Ухвала
від 19.04.2023 по справі 757/15183/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/15183/23-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань полковник ДБР ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів,

В С Т А Н О В И В :

До Печерського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань полковник ДБР ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів.

Слідчий в обґрунтування клопотання вказує наступне.

Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62021000000000160 від 22.02.2021 за підозрою ОСОБА_4 за ч. 2 ст. 367 КК України та за фактом вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367, ч. 4 ст. 190 КК України.

Слідчий вказує, що Міністерством енергетики України проведено оцінку виконання вимог постанови Кабінету міністрів України від 21.02.2017 № 95 «Про забезпечення ефективного використання газорозподільних систем або їх складових».

За результатами проведеного дослідження документів та інформації, наявної в Міністерстві енергетики України, надано негативну оцінку діяльності Міністерства щодо виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 95 «Про забезпечення ефективного використання газорозподільних систем або їх складових», з огляду на недотримання термінів укладання Договорів (Додаткових угод), які передбачені пунктом 4 Постанови, відсутності обґрунтування причин підписання Додаткових угод до договорів «Про надання на праві господарського відання державного майна, яке використовується для забезпечення розподілу природного газу, замість укладання Договорів експлуатації газорозподільних систем або їх складових, більша частина переліків переданого майна складалась майже 5,5 років потому.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2012 № 770 «Деякі питання використання державного майна для забезпечення розподілу природного газу» було доручено Міненерговугілля укласти з господарськими товариствами із газопостачання та газифікації, на балансі яких обліковується державне майно, яке використовується для забезпечення розподілу природного газу, не підлягає приватизації і не може бути відокремлене від їх основного виробництва, договори про надання такого майна на праві господарського відання.

Правові, економічні та організаційні засади діяльності трубопровідного транспорту визначає Закон України «Про трубопровідний транспорт».

Статтею 2 зазначеного закону унормовано, що систему трубопровідного транспорту України становлять: магістральний трубопровідний транспорт; промисловий трубопровідний транспорт.

У статті 1 Закону України «Про трубопровідний транспорт» визначено, що магістральний трубопровід - технологічний комплекс, що функціонує як єдина система і до якого входить окремий трубопровід з усіма об`єктами і спорудами, зв`язаними з ним єдиним технологічним процесом, або кілька трубопроводів, якими здійснюються транзитні, міждержавні, міжрегіональні поставки продуктів транспортування споживачам, або інші трубопроводи, спроектовані та збудовані згідно з державними будівельними вимогами щодо магістральних трубопроводів; промислові трубопроводи (приєднані мережі) - всі інші немагістральні трубопроводи в межах виробництв, а також нафтобазові, внутрішньопромислові нафто-, газо- і продуктопроводи, міські газорозподільні, водопровідні, теплопровідні, каналізаційні мережі, розподільчі трубопроводи водопостачання, меліоративні системи тощо.

Оскільки на балансі операторів газорозподільних систем, утворених у процесі корпоратизації, обліковувалося державне майно газорозподільних систем, яке не увійшло до статутного капіталу, не підлягало приватизації і не могло бути відокремлене від їх основного виробництва, тому згідно постанови Кабінету Міністрів України від 20.08.2012 № 770 «Деякі питання використання державного майна для забезпечення розподілу природного газу» у 2012 2013 роках були укладені договори про надання такого майна на праві господарського відання. Зазначене майно використовувалося господарськими товариствами із газопостачання та газифікації у своїй господарській діяльності для надання споживачам природного газу послуг з його розподілу.

Водночас Законом України «Про ринок природного газу», який прийнято в 2015 році, в абз. 2 ч. 1ст. 37 встановлено, що газорозподільні системи, власником яких є держава, не можуть знаходитись в користуванні оператора газорозподільної системи на праві господарського відання, крім випадків належності такого оператора до суб`єктів господарювання державного сектору економіки.

Постановою Кабінету Міністрів від 21.02.2017 № 95 «Про забезпечення ефективного використання газорозподільних систем або їх складових» (з урахуванням змін), яка набрала чинності 31.03.2017, Міненерговугілля визначене органом управління газорозподільними системами, власником яких є держава, або їх складовими (далі - газорозподільні системи).

Пунктом 1 Постанови КМУ № 95 затверджено, зокрема, Примірний договір експлуатації газорозподільних систем або їх складових. Пунктом 4 Постанови КМУ № 95 Міненерговугілля зобов`язане разом з операторами газорозподільних систем з метою врегулювання питання використання газорозподільних систем вжити передбачених законодавством заходів, зокрема, укласти до 10.04.2017 договори експлуатації газорозподільних систем або їх складових, які набиратимуть чинності з 01.05.2017.

Примірним договором експлуатації газорозподільних систем або їх складових, затвердженим постановою КМУ № 95, передбачено, що «…оператор щороку здійснює відрахування плати за надане відповідно до цього договору в експлуатацію майно, що належить державі та обліковується на балансі оператора, у розмірі 10 (десяти) відсотків його залишкової балансової вартості. Плата за експлуатацію майна сплачується оператором до державного бюджету протягом року рівними частинами щокварталу до 25 числа наступного місяця шляхом перерахування коштів на рахунок у Казначействі…».

Постановою КМУ № 95 на Міненерговугілля та операторів газорозподільних систем, з метою врегулювання питання використання газорозподільних систем, покладено обов`язок по вжиттю заходів для укладання до 10.03.2017 договорів експлуатації газорозподільчих систем або їх складових, які набирають чинності з 01.04.2017, а також щодо розірвання попередніх договорів, якими регулюються відносини використання зазначеного майна.

07.03.2017 за № 01/31 2024 Міністром Міненерговугілля скеровано керівникам ПАТ з газопостачання та газифікації лист про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 95 «Про забезпечення ефективного використання газорозподільних систем або їх складових».

Зокрема, у листі зазначалося, що у зв`язку із стислими термінами, встановленими Постановою та з метою якнайшвидшого виконання вимог керівникам ПАТ необхідно у найкоротший термін надати до Міненерговугілля результати щорічної інвентаризації державного майна газорозподільних систем, що обліковується на їх балансах, відповідно до вимог наказу Міненергвугілля від 22.02.2017 № 142 та сформовані за результатом зазначеної інвентаризації переліки майна, що надається в експлуатацію оператору газорозподільної системи згідно додатку 1 примірного договору експлуатації газорозподільних систем або їх складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 95.

Також, направлено проект додаткової угоди про розірвання договору про надання на праві господарського відання державного майна, яке використовується для забезпечення розподілу природного газу, не підлягає приватизації, обліковується на балансі господарського товариства із газопостачання та газифікації і не може бути відокремлене від його основного виробництва та проект договору експлуатації газорозподільних систем або їх складових, складеного згідно Примірного договору затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 95.

На виконання Постанови КМУ № 95 Міненерговугілля видано наказ № 271 від 13.04.2017 «Про забезпечення ефективного використання газорозподільчих систем або їх складових, власниками яких є держава».

Пунктом 1 Наказу визначено Департамент нафтогазового комплексу відповідальним структурним підрозділом за виконання вимог Постанови КМУ № 95, зокрема проведення договірних відносин із операторами газорозподільних систем щодо використання газорозподільних систем або їх складових, власником яких є держава у відповідність до вимог Примірного договору експлуатації газорозподільних систем або їх складових, затвердженого Постанови КМУ № 95 та здійснення контролю за дотриманням умов таких договорів.

10.03.2017 за № 01/31 20290 на підставі ст. ст.244 246, 247 249 Цивільного кодексу України Міністром Міненерговугілля видано довіреність та доручено директору Департаменту нафтогазового комплексу Міненерговугілля представляти інтереси Міністерства перед юридичними особами з питань, що пов`язані з укладанням та підписанням від імені Міненерговугілля з операторами газорозподільних систем Додаткових угод про розірвання Договорів про надання на праві господарського відання державного майна, яке використовується для забезпечення розподілу природного газу, не підлягає приватизації, обліковується на балансі господарського товариства із газопостачання та газифікації і не може бути відокремлене від його основного виробництва та Договорів експлуатації газорозподільних систем або їх складових, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення ефективного використання газорозподільних систем або їх складових» від 21.02.2017 № 95.

Для цього від імені Міністерства енергетики та вугільної промисловості України службовій особі, як представнику, надано право у межах повноважень, що допускається чинним законодавством України, діяти від імені та інтересах Міненерговугілля, підписувати документи, завіряти копії документів, підписувати відповідні правочини з операторами газорозподільних систем, визначаючи всі істотні умови, а також, за необхідності, укладати та підписувати додатки до таких правочинів, додаткові угоди, акти. Проводити будь-які необхідні переговори та узгодження, вирішувати виникаючі спірні питання, а також вчиняти інші дії, передбачені чинним законодавством України для такого роду повноважень.

24.05.2017 уповноважена особа діючи на підставі доручення Міністра Міненерговугілля від 10.03.2017 № 01/31 20290 підписалапо два примірники додаткових угод до договорів 2012 2013 років «Про надання на праві господарського відання державного майна, яке використовується длязабезпечення розподілу природного газу, не підлягає приватизації, обліковується на балансі господарського товариства із газопостачання та газифікації і не може бути відокремлене від його основного виробництва» щодо його приведення до вимог примірного договору експлуатації газорозподільчих систем та їх складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 95 (з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №188) та у той же день скерувала їх до АТ «Вінницягаз», АТ «Волиньгаз», АТ «Гадячгаз», АТ «Дніпрогаз», АТ «Дніпропетровськгаз», АТ «Донецькоблгаз», АТ «Житомиргаз», АТ «Закарпатгаз», АТ «Запоріжгаз», ПрАТ «Тернопільміськгаз», АТ «Івано-Франківськгаз», АТ «Київоблгаз», ВАТ «Кіровоградгаз», ПрАТ «Коростишівгаз», АТ «Кременчукгаз», АТ «Лубнигаз», АТ «Луганськгаз», АТ «Криворіжгаз», АТ «Львівгаз», АТ «Маріупольгаз», АТ «Миколаївгаз», АТ «Одесагаз», АТ «Полтавагаз», АТ «Рівнегаз», АТ «Сумигаз», ПрАТ «Тернопільгаз», АТ «Тисменицягаз», АТ «Харківгаз», АТ «Харківміськгаз», АТ «Херсонгаз», АТ «Хмельницькгаз», АТ «Черкасигаз», АТ «Чернігівгаз», ПрАТ «Шепетівкагаз», АТ «Уманьгаз», АТ «Чернівцігаз», ПрАТ «Мелітопольгаз» для підписання других примірників та відповідне їх скерування до Міненерговугілля.

Пунктом 15 зазначених додаткових угод було визначено, що оператори газорозподільних мереж щороку здійснюють відрахування плати за надане відповідно до цього договору в експлуатацію майно, що належить державі та обліковується на балансі оператора, у розмірі 10 (десяти) відсотків його залишкової балансової вартості.

На виконання вимог чинного законодавства та умов договору операторами газорозподільних мереж: АТ «Одесагаз», ПрАТ «Шепетівкагаз» та ПрАТ «Тернопільміськгаз» підписано запропоновані додаткові договори та розпочато здійснення плати за експлуатацію газорозподільних систем або їх складових.

У травні-червні 2017 року уповноважена службова особа Міненерговугілляпідписалаз іншими операторами ГРМ протоколи розбіжностей із змістом, що суперечить вимогам Постанови та Законом України «Про ринок природного газу».

Протоколи розбіжностей були підписані уповноваженою особою Міненерговугілля та представниками операторів газорозподільних систем, які передбачають оплату за експлуатацію газорозподільних систем та їх складових, лише за умови включення цих витрат до структури тарифу, який затверджується НКРЕКП, що суперечить Закону України «Про ринок природного газу», примірному договору експлуатації газорозподільних систем та їх складових, затвердженому Постановою № 95 та непередбачено положеннями цієї постанови, зокрема:з АТ «Хмельницькгаз» протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/14, з АТ «Житомиргаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/10, з АТ «Запоріжгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/07, з АТ «Вінницягаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 22.11.2012 № 31/19, з АТ «Івано-Франківськгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/18, з ПрАТ «Коростишівгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 26.03.2013 № 31/36, з ПрАТ «Тернопільгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 14.03.2013 № 31/30, з АТ «Тисменицягаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/08, з АТ «Харківгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 12.11.2012 № 31/01, з АТ «Чернігівгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 22.11.2012 № 31/16, з АТ «Чернівцігаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/05, з АТ «Волиньгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/22, з АТ «Рівнегаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 22.11.2012 № 31/11, з АТ «Закарпатгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/15, з АТ «Криворіжгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/21, з АТ «Харківміськгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/20, з АТ «Дніпрогаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/09, з АТ «Миколаївгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 22.11.2012 № 31/12, з АТ «Сумигаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/13, з АТ «Львівгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 29.11.2012 № 31/04, з АТ «Дніпропетровськгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 12.11.2012 № 31/02, з АТ «Київоблгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 22.11.2012 № 31/24, з АТ «Черкасигаз» протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 20.03.2013 № 31/34, з ВАТ «Кіровоградгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 20.03.2013 № 31/33, з ПрАТ «Мелітопольгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 20.03.2013 № 31/32, з АТ «Луганськгаз» - протокол розбіжностей до Додаткової угоди № 1до Договору від 12.11.2012 № 31/03.

Службовим особам Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, представниками ПАТ з газопостачання та газифікації, їх кінцевим бенефіціарним власникам було достовірно відомо, що зміст зазначених протоколів розбіжностей суперечить вимогам Постанови та Закону України «Про ринок природного газу» та їх підписання спричинить тяжкі наслідки державним інтересам.

Через невідповідність укладених правочинів примірним договорам, виконання Постанови № 95 в частині поповнення державного бюджету за період з 01.05.2017 по теперішній час не здійснюється.

Так, службові особи Міністерства енергетики та вугільної промисловості України зловживаючи своїм службовим становищем організували підписання зазначених Протоколів розбіжностей з метою одержання неправомірної вигоди бенефіціарними власниками та власниками корпоративних прав зазначених акціонерних товариств, що дало їм змогу не сплачувати кошти за користування державним майном.

У відповідності до звіту № 01 21 за результатами проведеної оцінки виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 95 «Про забезпечення ефективного використання газорозподільних систем або їх складових» розрахункова сума недоотриманих бюджетом надходжень за період з травня 2017 року по грудень 2020 року включно становить 1 550 000 000 грн.

Згідно висновку експерта Українського науково-дослідного інституту спеціальних експертиз Служби безпеки України від 25.05.2021 №50/7 матеріальна шкода (збитки), завдана державі в особі Міненерговугілля України внаслідок недоотримання бюджетних грошових коштів, що встановлено у Звіті № 01 21, складному за результатами проведеної оцінки виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 № 95 «Про забезпечення ефективного використання газорозподільчих систем або їх складових», документально підтверджується у розмірі 1 488 645 641, 22 грн.

Постановами від 16.05.2022, 01.09.2022 та 01.04.2023 корпоративні права та статутний капітал зазначених акціонерних товариств визнано у кримінальному провадженні речовим доказом.

За результатами розгляду клопотання сторони обвинувачення, 17.05.2022 слідчим суддею Печерського районного суду м. Києва постановлено ухвалу(справа № 757/11188/22-к) якою накладено арешт на корпоративні права - акції, емітовані АТ «Хмельницькгаз», АТ «Житомиргаз», АТ «Запоріжгаз», АТ «Вінницягаз», АТ «Івано-Франківськгаз», ПрАТ «Коростишівгаз», ПрАТ «Тернопільгаз», АТ «Тисменицягаз», АТ «Харківгаз», АТ «Чернігівгаз», АТ «Чернівцігаз», АТ «Волиньгаз», АТ «Рівнегаз», АТ «Закарпатгаз», АТ «Криворіжгаз», АТ «Харківміськгаз», АТ «Дніпрогаз», АТ «Миколаївгаз», АТ «Сумигаз», АТ «Львівгаз», АТ «Дніпропетровськгаз», АТ «Київоблгаз», АТ «Черкасигаз», ВАТ «Кіровоградгаз», ПрАТ «Мелітопольгаз», АТ «Луганськгаз». Власниками корпоративних прав (цінних паперів) зазначених підприємств є АТ «Харківміськгаз», АТ «Хмельницькгаз», ПрАТ «ГАЗТЕК», ТОВ «БЦ «ПАВЛІВСЬКИЙ», ТОВ «ІК «ДОБРИЙ КАПІТАЛ», ТОВ «ІК «ФІНЛЕКС ІНВЕСТ», ТОВ «ЛАСФАНО УКРАЇНА», ТОВ «МЕЖРЕГІОНАЛЬНА ТОРГОВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», ТОВ «ОМЕГА-КАПІТАЛ», ТОВ «ПРОМТЕХРЕСУРС», ТОВ «ТРАНЗИТ-ІНВЕСТ», ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , а також компанії-нерезиденти NEWAVIT HOLDING AND FINANCE LIMITED (Кіпр), ERISWELL TRADING LIMITED (Кіпр), MATHERON LIMITED (Кіпр), PERRITT SELECT INVESTMENTS LIMITED (Британські Віргінські Острови), SAGACITY LIMITED (Кіпр), SODEMAN LIMITED (Кіпр), TANTER HOLDINGS LIMITED (Кіпр), HUMGATE HOLDINGS LIMITED (Кіпр), ХІМАЛІТА ЛІМІТЕД (Велика Британія), CENTRAGAS HOLDING LIMITED (Кіпр).

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 24.05.2022 зазначені активи передані Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) для здійснення заходів з управління ними.

Відповідно до листа АРМА від 30.06.2022 розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.05.2022 № 429-р «Деякі питання управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у виняткових випадках» Кабінетом Міністрів України погоджено пропозицію АРМА та Міненерго щодо передачі в управління АТ «ДАТ «Чорноморнафтогаз» активів, на які накладено арешт ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 17.05.2022.

У подальшому встановлено, що ухвала про накладення арешту містить окремі технічні помилки у 5 назвах акціонерних товариств та розмірі пакетів акцій, що передаються в управління.

Крім того, з метою ефективного здійснення управління зазначеними активами виявилося за необхідне накласти арешт та передати в управління АРМА пакети акцій міноритарних акціонерів, які не згадані в ухвалі від 17.05.2022 (три юридичні особи - резиденти Республіки Кіпр, які володіють акціями у 17 акціонерних товариствах - операторах ГРС), оскільки зазначені акціонери обрані до складу наглядових рад товариств, а отже здійснювали заходи з безпосереднього управління їх діяльністю.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 01.09.2022 у справі № 757/22559/22-к накладено арешт на пакети акцій міноритарних акціонерів (три юридичні особи - резиденти Республіки Кіпр, які володіють акціями у 17 акціонерних товариствах - операторах ГРС).

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 22.09.2022 у справі № 757/25689/22-к передано в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) для здійснення заходів з управління корпоративні права, на які ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 01.09.2022 у справі № 757/22559/22-к накладено арешт.

Крім того, з метою ефективного здійснення управління зазначеними активами виникла необхідність у застосуванні заходів кримінального провадження, а саме накладення арешт та передачі в управління АРМА пакетів акцій міноритарних акціонерів, які не згадані в ухвалі від 01.09.2022, оскільки зазначені акціонери обрані до складу наглядових рад товариств, а отже здійснювали заходи з безпосереднього управління їх діяльністю.

За результатами розгляду клопотання сторони обвинувачення, ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 03.04.2023 у справі № 757/12767/23-к накладено арешт на пакети акцій міноритарних акціонерів, а саме:

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000152839 , емітовані Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Черкасигаз» (ідентифікаційний код 03361402), кількість штук акцій 5116, номінальною вартістю 0,27 грн. кожна (депозитарна установа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БАНК КЛІРІНГОВИЙ ДІМ», ідентифікаційний код 21665382), що належать ОСОБА_9 ;

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000152839 , емітовані Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Черкасигаз» (ідентифікаційний код 03361402), кількість штук акцій 5116, номінальною вартістю 0,27 грн. кожна (депозитарна установа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БАНК КЛІРІНГОВИЙ ДІМ», ідентифікаційний код 21665382), що належить ОСОБА_8 ;.

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000152839 , емітовані Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Черкасигаз» (ідентифікаційний код 03361402), кількість штук акцій 50, номінальною вартістю 0,27 грн. кожна (депозитарна установа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БАНК КЛІРІНГОВИЙ ДІМ», ідентифікаційний код 21665382), що належить ОСОБА_17 ;

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000152839 , емітовані Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Черкасигаз» (ідентифікаційний код 03361402), кількість штук акцій 11000, номінальною вартістю 0,27 грн. кожна (депозитарна установа депозитарна установа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БАНК КЛІРІНГОВИЙ ДІМ», ідентифікаційний код 21665382), що належить ОСОБА_18 ;

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000123954 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз» (ідентифікаційний код 03353503), кількість штук акцій 4946, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВ «РОЗРАХУНКОВО-КЛІРІНГО-КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ АВС-РЕЄСТР» ідентифікаційний код 23590607), що належить ОСОБА_19 ;

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000123954 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз» (ідентифікаційний код 03353503), кількість штук акцій 10, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВ «РОЗРАХУНКОВО-КЛІРІНГО-КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ АВС-РЕЄСТР» ідентифікаційний код 23590607), що належить ОСОБА_20 ;

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000123954 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз» (ідентифікаційний код 03353503), кількість штук акцій 292, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВ «РОЗРАХУНКОВО-КЛІРІНГО-КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ АВС-РЕЄСТР» ідентифікаційний код 23590607), що належать ОСОБА_21 ;

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000121180 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Коростишівгаз» (ідентифікаційний код 20413052), кількість штук акцій 26, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРИБУТОК ПЛЮС», ідентифікаційний код 25395301), що належать ОСОБА_22 ;

цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000121180 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Коростишівгаз» (ідентифікаційний код 20413052), кількість штук акцій 1, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРИБУТОК ПЛЮС», ідентифікаційний код 25395301), що належать ОСОБА_23 .

Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

До суду прокурор ОСОБА_24 подав заяву про розгляд клопотання за його відсутності, вимоги визначені у клопотанні підтримує, просить задовольнити.

Слідчий суддя, вивчивши матеріали провадження за клопотанням, приходить до наступного висновку.

Відповідно до абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом

Відповідно до частини 7 статті 100 КПК України, у випадках, передбачених абзацом 7 частини 6 цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно зі статтями 171-173 КПК України.

Вартість вказаного нерухомого майна, на яке накладено арешт, значно перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у зв`язку з цим зазначене арештоване майно може бути передане АРМА для здійснення заходів з управління ним для забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, та не завдасть шкоди кримінальному провадженню.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.

У пункті 4 частини першої статті 9 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється Національним агентством на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх економічної вартості.

Згідно зі ст. 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Згідно ч.ч. 2, 3 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» Активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі.

Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління.

Дія договору про управління активами припиняється у разі скасування арешту прийнятих в управління активів або їх конфіскації, спеціальної конфіскації, іншого судового рішення про їх стягнення в дохід держави.

Вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямоване на захист інтересів підозрюваних, оскільки гарантує власникам майна збереження його вартості, а також дає можливість збільшити цю вартість, тим самим компенсуються усі негативні наслідки застосування такого арешту.

У ст. 19 Закону визначено дві альтернативні підстави передання активів в управління Національному агентству:

- ухвала слідчого судді, суду про передання активів в управління Національному агентству;

- згода власника активів на їх передання в управління Національному агентству.

За змістом ст. ст. 19-24 Закону Національне агентство самостійно не здійснює управління активами (інакше як у спосіб їх реалізації).

Згідно з Законом головна мета діяльності Національного агентства за напрямком управління майном - забезпечувати (генерувати) надходження до Державного бюджету України, а не видатки з нього.

За наведених обставин, слідчий суддя оцінюючи індивідуальні ознаки арештованого майна у даному кримінальному провадженні, вартість якого значно перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, що підтверджується матеріалами клопотання слідчого, та переслідуючи мету забезпечення збереження майна або збереження його економічної вартості, вважає доведеними підстави для передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів об`єкт нерухомого майна та грошові кошти, що виправдовує переслідувані цілі органу досудового розслідування, а відтак клопотання підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 100, 131, 170-173, 309 КПК України, ст.ст. 1,9, 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання старшого слідчого Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань полковник ДБР ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів - задовольнити.

Передати в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ41037901) для здійснення заходів з управління з вказаними корпоративними правами в порядку та на умовах передбачених ст.ст. 19, 21 24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», корпоративні права:

1) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000152839 , емітовані Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Черкасигаз» (ідентифікаційний код 03361402), кількість штук акцій 5116, номінальною вартістю 0,27 грн. кожна (депозитарна установа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БАНК КЛІРІНГОВИЙ ДІМ», ідентифікаційний код 21665382), що належать ОСОБА_9 ;

2) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000152839 , емітовані Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Черкасигаз» (ідентифікаційний код 03361402), кількість штук акцій 5116, номінальною вартістю 0,27 грн. кожна (депозитарна установа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БАНК КЛІРІНГОВИЙ ДІМ», ідентифікаційний код 21665382), що належить ОСОБА_8 ;.

3) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000152839 , емітовані Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Черкасигаз» (ідентифікаційний код 03361402), кількість штук акцій 50, номінальною вартістю 0,27 грн. кожна (депозитарна установа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БАНК КЛІРІНГОВИЙ ДІМ», ідентифікаційний код 21665382), що належить ОСОБА_17 ;

4) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000152839 , емітовані Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Черкасигаз» (ідентифікаційний код 03361402), кількість штук акцій 11000, номінальною вартістю 0,27 грн. кожна (депозитарна установа депозитарна установа ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «БАНК КЛІРІНГОВИЙ ДІМ», ідентифікаційний код 21665382), що належить ОСОБА_18 ;

5) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000123954 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз» (ідентифікаційний код 03353503), кількість штук акцій 4946, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВ «РОЗРАХУНКОВО-КЛІРІНГО-КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ АВС-РЕЄСТР» ідентифікаційний код 23590607), що належить ОСОБА_19 ;

6) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000123954 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз» (ідентифікаційний код 03353503), кількість штук акцій 10, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВ «РОЗРАХУНКОВО-КЛІРІНГО-КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ АВС-РЕЄСТР» ідентифікаційний код 23590607), що належить ОСОБА_20 ;

7) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000123954 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз» (ідентифікаційний код 03353503), кількість штук акцій 292, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВ «РОЗРАХУНКОВО-КЛІРІНГО-КОНСАЛТИНГОВА КОМПАНІЯ АВС-РЕЄСТР» ідентифікаційний код 23590607), що належать ОСОБА_21 ;

8) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000121180 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Коростишівгаз» (ідентифікаційний код 20413052), кількість штук акцій 26, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРИБУТОК ПЛЮС», ідентифікаційний код 25395301), що належать ОСОБА_22 ;

9) цінні папери - акції, вид цінного паперу - акція проста бездокументарна іменна, міжнародний ідентифікаційний номер UA4000121180 , емітовані Приватним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Коростишівгаз» (ідентифікаційний код 20413052), кількість штук акцій 1, номінальною вартістю 0,25 грн. кожна (депозитарна установа ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРИБУТОК ПЛЮС», ідентифікаційний код 25395301), що належать ОСОБА_23 , -

на які накладено арешт ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 03.04.2023 у справі №757/12767/23-к.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.04.2023
Оприлюднено27.06.2023
Номер документу111755896
СудочинствоКримінальне
КатегоріяСправи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях інші

Судовий реєстр по справі —757/15183/23-к

Ухвала від 19.04.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Вовк С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні