Рішення
від 14.06.2023 по справі 691/390/23
ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 691/390/23

Провадження № 2/691/223/23

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2023 року Городищенський районний суд Черкаської області

в складі :

судді Черненка В.О.

за участі секретаря судових засідань Шаповал Т.С.

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в місті Городище цивільну справу за позовом керівника Смілянської окружної прокуратури, в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті до ОСОБА_1 про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування,

ВСТАНОВИВ:

керівник Смілянськоїокружної прокуратури,в інтересахдержави вособі Державноїслужби Україниз безпекина транспортізвернувся досуду зпозовом до ОСОБА_1 про стягненняплати запроїзд автомобільнимидорогами загальногокористування. Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач посилається на те, що 18.04.2019 року під час проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом було перевірено транспортний засіб DAF, д.н.з. НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію - НОМЕР_2 , напівпричіп WZM, д.н.з. НОМЕР_3 серія і номер свідоцтва про реєстрацію - НОМЕР_4 , що належать ОСОБА_2 , АДРЕСА_1 , які згідно договору оренди від 27.02.2018 року перебувають в оренді в товариства з обмеженою відповідальністю «КОВТРАНС» (код ЄДРПОУ 41694426, м. Черкаси, бул. Шевченка, 305/195), яким керував водій - ОСОБА_3 , документ, що посвідчує особу водія - НОМЕР_5 та виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме, надання послуг з вантажних перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме: не оформлений документ про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів. Відповідно до розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 18.04.2019 року №00015824 товариству з обмеженою відповідальністю «КОВТРАНС» (код ЄДРПОУ 41694426, м. Черкаси, бул. Шевченка, 305/195) нараховано до сплати 195,60 евро що за перерахунком згідно з офіційним курсом валют евро до гривні Національного банку України станом на 18.04.2019 року становить 5899,22 грн. (на день проведення розрахунку курс гривні до евро становив 3015,96 грн. за 100 евро).Також встановлено під час габаритно-вагового контролю, ані дозволу, ані документу про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів у перевізника немає. Документи перевірки, у тому числі акт перевірки та розрахунок, а також постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу, у судовому порядку не оскаржувалися. Нараховану плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до цього часу не відшкодовано.У зв`язку з цим, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування в сумі 195,60 євро підлягає стягненню з ОСОБА_1 , як власника транспортного засобу в судовому порядку. Укртрансбезпека як урядовий орган державного управління по контролю на автомобільному транспорті, реалізуючи повноваження щодо габаритно-вагового контролю та нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, є суб`єктом владних повноважень, оскільки здійснює владні управлінські функції на основі законодавства. Пунктом 3 постанови КМУ № 592 від 26.06.2015 року «Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті» утворені територіальні органи Державної служби з безпеки як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком 3, зокрема, Відділ державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті, яке не є самостійною юридичною особою, а є самостійним структурним підрозділом Укртрансбезпеки. Зважаючи на викладене, Державна служба України з безпеки на транспорті є суб`єктом владних повноважень до компетенції якого віднесені повноваження щодо захисту інтересів держави у спірних правовідносинах, у тому числі шляхом звернення з позовом до суду про стягнення нарахованої плати (аналогічного висновку дійшов Касаційний господарський суд Верховного суду під час постановлення рішення від 16.10.2020 року у справі № 910/7554/19). Проте, Укртрансбезпекою з часу нарахування плати за проїзд вказаному перевізнику, а саме з 18.04.2019 року заходів щодо її стягнення не вжито. У п. 26 зазначеного Порядку передбачено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету. За таких обставин визначена контролюючим органом плата за проїзд, несплачена у встановлені чинним законодавством строки, набуває статусу заборгованості перед Державним бюджетом України. Враховуючи викладене керівник Смілянської окружної прокуратури, в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті просив стягнути з ОСОБА_1 платузапроїзд автомобільнимидорогами транспортнихзасобів таінших самохіднихмашин імеханізмів,вагові абогабаритні параметри,яких перевищуютьнормативи в сумі 5899, 22 гривень.

У підготовчому судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримав, просив задоволити їх у повному обсязі, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник Державної служби України з безпеки на транспорті позовні вимоги підтримала.

Відповідач позовні вимоги визнав.

Вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Згідно ч.3 та ч.4 ст.200 ЦПК України, за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення у випадку визнання позову відповідачем. Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову, укладення мирової угоди проводиться в порядку, встановленомуст.ст.206, 207цього Кодексу.

Відповідно до приписів ч.4 ст.206 ЦПК України, у разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову. Якщо визнання відповідачем позову суперечить закону або порушує права, свободи чи інтереси інших осіб, суд постановляє ухвалу про відмову у прийнятті визнання відповідачем позову і продовжує судовий розгляд.

Як установлено у судовому засіданні, Смілянською окружною прокуратурою при виконанні повноважень, визначених ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 ЗУ «Про прокуратуру» опрацьовано інформацію Державної служби України з безпеки на транспорті щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові параметри яких перевищують нормативи.

Державними інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті на підставі щотижневого графіку проведення рейдових перевірок у період з 15.04.2019 року по 21.04.2019 року та згідно із направленням на перевірку від 12.04.2019 року № 009139, 18.04.2019 року проведена рейдова перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Встановлено, що 18.04.2019 року під час проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом було перевірено транспортний засіб DAF, д.н.з. НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію - НОМЕР_2 , напівпричіп WZM, д.н.з. НОМЕР_3 серія і номер свідоцтва про реєстрацію - НОМЕР_4 , що належать ОСОБА_2 , АДРЕСА_1 , які згідно договору оренди від 27.02.2018 року перебувають в оренді в товариства з обмеженою відповідальністю «КОВТРАНС» (код ЄДРПОУ 41694426, м. Черкаси, бул. Шевченка, 305/195), яким керував водій - ОСОБА_3 , документ, що посвідчує особу водія - НОМЕР_5 та виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме, надання послуг з вантажних перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме: не оформлений документ про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів.

Відповідно до розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від 18.04.2019 року №00015824 товариству з обмеженою відповідальністю «КОВТРАНС» (код ЄДРПОУ 41694426, м. Черкаси, бул. Шевченка, 305/195) нараховано до сплати 195,60 евро що за перерахунком згідно з офіційним курсом валют евро до гривні Національного банку України станом на 18.04.2019 року становить 5899,22 грн. (на день проведення розрахунку курс гривні до евро становив 3015,96 грн. за 100 евро).

Також встановлено під час габаритно-вагового контролю, ані дозволу, ані документу про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів у перевізника немає.

Документи перевірки, у тому числі акт перевірки та розрахунок, а також постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу, у судовому порядку не оскаржувалися.

Нараховану плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до цього часу не відшкодовано.

У зв`язку з цим, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування в сумі 195,60 євро підлягає стягненню з ОСОБА_1 , як власника транспортного засобу в судовому порядку.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Згідно зі ст. 33 Закону України «Про автомобільні дороги» рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

В силу вимог ч. 2 ст. 29 Закону України «Про дорожній рух» з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів.

Водночас, ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що у випадку перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Згідно з п. 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 року № 198, перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об`єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Пунктом 4 Правил № 30 також, передбачено, що рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Великогабаритним вважається транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу, якщо його габарити перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у п. 22.5 Правил № 1306. Великоваговим є транспортний засіб з вантажем або без вантажу якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у п. 22.5 Правил № 1306.

При цьому, відповідно до п. 22.5 Правил № 1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги -4м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11т(для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь -11т,здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Згідно з п. п. 2, 3, 20, 21 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів, що здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції та за результатами якого посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.

У разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування.

Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

Разом з тим, п. 27 Порядку № 879 передбачено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у ст. 5 Закону України «Про єдиний збір», який справляється в пунктах пропуску через державний кордон України, справляється в разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які, у встановленому порядку, не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд. Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Пунктом 30 Порядку № 879 визначено, що плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів.

Відповідно до п. 31-1 Порядку № 879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням. Перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Таким чином, виходячи з аналізу наведених норм законодавства, у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення - дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів. У разі ж якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати.

З урахуванням вказаних правових норм, посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті здійснено Розрахунок № 00015824 від 18.04.2019, що міститься в додатках до Акту № 0015824 від 18.04.2019 про перевищення транспортним засобом DAF, д.н.з. НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію - НОМЕР_2 , з напівпричіпом WZM, д.н.з. НОМЕР_3 серія і номер свідоцтва про реєстрацію - НОМЕР_4 , що належать ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , які згідно договору оренди від 27.02.2018 перебувають в оренді в товариства з обмеженою відповідальністю «КОВТРАНС» (код ЄДРПОУ 41694426, м. Черкаси, бул. Шевченка, 305/195), яким керував водій - ОСОБА_3 , документ, що посвідчує особу водія - НОМЕР_5 , згідно з яким товариству з обмеженою відповідальністю «КОВТРАНС» (код ЄДРПОУ 41694426, м. Черкаси, бул. Шевченка, 305/195) нарахована плата за проїзд у розмірі 195,60 євро.

Згідно із даними офіційного сайту Національного банку України на день проведення розрахунку курс гривні у відношенні до 100 євро становив 3015,96 грн. Таким чином, стягненню підлягають кошти в сумі 5899,22 грн. (195,60*3015,96/100= 5899,22).

Постановою Верховного Суду від 10.11.2021 у справі № 747/45/20 зроблений висновок, що власник великогабаритного транспортного засобу має сплатити визначену відповідачем суму плати за проїзд автомобільними дорогами транспортного засобу, вагові параметри якого перевищують нормативні, оскільки саме його транспортний засіб завдає шкоди автомобільним дорогам внаслідок такого перевищення.

Покладання на власника транспортного засобу тягаря відповідальності за порушення вимог щодо здійснення перевезення вантажу з перевищенням вагових обмежень транспортним засобом презюмується.

За загальним правилом саме власник транспортного засобу має нести цивільно-правову відповідальність у виді плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортного засобу, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями.

Відповідно до вимог ч. ч. 1 та 2 ст. 48 цього Закону автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Згідно з ч. 4 ст. 48 Закону у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Здійснення габаритно-вагового контролю регламентовано Порядком № 879.

Згідно з п. 23 Порядку № 879 власник великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу або уповноважена ним особа має право привести габаритно-вагові параметри транспортного засобу у відповідність з установленими нормативами шляхом часткового розвантаження, перевантаження на інший транспортний засіб або у будь-який інший спосіб.

Відповідно до п. 28 Порядку № 879 плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Отже, саме відповідач як власник великогабаритного транспортного засобу має сплатити визначену Управлінням суму плати за проїзд автомобільними дорогами транспортного засобу, вагові параметри якого перевищують нормативні, оскільки саме його транспортний засіб завдає шкоди автомобільним дорогам внаслідок такого перевищення.

Пунктами 37, 41 Порядку № 879 визначено, що учасники відносин у сфері габаритно-вагового контролю несуть відповідальність згідно із законодавством, а дії або бездіяльність учасників відносин у сфері габаритно-вагового контролю можуть бути оскаржені в установленому порядку.

Разом з тим, відповідач не надав жодних доказів на спростування факту перевищення нормативно-вагових параметрів транспортним засобом, який належить йому на праві власності, та доказів, які б дали можливість визначити правову природу відносин, що виникли між водієм та власником транспортного засобу.

Також відповідач не надав доказів оскарження в установленому порядку дій Укртрансбезпеки щодо фіксування правопорушення та нарахування стягуваної суми збитків.

Відповідно до ст.170 ЦК України передбачено, що держава набуває і здійснює цивільні права та обов`язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом.

Згідно з ч. 2 ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України, ч. 3 ст. 4 Господарського процесуального кодексу України у випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.

В силу вимог ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Положенням про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 (далі - Положення) визначено, що Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт», п. п. 2, 15, 27 п. 5, п. 8 Положення Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює, серед іншого: державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному транспорті; габаритно- ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; вживає заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машині механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю. Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Таким чином, Укртрансбезпека як урядовий орган державного управління по контролю на автомобільному транспорті, реалізуючи повноваження щодо габаритно-вагового контролю та нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, є суб`єктом владних повноважень, оскільки здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України № 592 від 26.06.2015 «Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті» утворені територіальні органи Державної служби з безпеки як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком 3, зокрема, Відділ державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті, яке не є самостійною юридичною особою, а є самостійним структурним підрозділом Укртрансбезпеки.

Зважаючи на викладене, Державна служба України з безпеки на транспорті є суб`єктом владних повноважень до компетенції якого віднесені повноваження щодо захисту інтересів держави у спірних правовідносинах, у тому числі шляхом звернення з позовом до суду про стягнення нарахованої плати (аналогічного висновку дійшов Касаційний господарський суд Верховного суду під час постановлення рішення від 16.10.2020 у справі № 910/7554/19).

Проте, Укртрансбезпекою з часу нарахування плати за проїзд вказаному перевізнику, а саме з 18.04.2019 року заходів щодо її стягнення не вжито.

Беручи до уваги бедіяльність Державної служби України з безпеки на транспорті, яка не належним чином здійснює повноваження, покладені на неї чинним законодавством, так як остання знала про порушення інтересів держави, мала відповідні повноваження для захисту, але не звернулась з відповідним позовом до суду, у прокурора виникли обґрунтовані підстави для захисту прав та інтересів держави та звернення до суду з цим позовом.

На підставі викладеного, суд, беручи до уваги наведені вище норми діючого законодавства приходить до висновку, що прокурор є належним позивачем та ним надано достатньо доказів в підтвердження своїх вимог, та враховуючи визнання позову відповідачем, за наявності для того законних підстав, вважає, що позов підлягає до повного задоволення.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволення позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються, зокрема у разі задоволення позову, - на відповідача.

Згідно ч. 1 ст. 142 ЦПК України, у разі визнання відповідачем позову до початку розгляду справи по суті, суд у рішенні, в порядку встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50% судового збору, сплаченого при подачі позову.

Враховуючи викладене, у зв`язку з визнанням відповідачем ОСОБА_1 позовних вимог до початку розгляду справи по суті, суд вважає за необхідне повернути Черкаській обласнійпрокуратуріз державного бюджету 50% судового збору, сплаченого при поданні позову, що складає 1342 гривні 00 копійок.

Вирішуючи питання щодо судових витрат, прийшовши до висновку про задоволення позовних вимог та враховуючи повернення з державного бюджету 50% судового збору, суд, на підставі ст. 141 ЦПК України, вважає за необхідне стягнути з відповідача ОСОБА_1 на користь Черкаської обласної прокуратури» судовий збір сумі 1342 гривні 00 копійок.

Керуючись ст. 5, 6, 12, 13, 14, 81, 141, 258, 259, 263, 265, 273ЦПК України, суд,

УХВАЛИВ:

Позовкерівника Смілянськоїокружної прокуратури,в інтересахдержави вособі Державноїслужби Україниз безпекина транспортідо ОСОБА_1 про стягненняплати запроїзд автомобільнимидорогами загальногокористування, задоволити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_6 , адреса проживання: АДРЕСА_1 , в дохід Державного бюджету України (одержувач: ГУК у Дніпровському районі, код ЄДРПОУ 37988155, призначення платежу: 22160100, плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри, яких перевищують нормативи, р/р UА308999980313121216000004079)платузапроїзд автомобільнимидорогами транспортнихзасобів таінших самохіднихмашин імеханізмів,вагові абогабаритні параметри,яких перевищуютьнормативи в сумі 5 899 (п`ять тисяч вісімсот дев`яносто дев`ять) гривень22 копійки.

Повернути Черкаській обласній прокуратурі (код ЄДРПОУ: 02911119, бул. Шевченка, 286, м. Черкаси, 18000, р/р: UА138201720343160001000003751в Державнійказначейській службів м.Київ)судові витрати в сумі 1342 (одну тисячу триста сорок дві) гривні 00 копійок (платіжна інструкція № 352 від 13.03.2023 року).

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_6 , адреса проживання: АДРЕСА_1 , сплачений судовий збір в розмірі 1342 (одну тисячу триста сорок дві) гривні 00 копійок на користь Черкаської обласної прокуратури (код ЄДРПОУ: 02911119, бул. Шевченка, 286, м. Черкаси, 18000, р/р: UА138201720343160001000003751 в Державній казначейській службі в м. Київ).

Рішення може бути оскаржене до Черкаського апеляційного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-ти денний строк з дня проголошення рішення.

Повний текст рішення, в зв`язку з перебуванням головуючого на лікарняному, виготовлений 29.06.2023 року.

Суддя В. О. Черненко

СудГородищенський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення14.06.2023
Оприлюднено30.06.2023
Номер документу111864282
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них

Судовий реєстр по справі —691/390/23

Рішення від 14.06.2023

Цивільне

Городищенський районний суд Черкаської області

Черненко В. О.

Рішення від 14.06.2023

Цивільне

Городищенський районний суд Черкаської області

Черненко В. О.

Ухвала від 29.03.2023

Цивільне

Городищенський районний суд Черкаської області

Черненко В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні