ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 червня 2023 року м. Житомир справа № 240/34509/22
категорія 109000000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Романченка Є.Ю., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" про анулювання спеціального дозволу,
встановив:
Державна служба геології та надр України звернулася до суду з вказаним позовом, у якому просить припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 802 від 20.02.1997 наданого Товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр". При цьому Державна служба геології та надр України вказувала, що відповідачем порушено вимог ст.ст. 24, 26 Кодексу України про надра.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскільки відповідач порушив законодавство у сфері надрокористування та не усунув порушення вказані у приписі, наявні підстави для анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 802 від 20.02.1997. Також зазначає, що відповідач не надав згоду на припинення права користування надрами, відтак питання про анулювання спеціального дозволу підлягає вирішенню в судовому порядку.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 18.01.2023 вказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 13.02.2023.
Від представника Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" надійшов відзив на позовну заяву. Заперечуючи проти задоволення позовних вимог, представник вказаного підприємства вказав на відсутність підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 802 від 20.02.1997, враховуючи обставини, які були встановлені судовими рішеннями, що набрали законної сили, зокрема в адміністративній справі 240/15615/22 та адміністративній справі 240/13171/22.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 13.02.2023 вирішено закрити підготовче провадження та перейти до судового розгляду справи у порядку письмового провадження.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 03.04.2023 вирішено зупинити провадження в даній адміністративній справі до набрання законної сили судовим рішенням Житомирського окружного адміністративного суду в адміністративній справі № 240/13171/22.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 21.06.2023 вирішено поновити провадження у справі.
Дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
20.02.1997 року Товариству з додатковою відповідальністю «Березівський кар"єр» (далі ТДВ «Березівський кар"єр») надано спеціальний дозвіл на користування надрами №802 на видобування гранітів, придатних для виробництва щебеню будівельного, щебеню для баластного шару залізничної колії, як заповнювач до важкого і шляхового бетону та каменю бутового на родовищі Березівське-1, яке знаходиться в Житомирській області Житомирського району, східна околиця с.Березівка, площею 25,4 га. Строк дії спеціального дозволу на користування надрами продовжено на 20 років, до 20.02.2037 року.
Департаментом державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України на підставі наказів №528 віл 20.11.2020, № 291 від 14.04.2021 проведено планову перевірку щодо додержання Товариством з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, за результатами якої складено акт №06-02/23/2021-23/п (60) від 06.05.2021 року, яким було встановлено порушення законодавства у сфері надрокористування:
1) не виконується вимоги п. 5.3 Угоди про умови користування надрами від 28.09.201 7 №802 в частині дотримання вимог законодавства України чинних стандартів, правил, норм виконання робіт пов`язаних з користування надрами, а саме не проведено обов`язкової оцінки впливу на довкілля під час проведення планової діяльності з видобування корисних копалин (гранітів) Березівського - 1 родовища;
2) не представлено в повному обсязі маркшейдерської, технічної та обліково-контрольної документації, а саме не представлено: Книга маркшейдерських вказівок по Березівському-1 родовищу гранітів; книга обліку списаних запасів по Березівському-1 родовищу гранітів, Журнал зведеного обліку стану та руху запасів по Березівському-1 родовищу гранітів, Журнал спостережень за станом бортів по Березівському-1 родовищу гранітів.
На підставі даного акту було складено припис від 06.05.2021 року № 588- 14/06, яким товариству надано строк до 11.06.2021 року на усунення вказаних порушень.
Також встановлено, що у період з 11.05.2021 по 19.05.2021 Державною екологічною інспекцією Поліського округу здійснено захід державного нагляду (контролю) ТДВ «Березівський кар`єр» на предмет дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів за адресою місцезнаходження позивача, а саме: Житомирська область, Житомирський район, с.Березівка.
За результатами перевірки Державною екологічною інспекцією Поліського округу складений акт планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонально використання, відтворення і охорони природних ресурсів №234 від19.05.2021 (далі - акт перевірки).
Під час перевірки встановлено порушення позивачем вимог законодавства, а саме:
- ТДВ «Березівський кар"єр» здійснює планову діяльність пов`язану з видобування граніту на Березівському-1 родовищі загальною площею 25,4 га, що розташоване за межами с.Березівка Житомирського району Житомирської області за відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля;
- у період масового розмноження диких тварин з 1 квітня до 15 червня не передбачено заборону на проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (пальба, проведення вибухових робіт тощо);
- експлуатація очисних споруд (відстійників) здійснюється за відсутності технологічного регламенту роботи (експлуатації);
- не виконується п.1.3 умов, передбачених діючим дозволом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 28.08.2017 №1822080301-43, а саме не подається статистична звітність про викиди в атмосферне повітря;
- не подано до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України документи для взяття на державний облік об`єкта, який відноситься до другої групи та справляє або може справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря.
З метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час проведення перевірки Державною екологічною інспекцією Поліського округу 19 травня 2021 року винесено припис №234-2/2.
Відповідно до змісту припису позивача зобов`язано виконати:
1) планову діяльність ТДВ «Березівський кар`єр», пов`язану з видобуванням гранітів на Березівському-1 родовищі загальною площею 25,4 га, що розташоване за межами с.Березівка Житомирського району Житомирської області здійснювати лише за наявності висновку з оцінки впливу на довкілля - з моменту отримання припису;
2) у період масового розмноження диких тварин з 1 квітня до 15 червня передбачити заборону на проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (пальба, проведення вибухових робіт тощо) - з 01 квітня по 15 червня постійно;
3) розробити та затвердити згідно з вимогами чинного законодавства технологічний регламент роботи (експлуатації) очисних споруд - 19.06.2021;
4) забезпечити виконання п.1.3 умов, передбачених діючим дозволом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 28.08.2017 №1822080301-43, а саме подавати статистичну звітність про викиди в атмосферне повітря до 20 січня наступного за звітним роком постійно;
5) подати до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України документи для взяття на державний облік об`єкта, який відноситься до другої групи та справляє або може справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря до 19.07.2021.
Відповідно до записів у акті перевірки директор ТДВ «Березівський кар`єр» від ознайомлення зі змістом акта перевірки відмовився, у зв`язку з чим акт та припис направлено рекомендованим листом від 19.05.2021, який повернувся без вручення його адресату з підстав закінчення термінів зберігання.
На підставі пп.6 п.21 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 (далі Порядок №615) Державною екологічною інспекцією України 20 грудня 2021 року сформовано подання до Державної служби геології та надр України про зупинення дії (анулювання) спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997. Згідно зі змістом вказаного подання, підставою його формування стало невиконанням вимог природоохоронного законодавства під час користування надрами ТДВ «Березівський кар`єр», а саме відсутність висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.
Наказом Державної служби геології та надр України №988 від 23 грудня 2021 року у зв`язку з надходженням подання Державної екологічної інспекції України від 20.12.2021 №14521/2.2/6-21, зупинено дію спеціального дозволу користування надрами №802 від 20.02.1997 та надано ТДВ «Березівський кар`єр» 30 календарних днів для усунення порушень.
Окрім того, Державною службою геології та надр України проведено планову перевірку щодо додержання Товариством з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, за результатами якої складено акт № 06-02/23/2021-23/п (60) від 06.05.2021, згідно з яким встановлені порушення законодавства у сфері надрокористування, а саме:
1) не виконання вимог п. 5.3 Угоди про умови користування надрами від 28.09.2017 №802 в частині дотримання вимог законодавства України чинних стандартів, правил, норм виконання робіт пов`язаних з користування надрами, а саме не проведено обов`язкової оцінки впливу на довкілля під час проведення планової діяльності з видобування корисних копалин (гранітів) Березівського-1 родовища;
2) не представлено в повному обсязі маркшейдерської, технічної та обліково-контрольної документації, а саме не представлено: Книги маркшейдерських вказівок по Березівському-1 родовищу гранітів; книги обліку списаних запасів по Березівському-1 родовищу гранітів; Журнал зведеного обліку стану та руху запасів по Березівському-1 родовищу гранітів; Журнал спостережень за станом бортів по Березівському-1 родовищу гранітів.
На підставі даного акту Державною службою геології та надр України складено припис від 06.05.2021 №588-14/06, згідно з яким товариству надано строк до 11.06.2021 на усунення вказаних порушень.
В подальшому, 18.02.2022 Державною службою геології та надр України прийнято наказ №86 «Про поновлення дії, зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів».
В пункті 4 вищезазначеного наказу наказано доповнити підстави для зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами згідно з переліком, наведеним у додатку 4 до цього наказу.
В свою чергу, згідно зі змістом п.4. наказу №86 від 18.02.2022 зокрема доповнено підстави зупинення дії спеціального дозволу №802 від 20.02.1997 ТДВ «Березівський кар"єр» підпунктами 1, 3 пункту 21 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №615 від 30.05.2021.
Наказом Державної служби геології та надр України №122 від 01.04.2022 "Про поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів на усунення порушень", в пункті 61 Додатку №3 до цього наказу, встановлено Товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" термін для усунення порушень, зокрема ст.ст.15-1,24 Кодексу України про надра, абз.3 ст.11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" - до 01.07.2022.
Наказом Державної служби геології та надр України №234 від 13.07.2022 року "Про поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів на усунення порушень", в пункті 2 Додатку №4 до цього наказу, надано Товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" термін для усунення порушень, зокрема ст.ст.15-1,24 Кодексу України про надра, абз.3 ст.11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" - до 01.10.2022.
Листом від 03.11.2022 № 1656/02-1/2-22 Державна служба геології та надр України зваернулася до відповідача із проханням у 15 денний строк надати до Держгеонадр власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно із спеціальним дозволом на користування надрами № 802 від 20.02.1997, однак вказане прохання залишилося без реагування.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Критерії, за якими адміністративний суд перевіряє рішення суб`єктів владних повноважень, визначені у ч. 2 ст. 2 КАС України.
Згідно частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Крім того, ст. 2 та ч. 4 ст. 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Так, статтею 15 Кодексу України про надра встановлено, що надра надаються у постійне або тимчасове користування. Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено.
Перебіг строку користування надрами починається з дня одержання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами, якщо в ньому не передбачено інше, а в разі укладення угоди про розподіл продукції - з дня, зазначеного в такій угоді.
Надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу (частина перша статті 19 Кодексу України про надра).
Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а процедура продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком №615.
Повноваження Держгеонадра України у спірних правовідносинах визначаються, зокрема, Кодексом України про надра, Порядком № 615.
Виключно з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами у користувача надр виникають права та обов`язки, передбачені Кодексом України про надра та Порядком № 615.
Зі змісту частини другої статті 24 Кодексу України про надра слідує, що користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Статтями 60, 61 Кодексу України про надра визначено, що державний контроль і нагляд за веденням робіт по геологічному вивченню надр, їх використанням та охороною спрямовані на забезпечення додержання всіма державними органами, підприємствами, установами, організаціями та громадянами встановленого порядку користування надрами, виконання інших обов`язків щодо охорони надр, встановлених законодавством України.
Державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
Згідно пункту 23 Порядку №615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом №2806-IV «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (далі - Закон №2806-IV).
Відповідно до пункту 22 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів державної фіскальної служби у передбачених тим же пунктом випадках.
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави діяти до висновку про те, що Держгеонадра України уповноважена здійснювати геологічний контроль суб`єктів господарювання з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр. При цьому, Держгеонадра України може зупинити дію спеціального дозволу, у тому числі за поданням відповідного центрального органу виконавчої влади.
Відповідно до частин першої та другої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр. Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктах 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому, питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
Слід також зазначити, що в постановах Верховного Суду від 10 травня 2018 року у справі № 802/4846/13-а та від 26 червня 2018 року у справі № 802/923/14-а було зроблено правовий висновок про те, що право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини 1 статті 26 Кодексу, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів це право припиняється у судовому порядку.
Зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом обмеження суб`єкта владних повноважень, у визначених законом випадках, приймати рішення про припинення права користування надрами в межах адміністративної процедури. Таким чином, законом встановлюється судовий порядок позбавлення права користування надрами, як додаткова гарантія захисту прав надрокористувачів, яка реалізується під час звернення суб`єкта владних повноважень із позовом до суду.
Отже, орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра, за наявності згоди на це користувача надрами, самостійно, а в разі відсутності згоди - у судовому порядку.
Згідно частини сьомої статті 4-1 Закону №2806-IV дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.
За висновком щодо застосування вказаних норм права у подібних правовідносинах, викладеного колегією суддів Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду, анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для зупинення дії дозволу (постанова від 18.10.2018 у справі №812/1735/17.
За наведеного правового регулювання суд вважає, що за пунктом 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами може бути припинено, зокрема, у разі порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр. При цьому зверненню з такою вимогою має передувати видання припису про усунення таких порушень із наданням достатнього часу для їх усунення. У разі, коли дія дозволу на користування надрами зупинялась на підставі такого припису - також усунення порушень, які були підставою для зупинення дії дозволу.
Судом встановлено, що подання Держгеонадра України про анулювання ТДВ «Березівський кар`єр» спеціального дозволу на користування надрами № 802 від 20 лютого 1997 року від 29.09.2022 № 723-14/06 було внесене директору Департаменту державного геологічного контролю, за невиконання вимог п.1 припису від 06.05.2021 № 588-14/06, зокрема щодо не виконання вимоги п. 5.3 Угоди про умови користування надрами від 28.09.201 7 №802 в частині дотримання вимог законодавства України чинних стандартів, правил, норм виконання робіт пов`язаних з користування надрами, а саме не проведено обов`язкової оцінки впливу на довкілля під час проведення планової діяльності з видобування корисних копалин (гранітів) Березівського - 1 родовища.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2022 року, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2023 року, визнано протиправним та скасовано п.1 припису, виданого Центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України №558-14/06 від 06.05.2021, складеного на ім`я Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр". Крім того, вказаним судовим рішенням, визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби геології та надр України №122 від 01.04.2022 "Про поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів на усунення порушень", в частині пункту 61 Додатку №3 до цього наказу. Визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби геології та надр України №234 від 13.07.2022 року "Про поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів на усунення порушень", в частині пункту 2 Додатку №4 до цього наказу.
З огляду на вищезазначене, суд відхиляє доводи позивача про порушення позивачем вимог законодавства, зафіксованих в акті перевірки підприємства позивача та у приписі від 06.05.2021 року № 588-14/06, оскільки даний припис (п.1) визнаний протиправним та скасований судовим рішенням, яке набрало законної сили.
Також судом встановлено, що рішенням Житомирського окружного адміністративного суду у справі № 240/13171/22 від 25.01.2023, яке залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05.06.2023, визнано протиправним та скасовано припис Державної екологічної інспекції Поліського округу №234-2/2 від 19.05.2021. Визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби геології та надр України №988 від 23.12.2021 "Про зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997". протиправним та скасувати п.4 наказу Державної служби геології та надр України №86 від 18.02.2022 "Про поновлення дії, зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів" в частині доповнення підстав для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997 наданого Товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр".
Звільнення від доказування з підстав установлення преюдиційних обставин в іншому судовому рішенні, передбачене частиною першої статті 78 КАС України, варто розуміти так, що учасники адміністративного процесу не зобов`язані повторно доказувати ті обставини, які були встановлені чинним судовим рішенням в іншій адміністративній, цивільній або господарській справі, якщо в цій справі брали участь особи, щодо яких відповідні обставини встановлені.
Тобто, за змістом частини четвертої статті 78 КАС України учасники адміністративного процесу звільнені від надання доказів на підтвердження обставин, які встановлені судом при розгляді іншої адміністративної, цивільної чи господарської справи. Натомість такі учасники мають право посилатися на зміст судового рішення у відповідних справах, що набрало законної сили, в якому відповідні обставини зазначені як установлені.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову Державної служби геології та надр України про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997 наданого товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр".
Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77,139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
У задоволенні адміністративного позову Державної служби геології та надр України до Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997 - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Є.Ю. Романченко
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2023 |
Оприлюднено | 29.06.2023 |
Номер документу | 111812722 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні