КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про прийняття адміністративної справи до провадження
21 червня 2023 року справа № 640/32851/21
Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши позовну заяву Приватного малого підприємства «Аптека Кіаво» до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, директора Департаменту контролю якості лікарських засобів та контролю за наркотиками Суворової Ірини Миколаївни, Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Києві, начальника Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Києві Холоденка Миколи Миколайовича про визнання протиправними дій,
в с т а н о в и в:
10.11.2021 до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Приватне мале підприємство «Аптека Кіаво» (далі - позивач) із позовом до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі - відповідач-1), директора Департаменту контролю якості лікарських засобів та контролю за наркотиками ОСОБА_1 (далі - відповідач-2), Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Києві (далі - відповідач-3), начальника Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Києві Холоденка Миколи Миколайовича (далі - відповідач-4), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправними дії Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та директора Департаменту контролю якості лікарських засобів Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками Суворової Ірини Миколаївни щодо видання, складання та підписання листа № 8855-002.0.1/002.0/2-21 від 21.07.2021;
- визнати протиправними дії Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Києві та начальника Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Києві Холоденка Миколи Миколайовича щодо видання, складання та підписання наказу «Про позапланову перевірку щодо забезпечення якості лікарських засобів» від 21.07.2021 року № 377, а також посвідчення на проведення перевірки від 21.07.2021 № 377.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2021 (суддя Клочкова Н.В.) відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи.
07.12.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідачів-3, 4 надійшли відзиви на позовну заяву.
14.12.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву. Також до відзиву відповідача-1 додано клопотання від 07.12.2021 про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
14.12.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідача-2 надійшло клопотання про закриття провадження у справі.
21.12.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача-1 на позовну заяву та заперечення проти клопотання відповідача-2 про закриття провадження у справі.
Процесуальних рішень з приводу розгляду судом клопотань учасників справи про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та про закриття провадження у справі матеріали справи не містять.
Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
14.12.2022 вказаний Закон був опублікований в газеті "Голос України" №254 та набрав чинності 15.12.2022.
11.05.2023 на адресу Київського окружного адміністративного суду супровідним листом від 26.12.2022 №03-19/5399/22 "Про скерування за належністю справи" надійшли матеріали адміністративної справи №640/32851/21.
11.05.2023 відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Кушновій А.О.
Відповідно до частини дев`ятої статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України невирішені судові справи за вмотивованим розпорядженням керівника апарату суду, що додається до матеріалів справи, передаються для повторного автоматизованого розподілу справ виключно у разі, коли суддя (якщо справа розглядається одноособово) або суддя-доповідач із складу колегії суддів (якщо справа розглядається колегіально) у визначених законом випадках не може продовжувати розгляд справи більше чотирнадцяти днів, що може перешкодити розгляду справи у строки, встановлені цим Кодексом.
Частиною чотирнадцятою статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі зміни складу суду на стадії підготовчого провадження розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Згідно з частиною другою статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі зміни складу суду розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
На підставі вказаного справа підлягає прийняттю до провадження, а її розгляд починається спочатку.
Відповідно до частини 14 статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України у разі зміни складу суду на стадії підготовчого провадження розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
У разі зміни складу суду на стадії розгляду справи по суті суд повторно розпочинає розгляд справи по суті, крім випадку, коли суд ухвалить рішення про повторне проведення підготовчого провадження.
Відповідно до частини 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Провадження у даній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін відкрито ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2021.
Щодо клопотання відповідача-1 про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 1 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Частиною 4 статті 257 КАС України передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах:
1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;
2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;
4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Категорії спорів, які в обов`язковому порядку повинні бути розглянуті за правилами загального позовного провадження також визначені частиною 4 статті 12 КАС України.
Так, виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах:
1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;
2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;
4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років";
6) щодо оскарження індивідуальних актів Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства фінансів України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, рішень Кабінету Міністрів України, визначених частиною першою статті 266-1 цього Кодексу.
Згідно з частиною 3 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
У свою чергу, відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Частиною 6 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Враховуючи вищевикладене, КАС України передбачає можливість розгляду справи в спрощеному позовному провадженні не тільки справ незначної складності, а й інших справ, за виключенням категорій, передбачених ч. 4 ст. 12 та ч. 4 ст. 257 КАС України.
Як зазначено в постанові Верховного Суду від 28.10.2021 №580/3388/19, який враховується судом при розгляді поданого клопотання, за загальним правилом, будь-яка справа може розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження, окрім тих, які обов`язково повинні розглядатися за правилами загального позовного провадження (їх визначено частиною четвертою статті 12, частиною четвертою статті 257 КАС України).
У даному випадку, предметом розгляду даної справи є визнання протиправними дій Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та директора Департаменту контролю якості лікарських засобів Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками Суворової Ірини Миколаївни щодо видання, складання та підписання листа № 8855-002.0.1/002.0/2-21 від 21.07.2021; визнати протиправними дій Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Києві та начальника Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Києві Холоденка Миколи Миколайовича щодо видання, складання та підписання наказу «Про позапланову перевірку щодо забезпечення якості лікарських засобів» від 21.07.2021 року № 377, а також посвідчення на проведення перевірки від 21.07.2021 № 377.
Отже позивачем пред`явлено вимоги, які не підпадають під критерії, визначені ч. 4 ст. 257 КАС України, тобто цей спір не підпадає під категорії справ, які розглядаються виключно за правилами загального провадження, а відтак, у відповідності до ч. 2 ст. 257, ч. 5 ст.262 КАС України, справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Водночас, зміст клопотання позивача не дає підстав стверджувати, що повне та всебічне з`ясування усіх обставин у справі потребує проведення судового засідання чи заслуховування пояснень сторін. Будь-яких обґрунтувань наявності підстав для розгляду справи за правилами загального позовного провадження із викликом учасників справи позивачем не наведено.
Також, положення Кодексу адміністративного судочинства України гарантують права учасників справи безпосередньо знайомитись з матеріалами справи, зокрема і з аргументами іншої сторони та інших учасників та реагувати на ці аргументи відповідно до процесуального законодавства.
У відповідності до ч. 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши клопотання позивача, матеріали справи, беручи до уваги предмет та підстави позову, обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, характер спірних правовідносин, обсяг та характер доказів у справі, суд не вбачає обґрунтованих підстав для розгляду справи у судовому засіданні з викликом сторін та приходить до висновку, що в задоволенні клопотання має бути відмовлено.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання представника відповідача-1 про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Враховуючи предмет позову та положення статей 12, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне продовжити розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами зі стадії розгляду справи по суті.
З приводу клопотання про закриття провадження у справі, яке 14.12.2021 надійшло на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідача-2, суд зазначає, що дане клопотання буде вирішено судом за результатом розгляду справи по суті.
Керуючись статтями 171, 243, 248, 257, 259-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
у х в а л и в:
1. Прийняти адміністративну справу №640/32851/21 до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Кушнової А.О.
2. У задоволенні клопотання позивача про здійснення розгляду справи за правилами загального позовного провадження - відмовити.
3. Продовжити розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами зі стадії розгляду справи по суті.
4. Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/.
5. Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2023 |
Оприлюднено | 26.06.2023 |
Номер документу | 111719133 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні