Рішення
від 13.06.2023 по справі 380/5959/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2023 року

справа №380/5959/23

провадження № П/380/6012/23

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої - судді Потабенко В.А.,

секретаря судового засідання Лизак Д.А.,

за участі:

представника позивача Кожана А.В., згідно договору,

представника відповідача Шаркаєвої Х.С., згідно наказу,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в:

товариство з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» (далі ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД», позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач), у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Львівській області № 5303 від 04.11.2022 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД»;

- зобов`язати ГУ ДПС у Львівській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що в лютому 2023 року позивачем через електронний кабінеті платника податку було встановлено факт анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (далі ПДВ) від 04.11.2022, без зазначення підстав такого скасування, номера прийнятого рішення та самого рішення про анулювання реєстрації позивача та виключення його з переліку платників ПДВ. 03.03.2023 позивачем скеровано до ГУ ДПС у Львівській області запит про надання інформації та копії рішення щодо анулювання реєстрації платника ПДВ. Копію рішення позивач отримав лише 14.03.2023. З рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ № 5303 від 04.11.2022 встановлено, що комісією ГУ ДПС у Львівські області прийнято рішення про скасування реєстрації платника ПДВ ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД». Підставою для прийняття такого рішення слугувало те, що особа, яка зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Для обґрунтування прийняття даного рішення відповідач посилається на довідку про подання/неподання платником ПДВ та реєстр (перелік) податкових декларації від 25.10.2022 № 1316/13-01-04-07. На думку позивача, зазначене рішення від 04.11.2022 відноситься до актів індивідуальної дії та має відповідати всім притаманними йому ознаками, зокрема, конкретність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових обов`язків, обумовлених цими актами; при цьому за умов відповідності такого акта нормам чинного законодавства. Однак позивач не може погодитись з прийняттям такого рішення, зважаючи на те, що воно суперечить нормам чинного законодавства, а саме рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ до ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» не надходило, а факт скасування реєстрації платника ПДВ випадково встановлений через електронний кабінет позивача, без направлення позивачу оскаржуваного рішення. В самому рішенні відповідачем не заповнена графа, яка свідчить про відправлення примірника рішення поштою. Вищевикладене свідчить, що відповідач порушив порядок та спосіб прийняття оскаржуваного рішення. Крім того, при прийнятті оскаржуваного рішення ГУ ДПС у Львівській області не взято до уваги те, що у зв`язку з введенням воєнного стану по всій території України Указом Президента від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», внесено зміни до Податкового Кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану Законом №2118-ІХ від 03.03.2022. Зокрема, відповідно до п. 102.9 та п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Отже, можна зробити висновок, що під час дії воєнного стану по всій території України строк, який передбачав правову підставу анулювання реєстрації платника ПДВ (12 послідовних податкових місяців) так само є зупиненим з 03.03.2022 до завершення або скасування воєнного стану в Україні. З огляду на вищевикладене, рішення про анулювання свідоцтва платника ПДВ ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» прийнято безпідставно з порушенням норм матеріального права та у спосіб що прямо суперечить Податковому кодексу України та Положенню №1130, оскільки строки зупинені та з 01.10.2021 по 03.03.2022 пройшло лише п`ять послідовних податкових місяців. За таких обставин позивач просить позовні вимоги задовольнити повністю.

Ухвалою від 03.04.2023 суддя залишила позов без руху.

Ухвалою від 17.04.2023 суддя відкрила провадження в адміністративній справі і вирішила її проводити в порядку загального позовного провадження.

Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву від 16.05.2023 (вх. № 35153), в якому зазначив, що ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 43941853) зареєстроване платником ПДВ 01.12.2020. Протягом 12 послідовних податкових місяців з 01.10.2021 року по 30.09.2022 року платник подавав податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчили про відсутність постачання/придбання товарів та мав за останні 12 місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень. У результаті цього і виникла підстава для анулювання реєстрації ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» як платника ПДВ, відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу України. Враховуючи викладене, та керуючись п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями, складено довідку про подання/неподання платником ПДВ та/або реєстр (перелік) податкових декларацій №1316/13- 01-04-07 від 25.10.2022, з якої вбачається, що платником протягом 12 послідовних місяців було подано декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг. В подальшому, ГУ ДПС у Львівській області прийнято рішення за формою №6-РПДВ про анулювання реєстрації платника ПДВ ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» від 04.11.2022 №5303. У позовній заяві позивач посилається на те, що контролюючим органом не було надіслано поштою рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД», а платнику вказане рішення не надходило. Однак, відповідач звертає увагу суду на те, що прийняте рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» від 04.11.2022 №5303 надіслано платнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак повернено за закінченням терміну зберігання, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення та трекінгом відправлень із сайту АТ «Укрпошта». Відповідно до п. 7.1 розділу VII Положення №1130 Державна податкова служба України щоденно оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та власному офіційному веб-сайті інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номеру та терміну дії реєстрації платника ПДВ. Водночас, згідно п. 7.2 розділу VII Положення №1130, якщо реєстрацію особи як платника ПДВ було анульовано та відомості із Реєстру про таке анулювання були оприлюднені відповідно до цього положення, то право доступу до таких відомостей є забезпеченим та інформація про таке анулювання вважається доведеною до відома заінтересованих осіб. Щодо посилання позивача на зупинення строків до кінця воєнного стану, то просить суд врахувати наступне. Згідно з абз. 1. п. 69.9 ст. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України з рахуванням змін із Закону № 2260 від 12.05.2022, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім: дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 392, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків. Отже, враховуючи зміни Закону № 2260, норма про зупинення строків з п. 69.9. підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України не стосується подання звітності, сплати податків, реєстрації ПН/РК. Тому відповідач вважає посилання позивача на п.102.9 та з абз. 1. п. 69.9 ст. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України безпідставними та такими, що не можуть застосовуватись до даних правовідносин. Враховуючи наведене, ГУ ДПС у Львівській області вважає вимоги про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Протокольною ухвалою від 07.06.2023 закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду.

Представник позивача у судових засіданнях позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судових засіданнях проти позову заперечив, просив в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

З матеріалів справи суд встановив, що ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 43941853) зареєстроване платником ПДВ 01.12.2020.

Відповідно до складеної ГУ ДПС у Львівській області довідки про подання/неподання платником ПДВ та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 43941853) від 25.10.2022 № 1316/13-01-04-07, позивач як платник ПДВ протягом 12 послідовних місяців не подає (подає) контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податкових розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів та послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, а саме: починаючи з жовтня 2021 року по вересень 2021 року.

В подальшому ГУ ДПС у Львівській області на підставі вищевказаної довідки прийняло рішення № 5303 від 04.11.2022 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 43941853).

Зокрема, в такому рішенні зазначено, що протягом періоду з 01.10.2021 по 30.09.2022 платник податку має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 грн.

Не погоджуючись із прийнятим відповідачем рішенням, позивач звернувся із позовом до суду.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України (далі - ПК України).

У відповідності до підп. 19-1.1.2 п. 19-1 ст. 19 ПК України контролюючі органи виконують функції щодо контролю за своєчасністю подання платниками податків передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Відповідно до п. 20.1 ст. 20 ПК України з метою виконання своїх функцій контролюючі органі мають право отримувати від платників інформацію щодо здійснення господарської діяльності, одержувати від суб`єктів господарювання і державних органів та установ первинні документи, користуватися інформаційними базами даних, запитувати та вивчати відомості, статистичну та іншу звітність, проводити аналіз управління ризиками тощо.

Відповідно до п. 49.8 ст. 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Імперативний характер наведеної норми означає, що контролюючий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію, подану платником податків в один із способів, передбачених п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України (особисто або через представника, поштою чи засобами електронного зв`язку).

Практична реалізація процедури прийняття податкової декларації визначається п. п. 49.8, 49.9 ст. 49 ПК України.

Як передбачено нормою абзацу 1 п. 49.9 ст. 49 ПК України, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

Згідно з п. 49.8 ст. 49 ПК України під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених п.п.48.3 та 48.4 ст. 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Підпунктом «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України визначено, що реєстрація платником податку на додану вартість діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1130 від 14.11.2014 (далі - Положення №1130), яке розроблене відповідно до розділів I, II, V, XIV, XVIII Податкового кодексу України та інших нормативно-правових актів, визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.

Відповідно до п. 5.1 Положення №1130 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених п. 184.1 ст. 184 розділу V Кодексу, якщо, зокрема, особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Пунктом 5.2 Положення №1130 передбачено, що при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом "г" п. 184.1 ст. 184 розділу V Кодексу (підпункт "г" п. 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що: не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця; включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації. Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Відповідно до п. 5.5 Положення №1130 анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" п. 184.1 ст. 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" п.5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" п.184.1 ст.184 розділу V ПК України). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/ придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

За наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника податку на додану вартість незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства (п. 5.6 Положення №1130).

З аналізу викладених норм вбачається, що анулювання реєстрації як платника податку на додану вартість за рішенням податкового органу на підставі пп. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України можливе лише за таких обставин: неподання платником ПДВ декларацій з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання декларацій з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

При цьому, такі обставини мають підтверджуватися самими деклараціями з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.

Судом з аналізу долучених до матеріалів справи копій декларацій з податку на додану вартість за жовтень 2021 року вересень 2022 року (тобто 12 послідовних календарних податкових місяців) та квитанцій про їх прийняття контролюючим органом встановлено, що обсяги оподатковуваних операцій ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» податком на додану вартість складають 0 грн.

Таким чином, судом беззаперечно встановлено, що у позивача відсутні постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання з податку на додану вартість чи податкового кредиту у 12 послідовних податкових місяців, що є підставою відповідно до підп. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України для анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.

Судом не береться до уваги покликання представника ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» на порушення контролюючим органом процедури прийняття оскаржуваного рішення, а саме ненадіслання його в установленому ПК України порядку.

Так, матеріалами справи підтверджено, що ГУ ДПС у Львівській області надіслала в адресу ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» рішення № 5303 від 04.11.2022 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 43941853) рекомендованим листом з повідомленням про вручення, що підтверджується долученими до матеріалів справи як копією рекомендованого повідомлення про вручення, так і трекінгом відправлень з офіційного сайту АТ «Укрпошта». Більше того, згідно вказаного трекінгу, лист № 7900070310321 вручено за довіреністю 02.02.2023.

Додатково суд зазначає, що незначний недолік рішення № 5303 від 04.11.2022, як от незаповнення його першої графи, не може бути підставою для визнання рішення протиправним та його скасування.

Щодо покликання позивача на п. 102.9 та п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України в частині зупинення на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, перебігу строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, то суд зазначає наступне.

Позивач стверджує, що під час дії воєнного стану по всій території України строк, який передбачав правову підставу анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (12 послідовних податкових місяців) є зупиненим з 03.03.2022 до завершення або скасування воєнного стану в Україні.

Дійсно п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України передбачено, що для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім:

дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 392,пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків;

строків проведення камеральних перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному статтею 86 цього Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення за результатами камеральної перевірки, прийняття рішення за результатом її розгляду, нарахування пені;

строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному Статтею 86 цього Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення. рішення про застосування фінансових санкцій за результатами документальної позапланової перевірки або фактичної перевірки та прийняття рішення за результатами їх розгляду, адміністративного арешту майна за результатами документальної позапланової перевірки або фактичної перевірки:

строків здійснення заходів з погашення податкового боргу платників податків - суб`єктів господарювання, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, передбачені статтями 59-60, 87-101 цього Кодексу, та/або визначення грошових зобов`язань згідно із статтею 116 цього Кодексу;

строків подання та розгляду скарг на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачених підпунктом 56.23.3 пункту 56.23 статті 56 цього Кодексу.

Установити, що тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022. затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, розгляд скарг на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачених підпунктом 56.23,3 пункту 56.23 статті 56 цього Кодексу, здійснюється протягом 10 робочих днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом визначеного для розгляду строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

Отже, норма про зупинення строків з п. 69.9. підрозділу 10 розділу XX ПК України, як слідує з її змісту, не стосується подання звітності, сплати податків, реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування тощо.

При цьому, поняття строку міститься у ч. 1 ст. 251 Цивільного кодексу України. Відповідно до цієї норми строком є певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення.

Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок (ч. 1 ст. 252, ст. 253 Цивільного кодексу України).

Визначення початку строку має практичне значення, оскільки від цього залежить як правильність обчислення строку, так і встановлення факту його закінчення, що обумовлює ті чи інші юридичні наслідки, які настають у зв`язку із цим.

Характерною рисою строків, визначених законом, є неможливість їх зміни за волевиявленням учасника або учасників правовідносин, за винятком випадків, безпосередньо визначених законом.

Зазначені вище норми обчислення строку кореспондуються зі статтею 120 КАС України, згідно якої перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок: якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

Таким чином, з аналізу наведених вище норм Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України можна дійти висновку, що подання платником ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців податкових декларацій, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях, аж ніяк не є строком, а лише фактом, з настанням якого ПК України пов`язує виникнення підстави відповідно до підп. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України для анулювання реєстрації платника податку.

А твердження представника позивача про те, що подання платником ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців податкових декларацій є саме строком, ґрунтується на невірному розумінні норм ПК України.

Таким чином, вимога позивача про визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Львівській області № 5303 від 04.11.2022 про анулювання реєстрації платника ПДВ ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» задоволенню не підлягає.

Як наслідок, у зобов`язанні ГУ ДПС у Львівській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість ТзОВ «ІНВЕСТ ГЛОБАЛ ТРЕЙД» з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість також слід відмовити.

Вирішуючи спір по суті, суд враховує, що згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При цьому суд відмічає, що "на підставі" означає, що суб`єкт владних повноважень: 1) повинен бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України; 2) зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним; "у межах повноважень" означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх; "у спосіб" означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби; "з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано", тобто використання наданих суб`єкту владних повноважень повинно відповідати меті та завданням діяльності суб`єкта, які визначені нормативним актом, на підставі якого він діє; "обґрунтовано", тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Рішення повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.

Матеріали справи свідчать, що відповідні положення КАС України відповідачем при прийнятті оскаржуваного рішення були дотримані в повній мірі.

Статтею 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За наслідком розгляду справи, враховуючи надані сторонами докази, а також норми чинного законодавства, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог, оскільки відповідачем належними і допустимими доказами доведено правомірність прийнятого ним рішення.

За таких обставин у задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до приписів ст. 139 КАС України судові витрати в цій справі розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 143, 241-246, 255, 257-258, 293, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд

в и р і ш и в:

у задоволенні позову відмовити повністю.

Судові витрати в цій справі розподілу не підлягають.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення виготовлено 23.06.2023.

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2023
Оприлюднено28.06.2023
Номер документу111781256
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/5959/23

Рішення від 13.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні