Рішення
від 12.06.2023 по справі 333/2087/23
КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЗАПОРІЖЖЯ

Справа № 333/2087/23

Провадження №2-о/333/180/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 червня 2023 року м. Запоріжжя

Комунарський районний суд м. Запоріжжя

у складі: головуючого судді Михайлової А.В.,

за участі секретаря судового засідання: Панченко К.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжя цивільну справу №333/2087/23 за заявою ОСОБА_1 заінтересована особа: Міжрегіональне управління Національного агентства України з питань державної служби у Дніпропетровській та Запорізькій областях про встановлення факту, що має юридичне значення,

ВСТАНОВИВ:

Заявник звернулась до суду з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, в якій просить встановити юридичний факт, що період роботи (служби) ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в період з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року є часом перебування на посаді в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», що зараховується до стажу державної служби.

В обґрунтування заяви заявник зазначила наступне.

Заявник в період з 03.10.2001 року по 19.11.2015 року обіймала посади державної служби в Контрольно-ревізійному відділі в м. Мелітополі і Мелітопольському районі Контрольно-ревізійного управління в Запорізькій області, а також в Мелітопольській об`єднаній державній фінансовій інспекції Держфінінспекції в Запорізькій області. 19.11.2015 року заявник була звільнена з займаної посади за переводом для подальшої роботи в Костянтинівській сільській раді Мелітопольського району Запорізької області. 20.11.2015 року заявник була прийнята на посаду начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області. 31.08.2021 року заявник була звільнена з зазначеної посади в Костянтинівській сільській раді Мелітопольського району Запорізької області, за власним бажанням, у зв`язку з переїздом на нове місце проживання. 16.02.2023 року заявник звернулася до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Дніпропетровській та Запорізькій областях з проханням надати роз`яснення щодо врахування до стажу державної служби періоду роботи Заявника на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року. Листом Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Дніпропетровській та Запорізькій областях від 06.03.2023 року №36/11?4/23 повідомлено заявника про те, що в трудовій книжці заявника відсутній запис про складання Присяги посадової особи місцевого самоврядування. Підтвердження статусу посадової особи місцевого самоврядування та занесення запису до трудової книжки про прийняття Присяги посадової особи місцевого самоврядування, можливо лише в судовому порядку із з`ясуванням всіх обставин та усуненням виявлених порушень.

Оскільки територія Костянтинівської об`єднаної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області тимчасово окупована російськими збройними формуваннями з березня 2022 року, заявник позбавлена можливості звернутися до свого роботодавця з метою внесення до своєї трудової книжки запису про складення Присяги посадової особи місцевого самоврядування, або отримання додаткових документів на підтвердження свого стажу роботи в органах місцевого самоврядування. З огляду на викладені обставини у заявника виникла необхідність звернення до суду з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.

Заявник в судове засідання не з`явилася, надала суду заяву про розгляд справи за її відсутності, на заявлених вимогах наполягає.

Заінтересована особа представник Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Дніпропетровській та Запорізькій областях в судове засідання не з`явився, до суду подали заяву, в якій зазначають, що підтвердження статусу посадової особи місцевого самоврядування ОСОБА_2 та занесення запису до її трудової книжки про прийняття Присяги посадової особи місцевого самоврядування, можливо лише в судовому порядку із з`ясуванням всіх обставин та усуненням виявлених порушень. Чинним законодавством не передбачено механізму занесення до трудової книжки запису про прийняття Присяги посадової особи місцевого самоврядування в більш пізній період. Просить розглядати справу за відсутності їх представника.

Ухвалою Комунарського районного суду від 22.03.2023 року заяву прийнято до розгляду та призначено розгляд справи за правилами окремого провадження, з повідомленням учасників справи.

Суд вважає можливим, відповідно до ч. 3 ст. 211 ЦПК України, розглянути справу за відсутності учасників справи, які надали заяви про розгляд справи за їх відсутності та на підставі наявних у суду матеріалів.

Положеннями ч.2 ст.247 ЦПК України передбачено, що у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, визнавши їх достатніми для вирішення справи, суд вважає необхідним заяву задовольнити за таких підстав.

У відповідності з п. 1 ст. 6 Європейської Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, ратифікованої Україною,Законом України №475/97-ВР від 17.07.1997 року, яка відповідно дост. 9 Конституції Україниє частиною національного законодавства України, кожна людина при визначенні її громадянських прав та обов`язків має право на справедливий розгляд справи незалежним та безстороннім судом.

Відповідно до ст. ст.76,81 ЦПК України, кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Судом встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , згідно записів №№ 18-28 у трудовій книжці серії НОМЕР_1 від 01.09.1986 року, в період з 03.10.2001 року по 19.11.2015 року обіймала посади державної служби в Контрольно-ревізійному відділі в м. Мелітополі і Мелітопольському районі (з 19.10.2007 року Контрольно-ревізійний відділ в м. Мелітополі та Мелітопольському районі) Контрольно-ревізійного управління в Запорізькій області, а також в Мелітопольській об`єднаній державній фінансовій інспекції Держфінінспекції в Запорізькій області. 03.10.2001 року заявник прийняла присягу державного службовця (запис № 19 у трудовій книжці заявника).19.11.2015 року заявник була звільнена з займаної посади за переводом для подальшої роботи в Костянтинівській сільській раді Мелітопольського району Запорізької області (запис № 28 у трудовій книжці заявника). 20.11.2015 року заявник була прийнята на посаду начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області (запис №29 у трудовій книжці заявника).

Згідно розпорядження Костянтинівського сільського голови № 149 від 20.11.2015 року (копія додається), ОСОБА_1 прийнято на посаду начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера 20 листопада 2015 року у порядку переведення з Мелітопольської об`єднаної державної фінансової інспекції згідно п. 5 ст. 36 КЗпП України, з посадовим окладом 1383 грн. Взято до уваги, що ОСОБА_2 має 12 ранг державного службовця. 31.08.2021 року заявник була звільнена з зазначеної посади в Костянтинівській сільській раді Мелітопольського району Запорізької області, за власним бажанням, у зв`язку з переїздом на нове місце проживання (запис № 30 у трудовій книжці заявника).

Згідно Довідкипро особливіумови праці(Індивідуальнівідомості прозастраховану особу ОСОБА_1 з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування) від 22.12.2022 року, у відомостях за звітний період з 1998 року по 2022 рік зазначено, що період роботи Заявника на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року включено до Відомості щодо спеціального стажу за кодом підстави для обліку спецстажу ЗДС037А1.

Згідно Довідника кодів підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства (додаток № 3 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 року № 435), код підстави ЗДС037А1 означає «державні службовці, які досягли встановленого законодавством України пенсійного віку в період роботи на державній службі, за наявності страхового стажу для чоловіків не менше 35 років, для жінок не менше 30 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років». Тобто, період роботи (служби) заявника в органах місцевого самоврядування з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєструзагальнообов`язковогодержавного соціальногострахування облікований як державна служба.

16.02.2023 року ОСОБА_2 звернулася до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Дніпропетровській та Запорізькій областях з проханням надати роз`яснення щодо врахування до стажу державної служби періоду роботи Заявника на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року.

Листом Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Дніпропетровській та Запорізькій областях від 06.03.2023 року №36/11?4/23 повідомлено Заявника про те, що в трудовій книжці заявника відсутній запис про складання Присяги посадової особи місцевого самоврядування. Підтвердження статусу посадової особи місцевого самоврядування та занесення запису до трудової книжки про прийняття Присяги посадової особи місцевого самоврядування, можливо лише в судовому порядку із з`ясуванням всіх обставин та усуненням виявлених порушень.

З метою встановлення юридичного факту, що період роботи (служби) заявника на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в період з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року є часом перебування на посаді в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», що зараховується до стажу державної служби, заявник звернулася до суду з даною заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.

Згідно частини другої статті 293 Цивільного процесуального кодексу України (далі ЦПК України), суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Згідно частини другої статті 315 ЦПК України, у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Відповідно до частини першої статті 316 ЦПК України, заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання.

Оскільки заявник зареєстрована в м. Мелітополь Запорізької області, то з урахуванням змін територіальної підсудності, дана заява про встановлення факту, що має юридичне значення, підсудна Комунарському районному суду м. Запоріжжя.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 року № 2493-ІІІ (далі Закон № 2493), служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

Згідно статті 2 Закону № 2493, посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Дія цього Закону не поширюється на технічних працівників та обслуговуючий персонал органів місцевого самоврядування.

Статтею 3 Закону № 2493 встановлено, що посадами в органах місцевого самоврядування є:

виборні посади, на які особи обираються на місцевих виборах;

виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою;

посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Статтею 10 Закону № 2493 закріплено порядок прийняття на службу в органи місцевого самоврядування.

Статтею 14 Закону № 2493 визначено категорії посад, які встановлюються в органах місцевого самоврядування, та закріплено, що віднесення інших посад органів місцевого самоврядування, не зазначених у цій статті, до відповідної категорії посад в органах місцевого самоврядування здійснюється Кабінетом Міністрів України за поданням керівників відповідних органів місцевого самоврядування.

Відповідно до роз`яснення Національного агентства України з питань Державної служби, наданого листом від 28.08.2020 року № 6169/13-20 «Щодо категорії посади головного бухгалтера сільської, селищної ради», розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.06.2008 року № 794-р «Про віднесення посад органів місцевого самоврядування до відповідних категорій посад» передбачено, що до сьомої категорії посад органів місцевого самоврядування віднесено посаду головного бухгалтера виконавчого органу сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради.

Згідно статті 11 Закону № 2493 (у чинній редакції), громадяни України,які впершеприймаються наслужбу воргани місцевогосамоврядування (завинятком посад,зазначених вабзацідругомучастини першоїстатті 10цього Закону),у деньприйняття відповідногорішення складаютьПрисягу такогозмісту: «Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити громаді та народові України, неухильно дотримуватисяКонституції Українита законів України, сприяти втіленню їх у життя, охороняти права, свободи і законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої посадові обов`язки».

Посадова особа місцевого самоврядування, яка вперше приймається на службу в органи місцевого самоврядування, вважається такою, що вступила на посаду, з моменту складення Присяги.

Присяга вважається складеною, якщо після її зачитування громадянин України скріплює Присягу своїм підписом. Підписаний текст Присяги зберігається за місцем служби.

Відомості про складення Присяги із зазначенням дати складення Присяги вносяться до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування в порядку, затвердженому Пенсійним фондом України за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення. На вимогу громадянина про складення Присяги робиться запис у його трудовій книжці із зазначенням дати складення Присяги.

Особа, яка відмовилася від складення Присяги (за винятком осіб, обраних на посади, зазначені вабзаці другомучастини першої статті 10 цього Закону), вважається такою, що не вступила на посаду, а рішення про її призначення, обрання чи затвердження вважається таким, що втратило юридичну силу.

Особи, які вперше були обрані на посади сільських, селищних, міських голів, голів рад, складають Присягу на сесії відповідної ради, текст якої визначено в частині першій цієї статті.

Згідно частини п`ятої статті 11 Закону № 2493 (в редакції, яка була чинною станом на 20.11.2015 року, тобто на дату прийняття Заявника на службу в органах місцевого самоврядування) , про складення Присяги робиться запис у трудовій книжці із зазначенням дати складення Присяги.

Отже, згідно норм законодавства, чинного на дату прийняття заявника на службу в органах місцевого самоврядування, роботодавець мав встановлений Законом обов`язок внести до трудової книжки заявника запис про складення Присяги посадової особи місцевого самоврядування. Однак, згідно норм законодавства, чинних з 10.06.2021 року, запис у трудовій книжці про складення Присяги робиться на вимогу громадянина.

З викладеного вбачається, що роботодавець заявника не дотримався свого законного обов`язку щодо внесення до трудової книжки заявника запису про складення Присяги посадової особи місцевого самоврядування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року № 637 затверджено Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній (далі Порядок № 637).

Відповідно до пунктів 1-3 Порядку № 637, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. У разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків.

За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Із аналізу вказаних вище положень Порядку №637 слідує, що подання інших документів, окрім трудової книжки, для підтвердження трудового стажу з метою призначення пенсії здійснюється виключно у випадку, якщо в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи.

З 29.07.1993 порядок ведення трудових книжок регулюється Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 №58 (далі Інструкція №58).

Відповідно до п. 2.6 Інструкції № 58 у випадку виявлення неправильного або неточного запису відомостей про роботу, переведення на іншу постійну роботу, про нагородження та заохочення виправлення здійснюється адміністрацією того підприємства, де було внесено відповідний запис. Адміністрація за новим місцем роботи зобов`язана надати працівнику необхідну допомогу в цьому.

Згідно п. 2.9 Інструкції № 58 виправлені відомості про роботу, переведення на іншу постійну роботу, про нагородження та заохочення і т. ін. мають повність відповідати оригіналу наказу або розпорядження. У випадку втрати наказу або розпорядження або невідповідності їх фактично виконуваній роботі виправлення відомостей про роботу здійснюється на основі інших документів, що підтверджують виконання робіт, що не вказані в трудовій книжці.

Відповідно до п.2.2Інструкції №58, заповнення трудової книжки вперше провадиться адміністрацією підприємства у присутності працівника не пізніше тижневого строку з дня прийняття на роботу.

У трудову книжку вносяться:

?відомості про працівника: прізвище, ім`я по батькові, дата народження, освіта, професія, спеціальність;

?відомості про роботу: прийом на роботу, переведення на іншу постійну роботу, звільнення;

?відомості про нагородження і заохочення: нагородження орденами і медалями, присвоєння почесних звань; заохочення за успіхи в роботі, що застосовуються трудовим колективом, а також нагородження і заохочення, передбачені правилами внутрішнього трудового розпорядку і статутами про дисципліну; інші заохочення відповідно до чинного законодавства;

?відомості про відкриття, на які видані дипломи, про використані винаходи і раціоналізаторські пропозиції та про виплачені у зв`язку з цим винагороди.

Згідно з п.2.3.Інструкції №58, всі записи в трудовій книжці про прийом на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагородження та заохочення вносяться адміністрацією підприємства після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого терміну, а при звільнені - в день звільнення та повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження).

Пунктом 2.12Інструкції №58встановлено, що після зазначення дати заповнення трудової книжки працівник своїм підписом завіряє правильність внесених відомостей.

Першу сторінку (титульний аркуш) трудової книжки підписує особа, відповідальна за видачу трудових книжок, і після того ставиться печатка підприємства (або печатка відділу кадрів), на якому вперше заповнювалася трудова книжка.

Також, п.2.14Інструкції №58визначено, що у графі 3 розділу «Відомості про роботу» у вигляді заголовка, пишеться повне найменування підприємства.

Під цим заголовком у графі 1 ставиться порядковий номер запису, що вноситься, у графі 2 зазначається дата прийняття на роботу.

У графі 3 пишеться: «Прийнятий або призначений в такий-то цех, відділ, підрозділ, ділянку, виробництво» із зазначенням їх конкретного найменування, а також найменування роботи, професії або посади і присвоєного розряду.

Згідно з 4.1Інструкції №58, при звільненні робітника або службовця всі записи про роботу, нагородження і заохочення, внесені в трудову книжку за час роботи в даному підприємстві, засвідчуються підписом керівника підприємства або спеціально уповноваженої ним особи і печаткою підприємства або печаткою відділу кадрів.

Таким чином, аналіз вказаних вище правових норм дозволяє дійти до висновку, що обов`язок щодо внесення достовірних відомостей про працівника під час заповнення трудової книжки покладається на роботодавця або уповноважену ним особу, які здійснюють заповнення трудової книжки вперше, а не на працівника, а тому наявність таких недоліків в трудовій книжці позивача не може бути підставою для не зарахування до страхового стажу останнього періодів роботи згідно з записами в трудовій книжці, виконаними у відповідності до вимогІнструкції № 58.

Крім того, відповідно до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України«Про трудові книжки працівників»від 27.04.1993 №301 відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації, представництва іноземного суб`єкта господарювання.

Отже, працівник не відповідає за правильність записів у трудовій книжці та не повинен контролювати роботодавця щодо її заповнення. На особу не може перекладатись тягар доведення правдивості чи достовірності даних, що зазначені у трудовій книжці.

Як зазначалося вище, робота (служба) заявника на посаді місцевого самоврядування підтверджується записами №№ 29, 30 в трудовій книжці, розпорядженням Костянтинівського сільського голови № 149 від 20.11.2015 року та Довідкою про особливі умови праці від 22.12.2022 року.

Водночас, без складення Присяги посадової особи місцевого самоврядування Заявник мала б вважатися такою, що не вступила на відповідну посаду, за приписами статті 11 Закону №2493. Однак, її робота (служба) на відповідній посаді підтверджується у встановленому Законом порядку, зокрема, записами в трудовій книжці та згідно з даними Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Крім того, згідно статті 13 Закону № 2493, посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порядку, встановленому Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі Закон № 1700).

Частиною 1 статті 45 Закону № 1700 передбачено, що особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до абзацу в) пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.

Заявником щорічно протягом 2015-2021 років подавалась декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порядку, встановленому Законом №1700, що також свідчить, що заявник у періоді з 20.11.2015 по 31.08.2021 обіймала посаду посадової особи місцевого самоврядування

Відповідно до пункту 2 розділу VII «Прикінцеві положення» Закону № 2493, ДіяЗакону України«Про державну службу» поширюється на органи і посадових осіб місцевого самоврядування в частині, що не суперечитьЗакону України«Про місцеве самоврядування в Україні», цьому Закону та іншим законам України, що регулюють діяльність місцевого самоврядування.

Частиною другою статті 46 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 року № 889-VIII (далі Закон № 889) та Порядком обчислення стажу державної служби, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 229 (далі Порядок № 229), які діють з 01 травня 2016 року, закріплено, що до стажу державної служби зараховується, зокрема, час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», а також час перебування на посадах, на яких присвоюються військові та спеціальні звання.

Згідно з пунктом 11 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 889 перелік посад державної служби, які займали особи з числа колишніх державних службовців, що належать до певної категорії посад, передбачених цим Законом, визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 8 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 889, стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.

Дія Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року № 3723-ХІІ (далі Закон № 3723), який був чинним на момент прийняття Заявника на посаду місцевого самоврядування, поширюється на органи і посадових осіб місцевого самоврядування в частині, що не суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншим законам України, що регулюють діяльність місцевого самоврядування згідно із Законом № 2493.

Так, статтею 25 Закону № 3723 була визначена класифікація посад державної служби, а також, що віднесення існуючих посад державних службовців, не перелічених у цій статті, а також віднесення до відповідної категорії нових посад державних службовців проводиться Кабінетом Міністрів України (703-2013-п) за погодженням з відповідним державним органом.

Згідно з пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 03 травня 1994 року № 283 «Про порядок обчислення стажу державної служби», якою затверджений Порядок обчислення стажу державної служби (далі Порядок № 283), який був чинним до 01 травня 2016 року, регламентовано, що обчислений відповідно до цього Порядку стаж державної служби застосовується для встановлення державним службовцям надбавки за вислугу років, надання додаткових оплачуваних відпусток та призначення пенсії.

Пунктом 1 Порядку № 283 закріплено, що цим Порядком визначаються посади і органи, час роботи в яких зараховуються до стажу державної служби.

Згідно з пунктом 2 Порядку № 283 до стажу державної служби зараховується робота (служба):

на посадах державних службовців у державних органах, передбачених у статті 25 Закону України «Про державну службу», а також на посадах, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад державних службовців; […]

на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених у статті 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», а також на інших посадах, не зазначених у цій статті, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад.

Пунктом 4 Порядку № 283 визначено, що документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка та інші документи, які відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж роботи. Скарги, пов`язані з визначенням стажу роботи державних службовців, розглядаються згідно з чинним законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.03.2016 року № 229 (далі Порядок № 229) затверджено Порядок обчислення стажу державної служби.

Відповідно до пункту 3 Порядку № 229, документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка, копія послужного списку, військовий квиток та інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують стаж роботи (довідки, виписки з наказів, дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, тощо). За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній стаж державної служби обчислюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, а також архівними установами.

Таким чином, законодавством, яке діяло як в період роботи (служби) заявника, так і станом на теперішній час, визначено, що час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», зараховується до стажу державної служби.

Таким чином, у суду немає сумніві щодо того, що заявник працювала на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в період з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року. Зазначений період є часом перебування на посаді в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», що зараховується до стажу державної служби

Зазначені обставини підтверджені вищевказаними письмовими доказами, які наявні у справі.

Відповідно до ст.ст.15,16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Юридичний факт, що період роботи (служби) ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в період з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року є часом перебування на посаді в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», що зараховується до стажу державної служби, підтверджується наданими письмовими доказами у справі.

Встановлення факту, що період роботи (служби) заявника на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в період з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року є часом перебування на посаді в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», що зараховується до стажу державної служби, має для заявника юридичне значення, оскільки це необхідно для забезпечення трудових та соціальних прав заявника, зокрема, для встановлення надбавки за вислугу років державному службовцю.

Враховуючи встановлені судом обставини, суд вважає необхідним заяву задовольнити.

Керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 89, 259, 263-265,315-316, 318-319 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ:

Заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ,РНОКПП НОМЕР_2 ),заінтересована особа:Міжрегіональне управлінняНаціонального агентстваУкраїни зпитань державноїслужби уДніпропетровській таЗапорізькій областях(49000,м.Дніпро,вул.Старокозацька,буд.52,кім.405,код ЄДРПОУ:39923498), провстановлення факту,що маєюридичне значення задовольнити.

Встановити юридичний факт, що період роботи (служби) ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на посаді начальника відділу обліку та звітності головного бухгалтера Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в період з 20.11.2015 року по 31.08.2021 року є часом перебування на посаді в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», що зараховується до стажу державної служби.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту рішення до Запорізького апеляційного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Комунарського районного суду

м. Запоріжжя А.В. Михайлова

СудКомунарський районний суд м.Запоріжжя
Дата ухвалення рішення12.06.2023
Оприлюднено23.06.2023
Номер документу111697063
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України

Судовий реєстр по справі —333/2087/23

Рішення від 12.06.2023

Цивільне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Михайлова А. В.

Ухвала від 22.03.2023

Цивільне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Михайлова А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні