ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 червня 2023 року Справа № 160/7701/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Олійника В. М.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» до відповідача-1: Державної податкової служби України, відповідача-2: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
13 квітня 2023 року представник товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до відповідача-1: Державної податкової служби України, відповідача-2: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій просить:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №8097199/44849982 від 17.01.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02.12.2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 02.12.2022 року, поданою товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь», код ЄДРПОУ 44849982, за датою фактичного подання - 30.12.2022 року.
В обґрунтування позовної заяви представником позивача зазначено, що у процесі виконання господарської діяльності позивачем подано для реєстрації в ЄРПН податкову накладну №1 від 02 грудня 2022 року.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 02 грудня 2022 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена.
Підстава зупинення - Коди УКТЗЕД /ДКПП товару послуг 7307 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та обсяг постачання дорівнює або перевищує величну залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу у його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в ЄРПН.
У зв`язку з цим позивачем на розгляд Комісії регіонального рівня (ГУ ДПС у Дніпропетровській області) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №1, представником ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» були подані відповідні пояснення та копії документів до податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.
Однак, незважаючи на надані пояснення та повний пакет документів, 17 січня 2023 року прийнято рішення Комісії Головною управління Держаної податкової служби в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних №8097199/44849982, про відмову у реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» №1 від 02.12.2022 року.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню Рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.01.2023 року №8097199/44849982, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 02.12.2022 року, у зв`язку із чим звернулось із позовною заявою до адміністративного суду.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13 квітня 2023 року для розгляду адміністративної справи №160/7701/23 визначено суддю Олійника В.М.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
08 травня 2023 року на адресу суду від представника Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву вх.№37677/23, в якому представник відповідача-1 вважає доводи викладені у позовній заяві необґрунтованими, у зв`язку із наступним.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» - код ЄДРПОУ 44849982, обліковується як платник податків за основним місцем обліку (стан:0) в ГУ ДПС у Дніпропетровській області (м.Нікополь), 24.20-Виробництво труб, порожнистих профілів і фітингів зі сталі, чисельність згідно 4 ДФ за 1 кв. 2023 р. - 16 чол., основні фонди - 3876,6 тис.грн. (на 31.12.2022).
Згідно даних ЄРПН ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» подано на реєстрацію на адресу ТОВ "ТіПіБіеС Продакшн" (код ЄДРПОУ 40848765) податкову накладну №1.
За результатами розгляду Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником з повідомленням до податкової накладної, винесено Рішення 17 січня 2023 року за №8097199/44849982, яким відмолено у реєстрації податкової накладної №1 від 02.12.2022 року, у зв`язку із тим, що відсутні платіжні доручення або банківські виписки по передплаті, згідно яких виникла різниця при реалізації (відвантаженні) товарів, крім того, відсутній штатний розклад.
Згідно з пунктом 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено ПН/РК, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких ПН/РК зупиняється.
Відповідно до абзацу 3 пункту 6 Порядку №1165, у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
З огляду на викладене, представник Державної податкової служби України просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
08 травня 2023 року на адресу суду від представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву вх.№37678/23, в якому представник відповідача-2 вважає доводи викладені у позовній заяві безпідставними та необґрунтованими, у зв`язку із наступним.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 02.12.2022 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена.
Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7307, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "О"=5.3860%, "Р"=0 (дані Квитанції №1).
Відповідно до пункту 4 Наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 «Про затвердження порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку 520 визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 6 Порядку 520).
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункт 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Податкова накладна має статус «відмовлено за рішенням Комісії. "Скаргу не задоволено"».
Крім того, позивача не віднесено до переліку ризикових платників.
Відповідно до пункту 11 Порядку 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 44 Порядку 1165 визначено, що Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Тобто, на думку представника відповідача-2, комісія контролюючого органу при прийнятті оскаржуваного рішення діяла у межах свої повноважень та у спосіб, що передбачений законом.
З огляду на викладене, представник відповідача-2 просив відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь».
12 травня 2023 року на адресу суду від представника ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» надійшла відповідь на відзив вх.№39115/23, в якій представник позивача ознайомившись із аргументами відповідачів, вважає їх доводи необґрунтованими, з урахуванням наступного.
02 грудня 2022 року позивач на виконання умов договору відвантажує покупцю товар на загальну суму 728 196 грн., у тому числі ПДВ - 121366 грн., що перевищує суму передплати.
У зв`язку з тим, що поставка товару проводилась по 2 специфікаціям до договору, то з урахуванням специфіки ведення бухгалтерського обліку, в розрізі специфікацій було виписано дві видаткові накладні №3/7000 від 02.12.2022 року та №4/7000 від 02.12.2022 року.
На різницю між відвантаженим товаром та отриманою передплатою були складені дві податкових накладних: №1 від 02.12.2022 року на суму 163 956,00 грн., в тому числі ПДВ 27326,00 грн. та №2 від 02.12.2022 року, на суму 564 240,00 грн., у тому числі ПДВ 94040,00 грн. та були направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Але, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних № 1 та № 2 від 02.12.2022 року, причини відмови у реєстрації податкових накладних формальна - ненадання копій документів, хоча документи неодноразово надавались до податкової служби.
За результатами розгляду скарг Рішенням комісії Держаної податкової служби України, яка приймає рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скаргу по податковій накладній №2 від 02.12.2022 року було задоволено та скасоване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №2, а по податковій накладній №1 від 02.12.2022 року, скаргу не задовольнили та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишили без змін.
Доказів або будь-які логічних пояснень з приводу відмови в реєстрації податкової накладної №1 у відповідачів відсутні.
З урахуванням викладеного, представник позивача просить задовольнити позовну заяву в повному обсязі.
Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» - позивач, код ЄДРПОУ 44849982, місцезнаходження: пр-т.Трубників, буд.56/91, офіс 131, місто Нікополь, Дніпропетровська область, 53201. Зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 07.06.2022 року за №100230120000006191. Взято на облік як платник податків 07.06.2022 року за №040722093799 у Головному управління ДПС у Дніпропетровській області, Нікопольська ДПІ (м.Нікополь).
Основний вид економічної діяльності за кодом КВЕД 24.20 - виробництво труб, порожнистих профілів і фітингів зі сталі.
Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» укладено договір поставки №03112022-12 від 03 листопада 2022 року з товариством з обмеженою відповідальністю «ТіПіБіеС Продакшн» (код ЄДРПОУ 40848765) на поставку металопродукції.
Згідно специфікації №1 від 03.11.2022 року на суму 619 716 грн., в тому числі ПДВ - 103286 грн. та специфікації №2 від 03.11.2022 року на суму 1 500 000 грн., в тому числі ПДВ - 250000 грн.
Загальна сума поставки по договору - 2 119 716 грн., в тому числі ПДВ - 353 286 грн.
Відповідно до умов договору оплата за товар здійснюється наступним чином:
за специфікацією №1: передплата - 455 760 грн., в тому числі ПДВ - 75960 грн., решта протягом 60 календарних днів з дати відвантаження товару ;
за специфікацією №2 : передплата - у сумі 935760 грн., в тому числі ПДВ - 155960 грн., яка здійснюється траншами, останній транш не пізніше 1 робочого дня до дати фактичного відвантаження продукції, а решта протягом 60 календарних днів з дати відвантаження товару.
На виконання умов договору товариством з обмеженою відповідальністю «ТіПіБіеС Продакшн»:
по специфікації №1 від 03.11.2022 року, перерахував передплату в сумі 455 760 грн., а саме:
- 07.11.2022 року в сумі 100 000 грн., в тому числі ПДВ - 16666,67 грн. (платіжне доручення №8273 від 07.11.2022 року);
09.11.2022 року в сумі 125000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 20833,33 грн., (платіжне доручення №8296 від 09.11.2022 року);
22.11.2022 року в сумі 200000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 33333,33 грн. (платіжне доручення №8381 від 22.11.2022 року);
30.11.2022 року в сумі 30760,00 грн., в т.ч. ПДВ - 5126,67 грн. (платіжне доручення №8447 від 30.11.2022 року);
по специфікацій №2 від 03.11.2022 року, перерахував передплату у сумі 935760,00 грн. :
- 07.11.2022 року в сумі 100 000 грн., в тому числі ПДВ - 16666,67 грн. (платіжне доручення №8274 від 07.11.2022 року;
- 09.11.2022 року в сумі 125000,00 грн., в т. ч. ПДВ - 20833,33 грн., (платіжне доручення №8295 від 09.11.2022 року);
- 22.11.2022 року в сумі 200000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 33333,33 грн. (платіжне доручення №8382 від 22.11.2022 року);
- 30.11.2022 року в сумі 510760,00 грн., в т.ч. ПДВ - 85126,67 грн. (платіжне доручення №8446 від 30.11.2022 року).
Керуючись підпунктом "а" пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» по отриманій передплаті за товар було складено податкові накладні в електронної формі :
по Специфікації № 1 від 03.11.2022 року
- №1 від 07.11.2022 року на суму. 100 000 грн., в т. ч. ПДВ - 16666,67 грн.;
- №3 від 09.11.2022 року на суму 125000,00 грн. в т. ч. ПДВ - 20833,33 грн.;
- №6 від 22.11.2022 року на суму 200000,00 грн. в т.ч. ПДВ - 33333,33 грн.;
- №10 від 30.11.2022 року на суму 30760,00 грн., в т.ч. ПДВ - 5 126,67 грн.;
по Специфікації №2 від 03.11.2022 року:
- №2 від 07.11.2022 року на суму 100 000 грн., в т.ч. ПДВ - 16666,67 грн.,
- №4 від 09.11.2022 року на суму 125 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 20833,33 грн.;
- №7 від 22.11.2022 року на суму 200 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 33333,33 грн.;
- №9 від 30.11.2022 року на суму 510 760,00 грн., в т.ч. ПДВ - 85126,67 грн.
02 грудня 2022 року на виконання умов договору поставки №03112022-12 від 03 листопада 2022 року, товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» одночасно по специфікаціям №1 та №2 відвантажив ТОВ «ТіПіБіеС Продакшн» товар в повному обсязі, що підтверджується видатковими накладними №3/7000 від 02.12.2022 року на загальну суму 619716,00 грн., в тому числі ПДВ - 103286 грн. та №4/7000 від 02.12.2022 року на загальну суму 1500000 грн., в тому числі ПДВ - 250000 грн., а також товарно-транспортною накладною №ТОЗ/7000 від 02.12.2022 року.
Керуючись підпунктом "б" пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» на різницю між сумою відвантаженого товару та отриманої передплати в розрізі специфікацій складено податкові накладні №1 від 02.12.2022 року на суму 163 956,00 грн. (619 716 - 455 760), в т.ч. ПДВ - 27 326,00 грн. та податкову накладну №2 від 02.12.2022 року, на суму 564 240,00 грн. (1 500 000 -935 760), в т.ч. ПДВ - 94040,00 грн.
30 грудня 2022 року податкові накладні №1 від 02.12.2022 року, №2 від 02.12.2022 року були направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, через автоматизовану систему позивач знову отримав квитанції від 30.12.2022 року про зупинення реєстрації цих податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
У квитанціях зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товар/послуг 7307 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такою товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
У зв`язку з зупиненням реєстрації податкових накладних від 02.12.2022 року №1 та №2 товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» було направлені повідомлення, надані пояснення щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та разом з повідомленням направлені підтверджуючі документи-первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції:
- по податковій накладній №1 від 02.12.2022 року, повідомлення №1 направлено 11 січня 2023 року;
- по податковій накладній №2 від 02.12.2022 року, повідомлення №2 направлено 11 січня 2023 року.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних були прийняті рішення:
- №8097199/44849982 від 17.01.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.12.2022 року на загальну суму 163956,00 грн. в т. ч. ПДВ - 27326,00 грн.;
- № 8097200/44849982 від 17.01.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.12.2022 року на загальну суму 564240,00 грн. в т. ч. ПДВ - 94040,00 грн.
В обох рішеннях причиною відмови в реєстрації податкових накладних було зазначено - ненадання копій документів, а саме: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а також відсутні платіжні доручення або банківські виписки по передплаті, згідно яких виникла різниця при реалізації (відвантаженні) товарів. Відсутній штатній розклад.
30 січня 2023 року товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» направлено скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на рішення від №8097200/44849982 від 17.01.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.12.2022 року на загальну суму 564 240,00 грн., в т. ч. ПДВ - 94 040,00 грн., винесеного комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (документ прийнято згідно квитанції №2 від 30.01.2023 року).
Разом із скаргою також направлялися в електронному вигляді документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції (договори, платіжні документи, видаткові накладні, ТТН, штатний розклад та інші документи).
Рішенням комісії Держаної податкової служби України, яка приймає рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11891/44349982/2 від 06.02.2022 року скаргу було задоволено та скасоване рішення №8097200/44849982 від 17.01.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.12.2022 року.
Щодо Рішення №8097199/44849982 від 17.01.2023 року, винесеного комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 02.12.2022 року на загальну суму 163956,00 грн., в т.ч. ПДВ - 27326,00 грн., то 26 січня 2023 року товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» було направлено скаргу.
Разом із скаргою були направлені в електронному вигляді документи, що підтверджують реальність здійснення господарської операції (договори, платіжні документи, видаткові накладні, ТТН, штатний розклад, тощо) та пояснення.
Але, Рішенням комісії Держаної податкової служби України, яка приймає рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10979/44349982/2 від 02.02.2022 року, скаргу позивача відповідно до пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України, залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін, підстава - «ненадання платником податку копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні опису), у тому числі рахунки-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладних».
Підтвердженням реальності здійснення даної угоди є первинні документи, а саме:
- договір поставки №03112022-12 від 03 листопада 2022 року;
- платіжні доручення №8273 від 07.11.2022 року, №8296 від 09.11.2022 року, №8381 від 22.11.2022 року, №8447 від 30.11.2022 року, №8274 від 07.11.2022 року, №8295 від 09.11.2022 року, №8382 від 22.11.2022 року, №8446 від 30.11.2022 року, №8813 від 20.03.2023 року, №8814 від 20.03.2023 року;
- видаткові накладні №3/7000 від 02.12.2022 року, №4/7000 від 02.12.2022 року;
- товарно-транспортна накладна №ТОЗ/7000 від 02.12.2022 року.
З матеріалів справи вбачається, що вказані документи, а також штатний розклад, договір на придбання товару неодноразово надавалися позивачем для перевірки.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню Рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в особі Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.01.2023 року №8097199/44849982, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 02.12.2022 року, у зв`язку із чим звернулось із позовною заявою до адміністративного суду.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).
Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Відповідно до цієї норми та підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка набрала чинності 01.02.2020 року та якою затверджено:
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.
Відповідно до пунктів 4,5 вказаного Порядку у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з підпунктами 6,7,10,11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до підпункту 12-17 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються:
види економічної діяльності відповідно до КВЕД;
коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Відповідно до Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, до ризикових відносять:
- платника податку на додану вартість зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах;
- платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах;
- платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами;
- платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками;
- платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ);
- платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;
- у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
У пункті 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6,7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 9-11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до пунктів 25-26 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Згідно пунктів 42, 44-46 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.
Аналізуючи вказані вище норми, можна дійти висновку що, контролюючі органи зобов`язані, у разі зупинення реєстрації ПН/РК, у квитанції зазначати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Водночас, відповідно до частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Як вбачається з матеріалів справи, реєстрацію податкової накладної №1 від 02 грудня 2022 року зупинено з підстав відповідності платника податків пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податків.
Підстава зупинення - коди УКТЗЕД /ДКПП товару послуг 7307 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та обсяг постачання дорівнює або перевищує величну залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу у його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Відповідачами також не було надано до суду жодного доказу на підтвердження наявності у контролюючого органу обґрунтованих підстав для віднесення позивача до пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
За викладених обставин, суд приходить до висновку, що зупинення контролюючим органом реєстрації податкової накладної №1 від 02 грудня 2022 року в ЄРПН є безпідставним та таким, що не відповідає вимогам вищенаведеного податкового законодавства.
Разом із тим, як вбачається з оскаржуваного рішення, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації зазначеної податкової накладної, є ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а також відсутні платіжні доручення або банківські виписки по передплаті, згідно яких виникла різниця при реалізації (відвантаженні) товарів. Відсутній штатній розклад.
Судом встановлено, що з метою підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, 11 січня 2023 року позивачем на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області були направлене в електронній формі повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено з доданням наступних документів:
- договір поставки №03112022-12 від 03 листопада 2022 року;
- платіжні доручення №8273 від 07.11.2022 року, №8296 від 09.11.2022 року, №8381 від 22.11.2022 року, №8447 від 30.11.2022 року, №8274 від 07.11.2022 року, №8295 від 09.11.2022 року, №8382 від 22.11.2022 року, №8446 від 30.11.2022 року, №8813 від 20.03.2023 року, №8814 від 20.03.2023 року;
- видаткові накладні №3/7000 від 02.12.2022 року, №4/7000 від 02.12.2022 року;
- товарно-транспортна накладна №ТОЗ/7000 від 02.12.2022 року;
- штатний розпис ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь», яким підтверджено штат працівників.
Разом з тим, комісія, незважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, прийняла рішення від 17 січня 2023 року №8097199/44849982 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 02 грудня 2022 року.
Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкових накладних, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями, тому і суд за результатами розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції виконання робіт за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Суд наголошує, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.
Під час розгляду справи відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, в порушення обов`язку доказування, не надано суду жодних доказів, які спростовували б твердження позивача, не наведено жодних мотивів прийняття оскаржуваного рішення щодо відмови в реєстрації податкових накладних.
Таким чином, за наведених вище обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення №8097199/44849982 від 17 січня 2023 року, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 02 грудня 2022 року.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно пунктів 19, 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, у зв`язку із чим суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати спірні податкові накладні позивача, датою їх фактичного отримання.
Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду від 02 квітня 2019 року у справі №822/1878/18.
Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» в повному обсязі.
Щодо судових витрат зі сплати судового збору, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до вимог частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Позивачем при зверненні із позовною заявою до адміністративного суду сплачено суму судового збору у розмірі 2684,00 грн., що документально підтверджується платіжною інструкцією АТ КБ "Приватбанк" №39 від 04 квітня 2023 року.
У зв`язку з викладеним, суд вважає за необхідне стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» (код ЄДРПОУ 44849982) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні нуль копійок).
Керуючись ст.ст.241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» до відповідача-1: Державної податкової служби України, відповідача-2: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17 січня 2023 року №8097199/44849982 про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» №1 від 02 грудня 2022 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 02 грудня 2022 року, складену товариством з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» (код ЄДРПОУ 44849982), датою її подання.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче об`єднання «Атомтеплосталь» (код ЄДРПОУ 44849982) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні нуль копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, до Третього апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2023 |
Оприлюднено | 30.06.2023 |
Номер документу | 111846905 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні