» об`єктом цивільного захисту - захисною спорудою №40300 площею 535 кв. метрів призначене для укриття 450 осіб, розташованого за адресою: м. Кропивницький, вул. Руслана Слободянюка, 227, яка належить до державної власності.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно комплекс будівель за адресою: м. Кропивницький, вул. Руслана Слободянюка, 227, з 21.12.2016 зареєстровано на праві приватної власності за ТОВ «СПМ-Інвест» (код ЄДРПОУ 37795855), до якого включено об`єкт - «Кз ПРУ, загальною площею 422,9 кв.м.».

Частиною 2 статті 5 Закону України «Про приватизацію державного майна» (№2163-ХІІ) визначався перелік об`єктів (груп об`єктів), що не підлягали приватизації, а саме об`єкти, що мають загальнодержавне значення, зокрема об`єкти та майно, які забезпечують виконання державою своїх функцій.

Згідно ст. ст. 3, 50 Конституції України людина, її життя і здоров`я, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави. Кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

Частиною 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації тощо.

Згідно положень п. 12 Розділу «Утримання фонду захисних споруд» Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 138 від 10.03.2017 «Деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку», здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує ДСНС разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями.

Як визначено в п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1052 від 16.12.2015 «Про затвердження Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій», Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Одними із основних завдань ДСНС є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Відповідно до покладених завдань ДСНС здійснює заходи щодо створення, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення їх обліку, забезпечує разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями здійснення контролю за готовністю зазначених споруд до використання за призначенням; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно положень ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Крім того, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кропивницької міської ради є виконавчим органом Кропивницької міської ради, що створене на підставі законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про управління державного архітектурно-будівельного контролю Кропивницької міської ради, затвердженого Рішенням Кропивницької міської ради 12 травня 2022 року № 1247, до завдань управління належить реалізація державної політики у сфері державного архітектурно-будівельного контролю, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності; здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проєктування об`єктів містобудування, проєктної документації щодо об`єктів, розташованих у межах Кропивницької міської територіальної громади (п.п. 2.1.1, 2.1.2).

До функцій Управління належить, зокрема: 2.2.3. проведення перевірок відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об`єктів, вимогам стандартів, будівельних норм і правил, в тому числі з залученням до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій. 2.2.4. проведення перевірок відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проєктним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проєктною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у випадках, передбачених законодавством, паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації. 2.2.5. Проведення згідно із законодавством перевірок відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об`єктів, вимогам стандартів, будівельних норм і правил. 2.2.6. У випадках, передбачених законодавством, вибіркове розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.

Згідно із ч. 2 ст. 237 КПК України, огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно із правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до ч. ч. 1, 5 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно до ч. 2 ст. 235 КПК ухвала про дозвіл на обшук повинна містити підстави для обшуку, відомості про речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук та інше.

Згідно ч. 7 ст. 237 КПК України при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження.

З огляду на встановлені обставини в судовому засіданні та відповідні вимоги чинного законодавства, слідчий суддя приходить до висновку, що на момент розгляду клопотання є достатні підстави вважати, що: вчинено кримінальне правопорушення; відомості, отримані за місцем огляду, матимуть значення для кримінального провадження та можуть бути доказами під час судового розгляду.

За таких підстав, для розкриття злочину у найкоротший термін є доцільним задовольнити клопотання у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 206, 233 - 236, 237, 309, 369-372, 376, 532 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання - задовольнити

Надатидозвіл на проведення огляду (один раз) захисної споруди цивільного захисту, загальною площею 422,9 кв. метрів, яка розташована за адресою: м. Кропивницький, вул. Руслана Слободянюка, 227, власником та фактичним володільцем якої є ТОВ «СПМ-Інвест» (код ЄДРПОУ 37795855) із залученням спеціалістів ГУ ДСНС в Кіровоградській області та Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кропивницької міської ради з метою здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням, а також здійснення державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, встановлення фактичного стану захисної споруди, її цілісності, можливої наявності руйнувань.

Дія ухвали починається з дня її постановлення, протягом місяця, тобто до 20.07.2023 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Кіровського

районного суду

м.Кіровограда ОСОБА_1

СудКіровський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено26.06.2023
Номер документу111693657
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —404/4937/23

Ухвала від 20.06.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні