АС-41/327-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" серпня 2006 р.
о 10:35год. Справа № АС-41/327-06
вх. № 9815/1-41
Суддя господарського суду Харківської області Мінаєва О.М.
за участю секретаря судового засідання Данилко В.О.
представників сторін :
позивача - Луньова Т.В., Єзлова О.Л. дов.
відповідача - Ларіна Т.М., дов.
по справі за позовом ТОВ с/г компанія "АГРОКОМ.ІНВЕСТ", м. Харків
до Чугуївська ОДПІ м. Чугуїв
про визнання нечинним повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом про визнання нечинним повністю податкового повідомлення-рішення Чугуївської ОДПІ Харківської області № 0001072310/0 від 20.06.2006р.
Відповідач у відзиві на позов та судовому засіданні проти вимог позивача заперечує в повному обсязі, посилаючись на результати перевірки, викладені в акті № 1336/23-3/31498719 від 24.05.2006р.
Перевіркою матеріалів справи судом встановлено, що фахівцями ДПІ в Київському районі м. Харкова була проведена документальна перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.01.2003р. по 06.05.2006р., за результатами якої складено акт № 1336/23-3/31498719 від 24.05.2006р.
В ході перевірки перевіряючими були встановлені порушення (як зазначено в акті перевірки):
- п.6 Постанови № 507 від 16.03.2000р. "О роз'ясненні Указу Президента України від 03.07.1998р. № 727" із змінами та доповненнями та ст. 14 Закону України "Про плату за землю" № 2535-ХІІ від 03.07.1992р. із змінами і доповненнями сума заниженого податку за землю за 2004-2005 р.р. складає 51493,02грн., а саме: за 2004р. - 25746,51грн. ( у т.ч. щомісячно 2145,54грн.), за 2005р. - 25746,51грн. ( у т.ч. щомісячно 2145,54грн.);
- п.п. 17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000р., не надано звіт про сплату податку на землю до ДПІ у Київському районі м. Харкова за 2004р. та 2005р.
На підставі даних акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0001072310/0 від 20.06.2006р. про визначення позивачу суми податкового зобов'язання по земельному податку в сумі 51492,96грн. і застосування штрафних санкцій у сумі 26086,48грн., з яких штрафна санкція за неподання розрахунку земельного податку за 2004-2005р.р. складає 340,00грн., за несвоєчасну сплату податку - 25746,48грн.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню на підставі наступного.
У порушення Указу Президента України № 727 від 03.07.1998р. «Про спрощену систему оподатковування, обліку й звітності суб'єктів малого підприємництва» (у редакції Указу Президента України від 28 червня 1999 р. № 746) (далі - Указ №727) ДПІ в Київському районі м. Харкова за результатами комплексної планової документальної перевірки донарахувало податок на землю ТОВ СК «Агроком.Інвест», що в 2004-2005 р. було платником єдиного податку у відповідності зі свідоцтвами:
- № 2031006794 про право сплати єдиного податку юридичною особою по ставці 10% від 20.12.2003р. на період 2004р.,
- № 2031008240 про право сплати єдиного податку юридичною особою по ставці 10% від 17.12.2004р. на період 2005р., виданими ДПІ у Київському району м. Харкова.
Відповідно до Указу № 727 суб'єкт малого підприємництва, що сплачує єдиний податок, не є платником плати (податку) за землю, а відповідно до п. 6 Постанови КМУ № 507 від 16.03.2000р. «Про роз'яснення Указу Президента України від 03 липня 1998р. № 727» суб'єкт малого підприємництва, що відповідно до абзацу 5 частини першої статті 6 не є платником плати (податку) за землю, звільняється від плати (податку) за землю тільки за земельні ділянки, які використовуються ним для здійснення підприємницької діяльності.
У відповідності зі ст. 42 Господарського кодексу України підприємництвом є безпосередня самостійна, систематична, на власний ризик діяльність по виробництву продукції, виконанню робіт, наданню послуг з метою одержання прибутку, що здійснюється фізичними і юридичними особами, зареєстрованими як суб'єкти підприємницької діяльності в порядку, установленому законодавством.
Основним видом діяльності ТОВ СК «Агроком.Інвест» відповідно до Статуту суспільства є здавання в оренду юридичним і фізичним особам рухомого й нерухомого майна. У зв'язку із цим, суспільством була оформлена Довідка Харківського обласного управління статистики № 5062 від 24.05.2001р. про включення в Єдиний державний реєстр підприємств й організацій України ТОВ СК «Агроком.Інвест», у якій зазначений вид діяльності по КВЭД 70.20.1 - «Здавання в найми власної й державної нерухомості виробничо-технічного призначення».
Згідно договору оренди комбікормового заводу, елеватора й устаткування б/н від 01.03.2003 р. ТОВ СК «Агроком.Інвест» передало в оренду цілісний майновий комплекс ТОВ «Граківський комбінат хлібопродуктів», а саме:
- приміщення комбікормового заводу, устаткування комбікормового заводу, які розташовані за адресою: Харківська обл., Чугуївський р-н, сел. Чкаловське, вул. Польова, 1, на земельній ділянці площею 27100 кв. м;
- приміщення елеватора, устаткування елеватора, розташовані за адресою: Харківська обл., Чугуївський р-н, сел. Залізничне, пров. Перемоги,1, на земельній ділянці площею 163600 кв. м.
Таким чином, при передачі вищевказаних приміщень в оренду ТОВ СК «Агроком.Інвест» здійснювало свою статутну підприємницьку діяльність.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються їх вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Під час розгляду справи відповідачем не було надано доказів в обґрунтування правомірності донарахування податкових зобов'язань з плати за землю та застосування штрафних санкцій за його несвоєчасну сплату та неподання звітності з цього виду податку. Відповідачем також не надано документального підтвердження суми донарахованого податку.
Відповідно до ст.125 «Земельного кодексу України» № 2768-ІІІ від 25.10.2001р. (зі змінами й доповненнями) право постійного користування земельною ділянкою виникає тільки після одержання її користувачем документа, що засвідчує право постійного користування земельною ділянкою, тобто державного акту. ТОВ СК «Агроком.Інвест» не одержало державний акт на право користування земельною ділянкою і не було зареєстровано в земельному кадастрі, про що зазначено і в акту перевірки позивача. Тому ТОВ СК «Агроком.Інвест» не подавало в органи ДПІ розрахунок суми податку на землю. Таким чином, податкове повідомлення-рішення, що оскаржується, в частині застосування штрафної санкції за неподання розрахунку земельного податку не відповідає фактичним обставинам.
Стосовно дотримання відповідачем Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових і позапланових перевірок за питаннями дотримання податкового, валютного й іншого законодавства» № 327 від 10.08.2005р. суд зазначає наступне. У відповідності до п.4.11 зазначеного Порядку, податкове повідомлення-рішення приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня реєстрації акту невиїзної документальної, виїзної планової або позапланової перевірок або вручення його по пошті суб'єкту господарювання, а за наявності заперечень посадових осіб суб'єкта господарювання до акту перевірки - протягом 3 робочих днів, що тривають за днем розгляду заперечень і надання листовної відповіді суб'єктові господарювання. Заперечення, надані ТОВ СК «Агроком.Інвест» під час підписання акту перевірки, заступником начальника ДПІ в Київському районі м. Харкова розглянуто, лист-відповідь за № 6010/10/23-309 ДПІ у Київському району м. Харкова на заперечення платника податків до акту перевірки датований 31.05.2006р. Суд зазначає, що Чугуївською ОДПІ Харківської області були порушені строки направлення податкового повідомлення-рішення, оскільки податкове повідомлення-рішення датоване 20.06.2006 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до п.1) ч.3 ст.2 КАСУ у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Судом встановлено, що відповідач у справі - суб'єкт владних повноважень діяв всупереч способу, встановленому спеціальним законом, порушуючи термін направлення позивачу податкового повідомлення-рішення. Таким чином, крім невідповідності оскарженого податкового-повідомлення рішення нормам чинного законодавства та фактичним обставинам по суті, воно прийнято з суттєвими порушеннями порядку його прийняття.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Окрім того, відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати, понесені позивачем, присуджуються йому з Державного бюджету України.
Керуючись статтями 4, 8, 51, 69, 86, 94, 160- 163 , Прикінцевими та перехідними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України , суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати нечинним повністю податкове повідомлення-рішення Чугуївської ОДПІ Харківської області № 0001072310/0 від 20.06.2006р.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь ТОВ сільськогосподарська компанія "Агроком.Інвест" (м. Харків, вул.Сумська,50, код 31498719) 3,40грн. судового збору.
4. На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.
Апеляційна скарга може бути подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження.
Постанова у повному обсязі складена 01.09.2006р.
Суддя Мінаєва О.М.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 111718 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Мінаєва О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні