Рішення
від 03.07.2023 по справі 420/12911/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12911/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Носач В.О.

За участю сторін:

Представника позивача: Реута Ю.В.

Представника відповідача: не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» податкового боргу у загальному розмірі 906 791,34 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» має заборгованість зі сплати податку на додану вартість та орендної плати за землю з юридичних осіб, що утворилась внаслідок несплати відповідачем суми узгоджених податкових зобов`язань, самостійно визначених ним в податковій декларації зі сплати за землю за 2019 рік, та визначених податковим органом у податкових повідомленнях-рішеннях. Відповідач своєчасно податковий борг не сплатив, що стало підставою для звернення Головного управління ДПС в Одеській області до суду із зазначеним адміністративним позовом.

Ухвалою суду від 14.01.2021 року позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято до розгляду, у справі було відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін. Зазначеною ухвалою товариству з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» було запропоновано в 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на адміністративний позов.

08.02.2021 року від товариства з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» до суду надійшов відзив на позовну заяву (а.с. 70-72), з якого вбачається, що відповідач частково визнає адміністративний позов в частині наявності в нього податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 7 310,00 грн. Водночас заперечує проти наявності у нього податкового боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб на суму 899481,34 грн.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» зауважує, що між ним та Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області був укладений договір оренди землі №47/57-18-ДО від 12.06.2018 pоку. Згідно п. 1.1 Договору орендодавець надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ, організацій, яка розташована на території Ананьївської Першої сільської ради, Ананьївського району Одеської області, загальною площею 26,7 га, кадастровий номер 5120280400:01:001:0585.

В подальшому відповідачем було висловлено намір розірвати вищезазначений договір, з огляду на що він звернувся до уповноважених органів.

Згідно розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації №1633/А-2019 від 27.12.2019 року договір оренди землі №47157-18-ДО віл 12.06.2018 року було припинено, шляхом його розірвання за згодою сторін.

За таких умов, за твердженням відповідача, саме 27.12.2019 року було досягнуто згоди між сторонами договору щодо його припинення, винесено розпорядження про припинення договору.

Водночас через бездіяльність посадових осіб Ананьївської районної державної адміністрації, в порушення розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації, додаткова угода про припинення договору оренди була складена лише 16.09.2020 року, що не відповідає фактичним обставинам стосовно фактичного користування земельною ділянкою та обов`язку сплачувати орендну плату.

А тому на думку відповідача він не повинен сплачувати податковій зобов`язання з орендної плати за землю з юридичних осіб на суму 899 481,34 грн.

15.03.2021 року ухвалою суду подальший розгляд справи було вирішено проводити в порядку загального позовного провадження із призначенням підготовчого судового засідання.

29.07.2021 року та 24.05.2023 року у справі були проведені підготовчі судові засідання, в яких представником позивача та відповідача були надані пояснення по справі, а також додаткові письмові докази.

Ухвалою суду від 15.04.2021 року, 29.07.2021 року провадження у справі було зупинено та в подальшому поновлено ухвалами суду від 29.07.2021 року та 24.05.2023 року.

24.05.2023 року підготовче провадження у справі було закрито та призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні 26.06.2023 року представник Головного управління ДПС в Одеській області позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у адміністративному позову.

Представника відповідача до судового засідання не з`явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Судом під час розгляду справи встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» зареєстровано Ананьївською районною державною адміністрацією Одеської області як юридична особа 27.02.2018 року.

12.06.2018 року між товариством з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» (як орендарем) та Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області (як орендодавцем) був укладений договір оренди землі №47/57-18-ДО від 12.06.2018 pоку (а.с. 73-76).

Відповідно до п.1.1 Договору орендодавець на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 30.05.2018 року №15-3527/13-18-СГ надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ, організацій, розташовану на території Ананьївської Першої сільської ради Ананьївського району Одеської області (за межами населеного пункту).

Згідно п.п.2.1-2.2. Договору в оренду передаються земельні ділянки земель сільськогосподарського призначення державної власності із зміною цільового призначення для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ, організацій (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) загальною площею 26,7000 га, в тому числі: площею 26,7000 га під сільськогосподарськими га іншими господарськими будівлями і дворами.

Кадастровий номер земельної ділянки - 5120280400:01:001:0585. Категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики. оборони та іншого призначення. Код використання згідно класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ): 14.01 - для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств установ і організацій.

Пунктом 3.1 Договору передбачено, що договір укладено на 49 років.

Відповідно до п.4.1 Договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Ананьївської першої сільської ради в УДКСУ в Ананьївському районі Одеської області у розмірі 5% від нормативної оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2018 року, а саме 3 535 971,36 грн. (три мільйони п`ятсот тридцять п`ять тисяч дев`ятсот сімдесят одна гривня 36 копійок) за 1 (один) рік, що складає 294 664,28 грн. (двісті дев`яносто чотири тисячі шістсот шістдесят чотири гривні 28 копійок) за один місяць.

Відповідно до п.п. 11.2 11.4 Договору дія договору припиняється у разі:

закінчення строку, на який його було укладено;

поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;

викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

ліквідації юридичної особи-орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках передбачених законодавством.

Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

взаємною згодою сторін;

рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, несплати, несвоєчасної або неповної сплати орендарем орендної плати.

Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається.

08.02.2019 року товариством з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» було подано до податкового органу податкову декларацію з плати за землю за 2019 рік (а.с. 34-35), в якій відповідачем самостійно визначено собі податкові зобов`язання з орендної плати за 2019 рік у загальному розмірі 3 535 971,36 грн. (294 664,28 грн. * 12 місяців).

Відповідно до інтегрованої картки платника податків та довідки-розрахунку про суму податкового боргу станом на 08.04.2020 року (а.с. 7-11) за товариством з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» рахується заборгованість з орендної плати з юридичних осіб на суму 870 014,91 грн. (за жовтень 2019 року грудень 2019 року (3 місці х 294 664,28 грн., зменшена на суму переплати у розмірі 13 977,95 грн.).

Також судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» звернулось із листом до голови Одеської обласної адміністрації (а.с. 78) з проханням надати згоду на розірвання договору оренди №47/57-18-ДО від 12.06.2018 pоку, укладеного між ним та Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області.

27.12.2019 року розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації №1633/а-2019 року (а.с. 79), розглянувши клопотання відповідача від 21.11.2019 року було вирішено:

- припинити договір оренди землі від 12 червня 2018 року, право оренди на земельну ділянку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 14 червня 2018 року, номер запису про інше речове право: 26701095, шляхом його розірвання за згодою сторін;

- доручити Ананьївській районній державній адміністрації від імені Одеської обласної державної адміністрації до 10 лютого 2020 року укласти з товариством з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» (ідентифікаційний код юридичної особи 41964690) додаткову угоду про розірвання договору оренди землі, зазначеного у пункті 1 цього розпорядження;

- протягом місяця з дня укладання додаткової угоди забезпечити проведення державної реєстрації припинення права оренди на земельну ділянку в установленому законом порядку та поінформувати Департамент економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації про виконання розпорядження з наданням оригіналу додаткової угоди.

16.09.2020 року Одеська обласна державна адміністрації, в особі голови Ананьївської районної державної адміністрації та товариство з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» уклали додаткову угоду №1 до договору №47/57-18-ДО від 12.06.2018 pоку (а.с. 80), в якій сторони домовились за взаємною згодою припинити з 16.09.2020 року договір оренди №47/57-18-ДО від 12.06.2018 pоку; право оренди припиняє свою чинність з моменту внесення інформації до державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Також судом встановлено, що 20.09.2019 року головним державним інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Подільського управління ГУ ДПС в Одеській області було проведено камеральну перевірку податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» з плати за землю.

За результатами перевірки податковим органом було складено акт №017684/15-32-55-04/41964690 від 20.09.2021 року (а.с. 26-28), у висновках якого зазначено про порушення відповідачем строків сплати орендної плати за земельну ділянку згідно податкової декларації з плати за землю за 2019 рік, а саме граничний термін сплати - 30.05.2019 року, дата сплати - 27.06.2019 року, кількість днів затримки - 28.

На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області було винесено податкове повідомлення-рішення №0240465504 від 12.11.2019 року (а.с. 37), яким за затримку на 28 днів грошового зобов`язання у сумі 294664, 26 грн. до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 10% на суму 29 466,43 грн.

Вищезазначене податкове повідомлення-рішення направлялось ГУ ДПС в Одеській області відповідачу засобами поштового зв`язку, що підтверджується матеріалами справи. Відомостей щодо оскарження вищезазначеного податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку до суду не надано, отже вказане грошове зобов`язання є узгодженим.

Також судом встановлено, що 07.06.2019 року посадовою особою Головного управління ДФС в Одеські області (правонаступник ГУ ДПС в Одеській області) було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Ананьївська сонячна електрична станція» за березень 2019 року.

За результатами перевірки складено відповідний акт №002017/15-32-55-06/41964690 від 07.06.2019 року (а.с. 13) у висновках якого зазначено про порушення відповідачем п.49.2 статі 49 та п.49.18 статті 49 ПК України, а саме не подання підприємством податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2019 року.

На підставі вищезазначеного акту перевірки Головним управлінням ДФС в Одеській області (правонаступник Головне управління ДПС в Одеській області) було винесене податкове повідомлення-рішення №0203605506 від 29.07.2019 року (а.с. 15), яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 170,00 грн.

Вищезазначений акт та податкове повідомлення-рішення направлялось ГУ ДФС в Одеській області відповідачу засобами поштового зв`язку, що підтверджується матеріалами справи.

Також, з матеріалів адміністративної справи вбачається, що 24.01.2020 року посадовою особою Головного управління ДФС в Одеські області (правонаступник ГУ ДПС в Одеській області) було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Ананьївська сонячна електрична станція» за квітень жовтень 2019 року.

За результатами перевірки складено відповідний акт №000297/15-32-55-06/41964690 від 24.01.2020 року (а.с. 17-18), у висновках якого зазначено про порушення відповідачем п.49.2 статі 49 та п.49.18 статті 49 ПК України, а саме не подання підприємством податкової звітності з податку на додану вартість за квітень жовтень 2019 року.

На підставі вищезазначеного акту перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області були винесені наступні податкові повідомлення-рішення (а.с. 19-25):

- №0020495504 від 20.02.2020 року, яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1 020,00 грн.;

- №0020545504 від 20.02.2020 року, яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1 020,00 грн.;

- №0020555504 від 20.02.2020 року, яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1 020,00 грн.;

- №0020565504 від 20.02.2020 року, яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1 020,00 грн.;

- №0020585504 від 20.02.2020 року, яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1 020,00 грн.;

- №0020595504 від 20.02.2020 року, яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1 020,00 грн.;

- №0020615504 від 20.02.2020 року, яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1 020,00 грн.;

Вищезазначений акт та податкові повідомлення-рішення направлялось податковим органом відповідачу засобами поштового зв`язку, що підтверджується матеріалами справи.

Відомостей щодо оскарження вищезазначеного податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку до суду не надано, отже вказане грошове зобов`язання є узгодженим.

Відповідачем у встановлені законодавством строки суму зазначеної заборгованості сплачено не було, з огляду на що позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про її стягнення.

Дослідивши адміністративний позов позивача, відзив підприємства та інші письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України), платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з п. 16.1.4 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

У відповідності з п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Так щодо орендної плати за землю, суд зауважує наступне.

Приписами статті 206 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

З умовами статті 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до частини 1 статті 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Згідно із частиною 9 статті 93 ЗК України відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі» (далі - Закону №161-XIV) договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Умовами статті 31 Закону №161-XIV встановлено, що договір оренди землі припиняється в разі:

закінчення строку, на який його було укладено;

викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;

смерті фізичної особи-орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки;

ліквідації юридичної особи-орендаря;

відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем;

набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці;

припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійного договору (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства/концесії).

Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом.

Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

За умовами статті 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Таким чином, саме оформлення державної реєстрації припинення права користування земельною ділянкою, припиняє дію обов`язку щодо сплати оренди земельної ділянки.

Відповідно до підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Згідно із пунктом 287.1 статті 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Приписами пунктів 288.1-288.4 статті 288 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно статті 288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Відповідно до статті 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Відповідно до ст.287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

Згідно п. 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.

Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Так, як вбачається з матеріалів справи, 27.12.2019 року розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації №1633/а-2019 було вирішено припинити договір оренди землі від 12 червня 2018 року (право оренди на земельну ділянку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 14 червня 2018 року, номер запису про інше речове право: 26701095) шляхом його розірвання за згодою сторін; доручено Ананьївській районній державній адміністрації від імені Одеської обласної державної адміністрації до 10 лютого 2020 року укласти з товариством з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» додаткову угоду про розірвання договору оренди землі, зазначеного у пункті 1 цього розпорядження; протягом місяця з дня укладання додаткової угоди забезпечити проведення державної реєстрації припинення права оренди на земельну ділянку в установленому законом порядку та поінформувати Департамент економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації про виконання розпорядження з наданням оригіналу додаткової угоди.

При цьому відповідачу податкову заборгованість з орендної плати було нараховано контролюючим органом на суму 870 014,91 грн. за жовтень 2019 року грудень 2019 року, тобто у період дії договору оренди від 12 червня 2018 року.

За таких умов, у товариства з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» були відсутні законодавчі підстави для несплати орендної плати з юридичних осіб за вказаний період.

Разом з тим, суд в межах даної адміністративної справи не надає оцінку посиланням відповідача на тривалу бездіяльність Ананьївської районної державної адміністрації щодо не укладення з ним протягом 2020 року додаткової угоди про розірвання договору оренди, оскільки в межах даної адміністративної справи розглядається заборгованість позивача яка виникла за 2019 рік, а не 2020 рік, тобто ще навіть до винесення Одеською обласною державною адміністрацією розпорядженням №1633/а-2019 від 27.12.2019 року.

Щодо податкового повідомлення-рішення №0240465504 від 12.11.2019 року, яким за затримку на 28 днів грошового зобов`язання у сумі 294 664,26 грн. до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 10% на суму 29466, 43 грн., суд зауважує, що згідно п. 287.3 статі 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Як було встановлено у акті перевірки №017684/15-32-55-04/41964690 від 20.09.2021 року відповідачем було сплачено орендну плату за квітень 2019 року згідно податкової декларації за землю за 2019 рік - 27.06.2019 року, а граничним терміном сплати було 30.05.2019 року.

Доказів на спростування зазначених обставин товариством з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» до суду не надано. Відомостей щодо оскарження вищезазначеного податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку до суду не надано, отже вказане грошове зобов`язання є узгодженим.

Щодо стягнення з відповідача податку на додану вартість, суд зауважує наступне.

Відповідно до п.49.2 статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Відповідно до статті 203 ПК України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п.120.1 статті 120 ПК України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Позивачем засобами поштового зв`язку на адресу відповідача направлялись податкові повідомлення-рішення №0203605506 від 29.07.2019 року, №0020495504 від 20.02.2020 року, №0020545504 від 20.02.2020 року, №0020555504 від 20.02.2020 року, №0020565504 від 20.02.2020 року, №0020585504 від 20.02.2020 року, №0020595504 від 20.02.2020 року, №0020615504 від 20.02.2020 року.

Відомостей щодо оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку до суду не надано, отже вказані грошові зобов`язання є узгодженим.

Відповідно до пп. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).

У зв`язку з несплатою узгодженої суми грошового зобов`язання та з метою вжиття заходів щодо її погашення, податковим органом на адресу ТОВ «Ананьївська сонячна електрична станція» було направлено податкову вимогу форми «Ю» від 03.12.2019 року №138728-55 на суму податкового боргу 280856, 32 грн. яка направлялась відповідачу засобами поштового зв`язку та були ним отримана.

Відповідно до вимог пп.20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених ПК України, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному ПК України.

За приписами п.41.2 ст.41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Згідно з п.п.95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України орган ДПІ здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи у ТОВ «Ананьївська сонячна електрична станція» наявні відкриті розрахункові рахунки у банківських установах.

На підставі вищезазначеного та враховуючи те, що сума заборгованості відповідача у загальному розмірі 906 791,34 грн. є узгодженою, зазначена заборгованість підприємства підлягає стягненню з банківських рахунків ТОВ «Ананьївська сонячна електрична станція».

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» про стягнення податкового боргу у загальному розмірі 906 791,34 грн. є обґрунтованими, документально підтвердженими, відповідають чинному законодавству, а отже підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 6-11, 77, 90, 241-246, 255, 257-258, 262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ :

Адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5) до товариства з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» (66400, Одеська область, Ананьївський район, м.Ананьїв, вул. Гагаріна, 76) про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з банківських рахунків товариства з обмеженою відповідальністю «Ананьївська сонячна електрична станція» суму заборгованості:

- з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 7 310,00 грн. на бюджетний рахунок UA38999980313040029000015022, банк отримувача Казначейство України, код 37880348, отримувач коштів УДКСУ в Ананьївському р-н/;

- з орендної плати з юридичних осіб - 899 481,34 грн., на бюджетний рахунок UA988999980334179812000015024, банк отримувача Казначейство України, код 37880348, отримувач коштів УДКСУ в Ананьївському р-н/.

Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 та пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст судового рішення виготовлено та підписано суддею 03 липня 2023 року.

Суддя О.В. Білостоцький

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2023
Оприлюднено05.07.2023
Номер документу111945224
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —420/12911/20

Рішення від 03.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 14.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні