Постанова
від 27.06.2023 по справі 909/13/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 909/13/22

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про визнання боржника банкрутом

27.06.2023 м. Івано-ФранківськГосподарський суд Івано-Франківської області у складі судді Ткаченко І. В., при секретарі судового засідання Сегін І. В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про банкрутство Житлово-експлуатаційної організації № 9,

в с т а н о в и в:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство ЖЕО-9.

09 березня 2023 р., Господарський суд Івано-Франківської області відкрив провадження у справі про банкрутство ЖЕО-9, визнав грошові вимоги Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до боржника у розмірі 1 862 975 грн 20 коп., ввів процедуру розпорядження майном боржника строком на 170 календарних днів, призначив розпорядником майна арбітражного керуючого Верещагіна М. В. та призначив попереднє засідання суду на 25 квітня 2023 р.

Повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство ЖЕО-9 оприлюднене на офіційному веб-сайті судової влади України 10 березня 2023 р.

25 квітня 2023 р., суд відклав попереднє засідання на 16 травня 2023 р.

16 травня 2023 р., за результатами попереднього засідання суд постановив вважати такими, що визнані судом та підлягають внесенню розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів ЖЕО-9 вимоги кредитора Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до ЖЕО-9 у розмірі 1 862 975 грн 20 коп., з яких 1 515 701 грн 55 коп. - основний борг, 174 772 грн 94 коп. - штрафні санкції та 172 500 грн 71 коп. - пеня, підсумкове засідання суду призначив на 08 червня 2023 р.

02 червня 2023 р., розпорядник майна звернувся до суду із клопотанням про визнання ЖЕО-9 банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

08 червня 2023 р., суд відклав підсумкове засідання на 27 червня 2023 р.

21 червня 2023 р., на електронну адресу суду надійшло клопотання арбітражного керуючого Верещагіна М. В. про призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Кобельника О. С.

22 червня 2023 р., до суду надійшла заява арбітражного керуючого Кобельника О. С. про участь у даній справі.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Відповідно до ухвали Господарського суду Івано-Франківської області за результатами попереднього засідання у цій справі від 16 травня 2023 р., загальна сума визнаних судом вимог кредиторів становить 1 862 975 грн 20 коп.

01 червня 2023 р., відбулись збори кредиторів ЖЕО-9, рішення яких були оформлені протоком № 1. Так, збори кредиторів боржника прийняли рішення подати до Господарського суду клопотання про визнання ЖЕО-9 банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, а також уповноважили розпорядника майна підготувати та подати до суду відповідне клопотання.

Згідно з ч. 5 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства, до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: 1) визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; 2) дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; 3) схвалення плану санації боржника та схвалення внесення змін до нього; 4) звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство; 5) обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень; 6) інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства, до закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Згідно з ч. 3 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства, у підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень:

- ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом;

- ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом;

- постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;

- ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ст. 6 Кодексу України з процедур банкрутства, щодо боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури банкрутства: розпорядження майном боржника, санація боржника, ліквідація банкрута.

Як визначено в ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, банкрутство - це визнана господарським судом нездатність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника.

Тому, при винесені постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд в обов`язковому порядку повинен з`ясувати актив і пасив боржника.

Також, при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд повинен з`ясувати наявність або відсутність у боржника ознак банкрутства, зокрема: наявність непогашених, визнаних судом грошових вимог кредиторів; перевищення грошових зобов`язань боржника над його майном (пасиву над активом, порівнявши дані обох величин та встановивши недостатність майна для задоволення вимог кредиторів (неспроможність); незадовільний результат застосування заходів фінансового оздоровлення боржника.

Розмір пасиву боржника підлягає визначенню відповідно до реєстру вимог кредиторів. Відомості про актив боржника, мають міститися у звіті арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією) про фінансово - майновий стан боржника.

Так, розпорядник майна провів інвентаризацію активів боржника, про що склав відповідні акти.

В результаті проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства розпорядником майна, зокрема, встановлено, що:

- показник поточної неплатоспроможності ЖЕО-9 за останній звітній період має від`ємний результат і у підприємства відсутні власні оборотні засоби, достатні для погашення кредиторської заборгованості;

- коефіцієнти покриття та показники поточної неплатоспроможності свідчать про негативну динаміку розвитку підприємства та відсутність перспектив покращення результатів господарської діяльності в майбутньому.

В ході проведеного дослідження розпорядником майна було встановлено, що ознаки фіктивного банкрутства відсутні, а ознаки доведення до банкрутства не можливо встановити через відсутність можливості проведення аналізу змін показників та укладених договорів.

Таким чином судом встановлено, що у боржника відсутні засоби, достатні для погашення кредиторської заборгованості. При цьому, пропозиції зі сторони можливих інвесторів та пропозиції щодо санації боржника до суду не надходили.

Отже, виходячи з того, що задовольнити вимоги кредиторів боржника неможливо інакше як через застосування ліквідаційної процедури, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання розпорядника майна та визнати боржника банкрутом і відкрити щодо нього ліквідаційну процедуру.

Відповідно до положень ч. 6 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства, з дня визнання господарським судом боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури процедура розпорядження майном та повноваження розпорядника майна припиняються.

Як визначено в ч. 1 ст. 58 Кодексу України з процедур банкрутства, у випадках, передбачених цим Кодексом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.

Суд визначає строк, протягом якого ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника. Цей строк не може перевищувати 12 місяців.

Неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.

За змістом частин 1, 2 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.

Протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть зобов`язання щодо відшкодування збитків, завданих таким ухиленням. Ліквідатор має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати.

Згідно з ч. 1 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства, у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.

В ч. 1 ст. 28 цього Кодексу визначено, що ліквідатор призначається господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.

Відповідно до протоколу № 1 комітету кредиторів від 20 червня 2023 р., комітетом кредиторів ЖЕО-9 прийнято рішення про подання до господарського суду клопотання про призначення ліквідатором ЖЕО-9 арбітражного керуючого Кобельника О. С. та уповноважено на подання такого клопотання розпорядника майна боржника.

Враховуючи наведене, а також те, що арбітражний керуючий Кобельник О. С. подав до суду заяву про участь у даній справі, в якій також зазначив, що він не належить до жодної із визначених ч. 3 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства категорій осіб, суд вважає, що клопотання розпорядника майна про призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Кобельника О. С. слід задовольнити.

Згідно зі ч. 2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства, розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Беручи до уваги зазначене, суд приходить до висновку про встановлення основної грошової винагороди арбітражному керуючому за виконання обов`язків ліквідатора в даній справі в розмірі трьох встановлених законом мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Крім того, згідно з положеннями частин 3, 4 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України. Повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури має містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, у провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора.

Керуючись статтями 2, 28, 30, 49, 58, 59, 61 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 232, 233 ГПК України, суд

п о с т а н о в и в:

1. Житлово-експлуатаційну організацію № 9 - визнати банкрутом і відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.

2. Ліквідатором банкрута призначити арбітражного керуючого Кобельника Олега Сергійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 473 від 12 березня 2013 р.).

3. Встановити грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора.

4. З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

5. Зобов`язати ліквідатора банкрута інформувати Господарський суд Івано-Франківської області про свою роботу та вжиття заходів, спрямованих на задоволення вимог кредиторів та хід ліквідаційної процедури банкрута, надавати суду відомості щодо проведення ліквідаційної процедури з підтверджуючими документами кожні три місяці.

6. Ліквідатора банкрута зобов`язати провести ліквідаційну процедуру відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства і до її завершення надати суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута.

7. Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку, визначеному ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства.

Суддя І. В. Ткаченко

Повний текст постанови складено 28 червня 2023 р.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення27.06.2023
Оприлюднено03.07.2023
Номер документу111886414
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —909/13/22

Рішення від 06.11.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 09.10.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 14.08.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 05.07.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 12.06.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 06.06.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 11.03.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 19.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 24.01.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні