Герб України

Рішення від 26.06.2023 по справі 420/3637/23

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/3637/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіАракелян М.М.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Тотал Люкс» (код ЄДРПОУ: 44014616; адреса: вул. Чорноморського Козацтва, буд. 72, офіс 1001, м. Одеса, 65003) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

22 лютого 2023 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Тотал Люкс» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якій позивач просить суд:

визнати протиправними та скасувати прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 07.12.2021 року № 29790/15-32-09-01-30 та податкове повідомлення-рішення від 07.12.2021 року № 29792/15-32-09-01-30;

стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області на користь ТОВ «Тотал Люкс» 7515 грн. сплаченого судового збору.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа № 420/3637/23 розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою суду від 27.02.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін згідно ст.262 КАС України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на підставі Наказу Головного управління ДПС в Одеській області № 7550-п від 19.10.2021 року на АЗС ТОВ «Тотал Люкс» № 42, яка розташована за адресою: Одеська обл., Арцизький р-н, м. Арциз, вул. Аккерманська, 1-б, з 20.10.2021 року по 29.10.2021 року проводилась фактична перевірка. За результатами перевірки складено акт № 23516/15-32-09-01-25 від 29.10.2021 року про результати фактичної перевірки (надалі-Акт перевірки). Актом перевірки встановлено порушення: - ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»; - п.п. 230.1.3, п. 230.1, ст. 230 Податкового кодексу України; - п. 85.2, ст. 85 Податкового кодексу України. 09.12.2021 р. ТОВ «Тотал Люкс» отримало Податкове повідомлення-рішення від 07.12.2021 року № 29790/15-32-09-01-30 та від 07.12.2021 року № 29792/15-32-09-01-30, прийняті Головним управлінням ДПС в Одеській області (далі - ППР). Згідно ППР до ТОВ «Тотал Люкс» застосовано штрафні (фінансові) санкцій (штраф) у сумі 1000,00 грн. за порушення п.п. 230.1.3, п. 230.1, ст. 230 Податкового кодексу України та в сумі 500000,00 грн. за порушення ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». ТОВ «Тотал Люкс» не погоджується з прийнятими Головним управлінням ДПС в Одеській області Податковими повідомленнями-рішеннями від 07.12.2021 року № 29790/15-32-09-01-30 та від 07.12.2021 року № 29792/15-32-09-01-30 та вважає їх протиправними, та такими, що підлягають скасуванню, оскільки вважає, що дотримується всіх визначених чинним законодавством України вимог, в тому числі щодо порядку торгівлі та зберігання пального.

13.03.2023 року відповідач подав суду відзив на позов, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначив, що позивачем за адресою: Одеська обл., м. Арциз, вул. Аккерманська, буд. 1-б, АЗС № 42 за період з 18.05.2021 року - по 21.05.2021 року зберігалось пальне в ємностях у загальному об`ємі/обсязі - 38621,41 дм3 без наявності відповідної ліцензії на право зберігання пального. Також, в порушення пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України та п. 5, п. 6, п. 7 Порядку № 891, Позивачем несвоєчасно передані до реєстру дані з витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників: за 26.08.2021 року фактично подані відомості 28.08.2021 року (реєстраційний номер довідки - 9248020477). За результатами розгляду матеріалів перевірки ГУ ДПС в Одеській області винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 07.12.2021 року № 29790/15-32-09-01 на суму штрафних санкцій 500000,00 грн., № 29792/15-32-09-01 на суму штрафних санкцій 1000,00 грн.

13.03.2023 року позивач подав до суду відповідь на відзив, у якій зазначив, що ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Тотал Люкс» отримало 21.05.2021 року № 15070314202100058. Відповідно, заяву про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним до ГУ ДПС в Одеській області ТОВ «Тотал Люкс» подало 30.04.2021 року. ТОВ «Тотал Люкс» розуміло необхідність отримання відповідної ліцензії, тому на період необхідний для її отримання (з 30.04.2021 року по 21.05.2021 року) пальне зберігалось в резервуарах АЗС ТОВ «ГЛАН ОЙЛ», на підставі договору зберігання № ГО-01/04 від 01.04.2021 року.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги позову, відзиву на позовну заяву, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Тотал Люкс» перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, за КВЕД має право займатися наступними видами діяльності: основний - 47.30 Роздрібна торгівля пальним; інші - 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; 53.20 Інша поштова та кур`єрська діяльність.

Головне управління ДПС в Одеській області на підставі наказу від 19.10.2021 року № 7550-п в період з 20.10.2021 року по 29.10.2021 року провело фактичну перевірку дотримання ТОВ «Тотал Люкс» (код ЄДРПОУ 44014616) вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання, обліку та обігу пального за адресою АЗС № 42: Одеська обл., м. Арциз, вул. Аккерманська, 1-б, за результатами якої складено акт від 29.10.2021 року № 23516/15-32-09-01-25/44014616.

В акті перевірки від 29.10.2021 року № 23516/15-32-09-01-25/44014616 встановлено наступні порушення з боку позивача на АЗС № 42:

- порушення ст.15 Закону України від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального», передбачена відповідальність згідно із ст.17 цього Закону;

- порушення п.п.230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України, та п.5, п.6, п.7 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівномірів-лічильників рівня пального в резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 р. № 891, передбачена відповідальність із п. 128-1.3 ст.128-1 цього Кодексу;

- порушення п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України, передбачена відповідальність п.121.1 ст.121 цього Кодексу. Відповідно до п.52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, з врахуванням внесених до нього змін Законами України від 30.03.2020 р. № 540-ІХ та від 13.05.2020 р. № 591-ІХ, встановлений мораторій (неможливість) на застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення податкового законодавства, вчинених за період з 01.03.2020 р. по останній день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України.

Не погодившись з висновками акту перевірки від 29.10.2021 року № 23516/15-32-09-01-25/44014616, ТОВ «Тотал Люкс» надало свої заперечення від 17.11.2021 р. вих. № 204 до відповідача.

Головне управління ДПС в Одеській області листом від 01.12.2021 року № 16253/КПР/15-32-09-01-13 «Про результати розгляду заперечень» повідомило ТОВ «Тотал Люкс» про обґрунтованість та відповідність висновків вимогам діючого законодавства.

На підставі вищевикладених висновків, зазначених в акті перевірки від 29.10.2021 року № 23516/15-32-09-01-25/44014616 та висновку за результатами розгляду заперечень від 01.12.2021 року № 16253/КПР/15-32-09-01-13, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 07.12.2021 року:

- № 29790/15-32-09-01-30, яким на підставі п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються електронних сигаретах, та пального» до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 500000,00 грн. (а.с.27);

- № 29792/15-32-09-01-30, яким на підставі п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, п. 128-1.3 ст. 128-1 Податкового кодексу України до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 1000,00 грн.(а.с.26).

ТОВ «Тотал Люкс» не погоджуючись з прийнятими Головним управлінням ДПС в Одеській області податковими повідомленнями-рішеннями від 07.12.2021 року № 29790/15-32-09-01-30 та № 29792/15-32-09-01-30 оскаржило їх в адміністративному порядку до Державної податкової служби України (а.с.26-33).

За результатами розгляду вказаної скарги Державна податкова служба України прийняла рішення від 18.01.2023 року № 1417/6/99-00-06-03-01-06, яким податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 07.12.2021 року № 29790/15-32-09-01-30 та № 29792/15-32-09-01-30 залишила без змін, а скаргу без задоволення (а.с.34-38).

Не погоджуючись із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями від 07.12.2021 року № 29790/15-32-09-01-30 та № 29792/15-32-09-01-30, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходить із наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України; в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до п. 80.1 ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Згідно з п. 80.2.2 та 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР.

Відповідно до положень ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» № 481/95-ВР оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії. Ліцензії на всі види діяльності, передбачені цією статтею, видаються за умови обов`язкової реєстрації об`єкта оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.

Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.

Суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються: підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету; підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву; суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії документів, перелік яких встановлений частиною тридцять восьмою статті 15 Закону № 481/95-ВР.

Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.

Діяльність суб`єкта господарювання зі зберігання пального у місці, яке не підпадає під винятки, передбачені статтею 15 Закону № 481/95-ВР та ПК України, без наявності відповідної ліцензії утворює склад правопорушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафних санкцій в сумі 500000 грн. Такі штрафні санкції застосовуються податковим органом у випадку виявлення під час проведення фактичної перевірки складу податкового правопорушення, передбаченого Законом № 481/95-ВР, що має бути зафіксовано у відповідному акті перевірки.

Під час розгляду справ, пов`язаних із притягненням суб`єктів господарювання до відповідальності за таке правопорушення, предметом доказування є саме підтвердження або спростування виявлених та зафіксованих в акті перевірки порушень вимог Закону № 481/95-ВР, в якому має бути чітко зазначено, в чому полягає порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства, яких саме норм та на підставі яких обставин ґрунтується цей висновок.

Суд встановив, що ТОВ «Тотал Люкс» 21.05.2021 року отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним № 15070314202100058 терміном дії з 21.05.2021 року до 21.05.2026 року за адресою: Одеська обл., м. Арциз, вул. Аккерманська, 1-б, АЗС № 42.

Згідно акту перевірки від 29.10.2021 року № 23516/15-32-09-01-25/44014616 перевіряючими встановлено порушення на АЗС № 42, що у період з 18.05.2021 року і до 21.05.2021 року ТОВ «Тотал Люкс» зберігало пальне без отримання відповідної ліцензії.

Такі висновки були зроблені у зв`язку з тим, що відповідно до отриманих під час перевірки документів на АЗС № 42, зокрема журналу обліку надходжень нафтопродуктів на АЗС за формою 13-НП, згідно якого:

- дата надходження нафтопродукту - 18.05.2021 року; найменування: А-92, фактично прийнятий об`єм - 11129,17 дм3; найменування: А-95, фактично прийнятий об`єм - 10323,69 дм3; найменування: А-95Е, фактично прийнятий об`єм - 4776,02 дм3; найменування: ДТ, фактично прийнятий об`єм - 12392,53 дм3.

Відповідно до даних реєстратора розрахункових операцій з фіскальним номером 3000902840, який зареєстровано за адресою господарського об`єкту: Одеська обл., м. Арциз, вул. Аккерманська, буд. 1-б, АЗС № 42 (уніфікований номер акцизного складу - 1016232), 18.05.2021 року було проведено приймання нафтопродуктів: найменування: А-92, фактично прийнятий об`єм - 11129,17 дм3; найменування: А-95, фактично прийнятий об`єм - 10323,69 дм3; найменування: А-95Е, фактично прийнятий об`єм - 4776,02 дм3; найменування: ДТ, фактично прийнятий об`єм - 12392,53 дм3.

Згідно даних реєстратора розрахункових операцій з фіскальним номером 3000902840 з 18.05.2021 року до 21.05.2021 року реалізація пального на АЗС № 42 - не здійснювалась.

При цьому, позивач не заперечує, що на його адресу дійсно було поставлено пальне за адресою місцезнаходження АЗС № 42: Одеська обл., м. Арциз, вул. Аккерманська, 1-б.

В той же час, за твердженнями позивача зберігання пального за вказаною адресою було здійснено ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» на підставі договору від 01.04.2021 року № ГО-01/04.

Однак, під час розгляду справи позивач не надав до суду ані вказаного договору зберігання від 01.04.2021 року № ГО-01/04, ані будь-яких належних та допустимих доказів його виконання (наприклад: акти приймання-передачі пального, докази оплати за виконання вказаного договору зберігання, перевезення пального, тощо).

Також, суду не надано доказів наявності у ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» зареєстрованих акцизних складів як на території АЗС № 42, так і будь-яких інших.

Таким чином, суд вважає, що відповідач обґрунтовано прийшов до висновку, що позивачем за адресою: Одеська обл., м. Арциз, вул. Аккерманська, буд. 1-б, АЗС № 42 за період з 18.05.2021 року до 21.05.2021 року зберігалось пальне в ємностях у загальному об`ємі/обсязі - 38621,41 дм3 без наявності відповідної ліцензії на право зберігання пального.

З огляду на зазначене, суд критично оцінює посилання позивача, що вказане пальне було прийняте 21.05.2021 року, тобто в період дії ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, отже відповідач обгрунтовано встановив порушення ст.15 Закону №481/15 та застосував штрафні санкції за податковим повідомленням-рішенням від 07.12.2021 року у сумі 500000грн. на підставі ст.17 ч.2 цього Закону.

Відповідно до положень абз. 15, 16 пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця.

Процедура створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр), а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів визначений Порядком ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 р. № 891.

Пунктом 5 Порядку № 891 встановлено, що електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять: 1) інформацію про розпорядника акцизного складу (найменування, реєстраційні дані, реквізити документів, на підставі яких здійснюється експлуатація акцизного складу); 2) інформацію про всі наявні у розпорядника акцизного складу акцизні склади (адреса, правовстановлюючі документи на споруди та приміщення акцизного складу) з уніфікованим номером кожного акцизного складу, який автоматично присвоєно в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, з уніфікованою нумерацією кожного акцизного складу та всі резервуари (їх кількість, тип, ємність) з уніфікованою нумерацією кожного резервуара, розташовані на акцизних складах; 3) інформацію про акцизний склад з уніфікованим номером в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, розташовані на такому акцизному складі резервуари з уніфікованою нумерацією, про назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу, та назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери рівнемірів, установлених на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на такому акцизному складі; 4) дату встановлення, заміни, опломбування, технічного обслуговування, ремонту, повірки, калібрування витратоміра, рівнеміра, резервуара, відомості щодо організацій та осіб, які проводили такі роботи; 5) зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією - для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С, - для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне); 6) інформацію про осіб (прізвище, ім`я, по батькові, посада), які формують та надсилають електроні документи для наповнення Реєстру; 7) інформацію про коригування даних, зазначених у підпунктах 1-5 цього пункту, в електронних документах для наповнення Реєстру, надісланих до Реєстру (коригуючі електронні документи для наповнення Реєстру); 8) інформацію про такі ознаки акцизного складу: акцизний склад, на якому провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне), обладнаний лише витратомірами в кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) шляхом наливу з такого акцизного складу; акцизний склад, на якому здійснюється виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у тарі виробника без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнаний витратомірами та рівнемірами; 9) інформацію про обсяги залишків пального, що розташовані на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці; 10) інформацію про дні, в які акцизний склад не працює.

Згідно з п. 6 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у підпунктах 1-4 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів одноразово до початку введення в дію Реєстру та в разі зміни такої інформації. Інформація про витратоміри та рівнеміри вноситься до Реєстру після настання строків їх встановлення, визначених Податковим кодексом України. Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює). Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою. На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показань рівнемірів, установлених на таких резервуарах; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу на підставі показань витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу; добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Фактичні показання витратомірів та рівнемірів щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15°С, крім показань паливороздавальних та/або оливороздавальних колонок, які виконують функції витратомірів. У разі виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра або витратоміра визначення даних про обсяги залишків пального та обсяги обігу пального здійснюється у мірах повної місткості, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства, та/або за допомогою рулетки та метроштока або переносного (портативного) рівнеміра-аналізатора, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства. Застосування такого способу вимірювання може здійснюватися не більше ніж 20 календарних днів підряд (для акцизних складів, що є місцями роздрібної торгівлі пальним, на які отримано ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, - не більше ніж 15 календарних днів підряд) та не більше чотирьох разів протягом календарного року. Розпорядники акцизних складів, на яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне), не подають відомості про рівнеміри, обсяг залишку пального та обсяг отриманого пального. У разі реалізації пального кінцевому споживачеві за готівку, розрахунки за яке проводяться через реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок розпорядника акцизного складу), за талонами або відомостями зведені облікові дані для формування електронного документа, зазначеного у підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, в частині обсягу відпуску (відвантаження) пального за добу можуть складатися на підставі показників фіскальних звітів, що формуються реєстраторами розрахункових операцій та передаються до контролюючого органу дротовими або бездротовими каналами зв`язку, у разі, коли в таких фіскальних звітах міститься інформація про відпуск пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД. Коригуючі електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у підпункті 7 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів у разі допущення помилок в електронних документах для наповнення Реєстру, відправлених до Реєстру, протягом трьох календарних днів починаючи з дати виявлення таких помилок. Підтвердженням розпоряднику акцизного складу прийняття/неприйняття його електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру є квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилаються йому держателем Реєстру протягом операційного дня. Датою та часом надсилання електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру держателю Реєстру є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо протягом операційного дня держателем Реєстру не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру, такий електронний документ вважається прийнятим. Держатель Реєстру не приймає електронних документів для наповнення Реєстру/коригуючих електронних документів для наповнення Реєстру у випадках порушення вимог щодо формування, заповнення та надсилання таких електронних документів, передбачених цим Порядком.

Як встановлено під час перевірки, дані з витратомірів-лічильників на місці відпуску пального наливом з акцизного складу та рівномірів-лічильників рівня таких товарів (продукції) у резервуарах за обліковий період часу - 26.08.2021 року, фактично подані позивачем - 28.08.2021 року.

Позивачем взагалі не заперечується той факт, що дані з витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників за 26.08.2021 року фактично було подано 28.08.2021 року.

При цьому, суд вважає необґрунтованими посилання позивача, що ним дотримано встановлений п.9 Порядку № 891 3-х денний строк, оскільки зазначений пункт стосується коригування такої інформації з причин технічного збою програмного забезпечення, допущених помилок під час заповнення електронних документів для наповнення Реєстру або інших технічних негараздів.

Під час розгляду справи позивач не надав до суду доказів на підтвердження неможливості подання даних з витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників у строк, що визначений приписами чинного законодавства, як і не надав доказів здійснення спроб реалізувати цей обов`язок у визначений строк.

Отже, висновки відповідача про порушення позивачем пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України, Порядку №891, ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» є повністю обґрунтованими.

За таких обставин, приймаючи податкові повідомлення-рішення від 07.12.2021 року № 29790/15-32-09-01-30 та № 29792/15-32-09-01-30, контролюючий орган діяв правомірно та обгрунтовано, тому заявлені позовні вимоги щодо їх скасування не підлягають задоволенню.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Необхідно зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінивши докази у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, та враховуючи наведені обставини, суд відмовляє у задоволенні позову повністю.

Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, а тому підстави для відшкодування позивачу судових витрат за рахунок відповідача відсутні.

Керуючись ст. ст. 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Тотал Люкс» (код ЄДРПОУ: 44014616; адреса: вул. Чорноморського Козацтва, буд. 72, офіс 1001, м. Одеса, 65003) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. ст. 293,295 КАС України, до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

СуддяМ.М. Аракелян

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2023
Оприлюднено28.06.2023
Номер документу111781659
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/3637/23

Рішення від 26.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні