ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
23 червня 2023 року ЧернігівСправа № 620/3911/23
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Виноградова Д.О., перевіривши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Сидорівське» до Комарівської сільської ради про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сидорівське» звернулось до суду з позовом до Комарівської сільської ради, в якому просить:
визнання протиправним та скасувати рішення Комарівської сільської ради №428-28/VIII від 25.06.2019 в частині про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних часток (паїв) із земель колишнього КСП «ім. Кірова» за наступними кадастровими номерами: 7420888400:06:003:0158, 7420888400:06:003:0160, 7420888400:06:003:0162, 7420888400:06:003:0167, 7420888400:06:003:0170, 7420888400:06:003:0171, 7420888400:06:003:0174, 7420888400:06:003:0175, 7420888400:06:003:0176, 7420888400:06:003:0177, 7420888400:06:003:0224, 7420888400:06:003:0275, 7420888400:06:003:0276, 7420888400:06:003:0280, 7420888400:06:003:0281, 7420888400:06:003:0284, 7420888400:06:003:0288, 7420888400:06:003:0297, 7420888400:06:003:0308, 7420888400:06:003:0318, 7420888400:06:003:0323, 7420888400:06:003:0326, 7420888400:06:003:0332, 7420888400:06:003:0341, 7420888400:06:003:0342, 7420888400:06:003:0345, 7420888400:06:003:0348, 7420888400:06:003:0350, 7420888400:06:003:0357, 7420888400:06:003:0361;
визнати протиправним та скасувати рішення Комарівської сільської ради № 348-25/VIII від 28.03.2019 в частині про надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю «Українська молочна компанія» на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток (паїв) із земель колишнього КСП «ім. Кірова» для товарного сільськогосподарського виробництва за наступними кадастровими номерами:
7420888400:06:003:0158, 7420888400:06:003:0160, 7420888400:06:003:0162, 7420888400:06:003:0167, 7420888400:06:003:0170, 7420888400:06:003:0171, 7420888400:06:003:0174, 7420888400:06:003:0175, 7420888400:06:003:0176, 7420888400:06:003:0177, 7'420888400:06:003:0224, 7420888400:06:003:0275, 7420888400:06:003:0276, 7420888400:06:003:0280, 7420888400:06:003:0281, 7420888400:06:003:0284, 7420888400:06:003:0288, 7420888400:06:003:0297, 7420888400:06:003:0308, 7420888400:06:003:0318, 7420888400:06:003:0323, 7420888400:06:003:0326, 7420888400:06:003:0332, 7420888400:06:003:0341, 7420888400:06:003:0342, 7420888400:06:003:0345, 7420888400:06:003:0348, 7420888400:06:003:0350, 7420888400:06:003:0357, 7420888400:06:003:0361;
зобов`язати Комарівську сільську раду здійснити Товариству з обмеженою відповідальністю «Сидорівське» державну реєстрацію права оренди на земельні частки (паї) за кадастровими номерами:
7420888400:06:003:0158, 7420888400:06:003:0160, 7420888400:06:003:0162, 7420888400:06:003:0167, 7420888400:06:003:0170, 7420888400:06:003:0171, 7420888400:06:003:0174, 7420888400:06:003:0175, 7420888400:06:003:0176, 7420888400:06:003:0177, 7420888400:06:003:0224, 7420888400:06:003:0275, 7420888400:06:003:0276, 7420888400:06:003:0280, 7420888400:06:003:0281, 7420888400:06:003:0284, 7420888400:06:003:0288, 7420888400:06:003:0297, 7420888400:06:003:0308, 7420888400:06:003:0318, 7420888400:06:003:0323, 7420888400:06:003:0326, 7420888400:06:003:0332, 7420888400:06:003:0341, 7420888400:06:003:0342, 7420888400:06:003:0345, 7420888400:06:003:0348, 7420888400:06:003:0350, 7420888400:06:003:0357, 7420888400:06:003:0361.
Перевіривши позовну заяву та додані до неї документи суд прийшов до наступного висновку.
Згідно частини першоїстатті 2 Кодексу адміністративного судочинства Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до пункту 7 частини першоїстатті 4 Кодексу адміністративного судочинства Українисуб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Пунктом 1 частини першоїстатті 19 Кодексу адміністративного судочинства Українивстановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Разом з тим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
Приписами пункту 6 частини першоїстатті 20 Господарського процесуального кодексу Українипередбачено, що господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема, справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме, в тому числі землю), реєстрації або обліку прав на майно, яке (права на яке) є предметом спору, визнання недійсними актів, що порушують такі права, крім спорів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, та спорів щодо вилучення майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, а також справи у спорах щодо майна, що є предметом забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи-підприємці.
Земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї) (стаття 2 Земельного кодексу України).
Так, згідно матеріалів справи, спір у даній справі зачіпає права оренди, тобто цивільного права, іншої юридичної особи, Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська молочна компанія», а отже спір не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
З урахуванням наведеного, суд вважає, що даний спір має розглядатися як спір, що пов`язаний з порушенням цивільних прав позивача на земельні ділянки Товариством з обмеженою відповідальністю «Українська молочна компанія».
З огляду на викладене, цей спір не є публічно-правовим, а враховуючи склад учасників у даній справі, його належить розглядати за правиламиГосподарського процесуального кодексу України.
Зазначена вище правова позиція відповідає висновкам Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постановах від 04.04.2018 у справі № 817/1048/16, від 18.04.2018 у справі №804/1001/16 та від 04.09.2018 № 823/2042/16.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 20.07.2006 у справі «Сокуренко і Стригун проти України» вказав, що фраза «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування суду, але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. У рішенні у справі «Занд проти Австрії» висловлено думку, що термін «судом, встановленим законом» у частині першій статті 6 Конвенції передбачає «усю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів».
Відповідно до частини п`ятоїстатті 242 Кодексу адміністративного судочинства Українипри виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Згідно з пунктом 1 частини першоїстатті 170 Кодексу адміністративного судочинства Українисуддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
На підставі викладеного, у відкритті провадження в адміністративній справі необхідно відмовити, оскільки позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Роз`яснити позивачу, що він має право звернутися до суду у порядку господарського судочинства.
Керуючись статтями2,19,170 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В:
У відкритті провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сидорівське» до Комарівської сільської ради про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї документами надіслати позивачу.
Попередити позивача, що повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.
Суддя Д.О. Виноградова
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2023 |
Оприлюднено | 26.06.2023 |
Номер документу | 111751487 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Виноградова Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні