Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.
РеєстраціяСправа № 344/1273/23
Провадження № 1-кп/344/636/23
ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 червня 2023 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі колегії суддів:
головуючого-судді ОСОБА_1 ,
суддів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,
з участю секретаря судового засідання ОСОБА_4 ,
прокурорів ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ,
захисника ОСОБА_7 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали спеціального судового провадження в кримінальному провадженні з обвинувальним актом про обвинувачення ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Саратов Російської Федерації, жительки Російської Федерації, громадянки Російської Федерації, депутата Державної думи Федеральних зборів Російської Федерації, робоча адреса: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 110 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_8 , будучи представником влади, за попередньою змовою групою осіб, вчинила умисні дії з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, які призвели до загибелі людей та інших тяжких наслідків за наступних обставин.
Так, Депутат Державної Думи Федеральних Зборів РФ ОСОБА_8 , будучи представником влади РФ, уповноваженою брати участь у засіданнях палати й голосувати за прийняття поставлених на голосування актів та інших питань, серед яких питання ратифікації міжнародних договорів Російської Федерації, діючи умисно, за попередньою змовою групою осіб з іншими депутатами та представниками влади і ЗС Російської Федерації, усвідомлюючи явну злочинність власних дій та передбачаючи можливість настання тяжких наслідків, у тому числі загибелі людей, зокрема й цивільного населення, розуміючи, що вона порушує встановлений статтями 1-3, 68 Конституції України державний устрій та порядок, посягає на суверенітет та територіальну цілісність України, з метою зміни меж її території та розширення впливу РФ, з мотивів перешкоджання Євроінтеграційному курсу розвитку України, відновлення контролю Російської Федерації над політичними та економічними процесами в Україні, усвідомлюючи, що інші співучасники діють всупереч вимогам пунктів 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 5 грудня 1994 року, порушують принципи Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 1 серпня 1975 року та вимоги частини 4 статті 2 Статуту ООН і Декларації Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХIХ), статей 1-3, 68 Конституції України, 22 лютого 2022 року, за адресою Російська Федерація, м. Москва, вул. Охотний ряд, буд. 1, прийняла участь у засіданні Державної Думи Федеральних Зборів РФ, де підтримала ратифікацію Договору про дружбу, співробітництво та взаємну допомогу між РФ і так званою «Донецької народною республікою» та Договору про дружбу, співробітництво та взаємну допомогу між РФ і так званою «Луганською народною республікою», у такий спосіб ОСОБА_8 , будучи представником влади, за попередньою змовою групою осіб, вчинила умисні дії з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, які призвели до загибелі людей та інших тяжких наслідків.
Зазначені рішення Державної думи Федеральних зборів РФ були частиною злочинного плану, так як сам факт їх існування використовувався при створенні приводів для ескалації воєнного конфлікту і був спробою виправдання агресії перед громадянами Російської Федерації та світовою спільнотою.
Дії РФ призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.
Зазначені рішення Державної думи Федеральних зборів РФ були частиною злочинного плану, так як сам факт їх існування використовувався при створенні приводів для ескалації воєнного конфлікту і був спробою виправдання агресії перед громадянами Російської Федерації та світовою спільнотою.
Дії РФ призвели до тяжких наслідків у вигляді загибелі людей, у тому числі дітей, отримання ними тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості та заподіяння матеріальних збитків у вигляді знищення будівель, майна та інфраструктури.
Судовий розгляд кримінального провадження про обвинувачення ОСОБА_8 здійснювався за відсутності обвинуваченої (in absentia).
Так, відповідно до ч. 5 ст. 374 КПК України у разі ухвалення вироку за наслідками кримінального провадження, у якому здійснювалося спеціальне досудове розслідування або спеціальне судове провадження (in absentia), суд окремо обґрунтовує, чи були здійснені стороною обвинувачення всі можливі передбачені законом заходи щодо дотримання прав підозрюваного чи обвинуваченого на захист та доступ до правосуддя з урахуванням встановлених законом особливостей такого провадження.
Згідно з ч. 2 ст. 7 КПК України зміст та форма кримінального провадження за відсутності підозрюваного або обвинуваченого (in absentia) повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, зазначеним у частині першій цієї статті, з урахуванням особливостей, встановлених законом.
Приймаючи рішення щодо проведення спеціального досудового розслідування та проведення розгляду за процедурою in absentia, слідчий суддя виходив із того, що інкримінований обвинуваченому злочин та його поведінка підпадали під вимоги, зазначені у ч. 2 ст. 297-1 КПК України. Положення закону щодо здійснення спеціального досудового розслідування та спеціального судового провадження не визнані неконституційними і є такими, що узгоджуються зі стандартами, визначеними у Резолюції (75) 11 Комітету Міністрів Ради Європи щодо критеріїв, які регламентують провадження, що здійснюється за відсутності обвинуваченого. Так відповідно до рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи важливою умовою застосування спеціального досудового розслідування та спеціального судового розгляду є те, щоб під час спеціального досудового розслідування або спеціального судового провадження було забезпечено процесуальні права та гарантії осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, зокрема, право обвинуваченого бути поінформованим належним чином про дату слухання справи та про своє право на законне чи інше представництво в суді.
Враховуючи положення КПК України та Резолюції (75) 11 Комітету Міністрів Ради Європи суд зазначає наступне.
З 24 лютого 2022 року АТ «Укрпошта» припинено приймання всіх видів міжнародних поштових відправлень призначенням до російської федерації.
Відповідно до ч. 4 ст. 548 КПК України оригінал запиту про міжнародно-правову допомогу надсилається за кордон поштою, то в умовах припинення АТ «Укрпошта» приймання всіх видів міжнародних поштових відправлень призначенням до російської федерації, виконати вимоги КПК України та міжнародних договорів щодо вжиття необхідних заходів з метою отримання правової допомоги у кримінальному провадженні на території російської федерації немає можливості.
Повістки про виклик ОСОБА_8 , повідомлення їй про підозру, повідомлення про початок здійснення спеціального досудового розслідування надсилались та публікувались відповідно до вимог КПК України шляхом публікування на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та на стадії судового розгляду на офіційному веб-сайті Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області, а також у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження - у газеті «Урядовий кур`єр» в рубриці «Оголошення», а копію процесуальних документів, що підлягали врученню ОСОБА_8 на виконання вимог ч. 2 ст. 297-5 КПК України направлялись захиснику. Будь-які клопотання від обвинуваченої на адресу суду не надходили.
Дорученням Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Івано-Франківській області адвоката ОСОБА_7 уповноважено у межах процесуальних прав і обов`язків, визначених ст.ст. 46, 47 КПК України, забезпечити безоплатну вторинну правову допомогу відповідно ОСОБА_8 .
Ухвалою слідчого судді Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 25 травня 2022 року надано дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування стосовно обвинуваченої.
Отже орган досудового розслідування вживав всіх можливих передбачених КПК України заходів для виклику ОСОБА_8 , щоб забезпечити останній можливість безпосередньо та через обраного захисника реалізовувати права підозрюваного на стадії досудового розслідування.
Після постановлення ухвали слідчого судді Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 25 травня 2022 року, якою надано дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування стосовно ОСОБА_8 , відповідно до вимог ч. 4 ст. 46, ст. 42, п. 8 ч. 2 ст. 51 та ч. 2 ст. 297-5 КПК України реалізацію прав підозрюваної (обвинуваченої) здійснював її захисник, який отримував необхідні процесуальні документи, знайомився з матеріалами кримінального провадження.
Крім цього, згідно з ухвалою Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 28 квітня 2023 року відносно ОСОБА_8 здійснювалось спеціальне судове провадження.
В судовому засіданні приймав участь захисник ОСОБА_7 , який був захисником на стадії досудового розслідування і обізнаний з матеріалами кримінального провадження від початку здійснення спеціального досудового розслідування.
Судом також вживалися заходи про виклик обвинуваченої для забезпечення доступу до правосуддя, у зв`язку із чим на кожне судове засідання остання викликалася у порядку ст. 323 КПК України. Повістки про виклик опубліковані у газеті «Урядовий кур`єр», а також на офіційному сайті Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області.
Захисник обвинуваченої здійснював активні дії, спрямовані на захист обвинуваченої: приймав участь у дослідженні доказів, звертав увагу суду на роль обвинуваченої у вчиненому кримінальному правопорушенні, виступав у дебатах та заперечував запропоновану прокурором міру покарання.
Враховуючи наведене та з урахуванням здійснення у даному кримінальному провадженні спеціального досудового розслідування і спеціального судового провадження, суд вважає, що стороною обвинувачення вжито достатніх заходів щодо дотримання прав підозрюваної та обвинуваченої ОСОБА_8 на захист та доступ до правосуддя.
Всі наведені вжиті заходи вказують на те, що обвинувачена була поінформована належним чином про дати та час розгляду кримінального провадження, а також дотримані її права на належне представництво у суді.
Захисник ОСОБА_7 у судовому засіданні не заперечував щодо розгляду даного кримінального провадження в порядку спеціального судового провадження, просив призначити обвинуваченій ОСОБА_8 менш суворе, ніж запропоноване прокурором покарання.
Зважаючи на специфіку спеціального судового провадження (ч. 3 ст. 323 КПК України) суд, зберігаючи неупередженість та безсторонність, надає особливого значення охороні прав та законних інтересів обвинуваченого, як учасника кримінального провадження, яке відбувається за його відсутності, забезпеченню повного та неупередженого судового розгляду з тим, щоб до обвинуваченого була застосована належна правова процедура в контексті приписів ст. 2 КПК України з дотриманням всіх загальних засад кримінального провадження з урахуванням особливостей, встановлених виключно законом.
Суд вважає загальновідомими і такими, що не потребують доказування в межах даного кримінального провадження факти того, що тимчасова окупація з боку РФ частини території України, яка розпочалася із збройного конфлікту, викликаного російською військовою агресією, починаючи з 20 лютого 2014 року та повномасштабного вторгнення РФ на територію України 24 лютого 2022 року, а також анексія з боку РФ частини території України є за хронологією подій: а) констатовані нормативними, хоча і засудженими з точки зору міжнародного права, актами РФ, а також «нормативними актами» самопроголошених суб`єктів на території України, законність яких не визнається державою Україна, проте прийнятих судом у даному випадку до уваги, оскільки вирішується питання про відповідальність за вчинення кримінального правопорушення, внаслідок якого були прийняті такі акти; б) встановлені національними нормативно-правовими актами, які є обов`язковими для застосування на території України; в) засуджені міжнародними актами колективного реагування, - а відтак ці факти не потребують окремого судового доказування.
В той же час вина ОСОБА_8 у вчиненні інкримінованого їй злочину повністю доведена сукупністю зібраних в кримінальному провадженні та досліджених в судовому засіданні доказів, які суд вважає належними та допустимими.
Так, відповідно до рапорту начальника відділу Департаменту нагляду у кримінальних провадженнях щодо злочинів, вчинених в умовах збройного конфлікту, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_9 від 22 лютого 2022 року (а.п.115 т.1), а також копій публікацій на сайті Державної Думи Федеральних Зборів Російської Федерації за період з 15 лютого 2022 року по 21 лютого 2022 року (а.п.116-123 т.1), під час моніторингу засобів масової інформації установлено, що у лютому 2022 року представники влади Російської Федерації, діючи за попередньою змовою групою осіб між собою та іншими особами, вчинили комплекс взаємоузгоджених дій з метою зміни меж території України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, спрямовані на незаконне визнання так званих «ДНР» та «ЛНР», як начебто суверенних і незалежних держав.
Відповідно до витягу з єдиного реєстру досудових розслідувань(а.п.114 т.1), 12 січня 2023 року внесено відомості до ЄРДР за № 22023090000000031 за фактом вчинення у лютому 2022 року депутатами Державної Думи Російської Федерації, які не входять до партії «Єдина Росія» та інші, діючи за попередньою змовою групою осіб між собою та з іншими особами, вчинили комплекс взаємоузгоджених умисних дій з метою зміни меж території України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, спрямовані на незаконне визнання так званих «ДНР» та «ЛНР» в якості начебто суверенних і незалежних держав, а також прийняли рішення про дружбу, співпрацю і взаємну допомогу між РФ і так званими «ДНР» та «ЛНР». Вказані злочинні дії призвели до загибелі людей та інших тяжких наслідків та кваліфіковані за ч. 3 ст.110 КК України.
Згідно з витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань (а.п.124 т.1), за вказаним фактом 22 лютого 2022 року внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочато кримінальне провадження №42022000000000333 за ч. 2 ст. 110 КК України, досудове розслідування доручено слідчим ГСУ СБУ (а.п.125-126 т.1).
Відповідно до рапорту від 08 березня 2022 року (а.п.130-131 т.1), витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань (а.п.132 т.1) та постанови про доручення здійснення досудового розслідування (а.п.133-134 т.1), під час розслідування даного кримінального провадження виявлено ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.110 КК України, внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочато кримінальне провадження №42022000000000374 за ч. 3 ст. 110 КК України, досудове розслідування доручено слідчим ГСУ СБУ.
Згідно з постановою від 10 березня 2022 року (а.п.137-138 т.1) зазначені кримінальні провадження об`єднано, постановою від 14 березня 2022 року (а.п.139-140 т.1) досудове розслідування доручено слідчому відділу Управління СБУ в Івано-Франківській області, а постановою від 12 січня 2023 року (а.п.151-152 т.1) з даного кримінального провадження виділено матеріали за підозрою ОСОБА_8 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст.110 КК України.
Відповідно до протоколу огляду від 22 лютого 2022 року (а.п.157-177 т.1) оглянуто сторінку в мережі Інтернет за вказаним посиланням (офіційний сайт президента Російської Федерації), на якій розміщена новина із назвою: « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». На сторінці зазначеної новини розміщено відеозапис тривалістю 55 хвилин 56 секунд, що є записом звернення Президента Російської Федерації. Під час огляду публікації підтверджено факт розміщення в мережі Інтернет новини із назвою: « ІНФОРМАЦІЯ_3 », яка підтверджує дії представників влади Російської Федерації, що діють за попередньою змовою групою осіб між собою та іншими особами, спрямовані на вчинення комплексу умисних дій з метою зміни меж території України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, спрямовані на незаконне визнання так званих «ДНР» та «ЛНР», як начебто суверенних і незалежних держав.
Згідно з протоколом огляду від 22 лютого 2022 року (а.п.179-187 т.1) з додатками (а.п.188,189 т.1) оглянуто сторінку в мережі Інтернет за вказаним посиланням (офіційний сайт президента Російської Федерації), на якій розміщена новина із назвою: « ІНФОРМАЦІЯ_4 ». На сторінці зазначеної новини розміщено відеозапис тривалістю 3 хвилин 56 секунд, що є записом підписання Президентом Російської Федерації документів про визнання так званих «ДНР» та «ЛНР». Також на сторінці розмішено 6 фото, знятих під час підписання указів 21 лютого 2022 року Президентом Російської Федерації та фото із текстом Указу №71 «О признании Донецкой Народной республики» та текстом Указу №72 «О признании Луганской Народной республики». Таким чином, під час огляду публікації підтверджено факт розміщення в мережі Інтернет новини із назвою: « ІНФОРМАЦІЯ_3 », яка підтверджує факт незаконних дій представників влади Російської Федерації, що діючи за попередньою змовою групою осіб між собою та іншими особами, домовилися про вчинення комплексу умисних дій з метою зміни меж території України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, спрямовані на незаконне визнання так званих «ДНР» та «ЛНР», як начебто суверенних і незалежних держав.
Згідно з протоколом огляду від 22 лютого 2022 року (а.п.191-197 т.1) з додатками (а.п.198-203,204-209 т.1) оглянуто сторінку в мережі Інтернет за вказаним посиланням (офіційний сайт президента Російської Федерації), об`єктом огляду є сторінка в мережу інтернет за відповідним посиланням, на якій розміщена новина під назвою: « ІНФОРМАЦІЯ_4 ». На сторінці зазначеної новини розміщено інформаційне повідомлення із назвою « ІНФОРМАЦІЯ_5 », що є повідомленням про ратифікацією Державною Думою Російської Федерації договорів про дружбу з так званими «Донецькою народною республікою» та «Луганською народною республікою», що раніше було підписано президентом Російської Федерації. По тексту вказаного інформаційного повідомлення розміщені посилання на тексти зазначених договорів про дружбу «РФ та так званої Луганської народної республіки» та тексти зазначених договорів про дружбу «РФ та так званої Донецької народної республіки», де міститься інформація про текст та стадії розгляду відповідних законопроектів. Вказаними публікаціями підтверджується факт незаконних дій представників влади Російської Федерації, що діючи за попередньою змовою групою осіб між собою та іншими особами, домовилися про вчинення комплексу умисних дій з метою зміни меж території України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, спрямовані на незаконне визнання так званих «ДНР» та «ЛНР», як начебто суверенних і незалежних держав. У ході огляду публікації підтверджено відомості, які відображені у протоколі огляду від 22 лютого 2022 року.
Згідно з протоколом огляду від 10 березня 2022 року (а.п.211-231 т.1) з додатком (а.п.232-251 т.1) оглянуто сайт Держдуми РФ, де, серед іншого, містяться відомості щодо переліку депутатів Державної Думи РФ, які голосували за проект федерального закону №75578-8 «Про ратифікацію Договору про дружбу, співпрацю і взаємну допомогу між Російською Федерацією та Донецькою Народною Республікою». Зазначеним оглядом виявлено, що 22 лютого 2022 року ОСОБА_8 проголосувала «За» прийняття федерального закону №75578-8 «Про ратифікацію Договору про дружбу, співпрацю і взаємну допомогу між Російською Федерацією та Донецькою Народною Республікою».
Відповідно до протоколу огляду від 10 березня 2022 року (а.п.1-21 т.2) з додатком (а.п.22-37 т.2) оглянуто сайт Держдуми РФ, де, серед іншого, містяться відомості щодо переліку депутатів Державної Думи РФ, які голосували за проект федерального закону №75577-8 «Про ратифікацію Договору про дружбу, співпрацю і взаємну допомогу між Російською Федерацією та Луганською Народною Республікою». Зазначеним оглядом виявлено, що 22 лютого 2022 року ОСОБА_8 проголосувала «За» прийняття федерального закону №75577-8 «Про ратифікацію Договору про дружбу, співпрацю і взаємну допомогу між Російською Федерацією та Луганською Народною Республікою».
Голосування за проекти вказаних федеральних законів про ратифікацію договорів та ратифікацію договорів проведено одноголосно, жодний з депутатів Держдуми не проголосував проти, що є неможливим у демократичному суспільстві та безумовно свідчить про попередню змову групою осіб на здійснення саме такого голосування.
Визнання інших державних утворень так званих «Луганської народної республіки» та «Донецької народної республіки» у межах міжнародно-визнаних кордонів України на її території є діями, спрямованими на зміну меж території та державного кордону України.
Внаслідок ратифікації 22 лютого 2022 року договорів про дружбу, співпрацю і взаємну допомогу Російська Федерація під приводом допомоги так званим «Донецькій народній республіці» і «Луганській народній республіці» здійснила 24 лютого 2022 року повномасштабне військове вторгнення на територію України, розпочала бойові дії на території України з метою зміни меж території та державного кордону України, що мало наслідком загибель значної кількості людей, значні руйнування та інші тяжкі наслідки.
Відповідно до протоколу огляду від 18 березня 2022 року (а.п.39-41 т.2) з додатком (а.п.42-43 т.2) оглянуто сайт Держдуми РФ, де, серед іншого, містяться відомості щодо анкетних даних депутатів державної думи восьмого скликання федеральних зборів російської федерації та за результатами пошуку відображено інформацію відносно депутата державної думи восьмого скликання федеральних зборів російської федерації ОСОБА_8 .
Згідно з протоколом огляду документів від 25 березня 2022 року (а.п.44-45 т.2) з додатком (а.п.46-47 т.2) оглянуто інформацію у вільному доступі в мережі інтернет, яка міститься на веб-сайті «Вікіпедія» про анкетні відомості та біографічні дані депутата Державної Думи Федеральних Зборів Російської Федерації ОСОБА_8 .
Відповідно до протоколу огляду від 19 грудня 2022 року (а.п.48-50 т.2) оглянуто сайт інформаційного агентства «ТСН» в мережі Інтернет з інформацією про наслідки російського вторгнення в Україну, а саме - вчинення військових злочинів та геноциду з боку РФ, бомбардування РФ житлових будинків ІНФОРМАЦІЯ_6 , внаслідок якого загинуло 10 цивільних осіб та постраждало близько 50.
Згідно з протоколом огляду від 19 грудня 2022 року (а.п.51-57 т.2) оглянуто сайт інформаційного агентства « ІНФОРМАЦІЯ_7 » в мережі Інтернет з інформацією про обстріл житлового сектору у м. Сєвєродонецьк Луганської області. Під час огляду публікації підтверджено факт розміщення в мережі Інтернет фотографій та тексту про наслідки російського вторгнення до м. Сєвєродонецьк Луганської області, вчинення військових злочинів та геноциду з боку РФ, бомбардування військами РФ житлових кварталів та критичної інфраструктури м. Сєвєродонецьк, внаслідок чого загинули 63 жителі.
Відповідно до протоколу огляду від 20 грудня 2022 року (а.п.58-61 т.2) оглянуто сайт інформаційного ресурсу « ІНФОРМАЦІЯ_8 » в мережі Інтернет з інформацією про авіа удар російської авіації по драматичному театру в м. Маріуполь Донецької області. Під час огляду публікації підтверджено факт розміщення в мережі Інтернет фотографій та тексту про наслідки російського авіа удару по приміщенню Маріупольського драматичного театру, вчинення військових злочинів та геноциду з боку РФ, бомбардування військовими РФ житлових кварталів, внаслідок чого загинуло близько 600 людей, серед яких багато дітей, які переховувались від масових авіа ударів збройних сил РФ.
Згідно з протоколом огляду від 20 грудня 2022 року (а.п.62-65 т.2) оглянуто сайт інформаційного ресурсу з інформацією про обстріл пологового будинку в м. Маріуполь Донецької області. Під час огляду публікації підтверджено факт розміщення в мережі Інтернет фотографій та текстів про наслідки російського вторгнення до м. Маріуполь Донецької області, вчинення військових злочинів та геноциду з боку РФ, бомбардування військовими ІНФОРМАЦІЯ_9 , внаслідок чого загинуло 3 цивільних осіб, серед яких 1 дитина, та 17 людей отримали поранення.
Відповідно до протоколу огляду від 20 грудня 2022 року (а.п.66-68 т.2) оглянуто на інформаційному ресурсі «LB.ua» інформацію про загибель людей внаслідок бомбардувань в м. Маріуполь. За наведеним посиланням виявлено розміщену 13 березня 2022 року публікацію ОСОБА_10 з фотографією та текстом про те, що внаслідок російського вторгнення до м. Маріуполь Донецької області, військових злочинів та геноциду з боку РФ, бомбардування військами РФ АДРЕСА_2 , обстрілу житлових будинків та місць скупчення людей, руйнування дитячих лікарень та міської інфраструктури, загинуло 2187 цивільних осіб, у тому числі дітей.
Згідно з протоколом огляду від 20 грудня 2022 року (а.п.69-72 т.2) оглянуто сайт інформаційного агентства « ІНФОРМАЦІЯ_10 » в мережі Інтернет з інформацією про загиблих від бомбардування в м. Маріуполь Донецької області. Під час огляду публікації підтверджено факт розміщення в мережі Інтернет фотографії та тексту про наслідки російського вторгнення з боку РФ, бомбардування військовими РФ житлового будинку в м. Маріуполь, внаслідок чого загинуло понад 100 цивільних осіб.
Також під час судового розгляду даного кримінального провадження відповідно до вимог ст. 359 КПК України учасникам судового провадження в залі судового засідання було проведено відтворення наданих стороною обвинувачення відеозаписів та файлових документів, які містяться на електронних носіях інформації (а.п.178, 190, 210, 252 т.1; 38 т.2), після чого заслухано доводи учасників з цього приводу.
Відтак суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, вважає, що вина обвинуваченої ОСОБА_8 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення знайшла своє підтвердження та кваліфікує її дії за ч. 3 ст. 110 КК України, як умисні дії, вчинені з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, вчинені особою, яка є представником влади, за попередньою змовою групою осіб, які призвели до загибелі людей та інших тяжких наслідків.
Згідно з ст. 65 КК України особі, яка вчинила кримінальне правопорушення, має бути призначене покарання, необхідне й достатнє для її виправлення та попередження нових кримінальних правопорушень, а відповідно до ст. 50 КК України покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових кримінальних правопорушень як засудженими, так і іншими особами.
Призначаючи покарання обвинуваченій ОСОБА_8 суд враховує: ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, яке відповідно до ст. 12 КК України є особливо тяжким злочином; дані про особу винної, яка раніше не судима, тяжкі наслідки вчиненого нею злочину, який спричинив масову загибель людей, значні руйнування, знищення та пошкодження майна.
Обставин, які б пом`якшували чи обтяжували покарання, судом не встановлено.
Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» передбачено, що суди при розгляді справ застосовують Конвенцію та практику суду як джерело права.
Європейський суд з прав людини у справі «Скоппола проти Італії» від 17 вересня 2009 року (заява № 10249/03) зазначив, що складовим елементом принципу верховенства права є очікування від суду застосування до кожного злочинця такого покарання, яке законодавець вважає пропорційним.
Отже, враховуючи вищенаведене, думку прокурора, який просив призначити обвинуваченій покарання у виді позбавлення волі на строк 15 років з конфіскацією майна та захисника, який просив призначити покарання відповідно до закону, суд, виходячи з принципу індивідуалізації покарання, вважає, що ОСОБА_8 слід призначити покарання у виді позбавлення волі з конфіскацією майна в межах санкції ч. 3 ст. 110 КК України, і таке покарання буде достатнім, справедливим та необхідним для її виправлення, а також для запобігання вчиненню нових кримінальних правопорушень як нею, так і іншими особами.
Цивільний позов не заявлявся, процесуальні витрати та речові докази в даному кримінальному провадженні відсутні.
Керуючись ст.ст. 368, 370, 374, 375, 615 Кримінального процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В :
ОСОБА_8 визнати винуватою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 110 КК України, та призначити їй покарання у виді позбавлення волі на строк 15 (п`ятнадцять) років з конфіскацією майна.
Строк відбуття покарання ОСОБА_8 рахувати з часу, коли вона буде фактично затриманою.
Копію вироку вручити прокурору, захиснику та захиснику для вручення обвинуваченій в день його проголошення.
Інформацію про вирок опублікувати у засобах масової інформації загальнодержавної сфери, а саме у газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області.
Вирок може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Івано-Франківського апеляційного суду через Івано-Франківський міський суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Головуючий-суддя ОСОБА_11
Суддя ОСОБА_12
Суддя ОСОБА_13
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2023 |
Оприлюднено | 30.06.2023 |
Номер документу | 111868280 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Посягання на територіальну цілісність і недоторканність України |
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Хоростіль Р. В.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Хоростіль Р. В.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Хоростіль Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні