Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
28 червня 2023 року № 520/9590/23
Харківський окружний адміністративний суду складі головуючого суду Зоркіної Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектний інститут "Харківський громадянпроект" (вул. Тобольська, буд. 42,м. Харків, ЄДРПОУ 34630713) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ, ЄДРПОУ 43005393), Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, ЄДРПОУ 43143704), Головного управління ДПС у Рівненській області (м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, ЄДРПОУ ВП 44070166) про визнання протиправним та скасування рішення,
установив
Позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому просить суд:
визнати протиправним та повністю скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі Головного управління ДПС в Харківській області від 12.01.2023 року №8067790/34630713, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 12.12.2022 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 12.12.2022 року;
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправним, оскільки надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснення та копії документів щодо підтвердження Інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, без зазначення які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби прийняти рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165. З метою реєстрації зупинених податкових накладних Позивачем в електронній формі надано повідомлення з письмовими поясненнями та копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій. Позивач зауважує, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Представник відповідача ГУ ДПС в Харківській області надав відзив на адміністративний позов, зазначивши, що оскаржуване рішення прийнято ГУДПС у Рівненській області, що є підставою для залишення позовної заяви без розгляду. Ухвалою від 24.05.2023 клопотання представника відповідача ГУ ДПС в Харківській області про залишення адміністративного позову без розгляду залишити без задоволення та залучено ГУ ДПС в Рівненській області до участі у справі в якості співвідповідача
Представник Головного управління ДПС у Рівненській області та ДПС України надав до суду відзив, в якому зазначив, що в оскаржуваному рішенні зазначено, яких саме документів, визначених Порядком №1165, позивачем не надано до повідомлення, а саме: первинних документів щодо постачання /придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури інвойсів. актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням певних типових форм та галузевої специфіки, накладних: розрахункових документів та або банківських виписок з особових рахунків, тощо. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається за формою згідно з додатком 3 Порядку №1165 та не може бути довільної форми. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області в протоколі додатково зазначено про ненадання позивачем повного пакету документів, передбаченого пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520. Згідно протоколів розглянуто повідомлення про надання пояснень та встановлено, що платником не надано первинні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши оскаржувані рішення відповідача на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладната/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пп.201.10. п.201 Податкового кодексу України позивачем складено та направлено на реєстрацію податкову накладну від 12.12.2022 № 8 за фактом постачання послуги на адресу ПРАТ « Трест Житлобуд-1» на суму ПДВ 1389768,39 грн.
Вказана накладна податковим органом отримана, проте реєстраціїя зупинена з посиланням на те, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 41.00.30 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропановано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд зауважує, що в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2-7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Так, судом встановлено, що контролюючим органом реєстрація податкових накладних зупинена та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Товариством надано «Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено» від 06.01.2023 № 3, до якого разом з поясненнями надано Договір субпідряду №13/12-2022 від 06.12.2022 року між позивачем та ПРАТ «Трест Жмтлобуд-1» з додатками: договірна ціна, акт «АКТ№:1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 від 12.12.2022 року - форма № КБ-2в; «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2022р.» форма № КБ-3; «Відомість ресурсів до акту приймання №1»; цивільно-правові договори на виконання робіт з поточного ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: проспект Героїв Харкова,308, місто Харків; цивільно-правовий договір №07-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_1 , №06-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_2 ,№05-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_3 , № 04-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_4 , №02-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_5 , №01-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_6 , №03-12-22 від 01.12.2022 року ,№08-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_7 , платіжна інструкція №147 від 03.01.2023 року про сплату єдиного соціального внеску, штатний розклад ТОВ « ПІ « Харківський громадянпроект»; договір оренди №02а-20 від 26 грудня 2019 року, платіжна інструкція № 10740 від 16.12.2022 на суму 8338610,32 грн на оплату за договором субпідряду № 13/12-2022 від 06.12.2022 , витяги з ЄДРПОУ на ТОВ « ПІ « Харківський громадянпроект» станом на 01.12.2022 та 16.06.2022 року.
За результатами розгляду наданих документів прийнято рішення від 12.01.2023 №78067790 34630713 , яким підприємству відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 12.12.2022 року у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур інвойсів. актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). У графі «Додаткова інформація» вказано - відсутні документи щодо придбання матеріалів для ремонту, інформація та док> метальне підтвердження щодо субпідрядників, ОСВ по рах. 20, платіжні документи.
Не погодившись із вказаним рішенням, підприємство надіслано до Державної податкової служби України скаргу на рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 12.01.2023 №78067790 34630713 та рішенням ДПС України № 8943/34630713/2 від 27.01.2023 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що позивач пройшовши визначену діючим законодавством процедуру реєстрації набув статус суб`єкта господарювання -юридичної особи, основним видом діяльності якого за КВЕД є 71.11 Діяльність у сфері архітектури (основний) 43.11 Знесення 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля 55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель 42.11 Будівництво доріг і автострад 42.13 Будівництво мостів і тунелів 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у. 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику 43.13 Розвідувальне буріння 43.21 Електромонтажні роботи 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи 43.31 Штукатурні роботи 43.32 Установлення столярних виробів 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін 43.34 Малярні роботи та скління 43.39 Інші роботи із завершення будівництва 43.91 Покрівельні роботи 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів
У межах здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД 41.20 - будівництво житлових і нежитлових будівель між позивачем та з ПІРАТ «Трест Житлобуд- 1» (Генпідрядник) укладено договір субпідряду №13/12-2022 від 06 грудня 2022 року, за умовами якого Субпідрядник зобов`язується власними силами, та на свій ризик, в строк, встановлений цим договором, виконати за завданням Генпідрядника, роботи (послуги) з ремонту будівлі відповідно до кошторисної документації за цінами , які зазначені у Додатку 1 (Договірна ціна) та узгоджені Сторонами у Додатку 2 (Протокол узгодження договірної ціни), що є невід`ємними частинами Договору на об`єкті за адресою: м. Харків, проспект Героїв Харкова. 308, а Генпідрядник зобов`язується надати Субпідряднику будівельний фронт робіт, прийняти і сплатити виконану роботу.
Відповідно до п. 1.3. ,1.4 Договору склад та обсяг робіт, які доручаються Субпідряднику за цим договором, визначаються кошторисною документацією, яка є невід`ємною частиною договору. Роботи виконуються з матеріалів (комплектуючих) Генпідрядника, а Субпідрядник може використовувати власні витратні матеріали та деякі інші матеріали, в цьому випадку їх вартість включається до вартості послуг Субпідрядника.
Пунктом 2.1. Договору встановлено, шо термін виконання робіт за цим договором встановлюється з моменту його підписання до 31 грудня 2022 року. У пункті 3.1. Договору Сторони погодили, що забезпечення виконання робіт необхідними матеріальними ресурсами здійснюється Генпідрядником. Допускається використання матеріалів Субпідрядника. Розподіл використаних матеріалів відображається у відповідних актах приймання- передачі матеріалів га актах прийому-передачі виконаних робіт.
Пунктом 7.1. Договору встановлено, що вартість робіт за цим договором визначена Сторонами у Специфікації (Додаток №1, що є невід`ємною частиною даного Договору) у відповідності до калькуляції (кошторису). Договірна ціна погоджується Сторонами і може доповнюватися додатковими роботами на протязі строку дії цього договору, про що Сторони підписують відповідну додаткову угоду до цього договору. Оплата здійснюється Генпідрядником шляхом перерахування безготівкових грошових коштів на поточний банківський рахунок Субпідрядника на протязі 15 (п`ятнадцяти) банківських днів після підписання уповноваженими представниками Сторін акту прийому-передачі виконаних робіт, складеного на підставі фактично виконаних робіт і витрат, акту про усунення недоліків виконаних робіт.
У додатку № 1 до договору сторони погодили вартість робіт у розмірі 8338610,32 грн, в тому числі ПДВ 1389768,39 грн.
Відповідно до погодженого сторонами локального кошторису на будівельні роботи №02- 001-001 позивач прийняв на себе зобов`язання виконати на замовлення ПРАТ «Трест Жптлобуд-1» ремонтні роботи із заповнення віконних та дверних прорізів готовими віконними та дверними блоками з металопластику за адресою: м. Харків, проспект Героїв Харкова, 308. під`їзди №№ 2,5,6.
Окрім наявного власного персоналу позивачем укладено договори з іншими суб`єктами господарювання, що у сукупності дозволило виконати роботи за Договором субпідряду №13 12-2022 від 06 грудня 2022 року:
1.договір № 2911 /05мп па виконання робіт від 29 листопада 2022 року з ТОВ « ГУД ВІН ХХІI», п.1.1 якого визначено, що Замовник (ТОВ «ПІ «Харківський громадян проект») доручає, а Виконавець ( ТОВ «Г УД ВІН XXI») зобов`язується у відповідності до умов цього Договору та вказівок Замовника виготовити блоки віконні із ПВХ та виконати роботи по їх монтажу (встановленню), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити виготовлені Блоки та виконані Роботи. Пунктом 2.1. Договору було встановлено, що ціна Блоків та Робіт зазначається і Специфікаціях. Відповідно до п. 2.5. Договору оплата за ним Договором здійснюється у гривні України па підставі рахунку, виставленого Виконавцем, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця. Пунктами 3.6-3.8. Договору Сторони встановили, що доставка (перевезення) Блоків до місця (адреси) виконання Робіт з монтажу, а також навантаження вивантаження на транспортний засіб здійснюється силами та за рахунок Виконавця. Вартість доставки (перевезення), навантаження/розвантаження включено до ціни Блоків. Поставка Блоків здійснюється з оформленням видаткової накладної Право власності па Блоки га ризик випадкової загибелі переходять до Замовника і моменту фактичної передачі (поставки) Блоків в місці поставки. Датою фактичної передачі (поставки) Блоків є дата видаткової накладної. Виконавець викопує Роботи з монтажу (встановлення) Блоків з використанням власного обладнання та монтажних матеріалів.
Відповідно до п. 10.1 Договору термін його дії встановлено до 31.12.2022 року, але у будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором.
29 листопада 2022 року на виконання умов Договору складено Специфікацію №1, в якій, серед іншого сторони погодили ціну Блоків та Робіт 3669281.42 три. в т.ч. ПДВ 611547.40 гри та місце (адресу) поставки Блоків та виконання Робіт з їх монтажу З боку ГОВ «І УД ВІН XXI» на адресу ТОВ «ПІ «Харківський громадянпроект» виставлений рахунок на оплату №3414 від 29.11.2022 року на загальну суму 3669284.42 грн., який оплачений підприємством на підставі платіжних доручень, копії яких містяться у матеріалах справи. Поставка товару та послуги надані за видатковою накладною № 0212/098 від 02.12.2022 року у кількості 458.767 кв.м. загальною вартістю 1 684 919.22 три. в т.ч. ПДВ 280 819.87 три (товарно-транспортні накладні №Р0212/098-1, №Р0212098-2 від 02.12.2022р.; акту здачі-приймання робіт (надання послуг) №159 від 02 грудня 2022 року з монтажу металопластикових конструкцій на суму 197269.78 грн. в т.ч. ПДВ 32878.30 грн; за видатковою накладною № 1612/030 від 16.12.2022 року у кількості 275.26 кв.м. загальною вартістю 1010951,24 грн, в тому числі ПДВ 168491,87 грн (товарно-транспортна накладна №Р1612/030-1 від 16.12.2022р, Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №216 від 16 грудня 2022 року з монтажу металопластикових конструкцій на суму 118 361.76 грн, в т.ч. ПДВ 19 726.96 грн; за видатковою накладною № 2012/006 від 20.12.2022 року у кількості 160.329 кв.м. загальною вартістю 588841.60 три. в т.ч. ПДВ - 98140.27 гри (товарно-транспортна накладна №Р2012/006-1 від 20.12.2022р., Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №217 від 20 грудня 2022 року з монтажу металопластикових конструкцій на суму 68 940.83 гри, в т.ч. ПДВ - 11 490.14 грн;
2.цивільно-правовий договір №07-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_1 , №06-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_2 ,№05-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_3 , № 04-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_4 , №02-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_5 , №01-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_6 , №03-12-22 від 01.12.2022 року ,№08-12-22 від 01.12.2022 року з громадянином ОСОБА_7 . Строк дії договорів до 25.12.2022. По факту виконання робіт складені акти виконаних робіт від 26.12.2022, виплачені грошові кошти за виконані роботи в тягальному розмірі 67 430.95 грн. та сплачено ЄСВ, що підтверджується копіями платіжних доручень, які містяться у матеріалах справи. Після виконання перелічених вище робіт позивачем передано виконані роботи ПРАТ «Трест Жнтлобуд-1» та сторонами підписано Акт №1 приймання викопаних будівельних робіт за грудень 2022р. від 12 грудня 2022 року за формою №КБ-2в на суму 8 338 610.32 гри (з ПДВ) по поточному ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: проспект Героїв Харкова. 308. місто Харків.; довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2022р. від 12 грудня 2022 року за (|юрмою №КБ-3 на суму 8338610.32 гри (з ПДВ) по поточному ремонту по усуненню аварій в житловому фонді багатоквартирного будинку за адресою: проспект Героїв Харкова. 308. місто Харків.
Платіжною інструкцією № 10740 від 16.12.2022 року ПРАТ «Трест Житлобуд-1» перерахувало позивачеві вартість робіт
По факту першої події, відповідно до вимог підпункту «б» п. 187.1 ст. 187 ПК України позивачем складено податкову накладну № 8 від 12.12.2022 року.
Суд зазначає, що вказані первинні документи та пояснення стосовно здійсненої господарської операції позивачем надано до контролюючого органу, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі.
Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.
Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної позивачем.
Згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Щодо підстави для відмови, як відсутність документів щодо придбання матеріалів ддля ремонту, інформації та документального підтвердження щодо субпідрядників, ОСВ по рахунках 20, платіжні документи, то вимогу податкового органу надати вказані документи не зазначено в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної № 8 від 12.12.2022, а їх перелік з`явився лише в протоколі № 24/17-00-18-00-07 від 12.01.2023.
Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі № 500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Частиною 1,2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачі, як суб`єкти владних повноважень не довели правомірності прийнятих ними рішень.
Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.01.2023 № 8067790/34630713, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 12.12.2022 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних, є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено, а тому є таки, що підлягає скасуванню
Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що за приписами п.п.19, 10 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.
Враховуючи викладене, суд для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 12.12.2022 № 8
Відповідно до ч. 1,2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оскільки Головне управління ДПС у Харківській області не приймало рішення з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають частковому задоволенню.
Частиною 1 статті 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 КАС України, суд,
вирішив:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.01.2023 року №8067790/34630713, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №8 від 12.12.2022 року
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 12.12.2022 року.
В іншій частині вимог позов залишити без задоволення
Стягнути з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства щ обмеженою відповідальність «Проектний інститут «Харківський громадянпроект» сплачений судовий збір в сумі 1342 ( одна тисяча триста сорок дві) грн 00 коп.
Стягнути з Головного управління ДПС у Рівненській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства щ обмеженою відповідальність «Проектний інститут «Харківський громадянпроект» сплачений судовий збір в сумі 1342 ( одна тисяча триста сорок дві) грн 00 коп.
Роз`яснити, що рішення підлягає оскарженню згідно з ч. 1 ст. 295 КАС України (протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення); набирає законної сили відповідно до ст. 255 КАС України.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2023 |
Оприлюднено | 30.06.2023 |
Номер документу | 111850607 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні