Рішення
від 15.06.2023 по справі 300/7284/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" червня 2023 р. справа № 300/7284/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Боршовського Т.І.,

за участю секретаря судового засідання Ілюк А.Р.

представників позивача Мушинського В.Т.,

представників відповідача Булки Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд Інвест

до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.06.2021 № 003443/0706,-

Виклад позицій сторін у справі. Процесуальні дії суду:

Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд Інвест (далі позивач, ПП) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (далі відповідач, ГУ ДПС, контролюючий орган), в якому просить суд визнати протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.06.2021 № 003443/0706.

Позовні вимоги мотивовані тим, що податкове повідомлення-рішення від 2704.06.2021 № 003443/0706 ґрунтуються на висновках акту перевірки, які на думку позивача, не відповідають нормам податкового законодавства, чинним в спірному звітному періоді. Так, позивач вважає, що до нього не можуть застосовуватися санкції за відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів лічильників та рівнемірів лічильників п`яти рівнемірів лічильників та п`яти витратомірів лічильників, оскільки до 01.10.2020 автоматичне зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2020 № 715 здійснюється у тестовому режимі, а тому відсутні підстави для накладення штрафних санкцій.

Ухвалою суду від 29.11.2021 року відкрито провадження в цій адміністративній справі за правилами загального позовного провадження.

У відзиві на позовну заяву Головне управління ДПС в Івано-Франківській області № 13486/5/09-19-20-01 від 14.12.2021 заперечив проти задоволення позову. Представник відповідача вказав, що відповідно до вимог пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України (далі ПК України) платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу. Відповідальність за порушення вимог підпунктів 230.1.2 та 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України передбачена пунктом 128-1.1 статті 128-1 вказаного Кодексу. Тому, вважає відповідач, доводи позивача щодо тестового автоматичного співставлення залишків рівня пального до 30 вересня 2020 року згідно постанови Кабінету Міністрів України не впливають на обов`язок платника податків, встановлений податковим Законом щодо обов`язкової реєстрації усіх рівнемірів та витратомірів до 01.04.2020 року. Окрім того, зазначено, що суб`єкт господарювання не формував дані про обсяги отриманого та проданого пального за звітні доби та фактичні залишки пального станом на початок та кінець доби у розрізі кодів товарної під категорії згідно УКТ ЗЕД у літрах на акцизному складі, чим порушив пункт 230.1.3 статті 230 ПК України.

У відповіді на відзив на позовну заяву від 24.12.2021 представник позивача підтримав позовні вимоги та повторив доводи позовної заяви.

Ухвалою від 24.05.2023 суд перейшов до розгляду справи в судовому засіданні. Розгяд справи в судовому засіданні призначено на 13.06.2023 о 14 год. 00 хв., про що стоорни повідомлені судовими повістками.

В судовому засіданні 13.06.2023 оголошено перерву до 15.06.2023 13:00 год. для подання відповідачем додаткових доказів.

15.06.2023 представником відповідача подано клопотання про долучення до матеріалів справи копії довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні складі пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри ті рівнеміри від 01.10.2020 № 9250054353 з квитанціями № 1 та № 2; довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні складі пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри ті рівнеміри від 01.10.2020 № 9250023799 з квитанціями № 1 та № 2.

В судовому засіданні 15.06.2023 представник позивача підтримав позов в частині накладення штрафу в розмірі 200000 грн. Представник відповідача проти позову заперечив.

Обставини справи, встановлені судом. Зміст спірних правовідносин:

ТОВ "Енерго Трейд Інвест" (код ЄДРПОУ 40223053) зареєстровано як юридична особа 19.01.2016 та знаходиться на обліку як платників податків, профільними видами діяльності є: оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (основний) (КВЕД 46.71); вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (КВЕД 01.11); вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів (КВЕД 01.13); оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (КВЕД 46.21); вантажний автомобільний транспорт (КВЕД 49.41); роздрібна торгівля пальним (КВЕД 47.30).

ТОВ "Енерго Трейд Інвест" отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним від 24.07.2019 № 0903031420190093 з терміном дії з 24.07.2019 по 24.07.2024 за адресою фактичного провадження діяльності: Черкаська область, Тальнівський район, м. Тальне, вул. Гагаріна, буд. 60 та зареєстровано за зазначеною адресою акцизний склад за № 1007696.

На підставі наказу від 07.05.2021 № 824-п, направлень від 07.05.2021 № 1035, 1056 проведено фактичну перевірку ТОВ «Енерго Трейд Інвест» щодо здійснення контролю за дотриманням суб`єктами господарювання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, реалізації підакцизних товарів, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, та відповідно до пп. 80.2.2. пп. 80.2.5 п. 80.2 статті 80 ПК України на АЗС розташовану за адресою: вулиця Осмомисла, 77, місто Галич (а.с. 57-58, 63).

За результатами перевірки складено акт (довідку) про результати фактичної перевірки від 14.05.2021 № 090222 (реєстраційний номер 2745/09/15/РРО/40223053), яким встановлено такі порушення:

- несвоєчасна реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників, а саме: 01.10.2021, п`яти витратомірів-лічильників та п`яти рівнемірів-лічильників рівня пального на місці відпуску пального на акцизному складі, розташованому за адресою: вулиця Осмомиста, 77, місто Галич, чим порушено підпункт 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України;

- незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання щоденних електронних документів, а саме: 02.10.2020, 18.12.2020, 19.01.2021, 19.02.2021 даних про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби, та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних під категорій згiдно з УКТ ЗЕД у літрах, чим порушено підпункт 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України;

04.06.2021 контролюючим органом на підставі акту перевірки від 14.05.2021 № 2745/09/15/РРО/40223053 винесено податкове повідомлення-рішення № 003443/0706 на суму 204000 грн. (а.с. 8-9).

Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 04.06.2021 № 003443/0706 таким, що прийняте з порушенням податкового закону, ТОВ Енерго Трейд Інвест звернулося з цим позовом до суду, в якому просить визнати його протиправним та скасувати.

При прийнятті рішення суд керується такими мотивами та нормами права. Висновки суду:

Щодо дотримання відповідачем процедури проведення фактичної перевірки та прийняття оспореного податкового повідомлення-рішення, то позивачем в позовній заяві не спорюється правомірність дотримання контролюючим органом процедури проведення такої перевірки і вказані обставини не є підставами цього позову.

Щодо застосування відповідачем штрафу в розмірі 200000 грн. (по 20000 грн. за кожне правопорушення в кількості 10) на підставі пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України за несвоєчасну реєстрацію в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників, а саме: 01.10.2021, п`яти витратомірів-лічильників та п`яти рівнемірів-лічильників рівня пального на місці відпуску пального на акцизному складі згідно розрахунку до податкового повідомлення-рішення від 04.06.2021 № 003443/0706 (а.с. 52), то суд заначає таке.

Згідно з підпунктом 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 ПК України особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1. статті 14 ПК України реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу (пп. 14.1.141-1 пункту 14.1. статті 14 ПК України).

Підпунктом 14.1.6 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що акцизний склад - це: а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів; б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (пп. 14.1.224. пункту 14.1. статті 14 ПК України).

Приписами підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України встановлено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливо роздавальні колонки та/або оливо роздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі ЄДР);

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Відповідно до пункту 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в ЄДР у такі строки:

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Ця норма внесена до Податкового кодексу України у зв`язку із набранням чинності 1 січня 2019 року Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23 листопада 2018 року №2628-VIII.

Інформація щодо розташованих на акцизному складі пального стаціонарних резервуарів та установлених на них витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників міститься у ЄДР у вигляді Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри та Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального, форми яких затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 за № 944.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (далі - Порядок № 891).

Пунктом 2 Порядку № 891 визначено, що:

1) витратомір-лічильник - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах;

2) рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об`єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара.

Судом встановлено, що фактичною перевіркою АЗС, яка розташованої за адресою: місто Галич, вулиця Осмомисла, 77, що належить ТОВ "Енерго Трейд Інвест", встановлено несвоєчасну реєстрацію в Єдиному державному реєстрі п`яти витратомірів-лічильників та п`яти рівнемірів-лічильників рівня пального на місці відпуску пального на акцизному складі № 1007696 за вказаною адресою АЗС. Так, згідно поданих відповідачем копій поданих платником податків - ТОВ "Енерго Трейд Інвест" до контролюючого органу довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні складі пального, розташовані на них резурвуари пального, витратоміри та рівнеміри від 01.10.2020 № 9250054353 з квитанціями № 1 та № 2, довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні складі пального, розташовані на них резурвуари пального, витратоміри та рівнеміри від 01.10.2020 № 9250023799 з квитанціями № 1 та № 2, вказані п`ять витратомірів-лічильників та п`ять рівнемірів-лічильників рівня пального на місці відпуску пального на акцизному складі № 1007696 зареєстровані позивачем 01.10.2020.

Суд вказує на те, що позивач в позовній заяві та представник позивача в судовому засіданні не заперечували вказаний факт.

Відповідальність за вказане порушення встановлена пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України. Так вказаною нормою передбачено:

Не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.

Відповідно до пункту 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються з 1 квітня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу)».

Як передбачено було пунктом 18 підрозділу 5 Розділу XX ПК України до 28 грудня 2019 року норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються з 1 січня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів.

У зв`язку із набранням чинності 29 грудня 2019 року Закону № 391-IX пункт 18 підрозділу 5 Розділу XX ПК України цього Кодексу викладено редакції, відповідно до якої норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються з 1 квітня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів.

Отже, з огляду на зміст вказаних норм податкового закону, відповідальність розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів., за необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками настає з 1 квітня 2020 року. При цьому, по кожному факту невчасної реєстрації такого обладнання застосувується штраф в розмірі 20000 грн. і таке правопорушення вважається завершеним у момент нереєстрації витратоміра-лічильника, рівнеміра-лічильника у встановлений податковим законом строк. Тобто сам факт реєстрації з порушенням встановленого строку на таку дію лише підтверджує факт нереєстрації вказаного обладнання у встановлений податковим законом строк, тобто на час такої реєстрації (що в спірному випадку мало місце 01.10.2020) склад правопорушення, відповідальність за яке передбачено пунктом 128-1.1 статті 128-1 ПК України, вже є завершеним.

Суд звертає увагу на те, що не є спірним факт того, що ТОВ "Енерго Трейд Інвест" станом на 01.04.2020-01.10.2020 був розпорядником акцизного складу № 1007696, на якому розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів. Вказаний факт не спростовано позивачем жодними доказами. Також позивачем не подано доказів того, що вказаний акцизний склад до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу.

Як встановлено судом і не заперечується позивачем, ТОВ "Енерго Трейд Інвест" обладнано акцизний склад № 1007696 рівнемірами-лічильниками у кількості 5 штук та витратомірами-лічильниками у кількості 5 штук на місцях відпуску пального, однак таке обладнання зареєстроване в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі лише 01.10.2020 року.

Суд звертає увагу на те, що законодавчі зміни, на підставі яких у Позивача виник обов`язок обладнати акцизний склад відповідними засобами вимірювання та вчасно їх зареєструвати у відповідному реєстрі, були прийняті заздалегідь. Фактично, нормою Закону № 391-IX розпорядникам указаних складів було надано додатковий термін для обладнання акцизних складів, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Позивач під час судового розгляду не вказав об`єктивних обставин, які б свідчили про неможливість реалізації передбаченого підпунктом 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України обов`язку до 1 квітня 2020 року, як і не навів обставин, підтверджених належними доказами, що реалізація такого обов`язку перебувала винятково поза межами його впливу.

Щодо доводу позивача на відсутність обов`язку такої реєстрації до 01.10.2020 (на час періоду тестового режиму автоматичного співставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового), то суд вважає їх помилковими.

Так по-перше, для того щоб фактично проводити таке співставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового (в будь-якому режимі) потрібно спочатку зареєструвати відповідні витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники на місці відпуску пального на акцизному складі № 1007696. По-друге, впровадження такого режиму жодним чином не зупиняє чи взагалі скасовує законодавчо встановлений обов`язок реєстрації в Єдиному держаному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників з 01.04.2020 та не звільняє від відповідальності за їх невчасну реєстрацію у вказаному Реєстрі.

Таким чином, суд вважає, що відповідачем правомірно застосовано штрафні санкції у розмірі 200000 грн. на підставі пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України.

Вказаний висновок суду повністю узгоджується з висновком Верховного Суду щодо застосування вказаної норми ПК України в подібних правовідносинах, викладеним в постанові від 22.12.2022 у справі № 580/2468/21 та від 05.04.2023 у справі № 200/1354/21-а.

Щодо застосування відповідачем штрафу в розмірі 4000 грн. (по 1000 грн. за кожне правопорушення) за незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання щоденних електронних документів, а саме: 02.10.2020, 18.12.2020, 19.01.2021, 19.02.2021 даних про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби, та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних під категорій згiдно з УКТ ЗЕД у літрах, чим порушено підпункт 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України, то суд зазначає таке.

Підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК встановлено, що розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі; добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Фактичні показники витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15°С, крім показників паливороздавальних колонок та/або оливороздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника - заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

За правилами пункту 128-1.3 статті 128-1 ПК незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Факт несвоєчасного подання електронних документів про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби, та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних під категорій згiдно з УКТ ЗЕД у літрах підтверджується наданими довідками-звітами та квитанціями про їх реєстрацію, а саме: за 02.10.2020, подано 04.10.2020 № 9552152592, звіт за 18.12.2020 подано 20.12.2020 № 9339271561, за 19.01.2021 подано 21.01.2021 № 9003525298, за 19.02.2021 подано 21.02.2021 № 9031198128.

Сам факт неподання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального у зазначені дати: 02.10.2020, 18.12.2020, 19.01.2021, 19.02.2021 позивачем не заперечується.

Окрім того, ТОВ «Енерго Трейд Інвест» не наведено будь-яких доводів щодо наявності обставин, які б свідчили про відсутність його вини у незабезпеченні виконання зобов`язань, покладених на нього приписами підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК.

В судовому засіданні представник позивача пояснив, що ТОВ «Енерго Трейд Інвест» не заперечує щодо правомірності нарахування штрафу в розмірі 4000 грн. та погоджується з податковим повідомленням-рішенням від 04.06.2021 № 003443/0706 в цій частині. Водночас представником позивачем не подано заяви про відмову від позову в цій частині позовних вимог. Суд кваліфікує такі обставини як безпідставність частини позовної заяви. Як наслідок, суд дійшов висновку про те, що позивачем не доведено факт порушення його права як платника податків прийняттям відповідачем податкового повідомлення-рішення від 04.06.2021 № 003443/0706 про накладення штрафу в розмірі 4000 грн. на підставі пункту 128-1.3 статті 128-1 ПК України.

Таким чином суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 004498/0706 від 14.07.2021 в частині застосування вказаної штрафної санкції.

Підсумовуючи свої висновки суд вважає, що податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 04.06.2021 № 003443/0706 відповідає критеріям, які викладені в частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Отже, суд відмовляє в задоволенні цього позову Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд Інвест до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області.

Щодо розподілу судових витрат у справі:

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

В підтвердження судових витрат у справі позивачем подано платіжне доручення № 1910 від 15.11.2021 про сплату судового збору в розмірі 3060,00 грн. (а.с. 29).

Відповідачем не подано суду доказів понесення судових витрат у справі.

З огляду на відмову в позові, за відсутності доказів понесення судових витрат відповідачем, в суду нема підстав для їх розподілу між сторонами.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд Інвест до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.06.2021 № 003443/0706.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд Інвест (код 40223053, місцезнаходження: вулиця Незалежності, 4, офіс 512, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018).

Відповідач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код 43968084, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018).

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

Рішення складене в повному обсязі 28 червня 2023р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2023
Оприлюднено03.07.2023
Номер документу111913493
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —300/7284/21

Рішення від 15.06.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Рішення від 15.06.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 19.11.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні