Рішення
від 22.06.2023 по справі 200/4547/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 червня 2023 року Справа№200/4547/20-а

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Голошивця І.О., розглянув в порядку письмового провадження адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області про застосування заходів реагування.

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області про застосування заходів реагування.

Позов вмотивовано тим, що у період з 25.02.2020 по 26.02.2020 року позивачем відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», листа Першого заступника Голови ДСНС України Мельчуцького О.Г. від 11.12.2019 № 02-17767/261, доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/1-19, наказу ДПРЗ-11 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 24.02.2020 № 60 «Про проведення позапланових перевірок» було проведено позапланову перевірку приміщень та території Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Волноваський р-н, с. Микільське, вул. Гагаріна, 2а. Позивач зазначив, що Актом перевірки суб`єкту господарювання - Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 26.02.2020 № 28 (далі - Акт) встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме: приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння; з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у будівлі школи не здійснені за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей; зменшені розміри дверей на шляху евакуації з коридору першого поверху на сходовий марш лівого крила (ширина в отворі дверей - 0,75 м), що може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, шо в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей; сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння; електричні машини, апарати, обладнання, електропроводи та кабелі обладнані апаратурою захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей; підвішування світильників в приміщені кухні виконано безпосередньо на струмопровідні проводи та експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами); в приміщені столової змонтована та експлуатується тимчасова електромережа від розподільчої коробки до електророзетки, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей; не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до ДСТУ 4297- 2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги», що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей; пожежний щит не укомплектований протипожежним інвентарем згідно з нормами належності, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей; до комплекту засобів пожежогасіння повинні входити: вогнегасники - З шт. ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1 шт., гаки - З шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. Біля місця розташування пожежної водойми не встановлений покажчик (об`ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеним на нього - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах, що призводить до унеможливлення оперативного використання протипожежного водопостачання, гасіння пожежі, допускає збільшення часу розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі; пожежний резервуар не справний не і утримується таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі; не встановлені пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холу, тамбурів, що створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей; знижено клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а сааме: у приміщенні електрощитової не встановлені протипожежні двері, внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди, що підвищує вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей; працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання згідно до додатку ПКМУ від 19 серпня 2002 №1200, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків; вищезазначені порушення, встановлені актом перевірки від 26.02.2020 № 28 створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. Позивач закцентував свою увагу на тому, що подальша експлуатація Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей. Позивач просив, застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Волноваський р-н, с. Микільське, вул. Гагаріна, 2а до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

Відповідач надав відзив на адміністративний позов в якому зазначив, що згідно п.1.1 Розділу 1 статуту Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області затвердженого рішенням Волноваської районної ради від 30.03.2016 року №7/5-97 Микільська ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області знаходиться у спільній власності територіальних громад, сіл, селищ, міста, що перебуває в управлінні Волноваської районної ради Донецької області. Пунктом 1.4 розділу 1 зазначеного Статуту навчальний заклад перебуває у власності Волноваської районної ради. Відповідач зауважив, що згідно акту комісійного обстеження Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області від 15 травня 2020 року на предмет усунення порушень, вказаних в Акті щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 26.02.2020 року №28, за результатами обстеження встановлено наступне: підвішування світильників в приміщенні кухні виконано на незалежних підвісах та експлуатація їх здійснюється в ковпаках (розсіювачах); у приміщенні столової демонтована тимчасова електромережа від розподільчої коробки до електророзетки. Відповідач зазначив, що на виконання доручення заступника голови райдержадміністрації управлінням освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваської райдержадміністрації підготовлено проект поетапного плану заходів до районної програми щодо матеріально-технічного забезпечення протипожежних заходів у закладах загальної середньої освіти Волноваського району на 2020-2022 роки. Управлінням освіти, сім`ї, молоді та спорту Волноваського районної державної адміністрації надіслано листа про виділення коштів на умовах співфінансування до Департаменту освіти та науки ОДА від 29.04.2020 року №736/01-21. Відповідач зазначив, що ним також було надіслано листа Голові Микільської сільської ради від 04.05.2020 року №762/01-21 з проханням розгляду питання співфінансування заходів пожежної безпеки. Відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог позивача повністю.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12.05.2020 відкрито провадження по справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (в письмовому провадженні).

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09.06.2020 клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження задоволено. Подальший розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 24 червня 2020 року.

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.07.2020 року адміністративна справа №200/4547/20-а передана на розгляд судді Донецького окружного адміністративного суду Голошивцю І.О.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27.07.2020 прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області доМикільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області про застосування заходів реагування, за правилами загального позовного провадження. Призначено судове засідання на 10.09.2020 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23.09.2020 зупинено провадження по справі 200/4547/20-а для примирення сторін до 15.12.2020.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 15.12.2020 поновлено провадження по справі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 15.12.2020 зупинено провадження по справі 200/4547/20-а для примирення сторін до 21.07.2021.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27.07.2021 поновлено провадження по справі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18.08.2021 зупинено провадження по справі 200/4547/20-а для примирення сторін до 01.12.2021.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.12.2021 зупинено провадження по справі 200/4547/20-а для примирення сторін до 01.02.2022.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.02.2022 поновлено провадження по справі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.02.2022 зупинено провадження по справі №200/4547/20-а для примирення сторін до 01.04.2022.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14.06.2023 поновлено провадження по справі.

Підготовче судове засідання по справі було призначено на 14.06.2023 року.

14.06.2023, ухвалою суду під час судового засідання в режимі відеоконференції, підготовче провадження у справі закрито, подальший розгляд справи вирішено проводити в порядку письмового провадження.

Сторони по справі про розгляд справи були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи відповідними повідомленнями.

Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи, передбачених статтею 205 КАС України, наявність загрози життю і здоров`ю учасників справи у разі проведення відкритого судового засідання, що пов`язана з військовою агресією Російської Федерації, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (код ЄДРПОУ: 38652962) вважається суб`єктом владних повноважень у відповідності до положень п. 7 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Позивач організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно- рятувальних служб. Згідно пунктів 39-48 глави 4 положення ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Відповідач - Микільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області є юридичною особою - код ЄДРПОУ: 25707290, місцезнаходження юридичної особи: 85720, Донецька область, Волноваський район, село Микільське, вулиця Гагаріна, будинок 2А, директор Жигайло Світлана Іванівна, основний вид діяльності - 85.31 загальна середня освіта відповідно до даних з інтернет сторінки по коду ЄДРПОУ юридичної особи https://opendatabot.ua/c/25707290.

Відповідно до статуту Микільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, затвердженого наказом відділу освіти Волноваської районної державної адміністрації від 30.03.2016 №170, в п.1.3 зазначеного статуту визначено навчальний заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер; п.1.8 передбачає навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним статутом; п.1.9 передбачає: навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за: безпечні умови освітньої діяльності та інші.

Відповідно до наказу Головного управління ДСНС України у Донецькій області від 24.02.2020 року № 60 в період з 25.02.2020 року по 26.02.2020 року позивачем проведено позапланову перевірку стану додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Микільською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Волноваський район, село Микільське, вул. Гагаріна, 2А.

Актом перевірки встановлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697, а саме:

- приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у будівлі школи не здійснені за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- зменшені розміри дверей на шляху евакуації з коридору першого поверху на сходовий марш лівого крила (ширина в отворі дверей - 0,75 м), що може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, шо в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;

- електричні машини, апарати, обладнання, електропроводи та кабелі обладнані апаратурою захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- підвішування світильників в приміщені кухні виконано безпосередньо на струмопровідні проводи та експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами);

- в приміщені столової змонтована та експлуатується тимчасова електромережа від розподільчої коробки до електророзетки, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до ДСТУ 4297- 2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги», що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- пожежний щит не укомплектований протипожежним інвентарем згідно з нормами належності, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей. До комплекту засобів пожежогасіння повинні входити: вогнегасники - 3 шт. ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1 шт., гаки - З шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. Біля місця розташування пожежної водойми не встановлений покажчик (об`ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеним на нього - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах, що призводить до унеможливлення оперативного використання протипожежного водопостачання, гасіння пожежі, допускає збільшення часу розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;

- пожежний резервуар не справний не і утримується таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;

- не встановлені пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холу, тамбурів, що створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- знижено клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: у приміщенні електрощитової не встановлені протипожежні двері, внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди, що підвищує вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання згідно до додатку ПКМУ від 19 серпня 2002 №1200, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.

Порушення, встановлені актом перевірки від 26.02.2020 року №28, за твердженням позивача створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Згідно акту комісійного обстеження Микільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради від 15.05.2020 року в результаті обстеження встановлено:

-Підвішування світильників в приміщенні кухні виконано на незалежних підвісах та експлуатація їх здійснюється в ковпаках (розсіювачах);

-У приміщенні столової демонтована тимчасова електромережа від розподільчої коробки до електророзетки.

Залишаються не усунутими:

- приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у будівлі школи не здійснені за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- зменшені розміри дверей на шляху евакуації з коридору першого поверху на сходовий марш лівого крила (ширина в отворі дверей - 0,75 м), що може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, шо в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;

- електричні машини, апарати, обладнання, електропроводи та кабелі обладнані апаратурою захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до ДСТУ 4297- 2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги», що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- пожежний щит не укомплектований протипожежним інвентарем згідно з нормами належності, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей. До комплекту засобів пожежогасіння повинні входити: вогнегасники - 3 шт. ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1 шт., гаки - З шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. Біля місця розташування пожежної водойми не встановлений покажчик (об`ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеним на нього - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах, що призводить до унеможливлення оперативного використання протипожежного водопостачання, гасіння пожежі, допускає збільшення часу розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;

- пожежний резервуар не справний не і утримується таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;

- не встановлені пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холу, тамбурів, що створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- знижено клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: у приміщенні електрощитової не встановлені протипожежні двері, внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди, що підвищує вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання згідно до додатку ПКМУ від 19 серпня 2002 №1200, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.

Згідно акту комісійного обстеження Микільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради від 25.06.2020 року в результаті обстеження встановлено:

- Збільшені розміри дверей на шляху евакуації з коридору першого поверху на сходовий марш лівого крила (ширина в отворі дверей - 0,90 м.);

- Підвішування світильників в приміщені кухні виконано на незалежних підвісах та експлуатація їх здійснюється в ковпаках (розсіювачах);

- У приміщенні столової демонтована тимчасова електромережа від розподільчої коробки до електророзетки;

- Пожежний щит укомплектований протипожежним інвентарем згідно з нормами належності. До комплекту засобів пожежогасіння входять: вогнегасники - 3 шт. ящик з піском І шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу 1 шт., гаки - З шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;

- Біля місця розташування пожежної водойми встановлений покажчик (об`ємний із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеним на нього - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах.

- Встановлені пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холу, тамбурів.

- Працюючий персонал забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання згідно до додатку ПКМУ від 19 серпня 2002 №1200.

- Проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до ДСТУ 4297- 2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги».

Залишається не усунутим:

- Приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»;

- З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у будівлі школи не здійснені за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;

- Електричні машини, апарати, обладнання, електропроводи та кабелі обладнані апаратурою захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів;

- Пожежний резервуар не справний і не утримується таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями;

- Знижено клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: у приміщенні електрощитової не встановлені протипожежні двері.

Згідно акту комісійного обстеження Микільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради від 26.11.2020 року в результаті обстеження встановлено:

- Збільшені розміри дверей на шляху евакуації з коридору першого поверху на сходовий марш лівого крила (ширина в отворі дверей - 0,90 м.);

- Підвішування світильників в приміщені кухні виконано на незалежних підвісах та експлуатація їх здійснюється в ковпаках (розсіювачах);

- У приміщенні столової демонтована тимчасова електромережа від розподільчої коробки до електророзетки;

- Пожежний щит укомплектований протипожежним інвентарем згідно з нормами належності. До комплекту засобів пожежогасіння входять: вогнегасники - 3 шт. ящик з піском І шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;

- Біля місця розташування пожежної водойми встановлений покажчик (об`ємний із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеним на нього - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах.

- Встановлені пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холу, тамбурів.

- Працюючий персонал забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання згідно до додатку ПКМУ від 19 серпня 2002 №1200.

- Проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до ДСТУ 4297- 2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги»;

- З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у будівлі школи здійснені за допомогою опресування;

- Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації забезпечені евакуаційним освітленням;

- Електричні машини, апарати, обладнання, електропроводи та кабелі обладнані апаратурою захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів;

- клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах відповідає вимогам, а саме: у приміщенні електрощитової встановлені протипожежні двері.

Залишається не усунутим: приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; пожежний резервуар не справний і не утримується таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями.

Згідно акту комісійного обстеження Микільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради від 25.01.2022 року в результаті обстеження встановлено, що залишається не усунутим: приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; пожежний резервуар не справний і не утримується таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями.

Відповідно до наданих представником позивача додаткових пояснень від 17.05.2023 року, залишаються не усунутими наступні порушення вимог правил пожежної безпеки, а саме: приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; пожежний резервуар не справний і не утримується таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Кодексу Цивільного захисту України, цей Кодекс регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі Закон № 877), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877 передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Абзацем 7 ч. 1 ст. 6 Закону України №877 визначено, що підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Згідно із ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України №877, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно з п. 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20/2013 «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій», та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Відповідно до п.п. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04 лютого 2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21 вересня 2017 року № 507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Частиною 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальним органом на території Донецької області є позивач.

Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно ч.ч. 1,2 та 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.

Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Отже, державний нагляд (контроль) здійснюється уповноваженим органом щодо суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів. Застосування ж встановлених законом заходів є виключним повноваженням судів.

Згідно актів комісійного обстеження від 15.05.2020 року, від 25.06.2020 року, від 26.11.2020 року та від 25.01.2022 року відповідачем було усунуто ряд порушень, які зазначені у акті перевірки об`єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 26.02.2020 року №28.

Проте, відповідач визнає наявність частини порушень, зазначених у акті від 26.02.2020 року №28, які наразі не усунуті, а саме: приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; пожежний резервуар не справний і не утримується таким чином, щоб забезпечити безперешкодний забір води пожежними автомобілями.

Відсутність доказів усунення відповідачем у повному обсязі порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування заходу реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька область, Волноваський район, село Микільське, вулиця Гагаріна, будинок 2А, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Встановлені позивачем порушення створюють загрозу на об`єкті, що перевірявся, вцілому. Застосування запропонованих позивачем заходів є цілком співрозмірним з характером не усунених на час розгляду цієї справи відповідачем порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.

Висновки суду узгоджуються із позицією, викладеною в постановах Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду по справах: №520/6694/19 від 26 березня 2020 року, №814/2356/17 від 27 червня 2019 року, №812/1262/18 від 23 квітня 2019 року, №806/77/18 від 03 квітня 2020 року, №805/4256/17 від 08 лютого 2019 року.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Приймаючи до уваги наведене в сукупності та враховуючи, що відповідачем не усунуті порушення, що створювали небезпеку для життя та здоров`я людей, суд задовольняє позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області про застосування заходів реагування.

Необхідно зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).

Враховуючи приписи статті 139 КАС України судові витрати не підлягають відшкодуванню.

Керуючись статтями 5-10, 72-77, 90, 139, 205, 241-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (адреса: 87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175 ЄДРПОУ: 38652962) до Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області (адреса: 85720, Донецька область, Волноваський р-н, с. Микільське, вул. Гагаріна, буд. 2а ЄДРПОУ: 25707290) про застосування заходів реагування задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Микільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Волноваський р-н, с. Микільське, вул. Гагаріна, буд. 2а, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, викладених в акті від 26.02.2020 року №28.

Повний текст рішення складено та підписано 22 червня 2023 року.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя І.О. Голошивець

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2023
Оприлюднено26.06.2023
Номер документу111718467
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —200/4547/20-а

Рішення від 22.06.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні