Рішення
від 20.06.2023 по справі 420/8505/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8505/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сі Трейд Україна до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Сі Трейд Україна до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 5706 від 21.03.2023 року та зобов`язання прийняти нове, яким виключити ТОВ Сі Трейд Україна з переліку сумнівних підприємств.

Ухвалою суду від 21.04.2023 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві зазначив, що не погоджується із прийняттям рішення № 5706 від 21.03.2023 року та просить суд його скасувати і зобов`язати відповідача прийняти нове, яким виключити ТОВ Сі Трейд Україна з переліку сумнівних підприємств. Позивач наголосив, що протягом існування товариства воно здійснює свою діяльність керуючись принципами добросовісності і дбайливої обачності. Так, позивач вказав, що 16.02.2023 року ТОВ «Сі Трейд Україна» отримало рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 3217, в якому зазначається, що у податкових органів наявна інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань та функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній, у якому зазначено, що у ТОВ «Сі Трейд Україна» недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції та що придбання товарів (послуг) у платника податків, щодо яких прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. Не погоджуючись з отриманим рішенням, ТОВ «Сі Трейд Україна» у відповідь на отримане рішення 14.03.2023 року подало повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку № 1 та направило документи, які підтверджують наявність орендованих офісних та складських приміщень, а також копії повідомлень про прийняття на роботу працівників, документи, що підтверджують реальність господарських операцій та інші документи в кількості 78 шт. Однак, як вказав позивач, 21.03.2023 року, незважаючи на всі подані документи ТОВ «Сі Трейд Україна» було отримано рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 5706 з тими ж самими підставами, що і у попередньому рішенні. Позивач зазначив, що при прийнятті рішення відповідачем робиться посилання, на той факт, що ТОВ «Сі Трейд Україна» придбало товари у платника податку, щодо якого прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, а саме ТОВ «С КАРД СЕРВІС», однак, як зазначив позивач, ТОВ «Сі Трейд Україна» подало як додаток до повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку копію рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника від 02.03.2023 № 43623 у відношенні ТОВ «С КАРД СЕРВІС». При цьому, як вказав позивач, всі господарські операції з даним контрагентом були проведені, та контрагент відповідно до норм діючого законодавства здійснило своєчасну реєстрацію всіх податкових накладних по наданих послугах/отриманих товарах, реєстрація всіх податкових накладних була проведена. Також, позивачем наголошено, що у період співпраці з вказаним контрагентом на адресу ТОВ «Сі Трейд Україна» не надходило жодних запитів по витребуванню підтверджуючих первинних документів, позапланових перевірок та не здійснювалось будь - яких інших дій направлених на перевірку реальності господарських операцій. Тобто, як вказав позивач, твердження відповідача, що податковий кредит отримано від підприємств, з ознаками ризиковості є безпідставним та хибним. Разом з тим, як вказав позивач, твердження відповідача, що стосується недостатності трудових ресурсі також, на думку позивача, дійсності не відповідає. Так, відповідач пояснив, що всю свою господарську діяльність ТОВ «Сі Трейд Україна» здійснювало за допомогою орендованого автопарку, було прийнято на роботу значна кількість менеджерського складу та водіїв, послуги бухгалтерського та юридичного обслуговування отримувались за договором консалтинга. копії підтверджуючих документів також надавались Відповідачу. Однак, з початком повномасштабного вторгнення та введення військового стану діяльність ТОВ «Сі Трейд Україна» втратило можливість вести діяльність, працівники поступово звільнялись в пошуках більш стабільного заробітку, попит на вантажні перевезення значно зменшився, менеджерський склад поступово також звільнявся. Враховуючи різке зниження господарських операцій, ТОВ «Сі Трейд Україна» було прийнято рішення про перехід на сплату єдиного податку 2% та відповідно до норм чинного законодавства, під час застосування ставки платника єдиного податку 2% ТОВ «Сі Трейд Україна» не могло та не було зобов`язане здійснювати реєстрацію податкових накладних під час ведення господарської діяльності, однак на початку 2023 року, ТОВ «Сі Трейд Україна» прийняло рішення про поновлення роботи підприємства та повернення на сплату податків на загальних підставах та платника ПДВ. Відповідно до норм діючого законодавства ТОВ «Сі Трейд Україна» подало документи для реєстрації податкових накладних, контрагентам, яким мало б зареєструвати податковий кредит, однак замість цього отримало рішення про відношення до ризикових. Враховуючи факт, що послуги, які надаються підприємством є такими які обкладаються податком на додану вартість, було прийнято рішення про подання документів на розблокування підприємства та виведення його з ризикових та такі дії були проведені безпосередньо керівником підприємства та за участі консалтингової компанії. Тобто, як зазначив позивач, для завершення виконання взятих на себе зобов`язань не потрібен додатковий персонал, оплату праці якого, ТОВ «Сі Трейд Україна» нажаль не може собі дозволити, тобто штатна чисельність працівників на даному етапі автоматично стала неможливою та не необхідною.

09.05.2023 до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву згідно якого відповідач вказав, що не погоджується із позовними вимогами позивача та просить суд відмовити у задоволенні позову та зазначивши, що за результатами проведеного моніторингу реєстрації ТОВ «Сі трейд Україна» за період з 01.01.2022 по 16.02.2023 податкових накладних та даних інших інформаційно -аналітичних систем встановлено участь товариства в ризикових операціях. Відповідач наголосив, що оскаржуване рішення від 16.02.2023 №3217 відповідає вимогам та змісту додатку 4 до Порядку та, що платники податку повинні дотримуватись принципу «належної обачності» та нести відповідальність за переддоговірну перевірку свого контрагенту. Разом з тим, відповідач наголосив, що позовні вимоги позивача про зобов`язання прийняти нове, яким виключити ТОВ Сі Трейд Україна з переліку сумнівних підприємств не підлягають задоволенню , оскільки в такому випадку суд буде підміняти собою контролюючий орган - ДПС.

15.08.2023 до суду від представника позивача надійшли пояснення ТОВ Сі Трейд Україна у яких з підстав, викладених у адміністративному позові, позивач просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 02.03.2023 №43623 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку встановлено відповідність ТОВ Сі Трейд Україна критеріям ризиковості платника податків згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку(а.с.17-18).

ТОВ Сі Трейд Україна направило контролюючому органу повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 14.03.2023 (кількість доданих документів 79)(а.с.14).

Згідно пояснення ТОВ Сі Трейд Україна від 10.03.2023 №25 основними видами діяльності ТОВ «Сі Трейд Україна» є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, 52.24 Транспортне оброблення вантажів, 52.10 Складське господарство, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту. За інформацією за якою встановлена відповідальність платника податку критеріям ризиковості платник податку : Це придбання дизельного палива у контрагента ТОВ «С Кард Сервіс», який на момент придбання палива і на сьогодні 13.03.2023 не є в статусі ризиковості, а постачання перевезення вантажним автомобільним транспортом вказано самім собі але за січень місяць реалізація перевезення була здійснена багатьом іншим компаніям, що підтверджується додатком ОСВ361 рахунку. Так, до введення на всій території України військового стану, ТОВ «Сі Трейд Україна» досить активно вело господарську діяльність та виступало платником ПДВ відповідно до норм чинного законодавства. Однак, після вказаних вище дій, господарська діяльність ТОВ «Сі Трейд Україна» зійшла на нівець. Протягом березня та квітня 2022 року орендодавці забрали свої транспортні засоби з орендного користування, клієнти ТОВ «Сі Трейд Україна» деякі припинили своє існування, деякі значно знизили попит, а деякі звернулись до підприємств, які отримали міжнародну ліцензію на перевезення під час дії військового стану, працівники почали масово звільнятись. Розуміючи, що існування ТОВ «Сі Трейд Україна» під загрозою, та прямує до банкрутства, керівництвом було прийнято рішення про перехід на 2% платника податків з 01.04.2022року аби завершити діяльність більш менш без збитків. Нажаль, ТОВ «Сі Трейд Україна» залишилось винним надати ПДВ деяким зі своїх клієнтів, тому 01.01.2023 року ТОВ «Сі Трейд Україна» вимушено повернулось до загальної системи платника податків, платник ПДВ для завершення всіх необхідних дій по реєстрації податкових накладних. Враховуючи той факт, що бухгалтерські та юридичні послуги ТОВ «Сі Трейд Україна» отримує на аутсорсі, питання з приводу пошуку нових кадрів для працевлаштування не стало так як подальша діяльність ТОВ «Сі Трейд Україна» знаходиться під сумнівом. Враховуючи викладене вище, ТОВ «Сі Трейд Україна» просимо визнати його таким, що не відповідає платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку(а.с.19).

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 21.03.2023 №5706 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку встановлено, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 14.03.2023 №1, відповідність ТОВ Сі Трейд Україна критеріям ризиковості платника податків згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку(а.с.17-18).

Підставою для прийняття вказаного рішення стали:

-« 07» - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/ розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

-« 13» - придбання товарів (послу) у платника (ів) податку, щодо якого (их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституція України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно п. 62.1 ст.62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статі 39 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 на виконання вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів. Вказаний Порядок навчав чинності з 1 лютого 2020 року.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, а саме:

1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Кодексу, з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Пунктом 6 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком (пункт 26 Порядку № 1165).

За змістом пункту 40 Порядку № 1165, засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (пункт 44 Порядку №1165).

Як встановлено судом, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 21.03.2023 №5706 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку встановлено, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 14.03.2023 №1, відповідність ТОВ Сі Трейд Україна критеріям ризиковості платника податків згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку(а.с.17-18).

Підставою для прийняття вказаного рішення стали:

-« 07» - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/ розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

-« 13» - придбання товарів (послу) у платника (ів) податку, щодо якого (их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку (частина друга статті 2 КАС України).

Суд приходить до висновку, що оскаржуване рішення відповідача не відповідає вимогам статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості.

Так, загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

В свою чергу, в даному випадку рішення, яким визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, не містить ні юридичних, ні фактичних мотивів кваліфікації заявника як ризикового платника податків.

Відповідачем не надано жодних доказів провадження позивачем господарської діяльності, яка б містила ознаки недодержання вимог чинного законодавства України не зазначено причини неврахування пояснення ТОВ Сі Трейд Україна від 10.03.2023 щодо невідповідності товариства критеріям ризиковості.

В свою чергу, у відзиві на позов контролюючий орган зазначив, що за результатами проведеного моніторингу реєстрації ТОВ «Сі трейд Україна» за період з 01.01.2022 по 16.02.2023 податкових накладних та даних інших інформаційно -аналітичних систем встановлено участь товариства в ризикових операціях.

При цьому, згідно п.71.1 ст.71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Збір податкової інформації та отримання податкової інформації контролюючим органом врегульовано ст.ст.72, 73 ПК України.

Відповідно до ст.74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, а також контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, в порядку інформаційної взаємодії відповідно до пункту 41.2 статті 41 цього Кодексу.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.

Підпунктом 20.1.45 п.20.1 ст.20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, і необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотримання якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

В свою чергу відповідач не надав до суду жодного доказу у підтвердження вказаних у відзиві тверджень, в тому числі не надав і доказів результату податкового аналізу/наявної податкової інформації щодо позивача та його контрагентів.

Суд вважає, що в даному випадку контролюючим органом не доведено наявності підстав для віднесення підприємства до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку про протиправність рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 5706 від 21.03.2023 року та наявності підстав для його скасування.

Враховуючи вищевикладене та те, що суд прийшов до висновку про безпідставність прийняття рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, суд вважає, що похідні вимоги позивача підлягають задоволенню шляхом зобов`язання Головне управління ДПС в Одеській області виключити ТОВ Сі Трейд Україна з переліку ризикових платників.

Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

За викладених обставин, суд вважає, що адміністративний позов позивача підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви та оскільки вимозі про зобов`язання відповідача вчинити певні дії передує вимога про встановлення порушення прав, свобод та інтересів позивача, судовий збір за другу вимогу позивача не стягувався, суд вважає що наявні підстави для стягнення з відповідача на користь позивача 2684,00 грн. сплаченого судового збору.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Сі Трейд Україна- задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку Сі Трейд Україна № 5706 від 21.03.2023 року

Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити ТОВ Сі Трейд Україна з переліку ризикових платників.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, 65044, м. Одеса, вул.Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сі Трейд Україна (код ЄДРПОУ 43117240, Одеська обл., Лиманський р-н., смт. Доброслав, пр.40-річчя Визволення 2, корп.Б) судовий збір у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено26.06.2023
Номер документу111720011
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/8505/23

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 11.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 20.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 21.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні