Постанова
від 27.06.2023 по справі 904/3488/22
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.06.2023 року м. Дніпро Справа № 904/3488/22

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Паруснікова Ю.Б. (доповідач),

суддів Верхогляд Т.А., Мороза В.Ф.,

розглянувши у порядку письмового провадження без повідомлення (виклику) сторін в приміщенні Центрального апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.12.2022 (суддя Євстингеєва Н.М.; повне рішення складено 15.12.2022) у справі № 904/3488/22

за позовом Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця», м. Дніпро

до Приватного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат», м. Кривий Ріг, Дніпропетровської області

про стягнення плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу,-

ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст позовних вимог і рішення суду першої інстанції.

Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з Приватного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» 83615,76 грн плати за користування вагонами і 6699,00 грн збору за зберігання вантажу.

Позовні вимоги обґрунтовані затримкою вагонів на підходах до станції призначення з вини вантажовласника, за що нараховано плату за їх користування.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 15.12.2022 у справі № 904/3488/22 позов задоволено.

Стягнуто з Приватного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» на користь Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» плату за користування вагонами у розмірі 83615,76 грн, 6999,00 грн збору за зберігання вантажу та витрати по сплаті судового збору у розмірі 2481,00 грн.

Рішення місцевого господарського суду мотивоване доведеністю факту затримки вагонів з вантажем понад час безкоштовного їх зберігання з вини вантажовласника, через несвоєчасне вивільнення останнім прийомо-здавальні колії, що спричинило неможливість приймання вантажу станцією призначення.

2. Короткий зміст вимог та узагальнені доводи апеляційної скарги.

Приватне акціонерне товариство «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» звернулося до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.12.2020 у справі № 904/3488/2 скасувати в частині стягнення з відповідача 45077,52 грн плати за користування вагонами і 3488,52 грн збору за зберігання вантажу та ухвалити у цій частині нове рішення, яким у задоволенні позову в частині стягнення 48566,04 грн відмовити.

Апеляційна скарга мотивована безпідставністю нарахування плати за час користування вагонами, який враховає період дії комендантської годи, оскільки відповідно рішення правління Акціонерного товариства «Укрзалізниця» від 02.04.2022 (протокол № Ц-54/42 Ком.т), доведеного до відома структурних підрозділів позивача телеграмним розпорядженням № ЦМ-13/639 від 05.04.2022, затверджено «Перелік виняткових умов, які є підставою для звільнення замовників послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів, від обов`язку вносити плату за користування вантажними вагонами і контейнерами та зборів/плат AT «Укрзалізниця» під час дії воєнного стану в Україні», згідно з яким до часу користування вагоном (контейнером) не включається час дії комендантської години за місцезнаходженням станції відправлення та/або прибуття, а замовник звільняється від плати за користування вагонами за час існування таких обставин.

Скаржник зазначає, що в порушення рішення від 02.04.2022 (протокол № Ц-54/42 Ком.т), позивач не склав акти загальної форми ГУ-23 для засвідчення факту користування позивачем вантажними вагонами під час комендантської години та безпідставно нарахував плату за їх користування протягом зазначеного періоду.

Водночас, на думку скаржника, відсутність актів загальної форми ГУ-23, які б засвідчували факт існування комендантської години та мали б бути підставою для звільнення замовника від відповідальності за користування вагонами у комендантську годину, не позбавляє останнього права на зменшення нарахованої залізницею плати за користування вагонами за час їх затримки у період дії комендантської години, оскільки існування комендантської години є загальновідомим фактом, тому відповідно до рішення від 02.04.2022 (протокол № Ц-54/42 Ком.т), тому цей час не включається до загального періоду затримки вагонів.

3. Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи.

Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» у відзиві проти доводів апеляційної скарги, просило залишити її без задоволення, а оскаржене рішення місцевого господарського суду без змін.

Позивач зазначає, що посилання скаржника на безумовне звільнення замовника від відповідальності за понаднормове використання вагонів у комендантську годину, є довільним тлумаченням рішення від 02.04.2022 (протоколу № Ц-54/42 Ком.т), оскільки відповідно до вказаного рішення загального періоду затримки вагонів не включається час дії комендантської години, якщо саме запровадження комендантської години стало підставою для затримки вагонів.

Водночас у даному випадку затримка вагонів сталася не через введення комендантської години, а з вини відповідача, який несвоєчасно звільнив колії від вантажу, що прибув на його адресу.

4. Рух справи в суді апеляційної інстанції.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 07.04.2023 відкрито провадження за апеляційною скаргою Приватного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.12.2022 у справі № 904/3488/22.

Розгляд апеляційної скарги вирішено здійснити у порядку письмового провадження без повідомлення (виклику) сторін.

5. Встановлені судом першої та апеляційної інстанції обставини справи.

Акціонерне товариство «Українська залізниця» (залізниця) уклало 20.03.2020 з Приватним акціонерним товариством «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» (власник колії) договір № ПР/М-20240НЮдч про експлуатацію залізничної під`їзної колії Приватного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат», яка примикає до станцій Інгулець регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця».

Згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України і на умовах цього договору експлуатується під`їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Інгулець регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця»: стрілкою № 5 до продовження станційної колії № 3 та стрілкою № 23 до продовження станційної колії № 2.

Під`їзна колія обслуговується власним локомотивом.

Межею під`їзної колії є знаки «Межа під`їзної колії», встановлені на продовженні колії № 3 біля вхідного сигналу НІ, на продовженні колії № 2 біля вхідного сигналу НІІ (пункт 1 договору).

Розгорнута довжина під`їзної колії складає 50624,66 погонних метрів (пункт 2 договору).

Рух поїздів на під`їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, Інструкції з сигналізації на залізницях України, Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії (пункт 4 договору).

Здавання вагонів для під`їзної колії здійснюється за повідомленням, які передає відповідальний працівник станції Інгулець по телефону відповідальному працівнику залізничного цеху ПРАТ «ІНГЗК» не пізніше, ніж за 2 години до пред`явлення вагонів до здавання, з реєстрацією у «Книзі повідомлень про час подавання вагонів під навантаження або вивантаження» форма ГУ-2 (пункт 5 договору).

Вагони для під`їзної колії власника подаються локомотивом залізниці на одну з колій № 1, 2, 3, IV, 5, 6, 7, 8, 9, 10 станції Інгулець за вказівкою чергового по залізничній станції Інгулець, де здійснюються передавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів виконується локомотивом власника колії (пункт 6 договору).

Всі вагони здаються на під`їзну колію у тій кількості, в якій прибули на станцію Інгулець, але не більше 260 осей, вагою не більше 1430 тон (пункт 7 договору).

Про готовність вагонів до відправлення з під`їзної колії відповідальний працівник залізничного цеху ПРАТ «ІНГЗК» повідомляє по телефону відповідального працівника станції примикання Інгулець залізниці не пізніше, ніж за одну годину до пред`явлення вагонів до здачі залізниці, з наступним наданням письмового повідомлення за формою, встановленою Правилами користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.5999 № 113 (пункт 8 договору).

Відповідно до пункту 14 Договору власник колії сплачує залізниці, в тому числі: за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками, наведеними у розділі V Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ним послуги (Тарифного керівництва № 1); за зберігання вантажів у вагонах у разі затримки їх з причин, залежних від власника колії, після закінчення терміну безоплатного зберігання, сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів.

Цей договір вважається укладеним з моменту підписання його сторонами та скріплення печатками сторін і діє з 01 квітня 2020 року до 31 березня 2021 року включно (пункт 21 договору).

Додатковими угодами № 3 від 24.03.2021 та № 4 від 20.09.2021 сторони продовжили строк дії договору до 31 березня 2025 року включно.

У травні 2022 року залізницею прийняті до перевезення залізничні вагони, що підтверджується залізничними накладними № 23684, 23542, 23686, 23687, 23541, 23544, 23676, 23547, 23675, 23540, 23531, 23539, 23683, 23546, 23685, 23545, 23678, 23536, 23534, 23674, 23535, 23680, 23533, 23677, 23543, 23682, 23538, 23681, 23537, 23679, 23532, 23555, 23556, 23560, 23552, 23558, 23557, 23549, 23564, 23561, 23566, 23563, 23554, 23550, 23559, 23551, 21603, 23562, 23553, 23548, 23567, 23565, 02123, 47345202, 47345194, 38318028, 47345087, 47366604, 47345095, 47345046, 47345137, 32049744, 47345103, 47345160, 47345186, 47366638, 47345178, 47366620, 47366729, 47366737, 47366646, 47366703, 47366752, 47371604, 47387519, 47396452, 47366752, 47396452, 47366703, 47366646, 47366737, 47366729, 47387519, 47371604, 47349972, 47345053, 47344999, 47350012, 47350335, 47345111, 47345004, 47343116, 47345038, 47345020, 47136940, 47345145, 47345152, 47345061, 47345129, 47379391, 47379409, 47361613, 47404660, 40070104, 40064214, 40064206, 40064263, 40064248, 40070153, 40064222, 40070161, 40070153, 40070179, 40070146, 40070120, 40064255, 40064016, 40064230, 40070260, 40070278, 40070,237, 40070195, 40070203, 40070252, 40073512, 40073520, 40070245, 40070211, 40070229, 40070187, 40073587, 40073579, 40073629, 40073637, 40073538, 40073561, 40073645, 40073652, 40073603, 40073611, 40073595, 40073520, 40073546, 40074213, 40073710, 40074213, 40073686, 40073660, 40073678, 40081010, 40074353, 40074395, 40074387, 40073702, 40073694, 47388608, 47388582, 47388459, 47388442, 47384755, 47384789, 47388251, 47388269, 47403001, 47403035, 47388640, 47388624, 47403084, 47388616, 47403076, 47403019, 47403092, 47403100, 47403068, 47403050, 47399605, 47388616, 47402995, 47413703, 47413687, 47403118, 47416755, 47403928, 47416763, 47416789, 47416813, 47416870, 47413851, 47413844, 47384540, 47384581, 47384516, 47384524, 47384532, 47384615, 47384623, 47384607, 47384656, 47384714, 47384748, 47384730, 47384631, 47384722, 47388285, 47388475, 47388574, 47388434, 47384797, 47388277, 47388574, 42953653, 42953620, 42945303, 42953638, 42945311, 42953679, 42953661, 42945253, 42944124, 42945246, 42419861.

Одержувачем вантажу за вказаними накладними є Приватне акціонерне товариство «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат».

На шляху прямування вагони за наказами залізниці № 287 від 28.05.2022, № 295 від 30.05.2022, № 288 від 29.05.2022, № 294 від 30.05.2022, № 291 від 29.05.2022, № 297 від 30.05.2022 затримані на станціях Вісунь, Кривий-Ріг Сортувальний та Марганець через зайнятість колій станції призначення, у зв`язку з неприйняттям вантажу одержувачем, - Приватним акціонерним товариством «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат», на свою під`їзну колію.

За фактом затримки вагонів станціями Вісунь, Кривий-Ріг Сортувальний та Марганець у порядку передбаченому пунктах 9, 10 Правил користування вагонами та контейнерами, пунктом 9 Правил зберігання вантажів складено:

- акти про затримку вагонів форми ГУ-23а № 7 від 29.05.2022, № 8 від 30.05.2022, № 37 від 29.05.2022, № 38 від 30.05.2022, № 39 від 30.05.2022, № 15 від 30.05.2022 та акти загальної форми ГУ-23.

За весь час затримки вагонів з вини вантажовласника було нараховано плату за користування спірними вагонами по відомостям плати форми ГУ-46 № 30059341, 01069344, 01069345, 01069346, 02069347, 02069348, 03069350, 03069351, 04069352, 05069353, 05069354, 06069355, 07069357, 07069359, 08069360, 09069361, 09069362, 10069363, 16059336, 18059340, 22069365, 07069356 та збір за зберігання вантажу по накопичувальним карткам форми ФДУ-92 № 03069036, 03069037, 03069039, 03069040 на загальну суму 90314,76 грн.

Відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46 та накопичувальні картки форми ФДУ-92, складені для нарахування плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу за вказаними актами, були підписані відповідачем із запереченнями: ПАТ «ІнгГЗК» нема можливості прийому порожняка через відсутність вільних колій; по ст. Інгулець по коліях знаходяться вагони під обробкою; вільні колії; по невивозу залізниці колія; забезпечення вагонами більше наряду.

Відповідач плату за користування вагонами у розмірі 83615,76 грн та збір за зберігання вантажу у розмірі 6699,00 грн не сплатив, що і стало підставою для звернення позивача до господарського суду з позовом за захистом своїх прав.

6. Оцінка доводів учасників справи і висновків суду першої інстанції.

Відповідно до пункту першого частини другої статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини.

Відповідно до положень частини п`ятої статті 307 Господарського кодексу України, яка кореспондується з положеннями частини другої статті 908 та статті 920 Цивільного кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальністю суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами (статутами) та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про залізничний транспорт» законодавство про залізничний транспорт загального користування складається з законів України «Про транспорт», «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», цього Закону, Статуту залізниць України, який затверджується Кабінетом Міністрів України, та інших актів законодавства України.

За змістом статті 5 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 457, нормативні документи, що визначають, зокрема порядок і умови перевезень, користування засобами залізничного транспорту, є обов`язковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.

Згідно із статтею 71 Статуту залізниць України взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій визначаються договором.

Подача і забирання вагонів, а також маневрова робота на залізничних коліях, що належать підприємствам, здійснюються їх локомотивами.

Відповідно до статті 46 Статуту залізниць України одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами.

Умови укладеного сторонами Договору № ПР/М-20240/НЮдч від 20.03.2020 визначають, що власник колії сплачує залізниці за користування вагонами згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами.

Статтею 119 Статуту залізниць України встановлено, що за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.

Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Згідно із пунктом 3 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25 лютого 1999 року № 113 (далі - Правила користування вагонами і контейнерами) облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), Відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), Пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а (додаток 3), Актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6).

Пунктом 4 Правил користування вагонами і контейнерами встановлено, що відомості плати за користування вагонами, контейнерами складаються на вагони, контейнери, що подаються під навантаження та вивантаження, є документами обліку часу перебування вагонів, контейнерів у пунктах навантаження та вивантаження та на під`їзних коліях і містять розрахунки платежів за користування вагонами, контейнерами.

Відповідно до пункту 8 Правил користування вагонами і контейнерами у разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери.

Наявними в матеріалах справи залізничними накладними підтверджується, що у травні 2022 року залізницею прийняті до перевезення залізничні вагони, що підтверджується залізничними накладними.

На шляху прямування, згідно з наказами залізниці частина вагонів затримана на станціях Вісунь, Кривий Ріг Сортувальний та Марганець через зайнятість колій станції призначення, у звязку з чим складені акти про затримку вагонів форми ГУ-23а та ГУ-23 і за весь час затримки вагонів з вини вантажовласника нарахована плату за користування спірними вагонами на загальну суму 90314,76 грн.

Відповідач не довів господарському суду наявність обставин, що є підставою для звільнення його від плати за користування вагонами та зберігання вантажів, у зв`язку з чим місцевий господарський суд позов задовольнив.

Посилання скаржника на телеграмне розпорядження від 05.04.2022 № ЦМ-13/693, як на підставу для зменшення нарахованої залізницею плати за користування вагонами за час затримки вагонів в період дії комендантської години, не спростовують правильність висновків місцевого господарського суду щодо наявності підстав для стягнення з відповідача плати за користування вагонами з огляду на наступне.

Рішенням правління Акціонерного товариства «Укрзалізниця» від 02.04.2022 (протокол № Ц-54/42 Ком.т) затверджено «Перелік виняткових умов, які є підставою для звільнення замовників послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів, від обов`язку вносити плату за користування вантажними вагонами і контейнерами та зборів/плат АТ «Укрзалізниця» під час воєнного стану в Україні».

Зміст зазначеного рішення до підрозділів Укрзалізниці доведено телеграфним розпорядженням № ЦМ-13/693 від 05.04.2022.

Згідно з даним рішенням у разі виникнення затримок навантажених вагонів та контейнерів незалежно від їх власності, порожніх власних вагонів (контейнерів) або орендованих вагонів на своїх осях, під час перевезення на станціях відправлення, на підходах до станції призначення, в тому числі у «кинутих» поїздах чи затримок на станціях в очікуванні подачі вагонів (контейнерів) на під`їзні колії, до часу користування вагоном (контейнером) не включається час затримки вагону (контейнеру), що виник, зокрема у випадку запровадження комендантської години на території, на якій розташована станція відправлення/призначення.

У такому разі до часу користування вагоном не включається час дії комендантської години за місцезнаходженням станції; проведення бойових дій або тимчасової окупації збройними формуваннями російської федерації території, на якій розташована станція відправлення та/або станція призначення та/або будь-яка станція на шляху прямування.

Вказані вище обставини засвідчуються актом загальної форми ГУ-23, який складається згідно з додатком 6 до Правил користування вагонами.

Акти загальної форми ГУ-23, складені у випадку затримки вагонів з вказаних вище підстав, мають містити конкретний опис обставин, що стали підставою для затримки вагонів та складання актів. Саме акт загальної форми ГУ-23 є підставою не враховувати в час користування вагоном час існування обставин, зазначених вище.

Правове регулювання впровадження комендантської години здійснюється на підставі Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII, Постанови Кабінету Міністрів України від 08.07.2020 № 573 «Питання запровадження та здійснення деяких заходів правового режиму воєнного стану», Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2021 № 1455 «Про затвердження порядку встановлення особливого режиму виїзду і виїзду, обмеженні свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан».

Під час комендантської години запроваджуються певні заборони та обмеження, зокрема, перебування на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, пересування на транспортних засобах тощо.

Водночас відповідач не довів, що під час дії комендантської години виробничі підрозділи і позивача, і відповідача не працюють у нічну зміну (під час комендантської години) та який вплив на виробничий процес сторін має комендантська година, якщо це не пов`язано з перебуванням працівників підприємства на вулицях і в громадських місцях. Матеріали справи не містять доказів того, що робота залізничних станцій та під`їзних колій відповідача, що примикають до цих станцій, припинялась на період дії комендантської години.

Крім того, рішення правління АТ «Українська залізниця» від 02.04.2022 (протокол № Ц-54/42 Ком.т) є локальним (внутрішнім) нормативним актом залізниці, який не вносить змін/доповнень до Статуту залізниць України, Правил перевезень вантажів та укладеного сторонами Договору, а тому за відсутності складених залізницею актів про засвідчення обставин запровадження комендантської години на території, на якій розташована станція відправлення/призначення, відсутні підстави не враховувати в час користування вагоном час комендантської години.

Враховуючи відсутність у матеріалах справи зазначених актів, відсутність жодних повідомлень від відповідача щодо неможливості забирання вагонів з під`їзної колії у зв`язку з введенням в Україні воєнного стану, з урахуванням того, що станція призначення працює цілодобово, місцевий господарський суд дійшов обґрунтованого висновку щодо відсутності належних та допустимих доказів, які б засвідчували передбачені виняткові умови, які є підставою для звільнення відповідача від обов`язку вносити плату за користування вантажними вагонами і контейнерами під час воєнного стану в Україні.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 19.04.2023 у справі № 904/2019/22.

7. Висновки за результатами розгляду апеляційної скарги.

Відповідно до частини першої статті 269 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Відповідно до статті 276 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення місцевого господарського суду зміні або скасуванню.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на скаржника.

Відповідно до положень частин 4, 5 статті 240 Господарського процесуального кодексу України в разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.

Керуючись статтями 129, 269, 275, 276, 281-283 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат» на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.12.2022 у справі № 904/3488/22 залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.12.2022 у справі № 904/3488/22 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Право касаційного оскарження, строк на касаційне оскарження та порядок подання касаційної скарги передбачено статтями 286-289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складено 27.06.2023

Головуючий суддя Ю. ПАРУСНІКОВ

Суддя Т. ВЕРХОГЛЯД

Суддя В. МОРОЗ

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення27.06.2023
Оприлюднено29.06.2023
Номер документу111799482
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування залізницею

Судовий реєстр по справі —904/3488/22

Ухвала від 22.11.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 08.09.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 25.07.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Ухвала від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ніколенко Михайло Олександрович

Постанова від 27.06.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Парусніков Юрій Борисович

Ухвала від 07.04.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Парусніков Юрій Борисович

Ухвала від 29.03.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Парусніков Юрій Борисович

Судовий наказ від 05.01.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 15.12.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Рішення від 15.12.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні