Рішення
від 26.06.2023 по справі 560/5905/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5905/23

РІШЕННЯ

іменем України

26 червня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Гнап Д.Д. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Алюм Плюс" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

приватне підприємство "Алюм Плюс" звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.12.2022 №7925156/30788134 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 01.08.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 01.08.2022 року поданою приватним підприємством "Алюм Плюс".

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що контролюючому органу було надано усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують реальність господарської операції по спірній податковій накладній.

До суду надійшов спільний відзив Головного управління ДПС у Хмельницькій області та Державної податкової служби України, в якому відповідачі просять відмовити у задоволенні позову. Зазначають, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520). Проте позивач не надав достатніх документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 01.08.2022. А тому, рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної позивача, як акта індивідуальної дії, прийняте з дотриманням встановлених вимог щодо його змісту, форми, обгрунтованості та вмотивованості, а комісія регіонального рівня Головного управління ДПС у Хмельницькій області, приймаючи вказане рішення, діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.

До суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач просить задовольнити позов. Зазначає, що викладені в відзиві заперечення не спростовують наведених у позовній заяві обставин.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 17 квітня 2023 року відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 01 травня 2023 року у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Хмельницькій області та Державної податкової служби України про розгляд справи з викликом (повідомленням) сторін - відмовлено.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Приватне підприємство "Алюм Плюс" є юридичною особою, код ЄДРПОУ 30788134.

23 лютого 2017 року підприємством укладено договір поставки №0123/0217 з товариством з обмеженою відповідальністю «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» (надалі ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА»). Згідно із п.1.1. Постачальник (ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА») зобов`язується на підставі замовлень Покупця (Підприємства), в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, передати у власність Покупця, а Покупець прийняти та оплатити алюмінієвий профіль та комплектуючі систем ALUPROF, (надалі іменуються «Товар») в асортименті, кількості та за ціною, обумовленою Сторонами.

Пункт 2.2. Договору, визначає, що поставка Товару здійснюється Постачальником в узгоджене Сторонами місце-приймання передачі Товару, що вказується в рахунку - фактурі до кожної окремої партії товару.

Відповідно до п. 3.3. Договору, оплата Товару здійснюється на підставі виписаних Постачальником рахунків - фактур на замовлення Покупцем Товару.

Пунктом 4.1. Договору - Постачальник має право надати Покупцю знижку на всі або частину систем та комплектуючих ALUPROF, що зазначається у відповідних видаткових накладних до даного Договору та рахунках - фактури виписаних Постачальником.

Відповідно до п. 6.1. даного Договору - якість, комплектність, маркування, упаковка, тара повинні відповідати стандартам, технічним умовам і зразкам, що прийняті в державі виробника Товару (вантажу). Якість Товару повинна підтверджуватись відповідними сертифікатами.

Пункт 7.4. Договору - Права власності Покупця на замовлений Товар виникає з моменту підписання уповноваженими представниками Сторін видаткової накладної, виписаної Постачальником на замовлений Покупцем Товар.

20.06.2022 року між підприємством та ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» укладено Додаткову угоду№1 від 20.06.2022 року до Договору поставки №0123/0217 від 23 лютого 2017 року, якою Сторони Договору дійшли спільної згоди доповнити розділ 2 Договору пунктом 2.4. наступного змісту:

«2.4. Сторони домовилися, що Постачальник у разі, якщо згідно замовлення Покупця предметом поставки є декілька партій товару (значна кількість товару), тоді поставка здійснюється за маршрутом м. Бельсько - Бяла, Польща - м. Хмельницький, Україна, на адресу Покупця - м. Хмельницький, вул. Трудова, буд. 9. У такому разі за згодою сторін документами, що підтверджують факт поставки товару, а також його передачу покупцеві є видаткова накладна, CMR (міжнародна товарно-транспортна накладна) із зазначенням відомостей про вантажовідправника, перевізника та вантажоодержувача, та Акт приймання-передачі матеріальних цінностей, що належним чином підписанні уповноваженими представниками Сторін».

Підприємство надіслало на електронну пошту ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» замовлення матеріалів № АСУ 00000699, замовлення матеріалів № АСУ 00000700, замовлення матеріалів № АСУ 00000707.

23.06.2022 року ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» виставило підприємству рахунок на оплату №699 від 23.06.2022 року, згідно якого, номенклатура складається з різних комплектуючих систем ALUPROF.

24.06.2022 року підприємство здійснило оплату на користь ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» згідно рахунку № 699 від 23.06.2022 року в сумі 2000000,00 грн. у т.ч. ПДВ 333333,33 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8202. 07.07.2022 року підприємство здійснило оплату на користь ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» згідно рахунку № 699 від 23.06.2022 року в сумі 1909626,30 грн у т.ч. ПДВ 318271,05 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8247.

23.06.2022 року ТОВ«АЛЮПРОФСИСТЕМА УКРАЇНА» виставило підприємству рахунок на оплату №700 від 23.06.2022 року, згідно якого, номенклатура складається з різних комплектуючих систем ALUPROF.

13.07.2022 року підприємство здійснило оплату на користь ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» згідно рахунку №700 від 23.06.2022 року в сумі 1830456,57 грн у т.ч. ПДВ 305076,09 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8275.

27.06.2022 року ТОВ«АЛЮПРОФСИСТЕМА УКРАЇНА» виставило підприємству рахунок на оплату №707 від 27.06.2022 року, згідно якого, номенклатура складається з різних комплектуючих систем ALUPROF.

08.07.2022 року підприємство здійснило оплату на користь ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» згідно рахунку № 707 від 27.06.2022 року в сумі 107198,03 грн у т.ч. ПДВ 17866,34 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8256. 12.07.2022 року підприємство здійснило оплату на користь ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» згідно рахунку № 707 від 27.06.2022 року в сумі 50000,00 грн у т.ч. ПДВ 8333,33 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8720. 13.07.2022 року підприємство здійснило оплату на користь ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» згідно рахунку № 707 від 27.06.2022 року в сумі 750000,00 грн у т.ч. ПДВ 125000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8274.

20.07.2022 року ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» здійснила поставку товарів, дана операція підтверджується видатковою накладною №1128 від 20.07.2022 року, видатковою накладною №1129 від 20.07.2022 року, CMR №0001705, актом приймання передачі товарно-матеріальних цінностей. Разом з первинними документами надано сертифікат відповідності серії ПР №00499 виданий на підставі звіту про оцінку системи управління якістю №10/21 від 02.07.2021 року та протоколу сертифікаційних випробувань від 02.07.2021 року №119-1/С-21.

01.08.2022 року ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» здійснила поставку товарів, дана операція підтверджується видатковою накладною №1279 від 01.08.2022 року, видатковою накладною №1280 від 01.08.2022 року, CMR №0002795, Актом приймання передачі товарно-матеріальних цінностей. Разом з первинними документами надано сертифікат відповідності серії ПР №00499 виданий на підставі звіту про оцінку системи управління якістю №10/21 від 02.07.2021 року та протоколу сертифікаційних випробувань від 02.07.2021 року №119-1/С-21.

Господарська операція з поставки товару між ТОВ «АЛЮПРОФ СИСТЕМА УКРАЇНА» та підприємством відображені в картці рахунку 631 за 20.07.2022 року, в картці рахунку 631 за 01.08.2022 року, а також підтверджується актом звірки взаєморозрахунків сторін.

29 квітня 2022 року підприємством укладено договір поставки товарів №81 з товариством з обмеженою відповідальністю «СКЛОРЕСУРС» (надалі ТОВ «СКЛОРЕСУРС»). Згідно із п.1.1. Постачальник (ТОВ «СКЛОРЕСУРС») зобов`язується за замовленням Покупця (Підприємства), в строки, обумовлені Договором, поставляти та передавати у власність Покупця склопакети, скло, моноскло, гартоване скло, емальоване скло, ламіноване скло (триплекс), кулезахисне та ударотривке скло, Smart-скло, триплекс з підігрівом Print (фотодрук на склі) (далі іменується - «Товар») окремими партіями, а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах цього Договору приймати і оплачувати цей Товар.

Пункт 2.2. Договору, визначає, що ціна Товару, який входить у партію поставки за цим Договором, остаточно узгоджується і вказується у видатковій (-их) накладній (-их) на момент чергової поставки. Партією Товару вважається кількість Товару, визначена у видаткових накладних.

Відповідно до п. 3.1. Договору, Товар за даним Договором передається партіями. Під партією Товару розуміють - Товари, що поставляються за одним товаротранспортним документом (видатковою накладною та/або товарно-транспортною накладною).

Пунктом 3.2. Договору - Замовлення на отримання Комерційної пропозиції та замовлення на поставку партії Товару оформлюється Покупцем відповідно у вигляді Заявки на Комерційну пропозицію (далі - Заявка на КП).

Згідно п. 3.2.1. Договору - Заявка на КП направляється Постачальнику електронною поштою.

Відповідно до п. 3.2.2. Договору - на підставі Заявки на КП Постачальник протягом 1 (одного) робочого дня з дня її отримання формує Комерційну пропозицію для Покупця. Разом із Комерційною пропозицією Постачальник надсилає по електронній пошті для Покупця рахунок-фактуру. Оплачений Покупцем рахунок-фактури свідчить, що Сторони погодили умови Комерційної пропозиції. Покупець зобов`язаний оплатити виставлений рахунок - фактуру у строк, який зазначений у такому рахунку-фактури.

Згідно п. 3.2.4., п. 3.2.4.1. Договору, визначено, що на підставі погодженої Сторонами Комерційної пропозиції Покупець формує Заявку. Постачальник на підставі Заявки готує документ «Підтвердження замовлення» у форматі pdf та протягом 1 (одного) робочого дня надсилає його електронною поштою на погодження Покупцю. Після погодження Покупцем Підтвердження замовлення останнє підписується уповноваженою особою Покупця та направляється Постачальнику електронною поштою.

17.06.2022 року підприємство надіслало на електронну пошту ТОВ «СКЛОРЕСУРС» Заявку на Комерційну пропозицію. ТОВ «СКЛОРЕСУРС» 17.06.2022 року надіслало на електронну пошту підприємства Комерційну пропозицію №157214 від 17.06.2022 року.

18.06.2022 року підприємство погодившись з Комерційною пропозицією ТОВ «СКЛОРЕСУРС», у відповідності до умов Договору надіслало Заявку. У відповідності до п. 3.2.1. ТОВ «СКЛОРЕСУРС» надіслав Підтвердження замовлення №174895 від 29.07.2022 року, Підтвердження замовлення №176520 від 15.08.2022 року, Підтвердження замовлення №176541 від 15.08.2022 року, Підтвердження замовлення №177701 від 29.08.2022 року, Підтвердження замовлення №181967 від 06.10.2022 року.

22.06.2022 року ТОВ «СКЛОРЕСУРС» виставив підприємству рахунок на оплату №СР000003725 від 22.06.2022 року.

23.06.2022 року підприємством здійснено оплату на користь ТОВ «СКЛОРЕСУРС» згідно рахунку № СР000003725 від 23.06.2022 року в сумі 1400000,00 грн, у т.ч. ПДВ 233333,33 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8191. 23.06.2022 року підприємством здійснено оплату на користь ТОВ «СКЛОРЕСУРС» згідно рахунку № СР000003725 від 23.06.2022 року в сумі 1470000,00 грн, у т.ч. ПДВ 245000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8197. 07.07.2022 року підприємством здійснено оплату на користь ТОВ «СКЛОРЕСУРС» згідно рахунку № СР000003725 від 07.07.2022 року в сумі 955000,00 грн, у т.ч. ПДВ 159166,67 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8248. 13.07.2022 року підприємством здійснено оплату на користь ТОВ «СКЛОРЕСУРС» згідно рахунку № СР000003725 від 13.07.2022 року в сумі 200000,00грн, у т.ч. ПДВ 33333,33 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8276. 14.07.2022 року підприємством здійснено оплату на користь ТОВ «СКЛОРЕСУРС» згідно рахунку № СР000003725 від 14.07.2022 року в сумі 100000,00 грн, у т.ч. ПДВ 16666,67 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8282.

22.07.2022 року підприємством здійснено оплату на користь ТОВ «СКЛОРЕСУРС» згідно рахунку № СР000003725 від 22.07.2022 року в сумі 300000,00 грн, у т.ч. ПДВ 50000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8309. 01.08.2022 року підприємством здійснено оплату на користь ТОВ «СКЛОРЕСУРС» згідно рахунку № СР000003725 від 01.08.2022 року в сумі 354000,00 грн, у т.ч. ПДВ 59000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №8343.

12.08.2022 року ТОВ «СКЛОРЕСУРС» здійснило поставку Товару, дана операція підтверджується видатковою накладною №5681 від 12.08.2022 року, товарно - транспортною накладною №Р5681 від 12.08.2022 року. 29.08.2022 року ТОВ «СКЛОРЕСУРС» здійснило поставку Товару, дана операція підтверджується видатковою накладною №6085 від 29.08.2022 року, товарно-транспортною накладною №Р6085 від 29.08.2022 року. 29.08.2022 року ТОВ «СКЛОРЕСУРС» здійснило поставку Товару, дана операція підтверджується видатковою накладною №6111 від 29.08.2022 року, товарно-транспортною накладною №Р6111 від 29.08.2022 року. 01.09.2022 року ТОВ «СКЛОРЕСУРС» здійснило поставку Товару, дана операція підтверджується Видатковою накладною №6282 від 01.09.2022 року, товарно - транспортною накладною №Р6282 від 01.09.2022 року. 05.09.2022 року ТОВ «СКЛОРЕСУРС» здійснило поставку Товару, дана операція підтверджується Видатковою накладною №6352 від 05.09.2022 року, товарно-транспортною накладною №Р6352 від 05.09.2022 року. 13.09.2022 року ТОВ «СКЛОРЕСУРС» здійснило поставку Товару, дана операція підтверджується Видатковою накладною №6649 від 13.09.2022 року, товарно - транспортною накладною №Р6649 від 13.09.2022 року. Разом з первини документами надано сертифікат відповідності за №UA.10190.0009022 виданий на підставі протоколу сертифікаційних випробувань №0087-Б від 12.05.2022 року.

Господарська операція між ТОВ «СКЛОРЕСУРС» та підприємством відображенні у картці рахунку 361 за 12.08.2022 року, картці рахунку 361 за 29.08.2022 року, картці рахунку 361 за 01.09.2022 року, картці рахунку 361 за 05.09.2022 року, картці рахунку 361 за 13.09.2022 року, а також підтверджується актом звірки взаєморозрахунків сторін.

16 червня 2022 року підприємством укладено договір на виконання робіт №7 з товариством з обмеженою відповідальністю «ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» (надалі - ТОВ «ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ»). Згідно із п.1.1. Підрядник (Підприємство) бере на себе зобов`язання своїми силами і з власних матеріалів, на власний ризик виготовити і встановити світлопрозорі алюмінієві конструкції за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 67 і здати Замовникові (ТОВ «ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ») відповідно до Додатків до договору в обумовлений цим договором строк, а Замовник зобов`язується забезпечити своєчасне фінансування робіт, водо - та електро постачання, прийняти роботи та повністю сплатити вартість виконаних робіт.

Пункт 2.1. Договору, передбачає, що підрядник зобов`язаний виконати роботи протягом 6 місяців, з дня початку робіт (днем початку робіт вважати днем отримання авансу згідно Додатку №2 (Графік платежів), за умови готовності об`єкта до монтажу конструкцій та дотримання строків платежів згідно Додатку №2.

Згідно п. 3.1. Договору - загальна вартість робіт по договору становить 12500000,00 (дванадцять мільйонів п`ятсот тисяч гривень 00 коп.) включаючи ПДВ - 2083333,33 грн. У вартість робіт включено вартість матеріалів. Офіційний курс Долара США становить 29,25 грн при зміні офіційного курсу гривні більше ніж на 5% (як в сторону збільшення, так і в сторону зменшення) , несплачена частина договору буде перераховуватися.

Пунктом 3.3. Договору - оплата здійснюється згідно Додатка №2 (Графік платежів), відповідно до виставленого Підрядником рахунку.

Відповідно до Додатку №2 до Договору на виконання робіт №7 від 16.06.2022 року, сторони визначили графік платежів, зокрема:

1. Попередня оплата в розмірі 5000000,00 (п`ять мільйонів гривень 00 коп.) на часткове фінансування вартості алюмінію (2000000,00грн.) та склопакетів (3000000,00 грн.) здійснюється після підписання Сторонами Договору, але у термін не пізніше 25 червня 2022 року.

2. Черговий платіж в розмірі 3000000,00 (три мільйони гривень 00 коп.) на фінансування часткової вартості алюмінію (2000000, 00 грн) та склопакетів (1000000,00 грн) здійснюється у термін не пізніше 15 липня 2022 року.

3. Черговий платіж в розмірі 3000000,00 (три мільйони гривень 00 коп.) на фінансування часткової вартості алюмінію (2000000, 00грн) та склопакетів (1000000,00 грн) здійснюється у термін не пізніше 01 серпня 2022 року.

4. Остаточний розрахунок між Сторонами в розмірі 1500000,00 (один мільйон п`ятсот тисяч гривень 00 коп.) на фінансування часткової вартості алюмінію (1000000, 00 грн) та склопакетів (500 000,00 грн) здійснюється у термін не пізніше 15 серпня 2022 року.

29 липня 2022 року між підприємством та ТОВ «ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» укладено Додаткову угоду №1 від 29.07.2022 року до Договору на виконання робіт №7 від 16 червня 2022 року, пунктом 3.1. договору передбачено збільшення вартості робіт в зв`язку зі зміною офіційного курсу долара на момент оплати, тому спільно дійшли взаємної згоди внести зміни до Договору на виконання робіт №7 від 16.06.2022 року, а саме вирішили змінити пункт 3.1. та читати його в наступній редакції: «3.1. Загальна ціна Договору складає 12800000,00 грн в т.ч. ПДВ - 2133333,33 грн».

22.06.2022 року ТОВ «ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» здійснило оплату на користь підприємства згідно договору в сумі 1500000,00 грн, у т.ч. ПДВ 250000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №411.

23.06.2022 року ТОВ«ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» здійснило оплату на користь підприємства згідно договору в сумі 1500000,00 грн, у т.ч. ПДВ 250000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №412.

24.06.2022 року ТОВ«ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» здійснило оплату на користь підприємства згідно договору в сумі 2000000,00 грн, у т.ч. ПДВ 333333,33 грн, що підтверджується платіжним дорученням №416.

07.07.2022 року ТОВ«ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» здійснило оплату на користь підприємства згідно договору в сумі 3000000,00 грн, у т.ч. ПДВ 500000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №433.

13.07.2022 року ТОВ«ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» здійснило оплату на користь підприємства згідно договору в сумі 3000000,00 грн, у т.ч. ПДВ 500000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №440.

01.08.2022 року ТОВ«ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» здійснило оплату на користь підприємства згідно договору в сумі 1800000,00 грн, у т.ч. ПДВ 300000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №460.

За результатами виконаних робіт 19.09.2022 року між підприємством та ТОВ «ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ ПАСАЖ» складено Акт №125 виконаних робіт, в якому зазначається, що підприємством були виконанні наступні роботи (надані такі послуги): виготовлення та встановлення світлопрозорої алюмінієвої конструкції за адресою м. Хмельницький, вул. Шевченка, 67, на суму 12800000,00 (дванадцять мільйонів вісімсот тисяч гривень 00 коп.), в тому числі ПДВ 2133333,33 грн.

Господарська операція за останні місяці на користь підприємства відображена в картці рахунку 681 за 22.06.2022-19.09.2022 року, а також підтверджується актом звірки взаєморозрахунків сторін.

По факту оплати згідно Договору на виконання робіт, підприємством складено та направлено на реєстрацію податкову накладну, а саме: №1 від 01.08.2022 року, код послуг згідно ДКПП - 43.29, на суму 1800000,00 грн, реєстрацію якої було зупинено.

Згідно квитанції, зупинено реєстрацію податкової накладної №1 від 01.08.2022 та зазначено, що відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підприємством подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН №1 від 01.08.2022, реєстрація якої зупинена та копії документів у кількості 26 шт.

За результатом розгляду пояснень та поданих позивачем документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної-розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації було прийнято рішення № 7925156/30788134 від 22.12.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 01.08.2022, в якому відповідно до форми рішення зазначено, що платником податку не надано письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено.

Не погодившись з рішенням комісії щодо відмови в реєстрації податкової накладної №1 від 01.08.2022, позивач подав скаргу до ДПС України.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.01.2023 №2445/30788134/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Позивач, вважаючи рішення Головного управління Державної податкової служби в Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7925156/30788134 від 22.12.2022 протиправним, звернувся з позовом до суду.

IV. ОЦІНКА СУДУ

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно отриманої платником податків квитанції, реєстрація податкової накладної №1 від 01.08.2022 зупинена у зв`язку з її відповідністю пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість оформлені у вигляді Додатку №1 до Порядку №1165.

Так, віднесення до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість здійснюється, якщо у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до квитанції про зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.

Суд звертає увагу на те, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної в оскаржуваному рішенні відповідач зазначив, що платником податку не надано письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено.

Проте посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.

Отже, відповідачем - Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваного рішення, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Отже, оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Позивач сплатив судовий збір у розмірі 2684 грн., тому ці витрати, враховуючи задоволення позову, слід присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов приватного підприємства "Алюм Плюс" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №7925156/30788134 від 22.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну приватного підприємства "Алюм Плюс" №1 від 01 серпня 2022 року.

Стягнути на користь приватного підприємства "Алюм Плюс" судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Приватне підприємство "Алюм Плюс" (вул. Чорновола, буд. 56, кв. 8,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 30788134) Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська пл., 8,Київ 53,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, б. 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - ВП 44070171)

Головуюча суддя Д.Д. Гнап

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2023
Оприлюднено28.06.2023
Номер документу111783175
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/5905/23

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 02.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 26.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні