Постанова
від 28.06.2023 по справі 160/19392/22
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

28 червня 2023 року м. Дніпросправа № 160/19392/22

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Земляника»

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2023 року (головуючий суддя Дєєв М.В.)

у справі № 160/19392/22

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Земляника»

до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

про визнання протиправним та скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Земляника» звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 08.11.2022 №3262-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Земляника» (код ЄДРПОУ 41544169).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваний наказ є протиправним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки на час винесення наказу встановлено мораторій на проведення перевірок платників податків, що виключає можливість проведення позапланових перевірок. Також в наказі від 08.11.2022 № 3262-н не обґрунтовано наявності підстав для проведення перевірки. До початку проведення перевірки копію наказу не вручено.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.02.2023 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Суд встановив, що підставою для видання оскаржуваного наказу про призначення документальної позапланової виїзної перевірки є наданням позивачем інформації та документів на письмові запити відповідача № 72543/6/04-36-07-11-12 від 01.10.2021 та 90635/6/04-36-07-11-12 від 01.12.2021, що відповідає підставам згідно пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України. Стосовно посилання позивача на введений мораторій на проведення перевірок, суд зазначив, що станом на момент прийняття оскаржуваного наказу, дія пункту 52-2 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» ПК України була зупинена Законом України «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період воєнного стану» від 15.03.2022. З приводу твердження позивача про порушення відповідачем вимог ст.42 ПК України в частині невручення наказу про проведення перевірки суд зазначив, що оцінка таким діям може бути надана під час оскарження дій щодо проведення перевірки, а не в межах дослідження питання правомірності прийняття наказу про проведення перевірки.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати рішення суду та прийняти нове про задоволення позову.

Позивач наполягає на доводах, наведених в позовній заяві, що на час винесення спірного наказу від 08.11.2022 №3262-п встановлено мораторій на проведення перевірок платників податків, що виключає можливість проведення позапланових перевірок. Також зазначає, що у контролюючого органу були відсутні підстави для призначення позапланової перевірки платника податків, що має за собою наслідком скасування наказу про призначення відповідної перевірки. Крім того, спірний наказ не був попередньо направлений чи вручений ТОВ «Земляника», що є порушенням процедури проведення документальних позапланових перевірок контролюючим органом.

Відповідача подав письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому посилаючись на необґрунтованість доводів скарги, просить суд рішення суду першої інстанції залишити без змін як законне та обґрунтоване. Відповідач зазначає, що мав право на проведення перевірки з 15.11.2022, адже вказаний наказ було винений за наявності підстав, передбачених пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України і станом на момент прийняття оскаржуваного наказу дія пункту 52-2 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» ПК України була зупинена Законом України «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період воєнного стану» від 15.03.2022.

Дана адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до ст.311 Кодексу адміністративного судочинства України в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Земляника» зареєстроване 28.08.2017, номер запису 12241020000082437, основний вид діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, адреса: 49127, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вул.Автопаркова, буд.7.

У зв`язку з отриманням від Національного банку України податкової інформації: від 17.09.2021 №25-0009/204/ДСК - щодо фактів порушень ТОВ «Земляника» норм валютного законодавства України при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту від 12.02.2019 №Z-PACFISH-19 за період з 01.01.2021 по теперішній час, від 22.11.2021 №25-0006/284/ДСК - щодо фактів порушень ТОВ «Земляника» норм валютного законодавства України при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту від 06.03.2019 №Z-NPS-19 за період з 01.04.2021 по теперішній час, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на адресу позивача направило запити про надання пояснення та документального підтвердження, а саме:

запит №72543/6/04-36-07-11-12 від 01.10.2021 «Про надання пояснень та їх документального підтвердження» щодо зовнішньоекономічного контракт увід 12.02.2019 №Z-PACFISH-19;

запит №90635/6/04-36-07-11-12 від 01.12.2021 «Про надання пояснень та їх документального підтвердження» щодо зовнішньоекономічного контракту від 06.03.2019 №Z-NPS-19.

На вказані запити позивач надав відповіді листами від 03.11.2021 та від 28.12.2021, відповідно, згідно яким відмовився надавати запитувану інформацію та матеріали, посилаючись про відсутність підстав для їх надання. Зазначаючи, що письмові запити не є обов`язковими письмовими запитами в розумінні положень пп. 78.1.1 Податкового кодексу України, позивач вказав, що підприємство не має законодавчої (зобов`язальної) можливості надати інформацію та матеріали, зазначені у листі №72543/6/04-36-07-11-12 від 01.10.2021 та у листі №90635/6/04-36-07-11-12 від 01.12.2021.

28.06.2022 відповідачем прийнятий наказ № 1547-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Земляника» на підставі пп. 19-1.1.4 п. 19-1.1 ст. 19-1, пп.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75 ст. 75, пп. 78.1.1, п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82, пп. 69.2 п. 69 розділу XX «Перехідних положень» ПК України у зв`язку з отриманням податкової інформації від НБУ від 17.09.2021 № 25-0006/204/ДСК, від 22.11.2021 № 25-0009/284/ДСК щодо виявлених фактів порушень позивачем валютного законодавства України.

05.07.2022 за результатами виходу посадових осіб контролюючого органу за податковою адресою позивача з метою вручення копії означеного наказу та пред`явлення направлень від 28.06.2022 №1972, №1973, №1974 на проведення перевірки, встановлено, що підприємство ТОВ «Земляника» та його посадові особи за податковою адресою не знаходяться, внаслідок чого контролюючим органом складений акт «Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Земляника».

Правомірність наказу відповідача від 28.06.2022 № 1547-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Земляника» було предметом судового розгляду в межах справи №160/9526/22.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 вересня 2022 року у справі №160/9526/22, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 08.02.2023, у задоволенні позовних вимог ТОВ «Земляника» відмовлено.

Суд дійшов висновку, що за встановлених обставин податковий орган мав право відповідно до пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України видати наказ № 1547-п від 28.06.2022 про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ «Земляника». Також суд відхилив посилання позивача на відсутність у відповідача права видавати наказ про проведення перевірки позивача під час дії мораторію на її проведення, з тих підстав, що введення мораторію відповідно до п.52-2 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України на проведення документальних та фактичних перевірок зупинено на період дії воєнного, надзвичайного стану на підставі п.2 Розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до ПК України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період воєнного стану» від 15.03.2022, що набрав чинності 17.03.2022.

08.11.2022 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області винесений наказ №3262-п «Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ «Земляника», відповідно до якого на підставі пп.19-1.1.4 п.19-1.1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82, пп.69.2 п.69 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (із змінами і доповненнями), у зв`язку з отриманням податкової інформації від Національного банку України від 17.09.2021 №25-0006/204/ДСК, від 22.11.2021 №25-0009/284/ДСК щодо виявлених фактів порушень валютного законодавства України ТОВ «Земляника» наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Земляника» (код ЄДРПОУ 41544169) з 15.11.2022 тривалістю 5 робочих днів. Перевірку провести за період діяльності з 01.04.2021 по 11.11.2022 з метою перевірки дотримання вимог валютного законодавства України при виконанні умов зовнішньоекономічних контрактів від 12.02.2019 № Z-PACFISH-19, від 06.03.2019 №Z-NPS-19.

З метою вручення копії наказу та пред`явлення направлень від 08.11.2022 №4213, №4214, №4215 на проведення перевірки, головними державними інспекторами відділу перевірок фінансових операцій управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області Максимом Земляним, Анною Швець, Вітою Семенчук 15.11.2022 о 11 год. 30 хв. здійснено вихід за податковою адресою підприємства: Україна, 49127, м. Дніпро, вул. Автопаркова, буд. 7 для проведення перевірки.

За результатами виходу за податковою адресою 15.11.2022 встановлено, що підприємство ТОВ «Земляника» (код ЄДРПОУ 41544169) та його посадові особи за даною адресою не знаходяться.

Посадовими особами відповідача складено акт «Про неможливість проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Земляника» (код ЄДРПОУ 41544169) у зв`язку з відсутністю підприємства та його посадових осіб за адресою: Україна, 49127, м. Дніпро, вул. Автопаркова, буд. 7» №1225/04-36-07-09/41544169 від 15.11.2022, у якому зазначено, що виникають умови неможливості вручення наказу ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 08.11.2022 № 3262-п, пред`явлення направлень від 08.11.2022 №4213, №4214, №4215 та проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Земляника» у терміни, вказані у наказі від 08.11.2022 № 3262-п.

Позивач, вважаючи, що означений наказ не відповідає вимогам чинного законодавства, звернувся до суду з цим позовом.

З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд апеляційної інстанції зазначає таке.

Стосовно доводів позивача про відсутність підстав для проведення перевірки суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції про їх помилковість.

Згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 73.3 статті 73 ПКУ визначено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;

- для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

- щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

- у разі проведення зустрічної звірки;

- в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи..

Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

За правилами п.78.1 ст.78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з обставин, визначених у цьому пункті, зокрема, - отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (пп. 78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України).

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п.78.4 ст.78 ПК України).

З наведених норм вбачається, що підставою для призначення позапланової перевірки платника податків може бути отримана контролюючим органом податкова інформація, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо сумніви, які виникли у податкового органу з цього приводу, не усунуті наданими поясненнями з документальним підтвердженням.

В спірному випадку, з огляду на зміст отриманих позивачем запитів контролюючого органу, суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції, що ці запити містять фактичні та правові підстави надіслання запиту, опис інформації, види та типи конкретних документів, які витребовувались, період, за який слід надати документи, а також попереджено про строки подання вказаних документів та про наслідки їх неподання, що у сукупності свідчить про формування та надіслання означених вище запитів відповідно до приписів податкового законодавства.

Отже, за встановлених судом обставин позивач повинен був надати відповідну інформацію контролюючому органу, але всупереч зазначеному, позивач відповідних пояснень та документів на запит відповідача не надав. Як наслідок, сумніви із спірного питання не усунуті, тому зважаючи на встановлений факт ненадання позивачем необхідної інформації відносно зовнішньоекономічних контрактів від 12.02.2019 №Z-PACFISH-19, від 06.03.2019 №Z-NPS-19, тобто невиконання встановленого законодавством обов`язку, у контролюючого органу виникли підстави, визначені пп. 78.1.1 п. 78.1 ст.78 ПК України для призначення документальної позапланової виїзної перевірки позивача.

З приводу законності призначення перевірки під час дії воєнного стану суд апеляційної інстанції зазначає таке.

Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року, постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» установлено з 12.03.2020 по 20.05.2020 на всій території України карантин.

Дію карантину, встановленого цієї постановою Кабінету Міністрів України, продовжено на всій території України згідно з Постановами Кабінету Міністрів України № 392 від 20.05.2020, № 500 від 17.06.2020, № 641 від 22.07.2020, № 760 від 26.08.2020, № 956 від 13.10.2020, № 1236 від 09.12.2020, № 104 від 17.02.2021, № 405 від 21.04.2021, № 611 від 16.06.2021, № 855 від 11.08.2021, № 981 від 22.09.2021, № 1336 від 15.12.2021, № 229 від 23.02.2022, № 630 від 27.05.2022, № 928 від 19.08.2022, № 1423 від 23.12.2022, № 383 від 25.04.2023 до 30 червня 2023 року.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 52-2, згідно якому в редакції з урахуванням змін внесених згідно із Законами № 591-IX від 13.05.2020, № 2120-IX від 15.03.2022, установлено мораторій на проведення документальних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім: документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків; документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15 березня 2022 року № 2120-IX, який набрав чинності 17.03.2022, дія пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України зупинена на період дії воєнного, надзвичайного стану.

Виходячи з наведеної норми, суд першої інстанції правильно встановив, що на час прийняття відповідачем оскаржуваного наказу від 08.11.2022 № 3262-п дія мораторію, встановленого пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, на проведення документальних перевірок, в тому числі, з підстав, передбачених пп.78.1. п.78.1 ст.78 ПК України, була зупинена.

Стосовно інших норм законодавства, якими врегульовані відносини щодо проведення перевірок під час воєнного стану, суд апеляційної інстанції зазначає таке.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб (пункт 3).

Указом Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 18 квітня 2022 року №2593/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року №2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 12 серпня 2022 року №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 7 листопада 2022 року №757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22 травня 2022 року №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року№ 2118-IX, який набрав чинності 07.03.2022, у зв`язку з Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Відповідно до пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, в редакції Закону № 2260-IX від 12.05.2022, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України в редакції на час виникнення спірних правовідносин (з урахуванням змін, внесених Законом від 12.05.2022 № 2260-IX) встановлено, що податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім: а) камеральних перевірок; б) документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків та/або з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, та/або документальних позапланових перевірок платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями; в) фактичних перевірок.

Таким чином, за наведеного правового регулювання, встановлених у справі обставин, які свідчать, що фактично підставою для проведення перевірки ТОВ «Земляника» є отриманням від Національного банку України податкової інформації щодо фактів порушення ТОВ «Земляника» валютного законодавства при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту від 12.02.2019 №Z-PACFISH-19 та зовнішньоекономічного контракту від 06.03.2019р. №Z-NPS-19, суд апеляційної інстанції вважає, що застереження, які містяться в підпункті 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо неможливості проведення податкових перевірок під час дії воєнного стану, в спірному випадку не застосуються.

Виходячи з викладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що приймаючи оскаржуваний наказ від 08.11.2022 № 3262-п, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, підстави для визнання цього наказу протиправним та скасування відсутні.

Також суд апеляційної інстанції не приймає твердження скаржника про порушення відповідачем вимог ст.42 ПК України в частині невручення наказу про проведення перевірки.

Суд першої інстанції з приводу наведених доводів позивача цілком правильно зазначив, що таким діям відповідача може бути надана оцінка під час оскарження дій щодо проведення перевірки, а не в межах дослідження питання правомірності прийняття наказу про проведення перевірки.

Виходячи з вищенаведеного, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Суд першої інстанції під час розгляду даної справи дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення про відмову в задоволенні позову.

Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Земляника» залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2023 року у справі №160/19392/22 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили відповідно до ст.325 КАС України, може бути оскаржена до касаційного суду у випадках та строки, що встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяІ.Ю. Добродняк

суддяН.А. Бишевська

суддяЯ.В. Семененко

Дата ухвалення рішення28.06.2023
Оприлюднено03.07.2023
Номер документу111882567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/19392/22

Постанова від 28.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 10.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 10.02.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні