Справа № 420/8521/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Грекової К.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Трактор Юніт до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Трактор Юніт до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500500/2023/000477, №UA 500500/2023/000464, №UA500500/2023/000584, №UA500500/2023/000472, №UA 500500/2023/000471, №UA500500/2023/000538, №UA500500/2023/000465, №UA 500500/2023/000337, №UA500500/2023/000250; визнання протиправними та скасування рішень про коригування митної вартості товарів №UA500500/2023/00236/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000229/2 від 08.03.2023, №UA500500/2023/000282/2 від 29.03.2023, №UA 500500/2023/000235/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000234/2 від 10.03.2023, №UA 500500/2023/000268/2 від 21.03.2023, №UA500500/2023/000230/2 від 08.03.2023, №UA 500500/2023/000163/2 від 22.02.2023, №UA 500500/2023/000112/2 від 09.02.2023
Ухвалою суду від 08.05.2023 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Ухвалою суду від 02.06.2023 ухвалено перейти до розгляду справи у порядку загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 08.06.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
В обґрунтування наявності підстав для задоволення позовних вимог позивач у позовній заяві вказав, що не погоджується із прийняттям рішень відповідача та просить суд їх скасувати. Позивач зазначив, що, з метою імпорту сільськогосподарської техніки між ТОВ «Трактор Юніт» та Linkor Trade FZE (UАЕ) було укладено контракт №ТU0412 від 04.12.2022р, відповідно до п.1.1. якого продавець зобов`язується передати у власність (доставити поетапно окремими партіями) покупцю, а покупець належним чином прийняти та оплатити товари, іменовані в подальшому «товар» в об`ємі та на умовах, передбачених цим контрактом. Так, як вказав позивач, ТОВ «Трактор Юніт» було замовлено 9 партій товарів за вказаним контрактом, а саме: трактори б/в у частково розібраному стані та сільськогосподарська техніка, призначена для обробки ґрунту, що використовувалась, у частково розібраному стані, грунтофрези. Позивач зазначив, що постачання товару за вказаним контрактом здійснювалось окремими партіями у контейнерах для морських перевезень та, з метою оптимізації логістичних витрат - розміщення товару у відповідних контейнерах здійснюється таким чином, щоб всі місця в контейнері були заповнені, як наслідок, за вказаним контрактом на адресу ТОВ «Трактор Юніт» протягом 05.12.2022 - 18.02.2023 було направлено 9 партій товару, у відповідних контейнерах. Позивач вказав, що з метою митного оформлення товару ТОВ «Трактор Юніт» до Одеської митниці було подано митні декларації відповідно до кожного контейнеру разом з пакетом документів та за результатами дослідження інформації вказаної в наданих деклараціях та доданих до них документів Одеською митницею були складені картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення та рішення про коригування митної вартості товарів. Як вказав позивач, з аналізу прийнятих рішень про коригування митної вартості товарів вбачається, що коригування вартості задекларованих ТОВ «Трактор Юніт» товарів відбулось з підстав того, що митним органом було встановлено, що подані декларантом документи мають розбіжності та не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів та відомості щодо ціни, що була фактична сплачена або підлягає сплаті, а саме: - відповідно до п.2.2. зовнішньоекономічного контракту від 04.12.2022 №ТU0412 інвойси мають бути узгодженими сторонами, проте наданий до митного оформлення інвойс підписаний лише однією стороною шляхом проставлення печатки. Вказана підстава була визначена під час митного оформлення контейнерів №№ МRКU2614188, МRКU859728, МSCU 395044, CAIU 4990881, TGHU 603641; - відповідно до п.2.7. зовнішньоекономічного контракту від 04.12.2022 №ТU0412 розрахунки за поставлений товар повинні бути здійснені на дату надходження контейнера в місця, зазначені в інвойсі, але не пізніше ніж через 90 днів після митного оформлення, проте в інвойсах відсутні умови оплати партій товарів і серед наданих для митного оформлення документів відсутні банківські документи (відображаючі заявлену декларантом митну вартість товару), які підтверджують оплату за поставлений товар, виходячи з цього, не зрозуміло чи здійснені фінансові розрахунки за цей товар. Вказана підстава була визначена під час митного оформлення контейнера №SUDU8703586; - відповідно до пп. в) п.2 ч.10 ст.58 Митного кодексу України при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додається така складова митної вартості, як вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням. Згідно п.2.1 та розділу 4 зовнішньоекономічного контракту від 04.12.2022 № ТU 0412 товар повинен бути упакованим і витрати на упаковку та маркування включені у вартість товару, однак у наданих до митного оформлення документах (контракті, інвойсі, пакувальному листі) відсутні дані щодо даної складової митної вартості товару, внаслідок чого неможливо перевірити правильність визначення митної вартості самого товару. Вказана підстава була визначена під час митного оформлення контейнерів №№ МRКU 2614188, МRКU 251425, МRКU 5859728, МRSU3709130, МRCU 5395044, САIU4990881, МSМU8014012, SUDU703586, ТGНU603641. Позивач, посилаючись на положення діючого законодавства України та практику Верховного Суду вказав, що оскільки позивачем надано всі документи, що не містять ознак підробки та дозволяють чітко визначити числове значення митної вартості товару, що переміщується на митну територію України в режимі імпорту, відповідач не мав законних підстав щодо відмови у митному оформленні товарів та коригуванні їх митної вартості, що свідчать про протиправність оскаржених по цій справі карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення та рішень про коригування митної вартості товарів і просить суд задовольнити позов у повному обсязі.
17.05.2023 до суду від Одеської митниці надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що не погоджується із позовною заявою товариства та просить суд відмовити у задоволення позову у повному обсязі. Відповідач вказав, оскільки в документах, які надані позивачем до Одеської митниці разом з митними деклараціями (МД) № 23UA500500007796U5 від 09.03.2023, № 23UA500500007116U5 від 03.03.2023, № 23UA500500010226U3 від 28.03.2023, № 23UA500500007795U6 від 09.03.2023, № 23UA500500007793U8 від 09.03.2023, № 23UA500500009103U0 від 20.03.2023, №23UA500500007117U4 від 03.03.2023, № 23UA500500005018U9 від 17.02.2023, №23UA500500003741U2 від 06.02.2023 містились розбіжності та не містились всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, які підтверджують митну вартість товарів, а також декларантом не подані витребувані митницею додаткові документи, які підтверджують митну вартість товарів, то зазначені обставини, у відповідності до п.2 ч.6 ст. 54 МКУ, були підставою для прийняття митницею рішень про коригування митної вартості товарів та відмови митним органом у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю. Поряд з цим, як вказав відповідач, за допомогою інформації, отриманої за результатами здійснення митного контролю із зазначенням номерів відповідних митних декларацій, яка міститься у спеціалізованому програмно-інформаційному комплексі Єдиної автоматизованої інформаційної системи (ЄАІС), АСМО «Інспектор» встановлено, що рівень митної вартості товарів, митне оформлення яких вже здійснено, є більшим. Відповідач наголосив, що Одеська митниця під час здійснення контролю митної вартості товарів позивача та прийняття рішень про коригування митної вартості товару № UA500500/2023/000236/2 від 10.03.2023, № UA500500/2023/000229/2 від 08.03.2023, № UA500500/2023/000282/2 від 29.03.2023, № UA500500/2023/000235/2 від 10.03.2023, № UA500500/2023/000234/2 від 10.03.2023, № UA500500/2023/000268/2 від 21.03.2023, № UA500500/2023/000230/2 від 08.03.2023, № UA500500/2023/000163/2 від 22.02.2023, № UA500500/2023/000112/2 від 09.02.2023 та карток відмови в прийнятті митних декларацій, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500500/2023/000477, № UA500500/2023/000464, № UA500500/2023/000584, № UA500500/2023/000472, № UA500500/2023/000471, № UA500500/2023/000538, № UA500500/2023/000465, № UA500500/2023/000337, № UA500500/2023/000250 діяла у відповідності до вимог законів та інших нормативно-правових актів України, не порушувала права та законні інтереси позивача, а тому відсутні підстави для задоволення адміністративного позову ТОВ Трактор Юніт.
Представник позивача підтримав позовні вимоги ТОВ Трактор Юніт з підстав, викладених у адміністративному позові, та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог ТОВ Трактор Юніт та з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву просив суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення сторін та дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Відповідно до ст.49 Митного кодексу України від 13.03.2012р. N4495-VI митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
ч.1 ст.54 МКУ визначено, що контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
ч.2 ст.53 МКУ передбачено, що документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
Судом встановлено, що між ТОВ «Трактор Юніт» та Linkor Trade FZE (UАЕ) було укладено контракт №ТU0412 від 04.12.2022р, відповідно до п.1.1. якого продавець зобов`язується передати у власність (доставити поетапно окремими партіями) покупцю, а покупець належним чином прийняти та оплатити товари, іменовані в подальшому «товар» в об`ємі та на умовах, передбачених цим контрактом(а.с.210-213 т.1).
Декларантом позивача для здійснення митного оформлення товару (трактори б/в у частково розібраному стані та сільськогосподарська техніка, призначена для обробки ґрунту, що використовувалась, у частково розібраному стані, грунтофрези) до Одеської митниці подані митні декларації (МД), у відповідності до 9 партій товару, розміщених у 9 контейнерах:
№ 23UA500500007796U5 від 09.03.2023 - контейнер SUDU8703586,
№ 23UA500500007116U5 від 03.03.2023 - контейнер МSMU8014012,
№23UA500500010226U3 від 28.03.2023 - контейнер CAIU4990881,
№ 23UA500500007795U6 від 09.03.2023- контейнер МRSU3709130,
№ 23UA500500007793U8 від 09.03.2023 - контейнер МRКU3251425,
№ 23UA500500009103U0 від 20.03.2023 - контейнер МRКU2614188,
№ 23UA500500007117U4 від 03.03.2023 - контейнер TGHU7603641,
№ 23UA500500005018U9 від 17.02.2023 - контейнер МSCU5395044,
№ 23UA500500003741U2 від 06.02.2023- контейнер МRКU5859728.
Для підтвердження заявленої митної вартості товару разом з митними деклараціями (МД) № 23UA500500007796U5 від 09.03.2023, № 23UA500500007116U5 від 03.03.2023, № 23UA500500010226U3 від 28.03.2023, № 23UA500500007795U6 від 09.03.2023, № 23UA500500007793U8 від 09.03.2023, № 23UA500500009103U0 від 20.03.2023, № 23UA500500007117U4 від 03.03.2023, № 23UA500500005018U9 від 17.02.2023, № 23UA500500003741U2 від 06.02.2023 позивачем подані документи, які зазначені у графі 44 МД, що не спростовано відповідачем, а саме:
- разом із МД № 23UA500500009103U0 від 20.03.2023 (контейнер МRКU2614188): вказана МД, рахунок-фактура (інвойс) №ТU-230119-1 від 19.01.2023; packing List від 19.01.2023р.; домашній коносамент №1КТ790063 від 19.01.2023; автотранспортна накладна (СМК.) №6395 від 13.03.2023; контракт № ТU 0412 від 04.12.2022; доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022р.; акт зважування від 20.03.2023р; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями про вартість товару від 09.03.2023;
- разом із МД № 23UA500500007793U8 від 09.03.2023 (контейнер МRКU3251425): вказана МД, рахунок -фактура (інвойс) №ТU 221229 -1 від 29.12.2022; packing List від 29.12.2022; домашній коносамент № 223834129 від 29.12.2022; автотранспортна накладна (СМR) №0203 від 02.03.2023; контракт № ТU 0412 від 04.12.2022; доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022; акт зважування від 09.03.2023; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями про вартість товару від 08.03.2023;
- разом із МД № 23UA500500003741U2 від 06.02.2023- контейнер МRКU5859728: вказана МД, рахунки-фактури (інвойси) №ТU-281205-1 від 04.12.2022, №ТU-221228-1 від 28.12.2022; packing List від 04.12.2022р.; домашній коносамент №223354223 від 05.12.2022р.;
коносамент від 22.01.2023; автотранспортна накладна (СМR.) №МRKU859728 від 03.02.2023; контракт № ТU 0412 від 04.12.2022; доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022; заява на проведення фізичного огляду від 03.02.2023; висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією від 27.01.2023; договір про надання послуг митного брокера № 25-01 від 25.01.2023; комерційна пропозиція № 21823АС.304 від 04.12.2022;
- разом із МД № 23UA500500007795U6 від 09.03.2023 (контейнер МRSU3709130): вказана МД; рахунок-фактури (інвойси) № ТU-221228-1 від 28.12.2022р. та № ТU-221229-1 від 29.12.2022р.; packing List від 28.12.2022; домашній коносамент № 223833956 від 28.12.2022р.; автотранспортна накладна (СМR.) №МRS28022022 від 02.03.2023; контракт №ТU 0412 від 04.12.2022; доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022; акт зважування від 09.03.2023; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями про вартість товару від 08.03.2023;
- разом із МД № 23UA500500005018U9 від 17.02.2023 (контейнер МSCU5395044): вказана МД; рахунку-фактури (інвойси) №ТU-230110 від 10.01.2023 і №ТU-230110-1/1 від 08.02.2023; packing List від 10.01.2023 та від 08.02.2023; домашній коносамент № 224414567 від 22.01.2023; коносамент від 10.01.2023; автотранспортна накладна (СМR) №338428 від 07.02.2023; контракт №ТU 0412 від 04.12.2022; доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022;
лист №ТU230110-1 від 16.02.2023; дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987-2003, 15 найменувань (загалом 30 позицій згідно наданого переліку), затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 21.02.2023;
- разом із МД №23UA500500010226U3 від 28.03.2023 (контейнер CAIU4990881): вказана МД; рахунок-фактури (інвойс) № ТU - 230122 від 22.01.2023; packing List від 22.01.2023; домашній коносамент № 224414567 від 22.01.2023; коносамент від 23.03.2023р.; автотранспортна накладна (СМR) №230122 від 27.03.2023; контракт №ТU 0412 від 04.12.2022; доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022; акт зважування від 28.03.2023; висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією від 24.03.2023; комерційна пропозиція № UА2812.309 від 23.01.2023;
- разом із № 23UA500500007116U5 від 03.03.2023 (контейнер МSMU8014012): вказана МД; packing List від 12.01.2023 та від 01.03.2023; рахунок-фактури (інвойс) № ТU -230112-2 від 12.01.2023 і № ТU -230112-2/1 від 01.03.2023; коносамент від 12.01.2023; автотранспортна накладна (СМR) №63221 від 22.02.2023; банківський платіжний документ, що стосується товару № 1 від 28.02.2023; висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією від 27.02.2023; контракт № ТU 0412 від 04.12.2022; доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022; акт зважування від 03.03.2023, комерційна пропозиція №2812.305 від 22.01.2023;
- разом із МД № 23UA500500007796U5 від 09.03.2023 (контейнер SUDU8703586): вказана МД; рахунок-фактури (інвойс) № ТU -221229-2 від 29.12.2022; packing List № ТU221229-2 від 29.12.2022; коносамент № 223834129 від 29.12.2022; автотранспортна накладна (СМR) від 02.03.2023р.; контракт № ТU 0412 від 04.12.2022; доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022; акт зважування від 09.03.2023; дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987-2003, 15 найменувань (загалом 59 позицій згідно наданого переліку), затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 09.03.2023;
-разом із МД № 23UA500500007117U4 від 03.03.2023 (контейнер TGHU7603641): вказана МД; рахунок - фактури (інвойси) №ТU-230112-1 від 12.01.2023 і №ТU-230112-1/1 від 01.03.2023р.; packing List від 12.01.2023 і від 01.03.2023; коносамент від 12.01.2023; автотранспортна накладна (СМR) №6322 від 21.02.2023; контракт № ТU0412 від 04.12.2022;
доповнення до контракту № 1 від 28.12.2022; акт зважування від 03.03.2023; висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацію від 27.02.2023; комерційна пропозиція № 2812.306 від 22.01.2023р.
На пропозицію митного органу про надання додаткових документів, директор ТОВ «ТРАКТОР ЮНІТ» повідомив Одеську митницю про те, що окрім наданих документів згідно з п.2 ст.53 МКУ на підтвердження заявленої митної вартості протягом 10 днів, надати документи не можливо з підстав, що їх не існує та звернувся з клопотанням прийняти рішення на підставі наявних документів.
Крім того, декларантом також було надано до Одеської митниці: «Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 2003, 15 найменувань (загалом 26 позицій згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 09.03.2023; «Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 - 2003, 15 найменувань (загалом 24 позиції згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТИП України від 08.03.2023; «Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 - 2003, 15 найменувань (загалом 26 позицій згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 27.01.2023; «Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 - 2003, 15 найменувань (загалом 30 позицій згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 08.03.2023; «Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 - 2003, 15 найменувань (загалом 25 позицій згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 27.02.2023; «Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 - 2003, 15 найменувань (загалом 28 позицій згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 24.03.2023;«Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 - 2003, 15 найменувань (загалом 59 позицій згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 27.02.2023; «Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 2003, 15 найменувань (загалом 59 позицій згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 09.03.2023;«Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 - 2003, 15 найменувань (загалом 59 позицій згідно наданого переліку)», затверджене Першим віце-президентом ТПП України від 27.02.2023.
Однак, Одеською митницею прийняті картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500500/2023/000477, №UA 500500/2023/000464, №UA500500/2023/000584, №UA500500/2023/000472, №UA 500500/2О23/000471, №UA500500/2023/000538, №UA500500/2023/000465, №UA 500500/2023/000337, №UA500500/2023/000250; та рішення про коригування митної вартості товарів №UA500500/2023/00236/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000229/2 від 08.03.2023, №UA500500/2023/000282/2 від 29.03.2023, №UA 500500/2023/000235/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000234/2 від 10.03.2023, №UA 500500/2023/000268/2 від 21.03.2023, №UA500500/2023/000230/2 від 08.03.2023, №UA 500500/2023/000163/2 від 22.02.2023, №UA 500500/2023/000112/2 від 09.02.2023
Згідно з ч.4 ст.54 МКУ орган доходів і зборів під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відповідно до частини першої статті 53 МК у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.
У частині другій цієї статті наведений перелік документів, які підтверджують митну вартість товарів.
Частиною третьою статті 53 МК встановлено, що у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) додаткові документи.
Відповідно до частини першої статті 54 МК контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що митні органи мають право здійснювати контроль правильності обчислення декларантом митної вартості, але ці повноваження здійснюються у спосіб, визначений законом, зокрема, витребовування додаткових документів на підтвердження задекларованої митної вартості може мати місце тільки у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей. Такі сумніви можуть бути зумовлені неповнотою поданих документів для підтвердження заявленої митної вартості товарів, невідповідністю характеристик товарів, зазначених у поданих документах, митному огляду цих товарів, порівнянням рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних товарів, митне оформлення яких уже здійснено.
Наявність у митного органу обґрунтованого сумніву у правильності визначення митної вартості є обов`язковою, оскільки з цією обставиною закон пов`язує можливість витребовування додаткових документів у декларанта та надає митниці право вчиняти наступні дії, спрямовані на визначення дійсної митної вартості товарів.
Разом з тим витребувати необхідно ті документи, які дають можливість пересвідчитись у правильності чи помилковості задекларованої митної вартості, а не всі, які передбачені статтею 53 Митного кодексу України. Ненадання повного переліку витребуваних документів може бути підставою для визначення митної вартості не за першим методом лише тоді, коли подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують сумнів у достовірності наданої інформації.
Як вбачається з оскаржуваних рішень Одеської митниці про коригування митної вартості товарів підставою для витребування додаткових документів стали наступні підстави:
- відповідно до п.2.2. зовнішньоекономічного контракту від 04.12.2022 №ТU0412 інвойси мають бути узгодженими сторонами, проте наданий до митного оформлення інвойс підписаний лише однією стороною шляхом проставлення печатки. Вказана підстава була визначена під час митного оформлення контейнерів №№ МRКU2614188, МRКU859728, МSCU395044, CAIU4990881, TGHU603641;
- відповідно до п.2.7. зовнішньоекономічного контракту від 04.12.2022 №ТU0412 розрахунки за поставлений товар повинні бути здійснені на дату надходження контейнера в місця, зазначені в інвойсі, але не пізніше ніж через 90 днів після митного оформлення, проте в інвойсах відсутні умови оплати партій товарів і серед наданих для митного оформлення документів відсутні банківські документи (відображаючі заявлену декларантом митну вартість товару), які підтверджують оплату за поставлений товар, виходячи з цього, не зрозуміло чи здійснені фінансові розрахунки за цей товар. Вказана підстава була визначена під час митного оформлення контейнера №SUDU8703586;
-відповідно до пп. в) п.2 ч.10 ст.58 Митного кодексу України при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додається така складова митної вартості, як вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням. Згідно п.2.1 та розділу 4 зовнішньоекономічного контракту від 04.12.2022 № ТU0412 товар повинен бути упакованим і витрати на упаковку та маркування включені у вартість товару, однак у наданих до митного оформлення документах (контракті, інвойсі, пакувальному листі) відсутні дані щодо даної складової митної вартості товару, внаслідок чого неможливо перевірити правильність визначення митної вартості самого товару. Вказана підстава була визначена під час митного оформлення контейнерів №№ МRКU 2614188, МRКU 251425, МRКU 5859728, МRSU3709130, МRCU 5395044, САIU4990881, МSМU8014012, SUDU703586, ТGНU603641.
Як зазначалось судом, ТОВ «Трактор Юніт» та Linkor Trade FZE (UАЕ) було укладено контракт №ТU0412 від 04.12.2022р, відповідно до п.1.1. якого продавець зобов`язується передати у власність (доставити поетапно окремими партіями) покупцю, а покупець належним чином прийняти та оплатити товари, іменовані в подальшому «товар» в об`ємі та на умовах, передбачених цим контрактом(а.с.210-213 т.1).
Пунктом 2.2. контракту №ТU0412 встановлено, що ціни постачаємого товару мають бути узгоджені сторонами. Вони вказуються в інвойсах на кожну поставку.
Суд зазначає, що інвойс (рахунок-фактура) - у міжнародній комерційній практиці документ, що надається продавцем покупцеві та містить перелік товарів, їх кількість і ціну, за якою вони поставлені покупцеві, формальні особливості товару (колір, вага ті інші), умови поставки і відомості про відправника та одержувача. Виписка інвойсу свідчить про те, що (крім випадків, коли постачання здійснюється по передоплаті) у покупця з`являється обов`язок оплати товару відповідно до зазначених умовами, а також про те, що товар відвантажено відповідно до умов поставки. Фактично інвойс є розрахунково-платіжним документом, що передбачає тільки виставлення певних сум до оплати покупцям за товари, що поставляються (або вже фактично поставлені) чи послуги, що надаються (або фактично надані).
Затвердженої форми інвойсу та вимог щодо його заповнення законодавством України не передбачено.
Враховуючи викладене та зазначення в митних деклараціях ТОВ «Трактор Юніт» вартості товарів, відповідно до наданих рахунків - фактурах та відсутності розбіжностей у визначені ціни товару, а також те, що відсутність підпису в інвойсі, жодним чином не впливає на визначення сторонами контракту митної вартості імпортованого товару, суд приходить до висновку що посилання відповідача на те, що наданий до митного оформлення інвойс підписаний лише однією стороною шляхом проставлення печатки не можна вважати недоліком, який впливає на визначення позивачем митної вартості імпортованого товару.
Згідно п. 2.7 контракту №ТU0412 розрахунки за поставлений товар повинні бути здійснені на дату надходження контейнера в місця, зазначені в інвойсі, але не пізніше ніж через 90 днів після митного оформлення.
Як було зазначено судом, затвердженої форми інвойсу та вимог щодо його заповнення законодавством України не передбачено. Разом з тим, умовами контракту не передбачений обов`язок зазначення умов оплати товару в інвойсі.
Поряд з цим, враховуючи умови п.2.7 контракту №ТU0412, суд зазначає про безпідставність посилання митного орану на те, що серед наданих для митного оформлення документів відсутні банківські документи (відображаючі заявлену декларантом митну вартість товару), які підтверджують оплату за поставлений товар.
Враховуючи викладене, а також те, що надання чи ненадання банківських документів, які підтверджують оплату за поставлений товар не можна вважати недоліком, який впливає на визначення позивачем митної вартості імпортованого товару, суд приходить до висновку про необґрунтованість посилання митного органу на те, що в інвойсах відсутні умови оплати партій товарів і серед наданих для митного оформлення документів відсутні банківські документи (відображаючі заявлену декларантом митну вартість товару), які підтверджують оплату за поставлений товар, виходячи з цього, не зрозуміло чи здійснені фінансові розрахунки за цей товар.
Щодо митного органу на те, що відповідно до пп. в) п.2 ч.10 ст.58 Митного кодексу України при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додається така складова митної вартості, як вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням. Згідно п.2.1 та розділу 4 зовнішньоекономічного контракту від 04.12.2022 № ТU 0412 товар повинен бути упакованим і витрати на упаковку та маркування включені у вартість товару, однак у наданих до митного оформлення документах (контракті, інвойсі, пакувальному листі) відсутні дані щодо даної складової митної вартості товару, внаслідок чого неможливо перевірити правильність визначення митної вартості самого товару, суд зазначає наступне.
Пунктом 2.1 контракту встановлено, що витрати на упаковку та маркування включені у вартість товару.
Таким чином ціна імпортованого товару вже включає в себе вартість упаковки та маркування, а позивачем жодних витрат на пакування понесено не було.
Відповідно до розділу А.9 умов CPT Офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати Інкотермс, продавець зобов`язаний за власний рахунок забезпечити пакування товару, необхідне для перевезення товару, яке він організує (за винятком випадків, коли в даній галузі торгівлі прийнято звичайно відправляти товари з такими ж характеристиками, що обумовлені договором, без упаковки).
Згідно Класифікатора особливостей переміщення товарів через митний кордон України, у разі поставки товару у зворотній тарі у графі МД « 37. Процедура» митної декларації має бути зазначено «ZZ32», в той час як у вказаній графі митної декларації поданої Декларантом зазначено «ZZ00» (тара не зворотна та вартість входить у ціну товару), що свідчить про відсутність особливостей переміщення товару, визначених цим Класифікатором.
З поданих до митного оформлення документів вбачається відсутність додаткових витрат на упаковку чи використання пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із упакуванням (упаковка включена у ціну товару), а відтак витрати на пакування не є складовими митної вартості та не підлягають додаванню позивачем з метою визначення митної вартості товару та не можуть вплинути на правильність визначення митної вартості.
При цьому, відповідачем не доведено понесення позивачем додаткових витрат на упаковку товару, а відтак і включення цих витрат до митної вартості.
Суд вважає, що вимога митного органу про надання додаткових документів на підтвердження такої складової митної вартості як вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, за умови включення вартості пакування до ціни товару, є безпідставною та нічим не обґрунтованою.
Таким чином в даному випадку вартість пакування не є витратами, які понесені покупцем, у зв`язку з чим не є такими, що додатково включаються у митну вартість товару.
Тобто, митний орган фактично залишив поза увагою документи, надані декларантом для митного оформлення товару. При цьому надані митному органу документи є належними та в повній мірі відповідають вимогам МК України до документів, які підтверджують митну вартість товарів, однак останні не тільки не спростовані митним органом, але й взагалі залишені без уваги.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивачем надано до Одеської митниці відповідні документи, які підтверджують митну вартість товарів за митною декларацією, у відповідності до положень ч.2 ст.53 Митного кодексу України та які не містять розбіжності, оскільки вони містять всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товару.
Разом з тим, відповідач не підтвердив належними доказами та аргументованими доводами наявність у поданих позивачем документах розбіжностей, ознак підробки або відсутність всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відповідно до пунктів 2, 4 частини другої статті 55 МК України, прийняте митним органом письмове рішення про коригування заявленої митної вартості товарів має містити: наявну в митного органу інформацію (у тому числі щодо числових значень складових митної вартості, митної вартості ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, інших умов, що могли вплинути на ціну товарів), яка призвела до виникнення сумнівів у правильності визначення митної вартості та до прийняття рішення про коригування митної вартості, заявленої декларантом; обґрунтування числового значення митної вартості товарів, скоригованої митним органом, та фактів, які вплинули на таке коригування.
Між тим, спірне рішення про коригування митної вартості товарів такої інформації не містить, що не дає підстав вважати його обґрунтованим та мотивованим у контексті положень п..п.2,4 ч.2 ст.55 МКУ.
Як вбачається зі змісту оскаржуваних рішень про коригування митної вартості товару, підставою для коригування митної вартості товару слугувала інформація з електронної бази даних АСМО "Інспектор" та ЄАІС. При цьому, відповідач посилається в рішенні на іншу МД не зазначаючи особливостей щодо товару, виробника, умов поставки.
Так, як вбачається з оскаржуваних рішень, митним органом було встановлено, що рівень митної вартості товарів, митне оформлення яких вже здійснено, є більшим та становить: (МД) № 23UA500500007796U5 по товарам №№ 1 13 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 26.08.2022 № UA500030/2022/015213, від 03.01.2023 № UA500020/2023/000036, від 22.10.2022 № UA500020/2022/018530, від 07.01.2023 № UA500020/2023/000281, від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004, від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934, від 14.06.2022 № UA500030/2022/014539, від 07.03.2023 № UA500420/2023/001240), ніж заявлено декларантом 1,6 дол. США/кг. нетто; по товару № 14 - 2,74 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,7 дол. США/кг нетто. (МД) № 23UA500500007116U5 по товару № 1 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 25.01.2023 № UA500020/2023/002422), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 2 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 12.11.2022 № UA500020/2022/019583), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 3 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 07.01.2023 № UA500020/2023/000281), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 4 2.55 дол. США/кг. нетто (МД від 23.12.2022 № UA500020/2022/021699), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 5 2.55 дол. США/кг. нетто (МД від 02.12.2022 № UA500020/2023/020560) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 6 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 7 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 07.01.2023 № UA500020/2023/000281), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 8 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 07.01.2023 № UA500020/2023/000281), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 9 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/000633), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 10 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 17.12.2022 № UA500020/2022/021389), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 11 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/000633), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 12 2,567 дол. США/кг. нетто (МД від 02.03.2023 № UA500020/2023/002856), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 13 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000036), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 14 2,59 дол. США/кг. нетто (МД від 30.12.2022 № UA401020/2022/060851), ніж заявлено декларантом 1,70 дол. США/кг. нетто. (МД) № 23UA500500010226U3 по товару № 1 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 2 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 3 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол .США/кг. нетто; по товару № 4 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 5 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 6 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 7 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 8 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 9 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 10 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 11 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 12 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 13 - 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 14 2,55 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг. нетто; по товару № 15 2,74 дол. США/кг. нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934), ніж заявлено декларантом 1,7 дол. США/кг. нетто. (МД) № 23UA500500007795U6 по товару № 1 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 14.06.2022 № UA500030/2022/ 014539) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 2 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000036) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 3 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 12.11.2022 № UA500020/2022/ 019583) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 4 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 12.11.2022 № UA500020/2022/ 019583) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 5 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/ 000633) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 6 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/000633, від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол.США/кг нетто; по товару № 7 2,55 дол. США/кг нетто ((МД від 22.10.2022 № UA500020/2022/018529) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару №8 2,55 дол.США/кг нетто (МД від 14.06.2022 № UA500030/2022/014539) ніж заявлено декларантом 1,60 дол.США/кг нетто; по товару № 9 2,58 дол. США/кг нетто (МД від 05.02.2023 № UA500020/2023/001669) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 10 2,55 дол. США/кг нетто (від 26.01.2022 № UA500030/2022/ 005601) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 11 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 07.01.2023 № UA500020/2023/000281) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 12 2,63 дол. США/кг нетто (МД від 18.01.2023 № UA401020/2023/ 001796) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 13 2,57 дол. США/кг нетто (МД від 05.02.2023 № UA500020/2023/ 001660) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 14 2,578 дол. США/кг нетто (МД від 13.01.2023 № UA500020/2023/ 000578) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару №15 2,74 дол. США/кг нетто (МД від 02.03.2023 №UA500020/2023/2023/002856) ніж заявлено декларантом 1,70 дол. США/кг нетто. (МД) № 23UA500500007793U8 по товару № 1 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 23.12.2022 № UA500020/2022/ 021699) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 2 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/ 000633) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 3 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 07.01.2023 № UA500020/2023/ 000280) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 4 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000036, № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол.США/кг нетто; по товару № 5 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/ 000633) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 6 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 14.06.2022 № UA500030/2022/ 014540) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 7 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037, № UA500020/2023/000038) ніж заявлено декларантом 1,60 дол.США/кг нетто; по товару № 8 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 22.10.2022 № UA500020/2022/018530) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 9 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 17.12.2022 № UA500020/2022/ 021389) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 10 2,55 дол. США/кг нетто (від 03.01.2023 № UA500020/2023/000036) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 11 2,57 дол. США/кг нетто (МД від 13.12.2022 № UA209170/2022/ 098904) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 12 2,55 дол .США/кг нетто (МД від 26.01.2022 № UA500030/2022/ 005601) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 13 2,74 дол. США/кг нетто (МД від 02.03.2023 №UA500020/2023/2023/002856) ніж заявлено декларантом 1,70 дол. США/кг нетто. (МД) № 23UA500500009103U0 по товару № 1 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 2 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 3 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 4 2,55 дол .США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 5 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 6 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 7 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 8 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 9 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 10 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 11 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 12 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 13 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 14 2,55 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 15 2,74 дол. США/кг нетто (МД від 16.02.2023 № UA408040/2023/000934) ніж заявлено декларантом 1,7 дол. США/кг нетто. (МД) № 23UA500500007117U4 по товару № 1 2,5524 дол. США/кг нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/000633) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто,; по товару № 2 2,5528 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000036) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 3 2,5523 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000033) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 4 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 07.01.2023 № UA500020/2023/000281) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 5 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 6 2,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 7 2,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 8 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 9 2.5524 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 10 2.5688 дол. США/кг нетто (МД від 05.02.2023 № UA500020/2023/001665) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто.; по товару № 11 2.5529 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 12 2.5524 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000038) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 13 2,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 14 2,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 15 2,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 16 2,5912 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA40102/2022/60851) ніж заявлено декларантом 1,70 дол. США/кг нетто. (МД) № 23UA500500005018U9 по товару № 1 2,5524 дол. США/кг нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/000633) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто,; по товару № 2 2,5528 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000036) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 3 2,5523 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000033) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 4 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 07.01.2023 № UA500020/2023/000281) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 5 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 6 2,,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 7 2,,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 8 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 9 2.5524 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 10 2.5688 дол. США/кг нетто (МД від 05.02.2023 № UA500020/2023/001665) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 11 2.5529 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 12 2.5524 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000038) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 13 2.7409 дол. США/кг нетто (МД від 05.01.2023 № UA500020/2023/000181) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто. (МД) № 23UA500500003741U2 по товару № 1 2,5524 дол. США/кг нетто (МД від 16.01.2023 № UA500020/2023/000633) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 2 2,5528 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000036) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 3 2,5523 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000033) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 4 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 07.01.2023 № UA500020/2023/000281) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 5 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 6 2,,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 7 2,5522 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 8 2.5523 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 9 2.5524 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 10 2.5688 дол. США/кг нетто (МД від 05.02.2023 № UA500020/2023/001665) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 11 2.5529 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000037) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 12 2.5524 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000038) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 13 2.5521 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000038) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 14 2.5521 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000038) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 15 2.5521 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000038) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 16 2.5526 дол. США/кг нетто (МД від 03.01.2023 № UA500020/2023/000038) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 17 2.5528 дол. США/кг нетто (МД від 24.01.2023 № UA500020/2023/001004) ніж заявлено декларантом 1,60 дол. США/кг нетто; по товару № 18 2.7409 дол. США/кг нетто (МД від 05.01.2023 № UA500020/2023/000181) ніж заявлено декларантом 1,70 дол. США/кг нетто.
Крім того, надані до митного органу декларантом «Дослідження про рівень цін на вживану сільськогосподарську техніку та обладнання до неї, іноземного виробництва, роки виготовлення: 1987 - 2003» також не враховані відповідачем під час прийняття оскаржуваних рішень.
Оцінюючи вказані рішення відповідача, суд вважає за необхідне врахувати також правові висновки щодо застосування норм права до спірних правовідносин, викладені в постановах Верховного Суду.
Так, Верховний Суд вже неодноразово наголошував у своїх правових висновках на тому, що різниця між вартістю товару, задекларованого особою та вартістю схожих товарів, що розмитнювались цією особою чи іншими особами у попередніх періодах не свідчить про наявність порушень з боку декларанта і не є достатньою підставою для автоматичного збільшення митної вартості товарів до показників автоматизованої системи аналізу та управління ризиками.
Верховний Суд також неодноразово зауважував, що рішення про коригування митної вартості товару не може базуватися виключно на інформації ЄАІС ДФС України, оскільки порядок її формування, ведення, отримання інформації, а також порядок використання її даних суб`єктами господарських відносин при здійсненні ними зовнішньоекономічної діяльності Митним кодексом України не передбачено. Також, одночасно слід врахувати й те, що в ЄАІС ДФС України відсутня інформація про коригування заявленої митної вартості товарів, а також інформація щодо судових рішень з питань визначення митної вартості товарів та методів її визначення, у зв`язку з чим така інформаційна база не містить всіх об`єктивних даних щодо імпортованих в Україну товарів, які підтверджуються документально та підлягають обчисленню (постанова від 25.02.2020р. справа №260/718/19; 27.04.2020р. справа №140/804/19).
В постанові від 30.04.2020 по справі №820/231/16 Верховний Суд, зокрема також вказує на й те, що отримана з Центральної бази даних ЄАІС ДМСУ інформація про вантажну митну декларацію, на яку митний орган посилається при коригуванні митної вартості, не є достатнім доказом ціни, за яку відповідну партію товару було дійсно імпортовано до України, оскільки при здійсненні контролю за коригуванням митної вартості, проведеним митним органом за другорядним методом, митний орган повинен довести, що: відповідний товар за певною митною вартістю був дійсно ввезений до України; що митна вартість за відповідною вантажною митною декларацією не була відкоригована; що рішення про коригування (якщо воно приймалося) не було оскаржене до суду та скасоване судом. Тоді як матеріали справи таких доказів не містять.
За встановлених судом обставин, митний орган фактично залишив поза увагою документи, надані представником позивача для митного оформлення товару. При цьому досліджені судом документи, які містяться в матеріалах справи, є належними та у повній мірі відповідають вимогам МКУ до документів, які підтверджують митну вартість товарів.
Суд зазначає, що відповідачем не доведено наявність у митного органу обґрунтованого сумніву у правильності визначення позивачем митної вартості товарів за першим методом, так як усі необхідні документи на підтвердження заявленої митної вартості товарів надано.
Зазначене, в свою чергу, свідчить про відсутність підстав для коригування митної вартості імпортованого позивачем товару та протиправність прийнятих Одеською митницею карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Одеської митниці №UA500500/2023/000477, №UA 500500/2023/000464, №UA500500/2023/000584, №UA500500/2023/000472, №UA 500500/2023/000471, №UA500500/2023/000538, №UA500500/2023/000465, №UA 500500/2023/000337, №UA500500/2023/000250 та рішень про коригування митної вартості товарів №UA500500/2023/00236/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000229/2 від 08.03.2023, №UA500500/2023/000282/2 від 29.03.2023, №UA500500/2023/000235/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000234/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000268/2 від 21.03.2023, №UA500500/2023/000230/2 від 08.03.2023, №UA500500/2023/000163/2 від 22.02.2023, №UA 500500/2023/000112/2 від 09.02.2023
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов позивача підлягає задоволенню.
Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача, cуд вважає, що наявні підстави для стягнення з Одеської митниці за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача судового збору у розмірі 50 996,00 грн.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Трактор Юніт - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Одеської митниці №UA500500/2023/000477, №UA 500500/2023/000464, №UA500500/2023/000584, №UA500500/2023/000472, №UA 500500/2О23/000471, №UA500500/2023/000538, №UA500500/2023/000465, №UA 500500/2023/000337, №UA500500/2023/000250.
Визнати протиправними та скасувати рішення про коригування митної вартості товарів Одеської митниці №UA500500/2023/00236/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000229/2 від 08.03.2023, №UA500500/2023/000282/2 від 29.03.2023, №UA500500/2023/000235/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000234/2 від 10.03.2023, №UA500500/2023/000268/2 від 21.03.2023, №UA500500/2023/000230/2 від 08.03.2023, №UA500500/2023/000163/2 від 22.02.2023, №UA 500500/2023/000112/2 від 09.02.2023
Стягнути з Одеської митниці (код ЄДРПОУ 44005631, м.Одеса, вул. Івана та Юрія Лип,21-а) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Трактор Юніт (код ЄДРПОУ 45032205, просп. Гагаріна 25, м.Одеса) судовий збір у розмірі 50 996,00 грн. (п`ятдесят тисяч дев`ятсот дев`яносто шість гривень).
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлено 26.06.2023.
Суддя К.О. Танцюра
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2023 |
Оприлюднено | 29.06.2023 |
Номер документу | 111814463 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні