Постанова
від 12.05.2010 по справі 14671/09/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" травня 2010 р.

16 год.20 хв. Справа № 2-а-14671/09/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'яко вої В.В.,

при секретарі: Мельник О.О., за участю представника пози вача Доценко К.В.,

представників відповідача - Мкртчян Л.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Товариства з обмеженою від повідальністю " Торговий дом "Айсберг плюс"

до Державної податкової ін спекції у м. Херсоні

про визнання нечинним ріше ння та зобов'язання вчинити п евні дії,

встановив:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Торгови й дом «Айсберг плюс» звернул ось до суду з адміністративн им позовом про визнання нечи нним та скасування акту ДПІ у м. Херсоні № 463/15-2 від 24.11.09 про анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість, мо тивуючи тим, що підстави для а нулювання, яка була вказана в акті, немає. Відсутності опод атковуваних поставок за оста нні перед анулюванням реєстр ації дванадцять місяців не д оведено, оскільки товариство м за цей період придбавались послуги на значну суму для пі дготовки до капітального рем онту (реконструкції) придбан ого приміщення, що підтвердж ується відомостями податков их декларацій з ПДВ. Позивач п росить зобов'язати ДПІ у м. Хер соні відновити товариство як платника ПДВ з 24.11.09 та повернут и свідоцтво про реєстрацію п латника ПДВ.

Представник позивача приб ув в судове засідання, просит ь задовольнити позов.

Відповідач - Державна под аткова інспекція у м. Херсоні проти позову заперечує, вваж ає доведеним факт відсутност і у позивача оподатковуваних поставок протягом 12 послідов них податкових місяців. Факт придбання позивачем послуг з оренди та факт сплати подат ку на додану вартість у склад і вартості послуг податково ю інспекцією не заперечуєтьс я, але наявність податкового кредиту не свідчить про здій снення позивачем оподаткову ваних поставок. Органи держа вної податкової служби здійс нюють постійний моніторинг п латників податку на додану в артість, які включені до реєс тру платників податку на дод ану вартість, та приймають рі шення про анулювання реєстра ції у разі існування підстав , визначених у пп. «б»- «ґ» п. 9.8 ст. 9 Закону про ПДВ.

Представник відповідача п рибув в судове засідання, про сить відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали та заслухавш и пояснення представників ст орін, всебічно і повно з'ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об 'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Торговий дом «Айсберг плюс» було зареєст ровано платником ПДВ з лютог о 2007 року, видано свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ № 1000216 39 від 12.02.07.

Актом № 463/15-2 від 24.11.09 ДПІ м. Херсо на «Про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість», складеним комісі єю, створеною відповідно до р озпорядження ДПІ у м. Херсоні від 15.10.08 № 200-р, анульовано реєстр ацію позивача як платника по датку на додану вартість. Акт затверджено начальником ДПІ у м. Херсоні 24.11.09. Підставою ану лювання реєстрації став факт відсутності оподатковувани х поставок у позивача за декл араціями з ПДВ з 22.12.08 по 17.11.09. Пози вач повернув свідоцтво про р еєстрацію платника ПДВ відпо відачу.

У разі анулювання реєстрац ії платник податку позбавляє ться права на нарахування по даткового кредиту та отриман ня бюджетного відшкодування . Отже, акт про анулювання пози вача як платника ПДВ, затверд жений начальником ДПІ у м. Хер соні, може бути оскаржений по зивачем, як такий що порушує його права та охоронювані за коном інтереси.

Позовні вимоги підлягають задоволенню у зв'язку з таким .

Статтею 19 Конституції Украї ни визначено, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування зобов'язан і діяти лише на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Платники податку на додану вартість, об'єкти, база та ста вки оподаткування, перелік н еоподатковуваних та звільне них від оподаткування операц ій, особливості оподаткуванн я експортних та імпортних оп ерацій визначені в Законі Ук раїни "Про податок на додану в артість". У п. 1.3 ст. 1 Закону Укра їни "Про податок на додану вар тість" визначено, що платник п одатку - це особа, яка згідно з цим Законом зобов'язана здій снювати утримання та внесенн я до бюджету податку, що сплач ується покупцем, або особа, як а імпортує товари на митну те риторію України. Відповідно до пп. "а" п. 2.1 ст. 2 Закону України "Про податок на додану вартіс ть" платником податку є будь-я ка особа, яка здійснює або пла нує здійснювати господарськ у діяльність та реєструється за своїм добровільним рішен ням як платник цього податку .

Особа підлягає обов'язкові й реєстрації як платник пода тку у разі, коли загальна сума від здійснення операцій з по ставки товарів (послуг), у тому числі з використанням локал ьної або глобальної комп'юте рної мережі, що підлягають оп одаткуванню згідно з цим Зак оном, нарахована (сплачена, на дана) такій особі або в рахуно к зобов'язань третім особам, п ротягом останніх дванадцяти календарних місяців сукупно перевищує 300000 гривень (без ура хування податку на додану ва ртість) та в інших випадках. В ідповідно до п.1.3. ст.1 Закону Ук раїни „Про податок на додану вартість" платник податку це особа, які згідно з цим Законо м зобов'язана здійснювати ут римання та внесення до бюдже ту податку, що сплачується по купцем.

Порядок реєстрації як плат ника податку на додану варті сть, видачі свідоцтва платни ка та його анулювання визнач ено ст. 9 Закону України від 03.04.97 р. № 168/97-ВР «Про податок на додан у вартість». Згідно з пп. «ґ» п . 9.8 ст. 9 Закону України «Про под аток на додану вартість» реє страція діє до дати її анулюв ання, яка відбувається у випа дках, якщо особа, зареєстрова на як платник податку, не нада є податковому органу деклара ції з цього податку протягом дванадцяти послідовних пода ткових місяців або подає так у декларацію (податковий роз рахунок), яка (який) свідчить п ро відсутність оподатковува них поставок протягом такого періоду, а також у випадках, в изначених законодавством ст осовно порядку реєстрації су б'єктів господарювання. Анул ювання реєстрації на зазначе них підставах здійснюється з а ініціативою відповідного п одаткового органу. У випадку , передбаченому пп. «ґ», рішенн я може бути прийнято за наявн ості довідки про результати документальної невиїзної пе ревірки на підставі поданих податкових декларацій з пода тку на додану вартість, склад еної підрозділом оподаткува ння юридичних або фізичних о сіб, яка свідчить про відсутн ість у платника податку опод атковуваних поставок протяг ом дванадцяти послідовних по даткових місяців. Рішення пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть за ініціативою податково го органу оформляється актом за формою № 6-ПДВ. Такий акт скл адається у двох примірниках спеціальною комісією та затв ерджується керівником подат кового органу. В акті про анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість об ов'язково зазначається підст ава для такого анулювання з п осиланням на відповідні норм и Закону. Дата затвердження а кта про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість вважається днем пр ийняття такого рішення.

В деклараціях з ПДВ позивач а за період листопад 2008 року - ж овтень 2009 року зазначено відо мості про податковий кредит у зв'язку з придбанням товарі в (робіт, послуг) будівельного характеру: за листопад 2008р. заз начений обсяг оподатковуван их операцій (придбання послу г) - 560 грн.; за грудень 2008р. зазначе ний обсяг оподатковуваних оп ерацій (придбання послуг) 669 гр н.; за січень 2009 р.-942 грн.; за лютий 2009р. - 1447 грн.; за березень 2009 р. - 249 гр н.; за квітень 2009 р. - 798 грн.; за трав ень 2009 р. - 450 грн.; за червень 2009 р. -375 г рн.; за липень 2009 р. - 672 грн.; за серп ень 2009р. - 60 грн.; за вересень 2009р. - 583 грн.; за жовтень 2009р. - 5183 грн. Декл арування тільки податкового кредиту позивач пояснює зді йсненням заходів підготовки до капітального ремонту вир обничого приміщення, яке зна ходиться в аварійному стані, що підтверджується наданими суду документами. Позивачем також здійснюються заходи щ одо отримання відповідної до звільної документації для по чатку будівельних робіт по к омплексу будівель, заходи що до отримання дозволу на розр обку проектів землеустрою що до відведення в оренду відпо відної земельної ділянки.

Відповідач стверджує, що д ля визначення оподатковуван их поставок відносяться лише операції продажу, які відобр ажені у податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь у р. 5 розділу І „Податкові зо бов'язання» визначено „зага льний обсяг поставки”. Суд вв ажає таке твердження є непра вомірним. Підставою анулюван ня реєстрації Закон про ПДВ з азначає "відсутність оподат ковуваних поставок" а не відс утність "податкових зобов'яз ань". Поняття терміну „оподат ковувані поставки”, який вик ористовується в пп. «ґ»п. 9.8 ст. 9 Закону про ПДВ, законодавець не дає. Натомість в Законі „Пр о податок на додану вартість ” застосований термін об'єкт оподаткування податком на д одану вартість, яким визнача ються операції з поставки то варів та послуг, місце наданн я яких знаходиться на митній території України (пп. 3.1.1 ст. 3 З акону про ПДВ). Згідно п. 1.4. ст. 1 З акону про ПДВ поставка послу г визначається як будь-які оп ерації цивільно-правового ха рактеру з виконання робіт, на дання послуг, надання права н а користування або розпорядж ення товарами, у тому числі не матеріальними активами, а та кож з поставки будь-яких інши х, ніж товари, об'єктів власнос ті за компенсацію, а також опе рації з безоплатного надання послуг (робіт). Будь-якими опе раціями можуть бути , зокрема , і придбання послуг, оскільки в господарській операції з п оставки послуг беруть участь дві сторони - постачальник та споживач. Тому у позивача, яки й є споживачем, правомірно ві дображені в податковому облі ку суми ПДВ, нараховані та спл ачені постачальнику послуг .

Суд вважає, що відповідачем необґрунтовано було анульо вано свідоцтво платника ПДВ товариства з обмеженою відп овідальністю «Торговий дом « Айсберг плюс» , тому суд скас овує рішення ДПІ, оформлене а ктом від 24.11.09 № 463/15-2. З урахування м задоволення позовної вимо г про скасування рішення про анулювання реєстрації платн иком ПДВ, суд вживає заходи щ одо відновлення первісного с тану позивача.

Судові витрати відшкодову ються позивачу з Держбюджету . В судовому засіданні оголош ену вступну та резолютивну ч астини постанови, а також пов ідомлено день та час вигото влення повного тексту постан ови.

Керуючись ст.ст.. 94, 158-163, 167 КАС Ук раїни

постановив:

Адміністративний позов ТОВ "Торговий дом "Айсберг плю с" задовольнити. Скасувати ак т Державної податкової інспе кції у м. Херсоні від 24.11.09 № 463/15-2 пр о анулювання реєстрації ТОВ "Торговий дом "Айсберг плюс" я к платника податку на додану вартість .

Зобов'язати Державну подат кову інспекцію у м. Херсоні по новити реєстрацію ТОВ "Торго вий дом "Айсберг плюс" платни ком податку на додану вартіс ть з дати реєстрації 12.02.2007.

Зобов'язати Державну подат кову інспекцію у м. Херсоні по новити дію свідоцтва про реє страцію платником податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальніст ю "Торговий дом "Айсберг плюс" з дати початку його дії та пов ернути ТОВ свідоцтво про реє страцію платника ПДВ № 100021639 від 12.02.07.

Відшкодувати товариству з обмеженою відповідальністю "Торговий дом "Айсберг плюс" (м . Херсон, пр. Ушакова, 26, код 32392192) з Державного бюджету 10 грн. 20 коп . витрат по сплаті судового зб ору. Виконавчий лист видати п озивачу за письмовою заявою після набрання постановою за конної сили.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі в 10-денний строк з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до ст. 160 КАС Украї ни - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі. Якщо постанову було проголош ено у відсутності особи, яка б ере участь у справі, то строк п одання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дн я отримання нею копії постан ови.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 20 тр авня 2010 р..

Суддя Хом'яко ва В.В.

кат. 2.11.17

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2010
Оприлюднено17.09.2010
Номер документу11183408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14671/09/2170

Постанова від 12.05.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні