ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 червня 2023 року
справа №380/9403/23
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» про стягнення адміністративно-господарських санкцій.
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (місцезнаходження: 79011, м.Львів, вул. Вітовського, 18, код ЄДРПОУ 40349068) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» (місцезнаходження: 79058, м.Львів, вул.Демнянська, 18/58, код ЄДРПОУ 44512082), в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» в дохід державного бюджету необгрунтовано одержану виручку та штраф у сумі 670382,60грн. згідно з рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін №30 від 01.07.2022.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що суму адміністративно-господарських санкцій згідно з рішенням №30 від 01.07.2022 Товариством з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» в добровільному порядку не сплачено. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача штрафні санкції у розмірі 670382,60грн. до Державного бюджету України.
Ухвалою від 03.05.2022 призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву. Ухвалу суду представник відповідача отримав особисто 12.05.2023, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відзив на позовну заяву на адресу суду від відповідача не надходив.
На підставі ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Враховуючи приписи ч.5 ст.262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
Суд встановив таке.
Відповідно до наказу від 11.05.2022 №501-п та направлення, на підставі підпунктів 20.1.9, 20.1.10, 20.1.11 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80, підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України (далі - ПК України), за наявності письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та з метою контролю за дотриманням порядку здійснення розрахункових та касових операцій, вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки), оформлення роботодавцем трудових відносин з працівниками (найманими особами), здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального працівниками Головного управління ДПС у Волинській області проведено фактичну перевірку господарської одиниці ТОВ «КІНГ РІТЕЙЛ»: автозаправочної станції за адресою: Волинська обл., Луцький р-н., с. Піддубці, вул. Київська,114А.
За результатами перевірки складено акт фактичної перевірки №001445 від 17.05.2022, яким встановлено порушення пунктів 1, 2, 11 статті 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-COV-2».
Головне управління ДПС у Волинській області листом від 18.05.2022 №2497/5/03-20-07-05-05 направило до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області за належністю матеріали фактичної перевірки АЗС, що розташована за адресою: с. Піддубці, вул. Київська,114А, Луцького р-ну, де здійснює господарську діяльність ТОВ «КІНГ РІТЕЙЛ», юридична адреса: 79058. Львів, вул. Дем`янська, буд. 18, кв. 58, для прийняття рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Згідно з розрахунком до акта (довідки) фактичної перевірки №001445 від 17.05.2022 необґрунтовано отримана виручка одержана ТОВ «КІНГ РІТЕЙЛ» становить 335191,30 грн.
До матеріалів фактичної перевірки Головним управлінням ДПС у Волинській області додано звіт з продажу палива, копії Z звітів, пояснення платника, фіскальний чек та накладні на відвантаження палива.
Розглянувши матеріали фактичної перевірки Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області встановлено, що ТОВ «КІНГ РІТЕЙЛ» на АЗС допущено у період 10.05.2022-13.05.2022 застосування завищених роздрібних цін на бензини автомобільні А-95 та дизельне паливо, сформованих з застосуванням завищених розмірів граничних надбавок до середніх вартостей 1 літра бензинів автомобільних та одного літра дизельного палива встановлених Мінекономіки України, що призвело до одержання необґрунтованої виручки у розмірі 335191,30 грн., чим порушено вимоги п. 41-4 постанови КМ України від 09.12.2020 №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COV1D-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»( зі змінами та доповненнями).
У зв`язку із викладеним Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області винесло рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін від 01.07.2022 №30. Відповідно до вказаного рішення, керуючись п. 6 ч. 1 ст. 18 та п. 1 ч. 1, ч. 2 ст. 20 Закону України «Про ціни та ціноутворення», ч. 9 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» вирішено вилучити у ТОВ «КІНГ РІТЕЙЛ» в дохід державного бюджету необґрунтовано одержану виручку та штраф у сумі 670382,60 грн.
Вважаючи зазначене рішення протиправним, ТОВ «КІНГ РІТЕЙЛ» звернулося до суду з позовом.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 01.03.2023 у справі №380/14182/22 у задоволенні позову відмовлено повністю. Рішення суду набрало законної сили.
Оскільки ТОВ «КІНГ РІТЕЙЛ» суму адміністративно-господарських санкцій згідно з рішенням №30 від 01.07.2022 в добровільному порядку не сплачено Головне управління Держпродсподивслужби у Львівській області звернулося до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а також розгляд звернень громадян щодо здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів у сфері надання послуг відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015р. №667, покладено на Держпродспоживслужбу.
Підпунктом 11 пункту 4 зазначеного Положення передбачено, що Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Головне управління Держпродспоживслужби як територіальний орган Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів під час виконання завдань у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін керується законодавством про ціни і ціноутворення, зокрема нормами Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 21 червня 2012року № 5007-VI (надалі Закон № 5007-VI).
Відповідно до вимог статті 16 Закону № 5007-VI органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.
Статтею 17 Закону №5007-VI передбачено, що основними функціями уповноважених органів є: виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; запобігання порушенням у сфері ціноутворення.
Відповідно до вимог статті 18 Закону № 5007-VI уповноважені органи мають право проводити у суб`єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки, одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки; одержувати безоплатно від суб`єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) на їх вимогу; робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій; вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Пунктом 1 частини 1 статті 20 Закону №5007-VI визначено, що до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.
Як передбачено частиною 2 статті 20 Закону №5007-VI, суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету. Сума необґрунтованої виручки, одержаної суб`єктами господарювання, які на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або адресного споживача, повертається споживачам.
Статтею 238 Господарського кодексу України визначено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
За змістом частини 1 статті 239 Господарського кодексу України органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб`єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції, зокрема як: вилучення прибутку (доходу); адміністративно-господарський штраф.
За пунктом 5 частини 4 статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України, суб`єкт владних повноважень може звертатися до суду з адміністративним позовом до громадян України, іноземців чи осіб без громадянства, їх об`єднань, юридичних осіб, які не є суб`єктами владних повноважень, для превентивного судового контролю своєї ж діяльності і у випадках, визначених законом.
Пунктом 8 статті 18 Закону № 5007-VI визначено, що уповноважені органи мають право: звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Судом встановлено, що на виконання наданих позивачеві повноважень, щодо державного нагляду (контроль) за дотриманням вимог формулювання, встановлення та застосування державних регульованих цін, останнім проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» та винесено рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій №30 від 01.07.2022.
Рішення від №30 від 01.07.2022 позивач направив відповідачу листом з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення службою.
Згідно з статтею 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» у разі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами 12 і 13 частини 9 статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.
Рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій №30 від 01.07.2022 було оскаржено Товариством з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» до суду у справі №380/14182/22, за результатами розгляду якої рішенням суду від 01.03.2023 в задоволенні позовних вимог відмовлено. Рішення суду набрало законної сили.
Станом на момент розгляду справи докази про сплату штрафних санкцій, визначених рішенням від 01.07.2022 №30, у матеріалах справи відсутні.
Суд звертає увагу, що вимогою заявленого позову є стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення, у зв`язку з чим предметом доказування у даній справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення відповідної заборгованості в судовому порядку: дотримання суб`єктом владних повноважень встановленої процедури прийняття рішення про застосування штрафних санкцій; узгодження визначеного у рішенні грошового зобов`язання; сплата узгоджених грошових зобов`язань у встановлений законом строк.
Питання правомірності визначених суб`єктом владних повноважень штрафних санкцій у відповідному рішенні було предметом дослідження у справі №380/14182/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» про визнання протиправним та скасування рішення №30 від 01.07.2022 щодо вилучення з ТОВ «КІНГ РІТЕЙЛ» в дохід бюджету 670382,60 грн.
Оскільки рішення про накладення штрафу за правопорушення законодавства у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін за результатами його оскарження в судовому порядку не скасовано; штраф у добровільному порядку не сплачено, факт вчинення правопорушення, відповідальність за яке передбачена Законом України «Про ціни та ціноутворення» підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову повністю.
Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючисьст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області (місцезнаходження: 79011, м.Львів, вул. Вітовського, 18, код ЄДРПОУ 40349068) до Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» (місцезнаходження: 79058, м.Львів, вул.Демнянська, 18/58, код ЄДРПОУ 44512082) про стягнення адміністративно-господарських санкцій задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГ РІТЕЙЛ» місцезнаходження: 79058, м.Львів, вул.Демнянська, 18/58, код ЄДРПОУ 44512082) в дохід державного бюджету необгрунтовано одержану виручку та штраф у сумі 670382 (шістсот сімдесят тисяч триста вісімдесят два)грн60грн. згідно з рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін №30 від 01.07.2022.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із урахуванням п.п.15.5 п.15 Р.VII Перехідні положення КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяЛунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2023 |
Оприлюднено | 28.06.2023 |
Номер документу | 111781259 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні