Рішення
від 27.06.2023 по справі 520/9180/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 червня 2023 р. № 520/9180/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРТУНА-2016" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРТУНА-2016" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202138/40219204 про реєстрацію відмову від реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 20.12.2022 що складена ТОВ «ФОРТУНА-2016";

- визнати протиправним га скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202139/40219204 про реєстрацію відмову віл реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 23.12.2022, що складена ТОВ «ФОРТУНА-2016";

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 20.12.2022, складену та подану на реєстрацію ТОВ «ФОРТУНА-2016» (ЄДРПОУ: 40219204) датою її фактичного подання на реєстрацію, а саме - 09.01.2023;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №2 від 23.12.2022, складену та подану на реєстрацію ТОВ «ФОРТУНА-2016» (ЄДРПОУ: 40219204) датою її фактичного подання на реєстрацію, а саме - 09.01.2023.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення відповідача є протиправними та такими, що прийняті всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, які міститься в матеріалах справи.

Представником Головного управління ДПС у Харківській області до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані рішення відповідача є правомірними, та прийнятими з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «ФОРТУНА-2016» зареєстровано як юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців 15.01.2016 за №14761020000001512, що підтверджується витягом з ЄДРЮОФОПГФ від 22.06.2022. Юридичною адресою місцезнаходження позивача є: 64683, Харківська обл., Лозівський р-н. с. Садове, вул. Центральна, буд. 77, кв. 3, яка співпадає з фактичною адресою, що підтверджується цим же витягом з ЄДРЮОФОПГФ. Директором та єдиним засновником Позивача є ОСОБА_1 , що підтверджується витягом з ЄДРЮОФОПГФ.

Основним видом діяльності за КВГ.Д є 01.11 - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Позивач є платником єдиного податку четвертої групи на 2022 рік, що підтверджується довідкою ГУ Державної податкової служби України у Рівненській області від 12.07.2022 №234/АП/17, а також є платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом №1620194500020 від 15.02.2016.

Згідно штатного розпису, що затверджений наказом № 19 від 01.10.2022, на підприємстві працює 8 осіб, а саме: директор; виконавчий директор; обліковець; тракторист машиніст сільськогосподарського виробництва - 3 особи; водій автотранспортного засобу - 2 особи.

Також позивачем у позовній заяві зазначено, що ведення бухгалтерського обліку позивача здійснюється ТОВ "Оптіма+" (Виконавець за договором) за договором про надання бухгалтерських послуг №7 від 04.01.2021, відповідно до п. 1.1. якого Виконавець приймає на себе зобов`язання надавати професійні послуги з ведення бухгалтерського і податкового обліку господарської діяльності Замовника (Позивача), на підставі первинної документації, наданої Замовником, оформлення та подання до компетентних органів податкової і статистичної звітності Замовника, здійснювати платежі з системи клієнт-банк Замовника та передавати Замовнику результати послуг, а Замовник зобов`язується їх приймати та оплачувати (копія додається).

До органів статистики подаються звіти за формами 4-сг "Про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2022", 29-сг Про площі та валові збори сільськогосподарських культур плодів ягід і винограду у 2022 році", що підтверджується квитанціями № 2 (копії додаються).

Для здійснення господарської діяльності ТОВ «ФОРТУНА-2016» орендує у фізичних осіб земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 568,29 га., що знаходяться в Лозівській та Барвінківській ОТГ Харківської області. Даний факт підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно. Державного реєстру іпотек. Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 27.09.2021.

Вирощена власна сільськогосподарська продукція зберігається в нежитловому приміщенні (склад), що розташований за адресою: Харківська обл., Лозівськнй р.. с. Садове, вул. Центральна, буд. 81-а, згідно договору оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності від 30.11.2022 №88, укладеного з Відділом з питань управління комунальним майном Лозівської міської ради Харківської області.

На виконання умов договору сторонами було складено акти наданих послуг за період з липня по листопад 2022 року.

Справність, повнота та своєчасність оплати за орендовані приміщення підтверджується платіжними дорученнями №1048, №1049, №1050, №1051 за 24.10.2022, №1057 за 14.11.2022, №1067 за 29.11.2022.

Дані за 2022 рік щодо обсягів реалізації сільськогосподарської продукції, вирощеної на земельних ділянках, що орендуються позивачем зазначені в Оборотно-сальдовій відомості по рахунку 271 за 2022 рік.

Позивачем складаються реєстри відправки зерна та іншої продукції з поля. В період з 04.07.2022 по 11.07.2022 позивачем було складено 12 реєстрів відправки зерна та іншої продукції з поля з зазначенням ваги відправленої з поля продукції.

22.12.2022 та 23.12.2022 позивачем були складені інвентаризаційні описи з відображенням актуальної на момент їх складання інформації щодо матеріальних цінностей (пшениці) та їх кількісних показників.

Згідно статистичної звітності за формою 4-сг «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2022 року» відображено посіви пшениці 180,09 га.

На власний посів озимої пшениці в 2021 році під урожай 2022 року витрачено 44842 кг, що підтверджується актом про витрати насіння та садивного матеріалу №0Ф00-000001 від 10.10.2021.

Всі об`єкти, що задіяні в технологічно-господарському циклі, у т.ч. сільгоспобладнання та техніка, відображені у повідомленнях про об`єкти оподаткування за формою № 20-ОПП, що подавались до контролюючого органу.

Кількість та номенклатура основних засобів, що в 2022 році перебували на балансі позивача та використовувалися для виробництва продукції відображені в Оборотно-сальдовій відомості по рахунку 10 за 2022 рік.

Обсяг площ та валових зборів с/г культур відображений позивачем у відповідному звіті та статистичною формою №29-сг за 2022 рік.

Роботи по посіву озимої пшениці в 2021 році під урожай 2022 року та роботи з внесення добрив та обприскування здійснювалися основними засобами підприємства.

Збирання врожаю пшениці озимої 2022 року проводилось за допомогою орендованої техніки ФОП « ОСОБА_2 » (код ІНН: НОМЕР_1 ) відповідно до Договору оренди сільськогосподарської техніки та інвентаря №1 від 23.02.2019, Акту прийому-передачі сільськогосподарської техніки та інвентаря б/н від 23.02.2019 та Акту надання послуг №01 від 31.08.2022.

Так, між ТОВ «Фортуна-2016» (постачальник за договором) та ТОВ КВФ «РОМА» (Покупець за договором) було укладено договір поставки пшениці №137/10 від 20.10.2021 та Специфікація №5 від 20.12.2022 до даного договору. За умовами договору Постачальник зобов`язується передати, а Покупець прийняти та оплатити товар, згідно з умовами договору.

Позивач отримав попередню оплату по платіжному дорученню №10348 від 20.12.2022 на суму 450000 грн, згідно рахунку на оплату №1 від 20.12.2022 (виписка та рахунок на оплату додається), на яку було сформовано та направлено через систему «М.Е.ДОК» податкову накладну №1 від 20.12.2022 на суму 450000 грн (у т.ч. ПДВ - 55263,16 грн) для проведення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На остаточну суму розрахунку по даній реалізації було сформовано податкову накладну №2 від 23.12.2022 на суму 62544,00 грн (у т.ч. ПДВ - 7680,84 грн), реєстрація якої в ЄРПН була зупинена 09.01.2023.

Фактична поставка товару (пшениця озима 2022 р.) відбулася 22.12.2022 та 23.12.2022, про що позивачем складені наступні видаткові накладні:

- № 1 від 22.12.2022 на суму 261630,00 грн (у т.ч. ПДВ 14% - 32130,00 грн);

- № 2 від 23.12.2022 на суму 250914,00 грн (у т.ч ПДВ 14% - 30814,00 грн).

Факт поставки підтверджується товарно-транспортними накладними №1, №1/1 від 22.12.2022, №2 та №2/1 від 23.12.2022.

Остаточний розрахунок, відповідно до умов договору поставки пшениці, укладеного між позивачем та ТОВ КВФ «РОМА», буде здійснено після реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно до акту звірки взаєморозрахунків від 26.01.2023 за Договором за до 31.12.2022 вбачається весь порядок розрахунків між Позивачем та контрагентом.

З наведеного вбачається, що обсяг вирощеної продукції відповідає обсягу поставки. Поставка здійснена в межах проведеної часткової передоплати, що відображено в первинних документах та відповідає загальним відомостям по всім видатковим та податковим накладним.

Податкова накладна №1 від 20.12.2022, в реєстрації якої відмовлено.

ТОВ «ФОРТУНА-2016» 09.01.2023 при спробі зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 20.12.2022 на суму 450000 грн (у т.ч. ПДВ - 55263,16 грн), покупець - ТОВ КВФ «РОМА» (код ЄДРПОУ 23325414) засобами електронного зв`язку було отримано квитанцію №9289534235, яка містила наступну інформацію: документ збережено. Реєстрація зупинена» з наступним обґрунтуванням: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.12.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величина залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в. реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

Додатково позивачем зазначено, що на момент реєстрації податкової накладної №1 від 20.12.2022 вхідний податковий кредит у позивача від постачальників в податковому періоді до 31.12.2022 був у сумі 240013,00 грн та ліміт ДПС у сумі 245427,00 грн, позивач своєчасно сформував та відправив податкову накладну №1 від 20.12.2022 для проведення їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем було подано до відповідача повідомлення №1 від 27.01.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з додаванням копій всіх необхідних документів на підтвердження реальності здійснення Позивачем господарської операції.

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202138/40219204 про реєстрацію/відмову від реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 20.12.2022 з наступної підстави: «Ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Також, ТОВ «ФОРТУНА-2016» 09.01.2023 при спробі зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 23.12.2022 на суму 62544,00 грн (у т.ч. ПДВ - 7680,84 грн), покупець - ТОВ КВФ «РОМА» (код ЄДРПОУ 23325414) засобами електронного зв`язку було отримано квитанцію №9290195768, яка містила наступну інформацію: документ збережено. Реєстрація зупинена» з наступним обґрунтуванням: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 23.12.2022 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001, відсутні в таблиці даних платника податку як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величина залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

Крім того, позивачем у позовній заяві зазначено, що на момент реєстрації податкової накладної № 2 від 23.12.2022 вхідний податковий кредит у Позивача від постачальників в податковому періоді до 31.12.2022був у сумі 240013,00 грн та ліміт ДПС у сумі 245427,00 грн, позивач своєчасно сформував та відправив податкову накладну №2 від 23.12.2022 для проведення їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем було подано до відповідача повідомлення №1 від 27.01.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з додаванням копій всіх необхідних документів на підтвердження реальності здійснення Позивачем господарської операції.

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202139/40219204 про реєстрацію/відмову від реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 23.12.2022 з наступних підстав: «Ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.».

Так, позивачем в вищенаведених поясненнях надано усі належні документи та пояснення щодо господарського циклу діяльності позивача, а тому у контролюючого органу не може бути взагалі ніяких підстав для того, щоб вважати про здійснення позивачем ризикових операцій, так як вся діяльність позивача є відкритою та в повному обсязі підтверджується первинними документами, які надавалися контролюючому органу для винесення об`єктивного рішення щодо реєстрації вищевказаних податкових накладних.

В подальшому, з метою оскарження рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202138/40219204, №8202139/40219204 про реєстрацію/відмову від реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в реєстрації податкових накладних №1 від 20.12.2022 та №2 від 23.12.2022, позивачем було підготовлено та подано до Державної податкової служби скаргу на вищевказані рішення ДПС України у Харківській області.

Даними скаргами позивач обґрунтував надання зі свого боку всіх необхідних документів та пояснень, які відображають відсутність ризиковості операції, щодо якої було сформовано податкові накладні №1 від 20.12.2022 та №2 від 23.12.2022.

Таким чином, позивач просив прийняти рішення про реєстрацію податкових накладних №1 від 20.12.2022 та №2 від 23.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.02.2023 №18016/40219204/2 скаргу позивача було залишено без задоволення та рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202138/40219204 залишено без змін.

Підстави для прийняття такого рішення вказано наступні: "Ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), утому числі рахунки-фактури/інвойси."

Також позивачем було отримано Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.02.2023 №18056/40219204/2, яким скаргу позивача було залишено без задоволення та рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202139/40219204 залишено без змін.

Підстави для прийняття такого рішення вказано наступні: "Ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси."

Позивач вважаючи такі дії та рішення відповідачів протиправними, звернувся до суду з даним позовом.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами ТОВ "ФОРТУНА-2016" в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій з вказаними контрагентами, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Отже, з огляду на вище описане, рішення від 02.02.2023 №8202138/40219204 про реєстрацію відмову від реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 20.12.2022 що складена ТОВ «ФОРТУНА-2016" та рішення від 02.02.2023 №8202139/40219204 про реєстрацію відмову віл реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 23.12.2022, що складена ТОВ «ФОРТУНА-2016" є неправомірними та підлягають скасуванню, а податкова накладна №1 від 20.12.2022 та податкова накладну №2 від 23.12.2022, складені та подані на реєстрацію ТОВ «ФОРТУНА-2016» - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРТУНА-2016" підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРТУНА-2016" (вул. Центральна, буд. 77, кв. 3, с. Садове, Лозівський район, Харківська область, 64683, ЄДРПОУ 40219204) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202138/40219204 про реєстрацію відмову від реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 20.12.2022 що складена ТОВ «ФОРТУНА-2016".

Визнати протиправним га скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України у Харківській області від 02.02.2023 №8202139/40219204 про реєстрацію відмову віл реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 23.12.2022, що складена ТОВ «ФОРТУНА-2016".

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 20.12.2022, складену та подану на реєстрацію ТОВ «ФОРТУНА-2016» (ЄДРПОУ40219204) датою її фактичного подання на реєстрацію, а саме - 09.01.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 23.12.2022, складену та подану на реєстрацію ТОВ «ФОРТУНА-2016» (ЄДРПОУ 40219204) датою її фактичного подання на реєстрацію, а саме - 09.01.2023.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРТУНА-2016" (ЄДРПОУ 40219204) сплачену суму судового збору в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43983495).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРТУНА-2016" (ЄДРПОУ 40219204) сплачену суму судового збору в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

Дата ухвалення рішення27.06.2023
Оприлюднено29.06.2023
Номер документу111816176
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/9180/23

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 08.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 18.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 18.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 27.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 27.04.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні