Постанова
від 30.06.2023 по справі 380/4353/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/4353/21 пров. № А/857/2204/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Довгополова О.М.,

суддів Гудима Л.Я., Коваля Р.Й.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2021 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «ДСМ Транс» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

суддя (судді) в суді першої інстанції Кедик М.В.,

справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження,

місце ухвалення рішення м. Львів,

дата складання повного тексту рішення: 16.06.2021,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ДСМ Транс» (далі ПП «ДСМ Транс») звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області), Державної податкової служби України (далі ДПС України) про визнання протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.12.2020 № 2214650/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.11.2020 № 419 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 08.12.2020 № 2214652/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.10.2020 № 356 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 08.12.2020 № 2214648/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 09.11.2020 № 415 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 08.12.2020 № 2214649/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.10.2020 № 358 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 08.12.2020 № 2214651/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 09.10.2020 № 368 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 08.12.2020 № 2214647/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.10.2020 № 365 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 08.12.2020 № 2214645/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 15.10.2020 № 382 в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 08.12.2020 № 2214646/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.11.2020 № 416 в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 12.11.2020 № 419, від 01.10.2020 № 356, від 09.11.2020 № 415, від 02.10.2020 № 358, від 09.10.2020 № 368, від 08.10.2020 № 365, від 15.10.2020 № 382, від 10.11.2020 № 416.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2021 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 08.12.2020 № 2214650/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.11.2020 № 419 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 08.12.2020 № 2214652/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.10.2020 № 356 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 08.12.2020 № 2214648/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 09.11.2020 № 415 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 08.12.2020 № 2214649/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.10.2020 № 358 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 08.12.2020 № 2214651/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 09.10.2020 № 368 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 08.12.2020 № 2214647/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.10.2020 № 365 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 08.12.2020 № 2214645/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 15.10.2020 № 382 в Єдиному реєстрі податкових накладних; від 08.12.2020 № 2214646/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.11.2020 № 416 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 12.11.2020 № 419, від 01.10.2020 № 356, від 09.11.2020 № 415, від 02.10.2020 № 358, від 09.10.2020 № 368, від 08.10.2020 № 365, від 15.10.2020 № 382, від 10.11.2020 № 416, датою їх подання. Стягнуто з Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань в користь приватного підприємства «ДСМ Транс» по 9080,00 грн судових витрат.

Рішення мотивоване тим, що відповідачами як суб`єктами владних повноважень не доведено правомірності своїх дій.

Не погодившись із ухваленим судовим рішенням, ГУ ДПС у Львівській області подало апеляційну скаргу. Вважає, що таке прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права без урахування всіх обставин справи, просить його скасувати та постановити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що позивачем не надано копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Звертає увагу, що в долучений позивачем до матеріалів справи перелік копій документів не відповідає переліку документів наданих контролюючому органу разом із поясненнями на підтвердження господарських операцій та є значно розширеним. Отже, у Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову в реєстрації спірної податкової накладної.

Зазначає, що з огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.

Позивачем надано суду відзив на апеляційну скаргу, у якому він заперечив щодо її доводів та просив залишити рішення суду без змін.

Згідно п. 3 ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги (частина перша статті 308 КАС України).

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ПП «ДСМ Транс» зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 42861966, вул. Галицька, 9, смт. Рудне, Львівська область, 79493.

Між ПП «ДСМ Транс» (експедитор) та ТОВ «Олпалети Україна» (замовник) 23.09.2019 укладено договір доручення транспортного експедирування № 23/09.

Відповідно до п. 1.1 вказаного договору даний договір визначає порядок взаємовідносин, які виникають між сторонами під час організації, здійснення і розрахунків за транспортно-експедиційні послуги.

Згідно з актом надання послуг від 01.10.2020 № 356 на підставі договору доручення транспортного експедирування від 23.09.2019 № 23/09 виконавцем були надані транспортні послуги, маршрут с. Заводське, Львівська область м. Київ, авто Рено НОМЕР_1 на суму 9400,00 грн (з ПДВ). Факт надання послуг відповідно до вказаного договору позивач підтверджує товарно-транспортною накладною від 30.09.2020 № Р2222.

Згідно з платіжним дорученням від 04.11.2020 № 2923 ТОВ «Олпалети Україна» здійснено оплату на користь ПП «ДСМ Транс».

На виконання податкових зобов`язань, ПП «ДСМ Транс» складено податкову накладну від 01.10.2020 № 356 на загальну суму 9400,00 грн, в тому числі ПДВ 1566,57 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 27.10.2020 № 9277581263 податкову накладну від 01.10.2020 № 356 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 06.12.2020 № 0612/1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 8.

Відповідно до рішення від 08.12.2020 № 2214652/42861966 в реєстрації податкової накладної від 01.10.2020 № 356 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.

Рішенням від 24.12.2020 № 70030/42861966/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 08.12.2020 № 2214652/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 01.10.2020 № 356 - без змін.

Згідно з актом надання послуг від 02.10.2020 № 358 на підставі договору доручення транспортного експедирування від 23.09.2019 № 23/09 виконавцем були надані транспортні послуги, маршрут смт. Білка, Житомирська область с. Заводське, Львівська область, авто ІВЕКО АМ 2366АТ/ НОМЕР_2 на суму 9000,00 грн (з ПДВ). Факт надання послуг відповідно до вказаного договору позивач підтверджує товарно-транспортною накладною від 01.10.2020 № 6.

Згідно з платіжним дорученням від 11.11.2020 № 2947 ТОВ «Олпалети Україна» здійснено оплату на користь ПП «ДСМ Транс».

На виконання податкових зобов`язань, ПП «ДСМ Транс» складено податкову накладну від 02.10.2020 № 358 на загальну суму 9000,00 грн, в тому числі ПДВ 1500,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 27.10.2020 № 9277802351 податкову накладну від 02.10.2020 № 358 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 06.12.2020 № 0612/3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 9.

Відповідно до рішення від 08.12.2020 № 2214649/42861966 в реєстрації податкової накладної від 02.10.2020 № 358 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.

Рішенням від 24.12.2020 № 70050/42861966/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 08.12.2020 № 2214652/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.10.2020 № 358 - без змін.

Згідно з актом надання послуг від 08.10.2020 № 365 на підставі договору доручення транспортного експедирування від 23.09.2019 № 23/09 виконавцем були надані транспортні послуги, маршрут с. Заводське, Львівська область м. Київ, авто Рено НОМЕР_1 на суму 9400,00 грн (з ПДВ). Факт надання послуг відповідно до вказаного договору позивач підтверджує товарно-транспортною накладною від 07.10.2020 № Р228.

Згідно з платіжним дорученням від 04.11.2020 № 2923 ТОВ «Олпалети Україна» здійснено оплату на користь ПП «ДСМ Транс».

На виконання податкових зобов`язань, ПП «ДСМ Транс» складено податкову накладну від 08.10.2020 № 365 на загальну суму 9400,00 грн, в тому числі ПДВ 1566,67 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 27.10.2020 № 9278474667 податкову накладну від 08.10.2020 № 365 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 06.12.2020 № 0612/4 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 8.

Відповідно до рішення від 08.12.2020 № 2214647/42861966 в реєстрації податкової накладної від 08.10.2020 № 365 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.

Рішенням від 24.12.2020 № 70003/42861966/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 08.12.2020 № 2214647/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 08.10.2020 № 365 - без змін.

Згідно з актом надання послуг від 09.10.2020 № 368 на підставі договору доручення транспортного експедирування від 23.09.2019 № 23/09 виконавцем були надані транспортні послуги, маршрут смт. Білка, Житомирська область с. Заводське, Львівська область, авто Вольво НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на суму 9000,00 грн (з ПДВ). Факт надання послуг відповідно до вказаного договору позивач підтверджує товарно-транспортною накладною від 08.10.2020 № 7.

Згідно з платіжним дорученням від 1111.2020 № 2947 ТОВ «Олпалети Україна» здійснено оплату на користь ПП «ДСМ Транс».

На виконання податкових зобов`язань, ПП «ДСМ Транс» складено податкову накладну від 09.10.2020 № 368 на загальну суму 9000,00 грн, в тому числі ПДВ 1500,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 27.10.2020 № 9278739306 податкову накладну від 09.10.2020 № 368 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 06.12.2020 № 0612/3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 9.

Відповідно до рішення від 08.12.2020 № 2214651/42861966 в реєстрації податкової накладної від 09.10.2020 № 368 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.

Рішенням від 24.12.2020 № 69998/42861966/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 08.12.2020 № 2214651/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 09.10.2020 № 368 - без змін.

Згідно з актом надання послуг від 15.10.2020 № 382 на підставі договору доручення транспортного експедирування від 23.09.2019 № 23/09 виконавцем були надані транспортні послуги, маршрут смт. Білка, Житомирська область с. Заводське, Львівська область, авто Вольво НОМЕР_5 / НОМЕР_6 на суму 9000,00 грн (з ПДВ). Факт надання послуг відповідно до вказаного договору позивач підтверджує товарно-транспортною накладною від 14.10.2020 № 8.

Згідно з платіжним дорученням від 11.11.2020 № 2947 ТОВ «Олпалети Україна» здійснено оплату на користь ПП «ДСМ Транс».

На виконання податкових зобов`язань, ПП «ДСМ Транс» складено податкову накладну від 15.10.2020 № 382 на загальну суму 9000,00 грн, в тому числі ПДВ 1500,00 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 28.10.2020 № 9279718623 податкову накладну від 15.10.2020 № 382 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 06.12.2020 № 0612/5 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 9.

Відповідно до рішення від 08.12.2020 № 2214645/42861966 в реєстрації податкової накладної від 15.10.2020 № 382 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.

Рішенням від 24.12.2020 № 70085/42861966/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 08.12.2020 № 2214645/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 15.10.2020 № 382 - без змін.

Згідно з актом надання послуг від 09.11.2020 № 415 на підставі договору доручення транспортного експедирування від 23.09.2019 № 23/09 виконавцем були надані транспортні послуги, маршрут с. Заводське - с. Хильчиці, авто Рено НОМЕР_1 на суму 4000,00 грн (з ПДВ). Факт надання послуг відповідно до вказаного договору позивач підтверджує товарно-транспортною накладною від 09.10.2020 № Р247.

Згідно з платіжним дорученням від 17.11.2020 № 2948 ТОВ «Олпалети Україна» здійснено оплату на користь ПП «ДСМ Транс».

На виконання податкових зобов`язань, ПП «ДСМ Транс» складено податкову накладну від 09.11.2020 № 415 на загальну суму 4000,00 грн, в тому числі ПДВ 666,67 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 25.11.2020 № 9311385918 податкову накладну від 09.11.2020 № 415 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 06.12.2020 № 0612/7 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 8.

Відповідно до рішення від 08.12.2020 № 2214648/42861966 в реєстрації податкової накладної від 09.11.2020 № 415 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.

Рішенням від 24.12.2020 № 69981/42861966/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 08.12.2020 № 2214648/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 09.11.2020 № 415 - без змін.

Згідно з актом надання послуг від 10.11.2020 № 416 на підставі договору доручення транспортного експедирування від 23.09.2019 № 23/09 виконавцем були надані транспортні послуги, маршрут с. Заводське, Львівська область м. Київ, авто Рено НОМЕР_1 на суму 9400,00 грн (з ПДВ). Факт надання послуг відповідно до вказаного договору позивач підтверджує товарно-транспортною накладною від 07.10.2020 № Р248.

Згідно з платіжним дорученням від 25.11.2020 № 3003 ТОВ «Олпалети Україна» здійснено оплату на користь ПП «ДСМ Транс».

На виконання податкових зобов`язань, ПП «ДСМ Транс» складено податкову накладну від 10.11.2020 № 416 на загальну суму 9400,00 грн, в тому числі ПДВ 1566,67 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 25.10.2020 № 931134666 податкову накладну від 10.11.2020 № 416 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 06.12.2020 № 0612/6 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 8.

Відповідно до рішення від 08.12.2020 № 2214646/42861966 в реєстрації податкової накладної від 10.11.2020 № 416 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.

Рішенням від 24.12.2020 № 70060/42861966/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 08.12.2020 № 2214646/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.11.2020 № 416 - без змін.

Згідно з актом надання послуг від 12.11.2020 № 419 на підставі договору доручення транспортного експедирування від 23.09.2019 № 23/09 виконавцем були надані транспортні послуги, маршрут с. Заводське, Львівська область м. Київ, авто Рено НОМЕР_1 на суму 9400,00 грн (з ПДВ). Факт надання послуг відповідно до вказаного договору позивач підтверджує товарно-транспортною накладною від 11.11.2020 № Р249.

Згідно з платіжним дорученням від 02.12.2020 № 3019 ТОВ «Олпалети Україна» здійснено оплату на користь ПП «ДСМ Транс».

На виконання податкових зобов`язань, ПП «ДСМ Транс» складено податкову накладну від 12.11.2020 № 419 на загальну суму 9400,00 грн, в тому числі ПДВ 1566,67 грн та відправлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією від 26.10.2020 № 9312528045 податкову накладну від 12.11.2020 № 419 прийнято, реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 06.12.2020 № 0612/8 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Кількість додатків 8.

Відповідно до рішення від 08.12.2020 № 2214650/42861966 в реєстрації податкової накладної від 12.11.2020 № 419 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено, з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звернувся до відповідача із скаргою на вказане рішення.

Рішенням від 24.12.2020 № 69969/42861966/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення від 08.12.2020 № 2214650/42861966 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.11.2020 № 419 - без змін.

Не погоджуючись з такими рішеннями, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції і вважає його таким, що відповідає обставинам справи та правильному застосуванню норм матеріального права з огляду на наступне.

Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із того, що відповідно до підпункту «а» пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно абз. 1 п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.7 статті 201 ПК України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем складено та надіслано до контролюючого органу (в електронному вигляді) податкові накладні від 12.11.2020 № 419, від 01.10.2020 № 356, від 09.11.2020 № 415, від 02.10.2020 № 358, від 09.10.2020 № 368, від 08.10.2020 № 365, від 15.10.2020 № 382, від 10.11.2020 № 416 для реєстрації в ЄРПН.

Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п.201.16 ст.201 ПК України).

На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165).

Як передбачено Пунктом 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановлено зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних слугувало те, що податкові накладні відповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Водночас, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку № 1165.

Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Крім цього, законодавцем не визначено чіткого переліку документів, які платник податку може подати до контролюючого органу в залежності від підстав зупинення реєстрації податкової накладної, а тому при зупиненні реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, контролюючий орган має чітко зазначити конкретний вид критерію ризиковості платника податку та навести у розрізі визначеного критерію перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.

Можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 22.07.2019 у справі № 815/2985/18.

Враховуючи наведене, вірним є висновок суду, що квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної від 12.11.2020 № 419, від 01.10.2020 № 356, від 09.11.2020 № 415, від 02.10.2020 № 358, від 09.10.2020 № 368, від 08.10.2020 № 365, від 15.10.2020 № 382, від 10.11.2020 № 416, не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім цього, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Як передбачено пунктом 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Згідно вимог пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, ;Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).

Вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ПП «ДСМ Транс» надіслало повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Разом з тим, після подання позивачем копій документів та письмових пояснень, що стосуються складення податкових накладних від 12.11.2020 № 419, від 01.10.2020 № 356, від 09.11.2020 № 415, від 02.10.2020 № 358, від 09.10.2020 № 368, від 08.10.2020 № 365, від 15.10.2020 № 382, від 10.11.2020 № 416 контролюючий орган такі документи не врахував, прийнявши оскаржені рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Колегія суддів вважає вірним висновок суду, що вказані обставини є свідченням невідповідності рішення контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних вимозі правової визначеності, оскільки можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.

Натомість платником податків надано до податкового органу та до суду первинні документи на підтвердження господарських операцій, із здійснення яких було виписано відповідні податкові накладні.

При цьому, як встановлено судом, позивач надав контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, прийнятий суб`єктом владних повноважень акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, повинен бути обґрунтованим та вмотивованим, що передбачає наведення в даному випадку податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

А тому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.

Разом з тим, як вірно зазначено судом, покликання відповідача на ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних як підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, вказує на наявність підстав для скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Відтак, вірним є висновок суду, що рішення суб`єкта владних повноважень від 08.12.2020 № 2214650/42861966, від 08.12.2020 № 2214652/42861966, від 08.12.2020 № 2214648/42861966, від 08.12.2020 № 2214649/42861966, від 08.12.2020 № 2214651/42861966, від 08.12.2020 № 2214647/42861966, від 08.12.2020 № 2214645/42861966, від 08.12.2020 № 2214646/42861966 слід визнати протиправним та скасувати.

Разом з тим, заявлені позовні вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні від 12.11.2020 № 419, від 01.10.2020 № 356, від 09.11.2020 № 415, від 02.10.2020 № 358, від 09.10.2020 № 368, від 08.10.2020 № 365, від 15.10.2020 № 382, від 10.11.2020 № 416 в Єдиному реєстрі податкових накладних також підлягали задоволенню з урахуванням наступного.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до положень статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Судом також враховано при обранні ефективного способу відновлення порушених відповідачем прав позивача такі норми та практику Європейського суду з прав людини.

Так, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, якими передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду). У разі надходження до Державної фіскальної служби рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду. У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією Державної фіскальної служби. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) у справі «Чуйкіна проти України» (Case of Chuykina v. Ukraine) (Заява N28924/04) констатував: «Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює «право на суд», в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі «Голдер проти Сполученого Королівства» (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати «вирішення» спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі - провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах «Мултіплекс проти Хорватії» (Multiplex v. Croatia), заява N58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та «Кутіч проти Хорватії» (Kutic v. Croatia), заява N48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)».

Відтак, вірним є висновок суду першої інстанції про те, що згідно встановлених судом обставин, комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області, приймаючи рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, діяла необґрунтовано, без урахування усіх обставин, які мають значення для правильного вирішення питання у спірних відносинах, внаслідок чого необхідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 12.11.2020 № 419, від 01.10.2020 № 356, від 09.11.2020 № 415, від 02.10.2020 № 358, від 09.10.2020 № 368, від 08.10.2020 № 365, від 15.10.2020 № 382, від 10.11.2020 № 416 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позовні вимоги підлягали до задоволення.

Крім того, колегія суддів вважає вірним висновок суду, що витрачений адвокатом ресурс та час в процесі надання правової допомоги у даній справі, та сплачена позивачем за вказані послуги їх вартість є співмірними.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують і не дають підстав стверджувати про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. ст. 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. ст. 316, 321, 322, 325 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2021 року у справі № 380/4353/21 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку виключно у випадках, передбачених частиною 4 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. М. Довгополов судді Л. Я. Гудим Р. Й. Коваль Повне судове рішення складено 30.06.2023.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2023
Оприлюднено03.07.2023
Номер документу111918262
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/4353/21

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 30.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 16.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 16.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні