Постанова
від 03.07.2023 по справі 526/2096/23
ГАДЯЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 526/2096/23

Провадження № 3/526/974/2023

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 липня 2023 року Гадяцький районний суд Полтавської області в скаладі головуючого судді Тищенко Л. І.

з участю секретаря Лопушняк Т.П.

прокурора Роєнка В.М.

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1

адвоката Рой І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Гадяч об`єднану справу про адміністративне правопорушення відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жительки АДРЕСА_1 , громадянки України, працює Великобудищанська сільська рада Миргородського району Полтавської області секретар,

за ч.1 ст.172-7,ч.2 ст.172-7Кодексу України про адміністративні правопорушення,

у с т а н о в и в:

відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №258 від 12.06.2023, ОСОБА_1 , будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 22.04.2022 на засіданні двадцять першої позачергової сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, особисто публічно не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів під час розгляду питання №14 «Про надання ТОВ «АГРО-КРАЙ» дозволів на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельних ділянок для подальшої передачі в оренду», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №259 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 22.04.2022 на засіданні двадцять першої позачергової сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, використавши право ухвального голосу, проголосувала за питання №14 «Про надання ТОВ «АГРО-КРАЙ» дозволів на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельних ділянок для подальшої передачі в оренду», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №260 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 22.04.2022 на засіданні двадцять першої позачергової сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, особисто публічно не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів під час розгляду питання №15 «Про надання ТОВ «АГРО-КРАЙ» дозволу на розроблення технічних документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки колективної власності орієнтовною площею 8,5637 га на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельних ділянок для подальшої передачі в оренду», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №261 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 22.04.2022 на засіданні двадцять першої позачергової сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, використавши право ухвального голосу, проголосувала за питання №15 «Про надання ТОВ «АГРО-КРАЙ» дозволу на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки колективної власності орієнтовною площею 8,5637 га на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельних ділянок для подальшої передачі в оренду», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №262 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, особисто публічно не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів під час розгляду питання №24 «Про надання ТОВ «АГРО-КРАЙ» дозволу на розроблення технічної документації земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва орієнтовною площею 1,7000 га на території Веприцького старостинського округу Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельної ділянки для подальшої передачі в оренду», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №263 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, використавши право ухвального голосу, проголосувала за питання №24 «Про надання ТОВ «АГРО-КРАЙ» дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва орієнтованою площею 1,7000 га на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельної ділянки для подальшої передачі в оренду», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №264 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання особисто публічно не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів під час розгляду питання №31 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 8,1902 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №265 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, використавши право ухвального голосу, проголосувала за питання №31 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 8,1902 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №266 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання особисто публічно не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів під час розгляду питання №32 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 5,9061 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №267 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, використавши право ухвального голосу, проголосувала за питання №32 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 5,9061 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №268 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання особисто публічно не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів під час розгляду питання №33 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 3,1761 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №269 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, використавши право ухвального голосу, проголосувала за питання №33 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 3,1761 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №270 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, особисто публічно не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів під час розгляду питання №34 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 5,0000 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №271 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання використавши право ухвального голосу, проголосувала за питання №34 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 5,0000 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №272 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»,примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, особисто публічно не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів під час розгляду питання №35 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 5,5861 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією №273 від 12.06.2023, ОСОБА_1 будучи депутатом Великобудищанської сільської ради восьмого скликання відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»примітки достатті 172-7 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції»,порушила вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції»,ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», тобто вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: 15.06.2022 на засіданні двадцять другої сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, використавши право ухвального голосу, проголосувала за питання №35 «Про передачу ТОВ «АГРО-КРАЙ» в оренду земельної ділянки комунальної власності площею 5,5861 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області», з яким у ОСОБА_1 є договірні відносини та від якого вона отримує дохід, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2ст. 172-7 КУпАП.

Справи про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2096/23, провадження № 3/526/974/2023, за ч. 1ст.172-7 КУпАП: справа №526/2095/23, провадження № 3/526/973/2023; за ч. 1 ст.172-7 КУпАП справа №526/2097/23, провадження № 3/526/975/2023; за ч. 2 ст.172-7 КУпАП: справа №526/2098/23, провадження №3/526/976/2023; за ч.1 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2099/23, провадження №3/526/977/2023; за ч.2 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2110/23, провадження №3/526/988/2023; за ч.1 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2109/23, провадження №3/526/987/2023; за ч.2 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2108/23, провадження №3/526/986/2023; за ч.1 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2107/23, провадження №3/526/985/2023; за ч.2 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2106/23, провадження №3/526/984/2023; за ч.1 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2105/23, провадження №3/526/983/2023; за ч.2 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2104/23, провадження №3/526/982/2023; за ч.1 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2103/23, провадження №3/526/981/2023; за ч.2 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2102/23, провадження №3,526/980/2023; за ч.1 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2101/23, провадження №3/526/979/2023; за ч.2 ст. 172-7 КУпАП: справа №526/2100/23, провадження №3/526/978/2023 об`єднано в одне провадження та присвоєно єдиний номер справі 526/2096/23.

ОСОБА_1 у судовому засіданні не визнала вину в зазначених адміністративних правопорушеннях та просила закрити провадження у справах, у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Адвокат Рой І.В. надала клопотання про закриття провадження у справах, у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_1 .

Прокурор Роєнко В.М. просив визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-7 та ч.2 ст. 172-7 КУпАП та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу.

Із матеріалів справи вбачається, що відповідно до рішення першої сесії восьмого скликання Великобудищанської сільської ради Гадяцького району Полтаввської області від 10 листопада 2020 року, ОСОБА_1 набрала повноважень депутата Великобудищанської сільської ради восьмого скликання.

Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права між ОСОБА_1 (2/3 частини), ОСОБА_2 (1/3 частини) (Орендодавці) та ТОВ «АГРО-КРАЙ» (Орендар) 05.04.2018 укладено договір оренди земельної ділянки площею 3,1866 га (кадастровий номер 5320481400:00:001:0047), строк дії договору 7 років, з правом пролонгації. Зазначений договір 28.08.2018 зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державним реєстратором КП «Реєстраційно-інвентаризаційна служба» Опішнянської територіальної громади.

Також, між ОСОБА_1 , ОСОБА_2 (Орендодавці) та ТОВ «Агро-Край» (Орендар) 10.06.2018 укладено договір оренди земельної ділянки площею 2,7705 га (кадастровий номер 5320481400:00:001:0115), строк дії договору 7 років. Зазначений договір 04.07.2018 зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державним реєстратором Сватівської сільської ради.

Відповідно до листа ГУ ДПС у Полтавській області від 30.05.2023 №8287/5/16-31-12-03-08, у четвертому кварталі 2020 року ТОВ «Агро-Край» (код 41103827) нараховано та виплачено дохід ОСОБА_1 на суму 931,68 грн, у липні 2021 року нараховано та виплачено дохід ОСОБА_1 на суму 15797,95 грн, у листопаді 2021 року нарахованро та виплачено дохід ОСОБА_1 на суму 931,68 грн, у листопаді 2022 року нарахованро та виплачено дохід ОСОБА_1 на суму 15797,95 грн (код та назва ознаки доходу 195 надання земельної ділянки с/г призначення, майнового паю в лізинг, оренду, суборенду, емфітевзис).

Згідно з рішенням двадцять першої позачергової сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання від 22.04.2022 «Про надання «ТОВ «Агро-Край» дозволів на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельних ділянок для подальшої передачі в оренду», розглянувши клопотання ТОВ «Агро-Край» сільська рада вирішила:

1. Надати ТОВ «Агро-Край» дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради орієнтовною площею 5,9061 га з метою формування земельної ділянки для подальшої передачі в оренду.

2. Надати ТОВ «Агро-Край» дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради орієнтовною площею 3,1761 га з метою формування земельної ділянки для подальшої передачі в оренду.

3. Надати ТОВ «Агро-Край» дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради орієнтовною площею 5,0000 га з метою формування земельної ділянки для подальшої передачі в оренду.

4. Надати ТОВ «Агро-Край» дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великобудищанської сільської ради орієнтовною площею 5,5861 га з метою формування земельної ділянки для подальшої передачі в оренду.

Згідно з рішенням двадцять другої позачергової сесії Великобудищанської сільської ради восьмого скликання від 15.06.2022 «Про надання «ТОВ «Агро-Край» дозволів на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок колективної власності орієнтовними площами: 1,7000 га; 8, 1902 га; 5,9061 га; 3,1761 га; 5,0000 га; 5,5861 га на території Веприцького старостинського округу Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельних ділянок для подальшої передачі в оренду», клопотання ТОВ «Агро-Край» були задовлені.

Відповідно достатті 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.

За змістом ст. 7 КУпАП, провадження у справах про адміністративні правопорушення повинно здійснюватися на основі суворого дотримання законності, а положеннями ст. 245 цього ж Кодексу визначено, що завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності з законом.

Відповідно до ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

З аналізу ст. ст. 251, 252 КУпАП слідує, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (ст. 1 КпАП України).

Відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»суб`єктами, на яких поширюються дія цьогоЗакону, є народні депутати України, депутати Верховної ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови.

ОСОБА_1 є депутатом Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області, на яку поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та є суб`єктом відповідальності за вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов`язаних з корупцією, а отже, на неї поширюються обмеження та зобов`язання, передбачені Законом.

Частинами 1, 3 статті 8 3акону України «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що депутат місцевої ради є представником інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження повинен дотримуватися таких правил депутатської етики, а саме: не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах, керуватися у своїй діяльності загальновизнаними принципами порядності, честі і гідності. На депутатів місцевих рад поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України «По статус депутатів місцевих рад», ч. 6 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат місцевої ради користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить. Депутат місцевої ради набуває права ухвального голосу з моменту визнання його повноважень.

Згідно ч. ч. 2, 4 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов`язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з постійних комісій ради. Депутат зобов`язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.

Отже, депутати місцевих рад, які, крім конституційних гарантій, закріплених у ст. 38 Конституції України, відповідно до Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» користуються ухвальним голосом з усіх питань, що розглядаються на засіданнях рад та їх органів, до складу яких вони входять. Тобто, до інтересів представницьких повноважень відноситься голосування на сесіях ради.

У протоколах про адміністративні правопорушення, пов`язаних з корупцією №258-273 від 12 червня 2023 року зазначено, що приватний інтерес ОСОБА_1 був зумовлений договірними відносинами і отриманням доходу від ТОВ «АГРО-КРАЙ» та полягав у небажанні зашкодити вигідним для себе договірним відносинам та бажанні зберегти додаткове джерело доходу, використавши свої представницькі повноваження, шляхом сприяння підприємницької діяльності ТОВ «АГРО-КРАЙ», з метою збереження платоспроможності даного підприємства, в тому числі можливості виконувати ним обумовлені договірними відносинами з ОСОБА_1 виплати, а відтак у останньої наявний приватний інтерес, який суперечив державним інтересам.

Частиною 1 статті 172-7 КУпАП встановлено відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

Частиною 2 статті 172-7 КУпАП встановлено відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Диспозиції цієї статті є бланкетними і лише описують безпосередньо самі правопорушення, але для повного визначення ознак цих правопорушень відсилають до інших нормативно-правових чи підзаконних нормативно-правових актів які визначають правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.

Положеннями пункту 2 частини 1 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено обов`язок особи, у якої виник конфлікт інтересів (потенційний чи реальний) та яка перебуває в колегіальному органі, повідомити колегіальний орган про конфлікт інтересів.

Частина 1 статті 35 Закону України «Про запобігання корупції» передбачає, що особливості врегулювання конфлікту інтересів у діяльності окремих категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в тому числі і депутатів місцевих рад, визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів.

Так, правила врегулювання конфлікту інтересів у діяльності зазначеної у протоколі особи визначені статтею 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно з якою прийняття відповідних рішень (голосування) депутатом на засіданні місцевої ради може здійснюватися за умови повідомлення про конфлікт інтересів та дотримання правил врегулювання конфлікту інтересів, передбачених цією статтею.

Згідно з приміткою ст. 172-7 КУпАП, під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Аналогічне визначення реального конфлікту інтересів міститься у ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», де розкривається зміст такого терміну як приватний інтерес, яким є будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Виходячи із системного аналізу вказаних термінів, для встановлення факту реального конфлікту інтересів необхідно чітко встановити, що а) приватний інтерес наявний, б) він суперечить службовим чи представницьким повноваженням, в) така суперечність реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій.

Для встановлення ж наявності факту прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів, у тому числі, і для кваліфікації рішення як такого, що прийняте в умовах реального конфлікту інтересів, необхідно також встановити наявність обов`язкової сукупності відповідних юридичних фактів: 1) наявність факту приватного інтересу, який має бути чітко сформульований (артикульований) та визначений; 2) наявність факту суперечності між приватним інтересом і службовими чи представницькими повноваженнями із зазначенням того, у чому саме ця суперечність знаходить свій вияв або вплив на прийняття рішення; 3) наявність повноважень на прийняття рішення; 4) наявність факту реального впливу суперечності між приватним та службовим чи представницьким інтересом на об`єктивність або неупередженість рішення

Без наявності хоча б одного із зазначених фактів із цієї сукупності, реальний конфлікт інтересів не виникає, а тому встановлення таких обставин в обов`язковому порядку має бути відображено, як у протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, так і у судовому рішенні.

Отже, конфлікт інтересів повинен бути реальним (очевидним) і передбачуваним. Тобто, конфлікт інтересів має місце тоді, коли вказана суперечність фактично вплинула чи могла вплинути на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих особі службових повноважень.

За змістом ст. 172-7 КУпАП особистий інтерес - це користь, вигода, яка стосується особи і яку вона бажає отримати для себе особисто або близьких осіб.

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян встановлений порядок управління, і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Згідно зі ст. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

З огляду на повноваження ОСОБА_1 відповідно до частин другої та четвертої статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», як депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують її активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов`язки перед виборцями, радою та органами, виконує їх доручення. Депутат зобов`язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.

Тобто, ОСОБА_1 брала участь у голосуванні на засіданні двадцять першої позачергової сесії восьмого скликання Великобудищанської сільської ради, та її дії реально були спрямовані на реалізацію представницького обов`язку, як депутата сільської ради. За результатами голосування були прийняті рішення Великобудищанської сільської ради восьмого скликання, а не депутатом ОСОБА_1 особисто.

Наявність у ОСОБА_1 земельної ділянки площею 3,1866 га (кадастровий номер 5320481400:00:001:0047),яка відповіднодо договоруорендиземельної ділянки була передана ТОВ «АГРО-КРАЙ», не свідчить про наявність приватного інтересу депутата ОСОБА_1 під час голосування за відповідне рішення ради, оскільки зазначена вище земельна ділянка була передана в користування товариству ще до набрання ОСОБА_1 повноважень, як депутата Великобудищанської сільської ради.

Окрім того, матеріали справи не містять фактів, які б підтверджували, що отримання ОСОБА_1 плати за користування частиною земельної ділянки від ТОВ «АГРО-КРАЙ», її розмір за договором, залежить від прийнятого рішення Великобудищанською сільською радою від 22 квітня 2022 року та 15 червня 2022 року.

Таким чином, в даному випадку відсутній факт реального конфлікту інтересів, тобто наявність приватного інтересу.

Більше того, відсутні докази, що приватний інтерес ОСОБА_1 суперечить службовим чи представницьким повноваженням та що така суперечність реально впливає на об`єктивність чи неупередженість на прийняття рішень останньою.

Надання ТОВ «Агро-Край» дозволів на розроблення технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих на території Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області з метою формування земельних ділянок для подальшої передачі в оренду не має жодного відношення до земельної ділянки наданої ОСОБА_1 у їх користування.

Суд також зазначає, що складання протоколу про адміністративне правопорушення - це процесуальні дії суб`єкта владних повноважень, які спрямовані на фіксацію адміністративного правопорушення та, в силу положень статті 251 КУпАП, є предметом оцінки суду в якості доказу вчинення такого правопорушення при розгляді справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Протокол про адміністративне правопорушення не повинен мати переваги перед іншими доказами, та сам по собі без підтвердження іншими належними та допустимими доказами не є безумовним та беззаперечним доказом на доведення вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення.

У свою чергу, ні протоколи про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, не містять посилання на докази та обґрунтування наявності умислу ОСОБА_1 на вчинення інкримінованого їй адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Згідно ч.1 ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених Законом.

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 22 грудня 2010 року №23-рп/2010, адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правовій презумпції, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинуватості.

Суд зазначає, що при вирішенні питання щодо достатності встановлених під час змагального судового розгляду доказів для визнання особи винуватою суди мають керуватися стандартом доведення (стандартом переконання), що передбачають: «ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи».

Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинене і обвинувачений є винним у його вчиненні. Це питання має бути вирішене на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих сторонами обвинувачення і захисту допустимих доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.

Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи в цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення має пояснювати всі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду. Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії обвинувачення.

Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.

Відповідно до п.1ст. 247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю.

Керуючись ч.1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7, п.1 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд,

постановив:

закрити провадження у справі про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, на підставі п.1 ст. 247Кодексу України про адміністративні правопорушення,у зв`язку з відсутністю в її діях події і складу адміністративних правопорушень.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Полтавського апеляційного суду через Гадяцький районний суд Полтавської області.

Головуючий Л. І. Тищенко

СудГадяцький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення03.07.2023
Оприлюднено05.07.2023
Номер документу111940006
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —526/2096/23

Постанова від 03.07.2023

Адмінправопорушення

Гадяцький районний суд Полтавської області

Тищенко Л. І.

Постанова від 16.06.2023

Адмінправопорушення

Гадяцький районний суд Полтавської області

Тищенко Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні