ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
29 червня 2023 року Справа № 280/9805/21 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді АртоузО.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «Білл Ойл» (69019, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 37-Б, офіс 11, код ЄДРПОУ 42636166) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр.. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького кружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «Білл Ойл» (далі позивач) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі відповідач), відповідно до якого позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 11 травня 2021 року №00064990901 (форма «ПС») на суму 400000 грн. 00 коп., №00065020901 (форма «ПС») на суму 500000 грн.00 коп., №00065110901 (форма «ПС») на суму 450000 грн. 00 коп., №00065120901 (форма «ПС») на суму 500000 грн. 00 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на підставі наказу відповідача від 24.03.2021 №819-п 29.03.2021 податковою службою проведено фактичну перевірку господарської діяльності позивача, за результатами якої 05.04.2021 складено Акти перевірки №2459/08/01/09/42636166, №2457/08/01/09/42636166, №2468/08/01/09/42636166, №2466/08/01/09/42636166 «Про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, зберіганні та транспортуванні пального; наявності супровідних документів на товар (прибуткових, товарно-транспортних, видаткових та акцизних накладних), виявлення порушень у сфері виробництва і обігу пального". На підставі зазначених Актів відповідачем 11.05.2021 прийняті наступні податкові повідомлення-рішення: № 00064990901 (Форма «ПС») на суму 400 000 грн. 00 коп., № 00065020901 (Форма «ПС») на суму 500 000 грн. 00 коп., №00065110901 (Форма «ПС») на суму 450 000 грн. 00 коп., №00065120901 (Форма «ПС») на суму 500 000 грн. 00 коп. Під час проведення перевірок ревізорами-інспекторами податкової служби на кожній з АЗС було придбано певну кількість пального: бензини А92, А95, газ пропан та проведена перевірка залишків пального. При цьому, на думку податкової служби позивачем порушені вимоги Податкового кодексу України, а саме: статті 230.1.2. згідно якої «Акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі. Позивач вважає, що вимоги ПК передбачають вичерпний перелік підстав для застосування до платника податків тих чи інших штрафних санкцій і, на його думку, складання відповідачем спірних податкових повідомлень рішень на висновків складених ним актів, суперечить приписам ПК. Аналіз цих вимог передбачає, перш за все, несплату певного розміру грошових коштів платником податку з тих чи інших господарських операцій. В той же час, роздрібна торгівля пальним на вказаних АЗС, надавала змогу державі отримувати певні податки, а саме: з податків на додану вартість та прибуток і особливо з доходів фізичних осіб працівників скаржника: пенсійний військовий, що тільки за липень - вересень склало більше 450 000 гривень, а заробітна плата працівників більше одного мільйона. Вказані обставини беззаперечно свідчать, що відповідач фактично вимагає подвійної чи навіть більшої сплати скаржником податкових зобов`язань, ніж це передбачено Законом, адже будь-якої шкоди чи збитків державним інтересам позивачем не завдано. У зв`язку із викладеним позивач звернувся з цим позовом до суду та просить задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою Запорізького кружного адміністративного суду від 20.10.2021 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «Білл Ойл» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 10 днів від дня одержання ухвали суду про залишення позовної заяви без руху шляхом подання до суду: уточнюючого позову з вірним найменуванням відповідача (у примірниках для суду та відповідача); додатків до позову, що належним чином завірені, у примірнику для відповідача; доказів сплати судового збору у розмірі 20 714 грн. 00 коп.
Ухвалою суду від 10.11.2021 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.
30 листопада 2021 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву. У своєму відзиві відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає, що на виконання листа ДПС України від 29.01.2021 №2704/7/99-00-09-02-02-07 здійснено аналіз податкової інформації, що надходить від платників до баз даних ДПС, відповідно до якої ТОВ «ПК «БІЛЛ ОЙЛ» 03.07.2019 зареєстровано платником акцизного податку. ТОВ «ПК «БІЛЛ ОЙЛ» у зв`язку зі зберіганням пального для його подальшої реалізації зареєстрував за місцезнаходженням своїх АЗС акцизні склади за адресами: вул. Скворцова, б.1/Б, м. Запоріжжя, склад з уніфікованим номером 1009794; вул. Рекордна, 6.37/Б, м. Запоріжжя, склад з уніфікованим номером 1009791; вул. Гребельна, 6.7, м. Запоріжжя, склад з уніфікованим номером 1009792; вул. Професора Толока, 6.14В, м. Запоріжжя, склад з уніфікованим номером 1009793. На зазначених об`єктах господарювання позивача ГУ ДПС у Запорізькій області (ЄДРПОУ 43143945) у 2020 році проводились фактичні перевірки за період діяльності з 01.04.2020 по 21.08.2020, за результатами яких встановлено відсутність рівнемірів-лічильників на резервуарах для зберігання та відпуску пального, відсутність позитивного результату повірки або оцінки відповідності витратомірів-лічильників на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу та не внесено до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники розташовані на акцизному складі, що є порушенням вимог пп.230.1.2 п.230.1 ст.230, п. 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України. За результатами фактичних перевірок на підставі п.128-1.1 ст.128-1 ПК України до позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції відповідно до наступних податкових повідомлень-рішень: №0000073201 від 24.09.2020 на суму 200 000,00 грн., прийнятого на підставі акта №0537/08/01/32/42636166 від 25.08.2020 про проведення фактичної перевірки за адресою: вул. Гребельна, 7, м. Запоріжжя; №0000053201 від 24.09.2020 на суму 160 000,00 грн., прийнятого на підставі акта №0538/08/01/32/42636166 від 25.08.2020 про проведення фактичної перевірки за адресою: вул. Професора Толока, 14В, м. Запоріжжя; № 0000090901 від 24.09.2020 на суму 180 000,00 грн., прийнятого на підставі акта 8/01/32/42636166 від 25.08.2020 про проведення фактичної перевірки за адресою: Скворцова, 1Б, м. Запоріжжя; № 0000100901 від 24.09.2020 на суму 200 000,00 грн., прийнятого на підставі акта № 0540/08/01/32/42636166 від 25.08.2020 про проведення фактичної перевірки за адресою: Рекордна, 37Б, м. Запоріжжя. Повторне протягом року вчинення та тому самому акцизному складі будь-якого з порушень п. 128-1.1 ст. 128-1 ПК України тягне за собою накладення штрафу в розмірі гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу. Згідно податкової інформації ІС «Податковий блок» та Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників рівня пального у резервуарах позивач з 22.08.2022 по 24.03.2021 не зареєстрував витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники пального, та не надав довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обігу та залишків пального на зареєстрованих акцизних складах, що свідчить про порушення позивачем вимог ст.230 ПК України. За результатами проведеного аналізу податкової інформації управління контролю за і оподаткуванням підакцизних товарів. На підставі пп.19-1.1.14, пп. 19-1.1.16 п.19-1.1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.3 75, п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України заступником начальника ГУ ДПС у Запорізькій області підписано накази від 24.03.2021 №°819-п, №820-п, №821-п про проведення фактичних перевірок ТОВ «ПК «БІЛЛ ОЙЛ» за ЄДРПОУ 42636166, за адресами об`єктів господарювання (АЗС) у місті Запоріжжі (вул. Гребельна, 7, вул. Професора Толока, 14В, вул. Скворцова, 1Б, вул. 37Б) за період діяльності з 22.08.2020 по день закінчення фактичної перевірки з здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обігу, зберіганні, обліку та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів. На підставі вказаних наказів 24.03.2021 видані фахівцям ГУ ДПС у Запорізькій області проведення перевірок наступні направлення №№1365, 1366, 1363, 1364, 1362, 1361, 1353, 1354. Перед початком перевірки 29.03.2021 фахівцями ГУ ДПС у Запорізькій області на ЗС здійснено придбання пального (пункт 3.1 розділу 3 актів перевірок). Після проведення розрахунків за реалізоване пальне під особистий підпис операторам на АЗС (особи, які проводили розрахункові операції) вручені копії наказів на перевірку, а також наказів, направлення і службові посвідчення для огляду, що підтверджують їх розписках до направлень, В ході перевірки кожен з операторів надав письмові пояснення, в яких підтвердили інформацію щодо наявності на АЗС резервуарів та колонок для заправки автомобілів пальним та проведення діяльності без встановлення витратомірів та рівнемірів-лічильників на таких резервуарах та колонках. За результатами перевірок складено Акти перевірок № 2459/08/01/09/42636166, № 2457/08/01/09/42636166, № 2468/08/01/09/42636166, №2466/08/01/09/42636166 «Про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, зберіганні та транспортуванні пального; наявності супровідних документів на товар (прибуткових, товарно-транспортних, видаткових та акцизних накладних), виявлення порушень у сфері виробництва і обігу пального", які, у зв`язку з відмовою посадових осіб отримати особисто, направлені зі супровідним листом від 06.04.2021 №21047/6/08-01-09-01-07 поштою на отримані 12.04.2021 довіреною особою позивача. За результатами розгляду актів фактичних перевірок з врахуванням результатів розгляду заперечень на акти перевірок (вхідний номер 35089/6 від 16.04.2021) від 30.04.2021, відповідачем 11.05.2021 прийняті податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій: №00065110901 від 11.05.2021 на суму 450 000,00 грн., на підставі акта №2468/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 про проведення фактичної перевірки за адресою об`єкта господарювання: вул. Скворцова, б.1/Б, м. Запоріжжя; №00065120901 від 11.05.2021 на суму 500'000,00 грн., на підставі акта №2466/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 про проведення фактичної перевірки за адресою об`єкта господарювання: вул.Рекордна, б.37/Б, м. Запоріжжя; №00065020901 від 11.05.2021 на суму 500000,00 грн., на підставі акта №2457/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 про проведення фактичної перевірки за адресою об`єкта господарювання: вул. Гребельна, б.7, м. Запоріжжя; №00064990901 від 11.05.2021 на суму 400 000,00 грн., на підставі акта №2459/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 про проведення фактичної перевірки за адресою об`єкта господарювання: вул. Професора Толока, б.14В, м. Запоріжжя. Податкові повідомлення-рішення разом з розрахунком штрафних (фінансових) санкцій направлені на податкову адресу позивача супровідним листом від 11.05.2021 №27561/6/08-01-09-01-15, який отримано довіреною особою позивача 31.05.2021. Правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень підтверджується як фактичними обставинами справи так і документальними доказами. Просить суд відмовити у задоволенні позову.
16 грудня 2021 року провадження у справі зупинено до 08 лютого 2022 року.
Ухвалою суду від 08.02.2022 провадження у справі №280/9805/21 зупинено до 17.03.2022.
Указом Президента УкраїниПро введення воєнного стану в Україніз 24 лютого 2022 року №64/2022 у зв`язку з військовою агресією Російської федерації в Україні введений воєнний стан.
Наказами тимчасово виконуючого обов`язки голови Запорізького окружного адміністративного суду від 09.03.2022 № 12, від 11.03.2022 № 13, від 18.03.2022 № 14, від 25.03.2022 № 15, від 01.04.2022 № 16, від 08.04.2022 №17, від 15.04.2022 № 18, від 22.04.2022 № 21, від 29.04.2022 № 22 строк дії наказу від 28.02.2022 № 11 про встановлення особливого режиму роботи Запорізького окружного адміністративного суду в умовах воєнного стану продовжений до 06.05.2022 включно. Роботу суду відновлено з 10.05.2022.
Враховуючи зазначені обставини, призначене на 17.03.2022 підготовче засідання не відбулось.
21 червня 2022 року зупинено провадження у справі до 15.09.2022.
Ухвалою суду від 15.09.2022 провадження у справі №280/9805/21 зупинено до 30.01.2023.
30 січня 2023 року зупинено провадження у справі № 280/9805/21 до 08.06.2023.
Протокольною ухвалою суду від 08.06.2023 поновлено провадження у справі, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 19.06.2023 на 12 год. 30 хв.
В судовому засіданні 19.06.2023 представником відповідача подано до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позивач та його представник в судове засідання не з`явилися, про дату та час судового засідання повідомлені належним чином.
Ухвалою суду від 19.06.2023 вирішено розгляд справи № 280/3757/23 продовжити в порядку письмового провадження на підставі наявних матеріалів, без здійснення запису судового засідання технічними засобами.
Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Розглянувши наявні у справі матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
На підставі пп.19-1.1.14, пп. 19-1.1.16 п.19-1.1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.3 75, п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України заступником начальника ГУ ДПС у Запорізькій області підписано накази від 24.03.2021№ 818-п, № 819-п, №820-п, №821-п про проведення з 25.03.2021 фактичних перевірок ТОВ «ПК «БІЛЛ ОЙЛ» (код за ЄДРПОУ 42636166), за адресами об`єктів господарювання (АЗС) у місті Запоріжжі (вул. Гребельна, 7, вул. Професора Толока, 14В, вул. Скворцова, 1Б, вул. 37Б) за період діяльності з 22.08.2020 по день закінчення фактичної перевірки з здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обігу, зберіганні, обліку та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів, тривалістю 10 діб кожна.
На підставі вказаних наказів 24.03.2021 фахівцям ГУ ДПС у Запорізькій області видані направлення на проведення перевірок №№1365, 1366, 1363, 1364, 1362, 1361, 1353, 1354.
Актом про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів №2468/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 за адресою: вул. Скворцова, буд. 1/Б, м. Запоріжжя, встановлено, що згідно Х-звіту з РРО (модель МАРІЯ-303А1 РOS Міnі, заводський номер ТN80081376, фіскальний номер 3000858020) залишки пального складають: Бензин А95 резервуар №01 (код УКТЗЕД 2710124512) -1671,42 л; Бензин А92 резервуар №02 (код УКТЗЕД 2710124194) -1514,62 л; Дизпаливо резервуар №03 (код УКТЗЕД 2710194300) - 1990,56 л; Газ скраплений (код УКТЗЕД 2711129700) - 4407,13 л.
На АЗС за адресою: м.Запоріжжя, вул. Скворцова, 1Б, встановлено наступне обладнання: 2 резервуара, що працюють під тиском (з газом пропаном); 3 резервуара стальних зварювальних горизонтальних (з бензином А-95, бензином А- 92, дизельним паливом); 3 паливно-роздавальні колонки та 1 газороздавальна колонка.
Згідно даних Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників рівня пального у резервуарах позивачем не зареєстровано витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників рівня пального на резервуари на зареєстрованому акцизному складі.
ТОВ «ПК «БІЛЛ ОЙЛ» до перевірки не надано документів на повірку та установку витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників.
Враховуючи зазначене резервуари відповідно до вимог пп.230.1.2 п.230.1 ст.230, пункту 12 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України вважаються необладнаними рівнемірами-лічильниками, а пункт відпуску пального витратомірами-лічильниками.
Актом про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів №2466/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 за адресою: вул. Рекордна, 37Б, м. Запоріжжя, встановлено:
Відповідно до Х-звіту з РРО (модель МАРІЯ-303А1, заводський номер ЗВ1991045537, фіскальний номер 3000858108) залишки пального станом на 29.03.2021 складають: Бензин А95 (резервуар 01) (код УКТЗЕД 2710124512) -7463,29 л Бензин А95 (резервуар 03) (код УКТЗЕД 2710124512) -415,91 л Бензин А92 (резервуар 02) (код УКТЗЕД 2710124194) -5105,88 л Дизпаливо (резервуар 04) (код УКТЗЕД 2710194300) -7553,80 л Газ пропан (код УКТЗЕД 2711129700) -3747,29 л.
На АЗС за адресою: м.Запоріжжя, вул. Рекордна, 37Б, встановлено наступне обладнання: 1 резервуар, що працює під тиском (з газом пропаном), 4 резервуара підземних, 4 паливно-роздавальні колонки та 1 газороздавальна колонка.
Відповідно даних з Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників рівня пального у резервуарах Позивач станом на 29.03.2021 не встановив та не зареєстрував витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники рівня пального на резервуари на зареєстрованому акцизному складі.
ТОВ «ПК «БІЛЛ ОЙЛ» до перевірки не надано документів на повірку та установку витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників.
Враховуючи зазначене резервуари відповідно до вимог пп.230.1.2 п.230.1 ст.230, пункту 12 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України вважаються необладнаними рівнемірами-лічильниками, а пункт відпуску пального витратомірами-лічильниками.
Актом про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів №2457/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 за адресою: вул. Гребельна, 7, м. Запоріжжя, встановлено: відповідно до Х-звіту з РРО (модель МАРІЯ-303А1 заводський № ЗВ1991035829 ФН3000732520) залишки пального складають: Дизпаливо (код УКТЗЕД 2710194300) (резервуар 04) -3592,54 л; Дизпаливо (код УКТЗЕД 2710194300) (резервуар 05) -2087,39 л; Бензин А92 (код УКТЗЕД 2710124194) - 1484,78 л; Бензин А95 (код УКТЗЕД 2710124512) (резервуар 02)-3545,86 л Бензин А95 (код УКТЗЕД 2710124512) (резервуар № 01) 413,82 л; Газ пропан (код УКТЗЕД 2711129700)-475,06 л.
На АЗС за адресою: м.Запоріжжя, вул. Гребельна,б.7, встановлено наступне обладнання: 3 підземних резервуара горизонтальних, 2 підземних резервуара горизонтальних, 2 наземних резервуара, які працюють під тиском, 2 паливно-роздавальні колонки двосторонні, газово-роздавальна колонка.
Згідно Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників рівня пального у резервуарах Позивач з станом на 29.03.2021 не встановив та не зареєстрував витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники рівня пального на резервуари на зареєстрованому акцизному складі.
ТОВ «ПК «БІЛЛ ОЙЛ» до перевірки не надано документів на повірку та установку витратомірів-лічильників та/або рівномірів-лічильників.
Враховуючи зазначене резервуари відповідно до вимог пп.230.1.2 п.230.1 ст.230, пункту 12 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України вважаються необладнаними рівнемірами-лічильниками, а пункт відпуску пального витратомірами-лічильниками.
Актом про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими при виробництві, обліку, обігу, зберіганні та транспортуванні пального; виявлення порушень у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів №2459/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 за адресою: вул. Професора Толока, 14В, м. Запоріжжя, встановлено: відповідно до Х-звіту з РРО (модель МАРІЯ-303А1 заводський № ЗВ1991035820 ФН3000730775) залишки пального станом на 29.03.2021 складають: дизпаливо (код УКТЗЕД 2710194300) (резервуар 03) - 727,89 л; дизпаливо (код УКТЗЕД 2710194300) (резервуар 04) -4545,50 л; Бензин А92 (код УКТЗЕД 2710124194) -5449,60 л; бензин А95 (код УКТЗЕД 2710124512) (резервуар 01) -5997,66 л; газ пропан (код УКТЗЕД 2711129700) -1017,54 л.
На АЗС за адресою: м.Запоріжжя, вул. Професора Толока, 14В, встановлено наступне обладнання: 1 резервуар, що працює під тиском (з газом пропаном), 4 резервуара стальних (з бензином А-95, бензином А-92, дизельним паливом), 2 паливно-роздавальні колонки,1 колонка для відпуску скрапленого газу.
Згідно Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників рівня пального у резервуарах Позивач станом на 29.03.2021 не встановив та не зареєстрував витратоміри-лічильники та рівноміри-лічильники рівня пального на резервуари на зареєстрованому акцизному складі.
Враховуючи зазначене резервуари відповідно до вимог пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230, пункту 12 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України вважаються необладнаними рівнемірами-лічильниками, а пункт відпуску пального витратомірами-лічильниками.
Акти перевірок направлені супровідним листом від 06.04.2021 № 21047/6/08-01-09-01-07 поштою на отримані 12.04.2021 довіреною особою позивача, що підтверджує рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
16 квітня 2021 року позивачем подано заперечення до актів-перевірок від 05.04.2021.
За результатами розгляду актів відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій:
№ 00065110901 від 11.05.2021 на суму 450 000,00 грн., на підставі акта № 2468/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 про проведення фактичної перевірки за адресою об`єкта господарювання: вул. Скворцова, б.1/Б, м. Запоріжжя;
№ 00065120901 від 11.05.2021 на суму 500 000,00 грн., на підставі акта № 2466/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 про проведення фактичної перевірки за адресою об`єкта господарювання: вул. Рекордна, б.37/Б, м. Запоріжжя;
№ 00065020901 від 11.05.2021 на суму 500 000,00 грн., на підставі акта № 2457/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 про проведення фактичної перевірки за адресою об`єкта господарювання: вул. Гребельна, б.7, м. Запоріжжя;
№ 00064990901 від 11.05.2021 на суму 400 000,00 грн., на підставі акта № 2459/08/01/09/42636166 від 05.04.2021 про проведення фактичної перевірки за адресою об`єкта господарювання: вул. Професора Толока, б. 14В, м. Запоріжжя.
Податкові повідомлення-рішення разом з розрахунками штрафних (фінансових) санкцій направлені на податкову адресу позивача супровідним листом від 11.05.2021 № 27561/6/08-01-09-01-15, який отримано довіреною особою позивача 31.05.2021, що підтверджує рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Позивачем подавалася до ДПС України скарга на податкові повідомлення-рішення відповідача від 11.05.2021 № 00065110901, № 00065120901, № 00065020901 та № 00064990901
За результатами розгляду скарги ДПС України 31.08.2021 прийнято рішення № 19848/6/99-00-06-03-01-06, яким скаргу скаржника залишено без задоволення.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Згідно п.п. 19-1.1.16 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України, контролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального.
Відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно п. 61.1 ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів відповідно до п.п. 62.1.2п. 62.2 ст. 62 ПК України.
Податковий контроль відповідно до п.п. 62.1.3 п. 62.2 ст. 62 ПК України здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Умови, порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичних перевірок, строки проведення перевірок та оформлення їх результатів визначені статтями 75, 80, 81 ПК України.
За змістом абз. 1 п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до приписів п. 80.1 ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема,: у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального (п.п. 80.2.5).
Згідно п. 81.1 ст. 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.
При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції), такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
Отже, фактична перевірка суб`єкта господарювання може бути проведена при дотриманні таких умов як наявність підстав для проведення фактичної перевірки та пред`явлення посадовими особами податкового органу необхідного пакету документів.
Як встановлено судом, в наказах відповідача про проведення фактичних перевірок від 24.03.2021 № 818-п, № 819-п, № 820-п, № 821-п підставою зазначено пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України, тобто наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Зважаючи на наведені вище норми закону в їх сукупності, суд доходить висновку, що зміст наказів на проведення фактичних відповідає вимогам п. 81.1 ст. 81 ПК України, зокрема, як такі, що містять підстави для проведення перевірок, визначені цим Кодексом.
Доповідна записка відповідача свідчить, що у контролюючого органу була наявна інформація, отримана внаслідок здійснення аналізу господарської діяльності позивача та отриманої від платників податків.
Порядок збору податкової інформації, а також джерела такої інформації встановлені ст. 72 ПК України.
Відповідно до п. 74.3 ст. 74 ПК України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.
Виходячи з вищенаведеного, суд погоджується, що у відповідача були наявні правові підстави для здійснення перевірок (податкового контролю) позивача на підставі наказів від 24.03.2021 № 818-п, № 819-п, № 820-п, № 821-п.
Щодо правомірності податкових повідомлень-рішень, яким за порушення п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230, п. 12 п.р.5 р. XX ПК України на підставі п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 і п. 128-1.1 ст. 128-1 ПК України до позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України, акцизний склад це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, а також приміщення, розташовані на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), за винятком приміщень для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального розпорядником акцизного складу.
Пунктом 230.1 ст. 230 ПК України встановлено, що акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Підпунктом 230.1.2. п. 230.1 ст. 230 ПК України встановлено наступні обов`язки та права для розпорядників акцизних складів:
акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00,2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00,2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Строки, в які платники зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, визначені в п. 12 п.р. 5 р. XX "Перехідні положення" ПК України:
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Податковим кодексом встановлено заборону здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу (абз. 9 п. п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України).
Відповідно до п. 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України норми п. 128-1.1 цього Кодексу застосовуються з 1 квітня 2020 року до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до п. 212.1 ст. 212 цього Кодексу).
З аналізу наведених вище норм вбачається, що резервуари, які використовуються для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, з 01.01.2020 повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (п. 230.1 ст. 230 Кодексу), а відповідальність за порушення цієї вимоги настає з 01.04.2020.
За результатами фактичної перевірки встановлено порушення позивачем п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230, п. 12 п.р. 5 розділу XX ПК України, в частині не обладнання витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками та їх не реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарах, про що зазначено в актах про результати фактичних перевірок від 05.04.2021 № 2468/08/01/09/42636166, № 2466/08/01/09/42636166, № 2457/08/01/09/42636166, № 2459/08/01/09/42636166, та в наданих до податкових повідомлень-рішень від 11.05.2021 № 00065110901, № 00065120901, № 00065020901, № 00064990901 розрахунках штрафних санкцій.
Зважаючи на наявність актів фактичних перевірок від 25.08.2020 № 0537/08/01/32/42636166, № 0538/08/01/32/42636166, № 0539/08/01/32/42636166, № 0540/08/01/32/42636166, якими на акцизних складах в місті Запоріжжі на вул. Гребельна, б.7, вул. Професора Толока, 14В, вул. Скворцова, 1Б і вул. Рекордна, 37Б, протягом року встановлені порушення п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, порушення, які є предметом цієї справи вважаються повторними та тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50000,00 гривень, як передбачає абзац другий пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (частина 1 статті 143 КАС України).
Відповідно до положень ст. 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 262, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Паливна компанія «Білл Ойл» (69019, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 37-Б, офіс 11, код ЄДРПОУ 42636166) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр.. Соборний, 166, код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення
Рішення у повному обсязі складено та підписано 29 червня 2023 року.
СуддяО.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2023 |
Оприлюднено | 03.07.2023 |
Номер документу | 111913464 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні