Постанова
від 08.06.2023 по справі 604/677/23
ПІДВОЛОЧИСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

604/677/23

3/604/396/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2023 року сел. Підволочиськ

Суддя Підволочиського районного суду Тернопільської області Сташків Н. Б., розглянувши матеріали, що надійшли з Головного управління ДПС у Тернопільській області Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , працюючого керівником ТОВ «Галич Зернопродукт», код за ЄДРПОУ 41865954, адреса проживання: АДРЕСА_1

за ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

ВСТАНОВИВ:

19 травня 2023 року, за результатами камеральної перевірки своєчасності подання податкових декларацій з плати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на 2021-2022 року ТОВ «Галич Зернопродукт», встановлено що посадовою особою керівником ТОВ «Галич Зернопродукт» ОСОБА_1 несвоєчасно подано у встановлений законом строк податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2021-2022 роки, декларації подано 21.02.2023р. при граничних темінах подання 22.02.2021р. та 21.02.2022 р. відповвідно, що зафіксовано в акті перевірки від 10.04.2023р., чим порушено пп. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49, Податкового кодексу України №2755-VІ від 02.12.2010, із змінами та доповненнями, за що передбачена відповідальність ч. 1 ст. 163-1 КУпАП .

Будучи належним чином повідомленим про дату та місце розгляду справи, ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, однак, подав на адресу суду заяву з проханням справу слухати без його участі, вину визнає.

Відповідно до положень ст. 268 КУпАП, адміністративне правопорушення за ч.1 ст.163-1 КУпАП не відноситься до правопорушень, по яким є обов`язковою присутність в судовому засіданні особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

За наявності передбачених законом підстав, а також з огляду на дотримання судом вимог ст.38, 277 КУпАП та враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці Європейського Суду з прав людини, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, на підставі доказів наявних в матеріалах справи.

Оцінюючи зібрані по справі докази в їх повній сукупності, оглянувши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку:

За частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з статтею 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами.

Згідно зі ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Статтею 280 КУпАП встановлено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а ткож з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПКУ податкова декларація - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених Кодексом) контролючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору.

Відповідно до пункту 16.1 статті 16 Кодексу платник податків зобов`язаний, зокрема: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Кодексом та законами з питань митної справи; подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв`язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб`єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку).

Статтею 36 Кодексу податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно п.47.1 ст.47 відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах несуть: юридичні особи, резиденти або нерезидент України, які відповідно до цього кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи.

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 ПКУ неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, Податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником додатків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою Накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Диспозицією ч. 1ст. 163-1 КУпАПпередбачена відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Як встановлено з матеріалів справи ОСОБА_1 працює керівником ТОВ «Галич Зернопродукт» та несе відповідальність за подання декларації.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАПдоведена матеріалами справи, дослідженими в судовому засіданні, а саме:

-протоколом про адміністративне правопорушення №345/19-00-04-07 від 19 травня 2023 року.

-актом про результати камеральної перевірки щодо своєчасності подання податкових декларацій з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2021-2022 роки ТОВ «Галич Зернопродукт» №2567/19-00-04-07/41865954 від 10.04.2023р., у відповідності до якого, перевіркою встановлено що посадовою особою керівником ТОВ «Галич Зернопродукт» ОСОБА_1 несвоєчасно подано у встановлений законом строк податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2021-2022 роки, декларації подано 21.02.2023р. при граничних темінах подання 22.02.2021р. та 21.02.2022 р. відповідно, чим порушено вимоги п.266.7.5 п.266.7 ст.266 розділу ХІІ ПКУ. Відповідальність платника передбачена п.120.1 ст.120 глави 2 розділу ІІ, з врахуванням вимог, встановлених ст.69 п.69.1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення», з врахуванням змін, внесених Законом України від 12 травня 2022 року №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших закоів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів, єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану».

-запрошенням для складання, ознайомлення, підписання та отримання протоколу про адміністративне правопорушення 10567/19-00-04-07 від 08.05.2023р.

-рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення,

-актом № 335/19-00-04-07 від 19.05.2023 року неявки посадової особи ТОВ «Галич Зернопродукт» для складання та підписання протоколу про адміністративне правопорушення. у визначений у запрошенні час.

За таких обставин, вважаю, що в діях керівника ТОВ «Галич Зернопродукт» ОСОБА_1 наявні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, оскільки вищезазначені факти його вини є переконливими, достатніми, в повному обсязі відповідають фактичним обставинам справи та знайшли своє підтвердження в доказах, які містяться в матеріалах справи.

Разом з цим, згідно з ч. 2 ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення.

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення №345/19-00-04-07 від 19 травня 2023 року, закінчились строки накладення адміністартивного стягнення на ОСОБА_1 , оскільки правопорушення вчинене ним 21.02.2023р.

Пунктом 7 ст.247КУпАП передбачено, що провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбаченихстаттею 38 цього кодексу.

З огляду на викладене, дослідивши матеріали справи, вважаю за необхідне визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП, оскільки його вина підтверджується доказами, що містяться в матеріалах справи, а справу закрити.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст.7,38,163-1ч. 1,247п. 7КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП.

Провадження по справі відносно ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП закрити у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскаржена до Тернопільського апеляційного суду через Підволочиський районний суд Тернопільської області протягом десяти днів з дня винесення.

Суддя

СудПідволочиський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення08.06.2023
Оприлюднено04.07.2023
Номер документу111923704
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —604/677/23

Постанова від 08.06.2023

Адмінправопорушення

Підволочиський районний суд Тернопільської області

Сташків Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні