ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"22" жовтня 2007 р.
Справа № 16/222-07-5941
Господарський суд Одеської області
у складі:
Судді -Желєзної С.П.
Секретаря судових засідань
-Шевченко Г.В.
За участю представників сторін:
Від прокуратури:
не з'явився;
Від позивача: не з'явився;
Від відповідача: ОСОБА_4 по дов. від 07.08.2007р.
Розглянувши у відкритому судовому
засіданні з оголошенням перерви згідно ст. 77 ГПК України справу за позовом заступника прокурора
Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради
до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1про вилучення земельної ділянки та
зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора Суворовського
району м. Одеси, керуючись ст. 2 ГПК України, звернувся до господарського суду
Одеської області з позовними вимогами в інтересах держави в особі Одеської
міської ради до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1(далі по тексту СПД ОСОБА_1)
про примусове вилучення з користування відповідача земельної ділянки за
адресою: АДРЕСА_1 та повернення її територіальній громаді м. Одеси, зобов'язання відповідача звільнити за власний
рахунок самовільно зайняту земельну ділянку
від кафе-бару „Шале” з літнім майданчиком шляхом знесення існуючих на
цій земельній ділянці споруд та покриття. Свої вимоги позивач обґрунтовує
порушенням з боку СПД ОСОБА_1 вимог чинного земельного законодавства України
шляхом самовільного, без правових на те підстав, використання земельної
ділянки.
Відповідачем позовні вимоги
заступника прокурора згідно з відзивом на позовну заяву, наданим представником
СПД ОСОБА_1 у судовому засіданні 22.08.2007р.,
заперечуються у повному обсязі з підстав їх необґрунтованості та
неправомірності.
Дослідивши матеріали справи,
заслухавши пояснення та доводи представників сторін, суд встановив наступне.
Рішенням №411 від 17.06.1994р.
виконавчим комітетом Суворовської районної ради народних депутатів товариству з
обмеженою відповідальністю „Елінг” було надано
дозвіл на встановлення павільйонів на території Суворовського району м.
Одеси, у тому числі і за адресою: АДРЕСА_1 у строк до 20.07.1994р., та
зобов'язано останнє пред'явити їх до здачі приймальній комісії. На підставі
вказаного рішення товариством з обмеженою відповідальністю „Елінг”
торгівельний павільйон був встановлений на території Суворовського
району м. Одеси за адресою: АДРЕСА_1.
Як вбачається з матеріалів справи,
торгівельний павільйон розташований за адресою: м. Одеса, вул..
АДРЕСА_1 був переоформлений на дочірнє підприємство ТОВ “Елінг” - ПКТОВ “Старт-лімітед”, яке, в свою
чергу, на підставі договору
купівлі-продажу від 30.03.2001р., здійснило
відчуження торгівельного павільйону знов на користь ТОВ “Елінг”.
На протязі 1996-1997р.р. колишніми
власниками торгівельного павільйону здійснювалася реконструкція вказаного павільйону.
Так, 19.08.1996р. виконавчим
комітетом Одеської міської ради народних депутатів ПКТОВ „Старт-Лімітед” було надано дозвіл №
2827/4 на замовлення у проектній організації ескізного проекту художнього
оформлення фасадів вказаного торгівельного павільйону.
Як вбачається з матеріалів справи,
архітектором ОСОБА_2 був розроблений ескізний проект реконструкції фасаду
павільйону і впорядкування прилеглої території.
Згідно висновку №845/96 від 17.10.1996р. проект реконструкції був
узгоджений з Головним управлінням архітектури і містобудування виконавчого комітету
Одеської міської ради та затверджений рішенням відомчої комісії виконавчого
комітету Суворовської районної ради народних депутатів №1 від 30.10.1996р.
18.11.1996р. інспекцією державного
архітектурно-будівельного контролю ПКТОВ „Старт-Лімітед” було видано дозвіл на
виконання будівельних робіт №435/96 по реконструкції фасадів існуючого
павільйону по вул. АДРЕСА_1.
Відповідно до висновку про
можливість введення в експлуатацію № 93 від 01.07.1997р. Обласною
санітарно-епідеміологічною станцією було надано дозвіл на початок роботи пивного бару на 40 місць, розташованого у м.
Одесі по вул. АДРЕСА_1.
Як вбачається з акту державної
технічної комісії про готовність закінченого будівництвом об'єкту до
експлуатації від 10.07.1997р., торгівельний павільйон за адресою: АДРЕСА_1,
площею 150 кв.м. з літнім майданчиком 250 кв.м., був введений в експлуатацію.
24.04.2001р. між товариством з
обмеженою відповідальністю „ЕЛІНГ” та гр.
ОСОБА_3було укладено договір купівлі-продажу торгівельного павільйону,
що розташований за адресою: АДРЕСА_1. Вказаний договір був посвідчений у
нотаріальному порядку.
Пізніше між гр. ОСОБА_3та
ОСОБА_1було укладено договір купівлі-продажу павільйону від 05.05.2001р.,
відповідно до умов якого у встановленому
законом порядку відповідачем було набуто право власності на вищевказаний
торгівельний павільйон.
Управлінням інженерного захисту
території міста виконавчого комітету Одеської міської ради листом №1694 від 28.12.2001 р. була надана
згода на збереження павільйону з літнім майданчиком по АДРЕСА_1.
У 2002 році відповідач звернувся до
виконавчого комітету Одеської міської ради із клопотанням про можливість
збереження і експлуатації павільйону за адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1, що
належить йому на праві власності. Відповідно до висновку Управління архітектури
і містобудування виконавчого комітету Одеської міської ради №757/02 від
24.07.2002 р. подальша експлуатація павільйону по вул. АДРЕСА_1, була визнана
можливою.
Як вбачається з матеріалів справи,
в травні 2001 року відповідач звернувся до Одеської міської ради з клопотанням
про оформлення правовстановлюючих документів на довгострокове користування
земельною ділянкою за адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1, на якій розташований павільйон.
Управлінням земельних ресурсів
Одеської міської ради 29.08.2001р. СПД ОСОБА_1 було надано дозвіл № 2696 на
виконання землевпорядних робіт по земельній ділянці, розташованій за адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1.
Розпорядженням Одеського міського
голови №397-01р від 31.03.2003р. СПД ОСОБА_1 було надано
дозвіл на розробку проекту
відведення в оренду земельної ділянки, загальною площею 0,0455га, для
експлуатації та обслуговування торгівельного павільйону кафе-бару з літнім
майданчиком за адресою: АДРЕСА_1.
На підставі вказаного дозволу
Управління земельних ресурсів №2696 від 29.08.2001р. та технічного завдання від
15.10.2002р. приватним підприємством „Геоконсалтінг” (ліцензія №001919) був
розроблений проект відведення земельної ділянки для експлуатації та
обслуговування торгівельного павільйону кафе-бару з літнім майданчиком за
адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1.
Проект відведення був узгоджений з
Управлінням охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної
адміністрації висновком №1360 від 25.12.2001р., з Управлінням державної
пожежної охорони Управління Міністерства внутрішніх справ в Одеській області листом за №16/1/3606 від
23.11.2001р., Управлінням земельних ресурсів Одеської міської ради висновком за
вих. №303 від 24.04.2003р., Санітарно-епідеміологічною станцією м. Одеси
висновком за №705-2156 від 21.08.2003р., Державним управлінням екології та
природних ресурсів в Одеській області висновком №4688/03-06-12 від
23.09.2003р., Управлінням архітектури і містобудування виконавчого комітету
Одеської міської ради висновком №137оп/03 від 11.08.2003р.
Як вбачається з матеріалів справи
та пояснень представника відповідача, проект відведення земельної ділянки СПД
ОСОБА_1 був направлений до Одеського міського управління земельних ресурсів
Одеської міської ради для затвердження на сесії Одеської міської ради.
Листом Одеського міського
управління земельних ресурсів Одеської міської ради від 19.08.2006р. №
02-06/2364-08 відповідача було повідомлено, що вказане питання буде розглянуто
у відповідності до вимог діючого законодавства. Однак, до
теперішнього часу рішення щодо
затвердження проекту відведення Одеською міською радою прийнято не було.
Відповідно до п. 2.3. Правил встановлення та експлуатації некапітальних
пунктів дрібно-роздрібної торгівельної мережі в місті Одесі, затверджених
рішенням Одеської міської ради №1466-V від 04.07.2007р., між Управлінням
розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради
(Орендодавець) та СПД ОСОБА_1 (Орендар) 01.07.2007р. було укладено договір
оренди окремого індивідуально визначеного майна № 767, відповідно до умов
якого з метою підвищення ефективності майна комунальної
власності Орендодавець передав, а
Орендар прийняв у строкове платне користування
тверде покриття, площею 250 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
11.09.2006р. державним інспектором
Управління з контролю за використанням
та охороною земель у Одеській області був складений акт перевірки
дотримання вимог земельного законодавства, з якого вбачається, що використання
СПД ОСОБА_1 земельної ділянки, площею 0,0455 га, що знаходиться за адресою
АДРЕСА_1, здійснюється за відсутності правовстановлюючих документів на вказану
земельну ділянку. На підставі вказаного
акту, 11.09.2006р. державним інспектором Управління з контролю за використанням та охороною земель у Одеській області був
складений припис № 000771 про усунення вказаного правопорушення, у зв'язку з чим, відповідача було зобов'язано
у 30-денний термін оформити правовстановлюючі документи на землекористування.
17.10.2006р. державним інспектором Управління з контролю
за використанням та охороною земель у
Одеській області вдруге був складений акт перевірки дотримання вимог земельного
законодавства з якого вбачається, що вимоги припису № 000771 від 11.09.2006р.
СПД ОСОБА_1 виконані не були. На підставі вказаного акту 17.10.2006р. державним
інспектором Управління з контролю за використанням та охороною земель у Одеській області був
складений припис № 000617, яким
відповідача було зобов'язано у строк до 17.11.2006р. оформити правовстановлюючі
документи на землекористування.
Крім того, 17.10.2006р. державним
інспектором Управління з контролю за використанням та охороною земель у Одеській області був
складений протокол про адміністративне правопорушення, що полягає у
використанні земельної ділянки площею 0,0455 га, що знаходиться за адресою
АДРЕСА_1, за відсутності правовстановлюючих документів на неї. У зв'язку з чим,
постановою Одеського міського управління земельних ресурсів № 02636 від
06.12.2006р. на СПД ОСОБА_1 було
накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 255 грн.
10.04.2007р. Інспекцією державного
архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Одеської міської ради
було складено протокол про правопорушення у сфері містобудування, яким була
встановлена відсутність у відповідача проектно- правової документації з
реконструкції кафе-бару „Шале”. 12.04.2007р. Інспекцією державного
архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Одеської міської
ради був складений припис про усунення
виявлених порушень. Постановою від 13.04.2007р. Інспекцією державного
архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Одеської міської ради
відповідача було притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено
штраф у сумі 170 грн., який був сплачений останнім 13.04.2007р.
Посилаючись на порушення СПД
ОСОБА_1 вимог чинного земельного законодавства України шляхом самовільного, без
правових на те підстав, використання земельної ділянки та здійснення
самовільної реконструкції павільйону, заступник прокурора Суворовського району
м. Одеси звернувся до господарського суду Одеської області з позовними вимогами
в інтересах держави, в особі Одеської міської ради про примусове вилучення з
користування відповідача земельної ділянки за адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1,
повернення її територіальній громаді м. Одеси,
та зобов'язання відповідача звільнити за власний рахунок самовільно
зайняту земельну ділянку від кафе-бару „Шале” з літнім майданчиком шляхом
знесення існуючих на цій земельній ділянці споруд та покриття.
Проаналізувавши доводи представників
сторін, матеріали справи та положення діючого законодавства України, якими
врегульовані спірні питання, суд доходить висновку про необґрунтованість та
безпідставність позовних вимог заступника прокурора Суворовського району м.
Одеси та відсутність правових підстав для їх задоволення з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи,
правова позиція заступника прокурора Суворовського району м. Одеси у даній
справі ґрунтується на твердженні про
здійснення відповідачем самовільної реконструкції торгівельного павільйону в
кафе-бар „Шале” з літнім майданчиком за адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1 за умови
відсутності правовстановлюючих документів, передбачених ст.ст. 125, 126
Земельного кодексу України, на земельну
ділянку, що тягне за собою необхідність визнання за збудованим об'єктом
самочинного будівництва та повернення самовільного займаної земельної ділянки
територіальній громаді міста Одеси.
Як було зазначено по тексту рішення
вище, торгівельний павільйон за адресою: АДРЕСА_1, був встановлений колишнім власником - товариством з обмеженою
відповідальністю „Елінг” на підставі рішення виконавчого комітету Суворовської
районної ради народних депутатів №411 від 17.06.1994р.
Матеріалами справи підтверджується
факт здійснення реконструкції вказаного павільйону у 1997 році ПКТОВ
„Старт-Лімітед”, яке було власником торгівельного павільйону на той час.
Відповідно до акту державної технічної
комісії про готовність закінченого будівництвом об'єкту до експлуатації від 10.07.1997р.,
реконструйований торгівельний павільйон за адресою: АДРЕСА_1, площею 150 кв.м.
з літнім майданчиком 250 кв.м., був введений в експлуатацію.
Пізніше на підставі договору
купівлі-продажу павільйону від 05.05.2001р., СПД ОСОБА_1у встановленому законом
порядку було набуто право власності на вищевказаний торгівельний павільйон.
Як вбачається з пояснень представника
відповідача та підтверджується матеріалами справи, з метою газифікації
приміщень павільйону, що належить на праві власності відповідачу, товариством з
обмеженою відповідальністю „Газстроймонтаж” в 2004 році був розроблений робочий
проект газифікації приміщень кафе-бару „Шале”, що розташований по АДРЕСА_1. 18.01.2005р. закінчений
будівництвом об'єкт системи газопостачання було прийнято в експлуатацію, про що
було складено відповідний акт. З метою
збільшення опалювального об'єму (винесення опалювальних приладів на літній
майданчик) у 2006 році товариством з обмеженою відповідальністю
„Газстроймонтаж” було розроблено робочий проект газифікації топочної
(перемонтажу устаткування). Під час реалізації вказаного проекту у квітні 2007
р. відповідачем були проведені монтажні роботи по перенесенню газового
устаткування згідно робочому проекту газифікації.
Наведене свідчить про
неправомірність кваліфікації, наданої
Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого
комітету Одеської міської ради у
протоколі про правопорушення у сфері містобудування, складеному
10.04.2007р., проведених робіт з
газифікації кафе-бару „Шале” як здійснення реконструкції об'єкту.
Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33
ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається
як на підставу своїх вимог і заперечень. При цьому, докази подаються сторонами
та іншими учасниками судового процесу. В свою чергу, доказами у справі є
будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному
законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких
ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають
значення для правильного вирішення господарського спору.
Враховуючи надані суду учасниками
процесу документи, суд зазначає, що доводи заступника прокурора Суворовського
району м. Одеси про демонтаж відповідачем павільйону і здійснення ним
самовільного будівництва на його місці кафе-бару „Шале” з літнім майданчиком
взагалі не мають під собою жодного доказу, що свідчить про недоведеність та
безпідставність тверджень заступника
прокурора Суворовського району м.
Одеси щодо факту здійснення у 2007 році СПД ОСОБА_1 самовільної реконструкції
кафе-бару „Шале”, що розташований по
АДРЕСА_1.
Відсутність документального
підтвердження факту здійснення відповідачем самовільної реконструкції кафе-бару
“Шале”, а також велика кількість документів, які були надані суду представником
СПД ОСОБА_1, свідчать також про
необґрунтованість та безпідставність правової позиції заступника прокурора в
частині самовільного займання земельної ділянки за адресою Дніпропетровська
дорога 86, на якій розташоване кафе-бар “Шале”..
Дійсно, відповідно до ст. 125 Земельного
кодексу України право власності та право постійного користування на земельну
ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що
посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою,
та його державної реєстрації. Право на
оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його
державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до
встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує
право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Враховуючи заявлені заступником
прокурора Суворовського району м. Одеси позовні вимоги, суд вважає за необхідне
звернутися до положень ст. 212 Земельного кодексу України, відповідно до
якої самовільно зайняті земельні
ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без
відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними.
Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи
знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або
юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно
зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
В свою чергу, у листі Державної
інспекції з контролю за використанням і охороною земель Державного комітету України по земельних ресурсах „Щодо
надання роз'яснень” N 6-8-549/328 від 12.04.2006р. надано роз'яснення терміну „самовільно
зайняті земельні ділянки”. Так, Державною інспекцією з контролю за
використанням і охороною земель Державного
комітету України по земельних ресурсах зазначено, що досить часто
громадяни та юридичні особи приступають до використання земельної ділянки на
підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування,
свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, свідоцтва про
право власності тощо, тобто - до моменту виникнення права власності чи права
користування нею (до оформлення державного акта на право власності, на право
постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди). Однак їх дії
не можна кваліфікувати як самовільне зайняття земельної ділянки,
відповідальність за яке передбачена статтею 531 Кодексу України про
адміністративні правопорушення (далі - Кодекс).
Наведена позиція була підтверджена
і листом Державної інспекції з контролю
за використанням і охороною земель Державного
комітету України по земельних ресурсах „Щодо надання роз'яснень” N
6-11-1263/х164 від 11.12.2006 р., у змісті якого зазначено наступне. Досить
часто громадяни та юридичні особи, яким земельні ділянки надані у власність чи
користування рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого
самоврядування, приступають до їх використання до виникнення права власності чи
права користування ними (до оформлення державного акта на право власності на
земельну ділянку чи постійного користування земельною ділянкою, договору оренди
земельної ділянки). У цьому випадку має місце використання земельних ділянок
без правовстановлюючих документів, а не їх самовільне зайняття. Це ж
стосується земельних ділянок, право на які набуто на підставі міни, дарування,
успадкування, інших цивільно-правових угод (у тому числі на підставі угод
про купівлю-продаж майна чи земельних ділянок). Тобто, відповідна особа
набула право на земельну ділянку в установленому законодавством порядку і її
дії не можна кваліфікувати як самовільне зайняття земельної ділянки, а за
використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів Кодексом
України про адміністративні правопорушення відповідальності не передбачено.
Як було зазначено по тексту рішення
вище, СПД ОСОБА_1 у встановленому законом порядку - на
підставі договору купівлі-продажу павільйону від 05.05.2001р., укладеного
відповідачем з гр. ОСОБА_3, - було набуто право власності на вищевказаний
торгівельний павільйон, що, в свою чергу, за змістом позиції Державної
інспекції з контролю за використанням і охороною земель Державного комітету України по земельних ресурсах
виключає можливість існування факту
самовільного зайняття відповідачем земельної ділянки по АДРЕСА_1, на якій
розташований кафе-бару „Шале”.
Більш того, суд вважає за необхідне
звернути увагу заступника прокурора на тому факті, що тривалий час відповідачем
здійснюється процедура оформлення правовстановлюючих документів на земельну
ділянку по АДРЕСА_1, на якій розташований
кафе-бару „Шале”, яка належить до земель комунальної власності.
Так, в травні 2001 р. відповідач
звернувся до Одеської міської ради з клопотанням про оформлення
правовстановлюючих документів на довгострокове користування земельною ділянкою
за адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1, на якій
розташований павільйон.
Відповідно до ч. 5 ст. 123
Земельного кодексу України від 25.10.2001 року N 2768-III відповідна районна
державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання
у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної
ділянки.
Як було зазначено по тексту рішення
вище, управлінням земельних ресурсів Одеської міської ради 29.08.2001р. СПД
ОСОБА_1 було надано дозвіл № 2696 на виконання землевпорядних робіт по
земельній ділянці, розташованій за
адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1. Розпорядженням Одеського міського голови
№397-01р від 31.03.2003р. СПД ОСОБА_1 було
надано дозвіл на розробку проекту відведення в оренду
земельної ділянки, загальною площею 0,0455га, для експлуатації та
обслуговування торгівельного павільйону кафе-бару з літнім майданчиком за
адресою: АДРЕСА_1.
Приватним підприємством
„Геоконсалтінг” був розроблений проект відведення земельної ділянки для
експлуатації та обслуговування торгівельного павільйону кафе-бару з літнім
майданчиком за адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1.
Положеннями ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України передбачено, що
проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом
по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами,
органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку
державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається
до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської
ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень,
визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Проект відведення був узгоджений з
Управлінням охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної
адміністрації висновком №1360 від 25.12.2001 р., з Управлінням державної
пожежної охорони Управління Міністерства внутрішніх справ в Одеській області листом за №16/1/3606 від
23.11.2001р., Управлінням земельних ресурсів Одеської міської висновком за вих. №303 від 24.04.2003р.,
Санітарно-епідеміологічною станцією м. Одеси висновком за №705-2156 від
21.08.2003р., Державним управлінням екології та природних ресурсів в Одеській
області висновком №4688/03-06-12 від 23.09.2003р., Управлінням архітектури і
містобудування виконавчого комітету Одеської міської ради висновком №137оп/03
від 11.08.2003р.
Як вбачається з матеріалів справи,
на виконання вищенаведених вимог діючого земельного законодавства України,
проект відведення земельної ділянки СПД ОСОБА_1 був направлений до Одеського
міського управління земельних ресурсів Одеської міської ради для затвердження
на сесії Одеської міської ради. Листом
Одеського міського управління земельних ресурсів Одеської міської ради від
19.08.2006р. № 02-06/2364-08 відповідача було повідомлено, що вказане питання
буде розглянуто у відповідності до Земельного кодексу України.
Однак, до теперішнього часу проект
відведення земельної ділянки для експлуатації та обслуговування торгівельного
павільйону кафе-бару з літнім майданчиком за адресою: м. Одеса, вул.
АДРЕСА_1 Одеською міською радою розглянутий не був, рішення щодо надання
відповідачу на умовах оренди земельної ділянки площею 0,0455га, за адресою:
АДРЕСА_1 - органом місцевого самоврядування, у порушення строків, встановлених
вимогами чинного земельного законодавства, не
прийняте.
Таким чином, відсутність у
відповідача оформлених правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею
0,0455га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, не свідчить про самовільність її
зайняття, а відтак, у суду відсутні правові підстави для застосування положень
ст. 212 Земельного кодексу України.
З огляду на викладене, суд доходить
висновку, що жодна із підстав, покладених заступником прокурора в обгрунтування
заявленого позову ані в частині
самовільного використання земельної ділянки ані в частині здійснення
самовільного будівництва кафе бару “Шале” не має під собою ні належним чином
доведеної доказової бази ні, враховуючи документи, які були надані
відповідачем, правового обгрунтування пред'явлених вимог.
Підсумовуючи наведене, суд оцінює
позовні вимоги заступника прокурора Суворовського району м. Одеси, заявлені в
інтересах держави, в особі Одеської міської ради, до фізичної особи-підприємця
ОСОБА_1про примусове вилучення з користування відповідача земельної ділянки за
адресою: м. Одеса, вул. АДРЕСА_1 та повернення її територіальній громаді м.
Одеси, зобов'язання відповідача
звільнити за власний рахунок самовільно зайняту земельну ділянку від кафе-бару „Шале” з літнім майданчиком
шляхом знесення існуючих на цій земельній ділянці споруд та покриття, як
необгрунтовані, недоведені та такі, що не базуються на законних підставах, у зв'язку з чим у задоволенні позову слід
відмовити повністю.
Судові витрати по держмиту, витрати
на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу розподілити згідно зі
ст.ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись
ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. У позові відмовити.
Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 85 ГПК
України.
Рішення підписане 29.10.2007р.
Суддя
Желєзна С.П.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2007 |
Оприлюднено | 16.11.2007 |
Номер документу | 1118838 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Желєзна С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні