Постанова
від 22.06.2023 по справі 947/8062/23
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 947/8062/23

Провадження № 3/947/2374/23

22.06.2023 року суддя Київського районного суду м.Одеси Прохоров П.А., за участю прокурора Київської окружної прокуратури м.Одеси Зайкова Д.Б., адвоката Добрової К.Ю., розглянувши об`єднані матеріали за протоколами №№ 734/2023, 735/2023, 736/2023, 737/2023, 738/2023, 739/20203, 740/2023, 741/2023, 742/2023, 743/2023, що надійшли з управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Одеси, громадянина України, директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 30-к від 16.12.2021, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа №5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 35/1-к від 02.11.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 14-к від 13.05.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 32-к від 01.09.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 36-к від 01.12.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 30-к від 16.12.2021, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 32-к від 01.09.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 36-к від 01.12.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 35/1-к від 02.11.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 14-к від 13.05.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцієюне визнав, пояснив, що не згоден з протоколами, складеними відносно нього.

Представник ОСОБА_1 - адвокат Доброва К.Ю., посилаючись на доводи, викладені у письмових поясненнях зазначила, що відповідно до Статуту закладу, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 324-VIII від 09.06.2021 р., розділу 4 «Керівництво закладом» директор установлює в межах затвердженого фонду заробітної плати надбавки і розглядає питання щодо надання доплат, премій і матеріальної допомоги тренерам-викладачам і іншим фахівцям закладу, вживає інших заходів заохочення, а також дисціплінарного впливу. Заробітна плата в закладі нараховується в розрахунково-платіжних відомостях централізованою бухгалтерією Управління на підставі первинних документів, наданих керівником закладу до бухгалтерії. Надані документи при прийнятті на опрацювання перевіряються та, у разі виявлення помилок повертаються до опрацювання, документи, які оформлені не належним чином не приймаються до опрацювання центральною бухгалтерією Управління. Тобто, фактично нарахування та узгодження виплат здійснюються під зовнішнім контролем з боку посадових осіб Управління заїх своєчасністю, правильністю нарахувань та обґрунтованістю (у відповідності з вимогами ст.ст.28, 29, 33 ЗУ «Про запобігання корупції». Накази про преміювання стосувалися виплат всім працівникам, а не лише сестрі керівника закладу ОСОБА_2 .

Просить суд закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень.

Прокурор Зайков Д.Б. надав суду мотивований висновок в якому зазначив, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст.172-7 КУпАП, просив суд притягнути його до відповідальності та накласти стягнення в межах санкцій ч.ч. 1, 2 ст.172-7 КУпАП.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, заслухавши прокурора, суд приходить до наступного висновку.

Наказом начальника Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради № 77-Ктр від 02.08.2017 ОСОБА_1 переведено на посаду директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» з 07.08.2017.

Статтею 81 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до статей 167 та 169 Цивільного кодексу України, держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Статуту засновником комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» (код ЄДРПОУ: 34380697 юридична адреса: Одеська область, м. Одеса, вул. Комарова, 4-Б), є орган місцевого самоврядування - Одеська міська рада.

Пунктом 1.2 Статуту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» визначено, що координацію діяльності закладу здійснює уповноважений орган - Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради.

Згідно пункту 1.5, 1.7 Статуту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», визначено, що заклад є юридичною особою, має печатку встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.

Таким чином, за вищевказаними ознаками, комунальний заклад спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» є юридичною особою публічного права.

У разі визначення посадових осіб на державних підприємствах до уваги слід також брати положення частини третьої статті 65 Господарського кодексу України. Зважаючи на зміст цієї норми, посадовими особами підприємства є керівник, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємств. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й Інші особи.

Адміністративно-господарські обов`язки - це обов`язки по управлінню або розпорядженню державним, колективним чи приватним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації, забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальних, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Згідно до Розділу 4 Статуту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» безпосереднє керівництво роботою закладу здійснює його директор, який має такі права та обов`язки: здійснює керівництво і контроль за діяльністю дошкільного закладу; діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами; розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу, і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу; приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу; видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання, тощо.

Виходячи із обсягів функцій ОСОБА_1 , як директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», відповідно до статуту та посадової інструкції, останній наділений адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями (обов`язками).

Таким чином, директор комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єктом відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції» та Примітки до ст. 172-7 КУпАП, та на нього поширюється дія цього Закону, і він зобов`язаний виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначених у ст. 28 Закону, та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією передбаченого ст. 172-7 КУпАП.

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що близькі особи - члени сім`ї суб`єкта, зазначеного у частині першій статті З цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та маги дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта.

Наказом директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» № 5-к від 08.01.2014 ОСОБА_2 призначено на посаду інструктора- методиста комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» з 08.01.2014.

Витягами з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження та про шлюб №00038665560, №00038665624, № 00038665615 , №00038665609 від 27.02.2023 встановлено та підтверджено, що ОСОБА_2 є сестрою ОСОБА_1 .

Таким чином, встановлено та підтверджено сімейний (родинний) директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_1 та інструктора-методиста комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , та вказані особи є один одному близькими особами відповідно до визначення у ст. 1 Закону.

Відповідно до статті 1 Закону та п. 2 Примітки до ст. 172-7 КУпАП, під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Згідно ст. 1 Закону, приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону, особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту Інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Дослідженими в судовому засіданні доказами встановлено, що перебуваючи на посаді директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5», будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 30-к від 16.12.2021, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа №5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст.1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП; не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 35/1-к від 02.11.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП; не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу №14-к від 13.05.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП; не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 32-к від 01.09.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП; не повідомив Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час підписання наказу № 36-к від 01.12.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 1 ст.172-7 КУпАП; вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 30-к від 16.12.2021, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП; вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 32-к від 01.09.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП; вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 36-к від 01.12.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП; вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 35/1-к від 02.11.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП; , вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, щодо підписання наказу № 14-к від 13.05.2022, згідно якого сплачено премію у розмірі 100 % посадового окладу інструктору-методисту комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа № 5» ОСОБА_2 , яка є його сестрою, тобто близькою особою відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.

Згідно довідки про доходи ОСОБА_2 премії їй нараховані та виплачені.

Таким чином, під час виконання службових повноважень у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом, зумовленим сімейними стосунками із ОСОБА_2 , а також наявним майновим інтересом у вигляді наданні їй можливості отримати додаткові грошові кошти в закладі, та його службовими повноваженнями, вираженими у одноосібній службовій можливості ОСОБА_1 застосовувати заходи заохочення до працівників закладу, що вплинуло на об`єктивність та неупередженість прийняття рішення.

Згідно відповіді з Управління з фізичної культури та спорту Одеської міської ради, повідомлень від директора комунального закладу спеціалізованої позашкільної освіти «Комплексна дитячо-юнацька спортивна школа №5» ОСОБА_1 щодо виникнення в нього реального конфлікту інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» в період з 01.01.2021 року по теперішній час не надходило.

Статтею 41 Закону встановлено, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.

Відповідно до ч. 2 ст. 172-7 КУпАП встановлюється відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Враховуючи встановлені обставини, приходжу до висновку, що доводи адвоката Добрової К.Ю. щодо відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень не знайшли свого підтвердження та спростовані дослідженими в судовому засіданні доказами.

Одним з основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету державних органів та органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, а отже не можуть бути визнані як малозначимі. Тому, незалежно від виду суб`єкту та його службової діяльності, та інших характеристик його обов`язком є діяти лише в рамках закону.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У тому числі, відповідно до вимог ют. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Згідно ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія або бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст.280 КУпАП при розгляді справи суд зобов`язаний з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні.

Відповідно до ч.1 ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень підтверджується дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами.

Обставин, які пом`якшують та обтяжують відповідальність за адміністративні правопорушення не встановлено.

При вирішенні питання про накладення адміністративного стягнення, судом враховується характер вчиненого правопорушення та його наслідки, особу правопорушника, ставлення до скоєного, майновий стан останнього.

Відповідно до ч.2 ст.36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Таким чином, враховуючи наведене суд приходить до висновку про необхідність застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу у мінімальному розмірі в межах, визначених санкцією ч. 2 ст.172-7 КУпАП.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.172-7, 283, 284 КУпАП, ст.ст. 4, 5 Закону України «Про судовий збір», суд,-

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в межах санкції, встановленої за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в сумі 3400 гривень в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 536 гривень 80 копійок в дохід держави.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Одеського апеляційного суду через Київський районний суд м. Одеси.

Суддя Прохоров П. А.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення22.06.2023
Оприлюднено23.06.2023
Номер документу111695856
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —947/8062/23

Постанова від 02.10.2023

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Кравець Ю. І.

Постанова від 22.06.2023

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Прохоров П. А.

Постанова від 23.05.2023

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Прохоров П. А.

Постанова від 11.04.2023

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Прохоров П. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні