Постанова
від 27.06.2023 по справі 933/413/22
ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 22-ц/803/5230/23 Справа № 933/413/22 Суддя у 1-й інстанції - Попович І.А. Суддя у 2-й інстанції - Бондар Я. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2023 року м.Кривий Ріг

Дніпровський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого судді Бондар Я.М.

суддів Зубакової В.П., Остапенко В.О.

секретар судового засідання Гладиш К.І.,

сторони

позивач ОСОБА_1

відповідачі: Комунальний позашкільний початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад «Олександрівська школа мистецтв», Олександрівська селищна рада Краматорського району Донецької області,

розглянув у відкритому судовому засіданні, в режимі відеоконференції, в порядку спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу позивача ОСОБА_1 , від імені та в інтересах якої діє представник адвокат Василевич Сергій Олександрович на рішення Олександрівського районного суду Донецької області від 14 березня 2023 року, ухваленого суддею Попович І.А. в смт.Олександрівка Олександрівського району Донецької області, повний текст судового рішення складено 20 березня 2023 року,

ВСТАНОВИВ

У грудні 2022 року представник позивача ОСОБА_2 звернувся до Олександрівського районного суду Донецької області, в інтересах ОСОБА_1 до Комунального закладу Олександрівська мистецька школа Олександрівської селищної ради Донецької області та Олександрівської селищної ради Краматорського району Донецької області, про визнання протиправним і скасування наказу про призупинення дії трудового договору та стягнення середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу.

В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що позивач, починаючи з 25.10.2021 року працює вкомунальному закладі «Олександрівська мистецька школа» Олександрівської селищної ради Донецької області на посаді викладача художнього класу.

Відповідач є комунальним закладом, відповідно доЗУ «Про комунальну власність»є некомерційною організацією, що фінансується з місцевого бюджету, а саме: з бюджету Олександрівської селищної ради Краматорського району Донецької області.

Відповідно до наказу КЗ «Олександрівська мистецька школа Олександрівської селищної ради» за №22К від 10.08.2022 року було призупинено дію трудових договорів з викладачами цього закладу, в тому числі, і з позивачем по справі.

В обґрунтування свого наказу відповідач по справі зазначив, що призупинення дії трудових договорів здійснено з метою збереження життя і здоров`я учнів, педагогічних та інших працівників Олександрівської мистецької школи та неможливістю організувати навчальний процес в умовах відсутності доступу до початкової мистецької освіти.

Позивач вважає, що наказ №22К від 10.08.2022 року є таким що суперечить діючому законодавству України та грубо порушує права викладачів та дітей, здобувачів позашкільної освіти.

Вважає, що наказ не відповідає вимогамЗакону України «Про правовий режим воєнного стану»,Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», який набув чинності 24 березня 2022 року з подальшими змінами, ч.1ст.57-1 Закону України «Про освіту», листу Міністерства економіки України від 09.05.2022 року №4712-06/22838-09.

Вважає, що право надане роботодавцю призупиняти дію трудового договору з працівниками, що не припиняє трудових відносин, не є абсолютним. Головною умовою призупинення трудового договору з працівником, є абсолютна неможливість роботодавця надати роботу, а працівника - виконувати її.

Тому за умови, що працівник бажає та може виконувати роботу, а роботодавець може надати роботу, відсутні підстави для призупинення дії трудового договору.

На даний час мистецький заклад не пошкоджено, незважаючи на те, що деякі діти та викладачі виїхали з території Олександрівської ОТГ, яка знаходиться під контролем України, починаючи з моменту агресії, викладачі проводили навчання дистанційно та завершили навчальний процес у 2021-2022 роках, що підтверджується наказом відповідача №11-од від 29.03.2022 року, звітом вокального відділення за 2 семестр та 2021-2022 навчальний рік, а також протоколом педагогічної ради Олександрівської мистецької школи №6 від 10.06.2022 року.

Перед початком нового навчального року викладачами було проведено опитування батьків та їх дітей щодо дистанційного навчання. По результатам опитування значна більшість здобувачів освіти виявила бажання навчатися дистанційно.

Незважаючи на те, що під час воєнного стану педагогічні працівники можуть виконувати роботу дистанційно, з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, що передбачено законодавством про працю, було видано наказ №22К від 10.08.2022 року про призупинення дії трудових договорів.

Позивач вважає, що єдиною підставою для призупинення трудових договорів є відсутність фінансування Олександрівської мистецької школи Олександрівської селищної ради, про це до речі йдеться мова в зазначеному вище наказі, де зазначено посилання на лист начальника відділу фінансів Олександрівської селищної ради «Про зменшення планових асигнувань по закладу «Олександрівська мистецька школа» від 08.08.2022 року № 88/01-19.

З огляду на викладене та враховуючи, що з позивачем не припинено трудовий договір, а призупинено його дію, ефективним способом відновлення порушеного права позивача є поновлення дії трудового договору.

Внаслідок видання незаконного наказу про призупинення дії трудового договору фактично створена ситуація вимушеного прогулу, викликана протиправними діями відповідача.

Тому, відповідно до ч.1ст.10 ЦПК України, керуючись принципами верховенства права, з метою відновлення порушених трудових прав працівника, вважає за необхідне застосувати аналогію закону, відповідно ч.9ст.10 ЦПК України, та застосувати положенняст.235 КЗпП, якою передбачено, що при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат складає 992,40 грн. - сума сплаченого позивачем судового збору, та оплати на професійну правничу допомогу у розмірі 6000 гривень.

Просив визнати протиправним та скасувати наказ Комунального навчального закладу «Олександрівська школа мистецтв» №22К від 10 серпня 2022 року «Про призупинення дії трудового договору з ОСОБА_1 та зобов`язати Олександрівську селищну раду Краматорського району Донецької області нарахувати та виплатити середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 10 серпня 2022 року по день ухвалення судом рішення по справі. Стягнути з Олександрівської селищної ради Краматорського району Донецької області накористь ОСОБА_1 витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 6000,00 грн. та судовий збір.

Рішенням Олександрівського районного суду Донецької області від 14 березня 2023 року відмовлено у задоволенні позовних вимог представника позивача ОСОБА_2 , який діє в інтересах ОСОБА_1 до Комунального позашкільного початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу «Олександрівська школа мистецтв» та Олександрівської селищної ради Краматорського району Донецької області про визнання протиправним і скасування наказу про призупинення дії трудового договору та зобов`язання нарахування та виплати середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Представник позивача Василевич С.О., будучи незгодним з ухваленим судовим рішенням подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на незаконність оскаржуваного судового рішення, ухваленого при неправильному застосуванню норм матеріального права, без достатнього дослідження всіх обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновків суду фактичним обставинам справи, просить його скасувати, ухвалити нове судове рішення про повне задоволення позовних вимог ОСОБА_1 та стягнути з Олександрівської селищної ради Краматорського району Донецької області середній заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 10.08.2022 по день ухвалення судом рішення та стягнути на користь позивача витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 6000 грн. і судовий збір в розмірі 992,40 грн.

При цьому, представник позивача зазначає, що судом встановлено, що позивач була звільнена з посади заступника директора НВР наказом №16/01 від 01.08.2022 року.

ОСОБА_2 вказує, що оскаржуваний наказ про призупинення дії трудового договору з позивачем у відповідності до вимог ч.2 ст.13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» повинен був містити інформацію про причини призупинення, у тому числі неможливість обох сторін виконувати свої обов`язки. В оскаржуваному наказі відповідач посилається на відповідні нормативно правові акти та вказує причину призупинення трудового договору неможливість організувати навчальний процес в умовах відсутнього доступу до початкової мистецької освіти. Вказує, що в наказі жодної причини, відповідно до якої позивач не може виконувати свої трудові обов`язки не зазначено. Вказує, що єдиною причиною призупинення трудового договору з позивачем є неможливість відповідачів забезпечити позивача роботою. Зазначає, що єдиною причиною призупинення трудового договору з позивачем є припинення фінансування і те, що відповідачем 10.08.2022 видано наказ №16-щд «Про призупинення освітнього процесу мистецької школи» до припинення або скасування правового режиму воєнного стану. Пунктом 2 цього наказу зазначено, навчальний процес в дистанційному режимі навчання та організацію простою неможливо організувати у зв`язку з неможливістю фінансування селищною радою та зменшенням планових асигнувань. Представник позивача вважає, що судом не було надано належної оцінки зазначеному наказу.

Також, представник позивача вважає, що стороною позивача суду було доведено, що позивач працювала дистанційно та мала намір працювати в даному режимі в 2022-2023 навчальному році. Вказує, що позивач, починаючи з 29.03.2022 року, відповідно до наказу №11-од від 29.03.2022 «Про організацію роботи мистецької школи в період військового стану» працювала в дистанційному режимі.

Окрім того, представник позивача вказує на те, що призупинення трудового договору в закладах освіти є неправимірним, оскільки Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» не скасовує та не зупиняє дію норм Закону України «Про освіту».

Представник позивача вважає помилковим висновок суду першої інстанції про неможливість проведення дистанційного навчання у закладах позашкільної освіти та вважає, що суд першої інстанції невірно застосував норми матеріального права та зробив висновки, які не відповідають обставинам справи, ухваливши незаконне і необґрунтоване судове рішення, що є підставою для його скасування.

У відзивіна апеляційнускаргу сторонипозивача,представник відповідача-2Олександрівської селищноїради Краматорськогорайону Донецької області Трофімчук В.В., посилаючись на законність і обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, просить апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Олександрівського районного суду Донецької області від 14 березня 2023 року без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, думку представника позивача ОСОБА_2 , який у повному обсязі підтримав доводи і вимоги апеляційної скарги сторони позивача, просив їх задовольнити з викладених у скарзі підстав, скасувати оскаржуване судове рішення, ухвалити нове, яким у повному обсязі задовольнити позовну заяву ОСОБА_1 , перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, заявлених позовних вимог, відзиву на апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга сторони позивача не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Судом встановленота матеріаламисправи підтверджено,щозгідно запису в трудовій книжці НОМЕР_1 позивач звільнена з посади заступника директора з НВР наказом № 16/01- 06 від 01.08.2022 року (а.с.13-15).

Наказом директора комунального закладу «Олександрівська мистецька школа Олександрівської селищної ради Донецької області від 10.08.2022 року за №22К «Про призупинення дії трудових договорів», трудовий договір з викладачем КЗ «Олександрівська мистецька школа» Олександрівської селищної ради Донецької області ОСОБА_1 призупинено з 10.08.2022 року до відновлення можливості виконувати роботу, але не пізніше дня припинення або скасування воєнного стану. Наказ виданий в. о. директора ОСОБА_1 (а.с.16).

Наказом директора комунального закладу «Олександрівська мистецька школа» Олександрівської селищної ради Донецької області №11-од від 29.03.2022 року «Про організацію роботи мистецької школи в період військового стану», з 01.04.2022 року оголошено простій не з вини працівників на період військового стану, серед яких є позивач, працівників закладу переведено в період військового стану під час простою на оплату праці у розмірі 2/3 посадового окладу (а.с.17,118).

Звіт про роботу класу образотворчого мистецтва за 2021-2022 н. рік (18-21).

Протокол № 6 засідання педагогічної ради Олександрівської школи мистецтв від 10.06.2022 року про підсумки навчально-виховної роботи за 2021-2022 н. рік та завдання на 2022-2023 н. рік, відповідно до якого зокрема, ухвалено рішення: враховуючи аналітичний матеріал за рік, спланувати роботу відділів на 2022-2023 н.р. з урахуванням досягнень, недоліків учнів, навчальних, методичних та організаційних проблем для успішного вирішення (а.с.22-23).

За списком учнів школи, на навчанні перебувало 86 учнів (а.с.24-25).

Згідно акту оцінки об`єкта будівлі (споруд, приміщень) КЗ «Олександрівська мистецька школа» для визначення можливості її використання як найпростішого укриття для здобувачів мистецької освіти і працівників, у тому числі, з особливими потребами від 25.07.2022 року, при обстеженні якого приміщень, які можливо використання як найпростіше укриття для здобувачів мистецької освіти і працівників, у тому числі, з особливими потребами, не було виявлено (а.с.61).

Рішенням Олександрівської селищної ради від 23.12.2021 року №8/17-1134 «Про перейменування комунального позашкільного початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу «Олександрівська школа мистецтв» та затвердження Статуту в новій редакції, комунальний позашкільний початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад «Олександрівська школа мистецтв» перейменовано в комунальний заклад «Олександрівська мистецька школа» Олександрівської селищної ради Донецької області та затверджено Статут в новій редакції.

Пунктом 3 Рішення в. о. директора було доручено забезпечити внесення змін у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.106-114).

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на час розгляду справи, зареєстрованим є комунальний позашкільний початковий спеціалізований мистецький заклад «Олександрівська школа мистецтв» Олександрівської селищної ради Донецької області (а.с.31).

Наказом начальника відділу культури, розвитку туризму та краєзнавства, сім`ї, молоді та спорту від 25.10.2021 року за №23/01-06 «Про переведення», позивача переведено на посаду заступника директора з НВР Олександрівської школи мистецтв та покладено тимчасове виконання обов`язків директора КЗ «Олександрівська мистецька школа» на заступника директора з НВР з 01.11.2021 року (а.с.116).

Наказом начальника відділу культури, розвитку туризму та краєзнавства, сім`ї, молоді та спорту від 01.10.2021 року за № 22/01-06 «Про скасування наказу», на позивача покладено тимчасове виконання обов`язків директора КППСМНЗ «Олександрівська мистецька школа» з 01.10.2021 року (а.с.117).

Наказом завідувача сектору культури, розвитку туризму та краєзнавства, сім`ї, молоді та спорту № 16/01-06 від 01.08.2022 року «Про звільнення ОСОБА_1 », ОСОБА_1 звільнено з посади заступника директора з навчально-виховної роботи КЗ «Олександрівська мистецька школа» з 01.08.2022 року та покладено 0,5 ставки тимчасово виконуючого обов`язки директора мистецької школи на викладача художнього класу ОСОБА_1 (а.с.115).

Згідно листа відділу фінансів Олександрівської селищної ради №88/01-19 від 10.08.2022 року, в. о. директора Носулько Л.В. було повідомлено про те, що у зв`язку з невиконанням дохідної частини бюджету громади на 60 % до планових показників, в умовах воєнного стану, було проведено зменшення планових показників дохідної частини в сумі 5900000 грн., а також буде відповідно зменшені планові асигнування по видатках вашого закладу «Олександрівська мистецька школа» з 10.08.2022 року до закінчення воєнних дій (а.с.119).

Наказом в. о. директора комунального закладу «Олександрівська мистецькашкола» Олександрівської селищної ради Донецької області від 14.06.2022р. №17 К «Про відпустки» викладачам закладу надано відпустки на підставі їх заяв від 14.06.2022 року з датою стати до роботи «10.08.2022 року» (а.с.65).

Наказом в. о. директора комунального закладу «Олександрівська мистецька школа» Олександрівської селищної ради Донецької області від 10.08.2022 року за №16-од "Про призупинення освітнього процесу" тимчасово призупинено освітній процес в комунальному закладі «Олександрівська мистецька школа» Олександрівської селищної ради з 10.08.2022 року до припинення або скасування правового режиму воєнного стану та визнано неможливим організувати навчальний процес в дистанційному режимі навчання та організації простою закладу і працівників, у зв`язку з неможливістю фінансування селищною радою та зменшення планових асигнувань по КЗ Олександрівська мистецька школа (а.с.121).

Суд першої інстанції, ухвалюючи рішення по відмову позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, на підставі досліджених доказів, виходив з того, що ОСОБА_1 не надала суду доказів на підтвердження її посилань у позовній заяві про проведення опитування батьків та їх дітей, щодо дистанційного навчання та погодження значної їх частини навчатися дистанційно, не довела у судовому засіданні можливість здійснення нею роботи по дистанційному навчанню здобувачів позашкільної освіти та можливість здобувачів приймати участь в навчальних заходах у дистанційному режимі. Позивач не оспорювала неможливість через збройну агресію надання роботодавцем роботи та не оскаржила спірний наказ відповіднодо вимог ч.3ст.13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану». При ухваленні рішення суд першої інстанції також врахував ту обставину, що позивач оскаржує власний наказ, виданий нею як в. о. директора, тоді, як Цивільне законодавство не передбачає можливості поєднання в одній особі - особи, право якої порушено та особи, яка порушила право (позивача та відповідача).

Відмовляючи у похідній вимозі про нарахування та виплату середнього заробітку за час вимушеного прогулу, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки основна вимога не підлягає задоволення, похідна вимога також не може бути задоволена.

Колегія суддів повністю погоджується з такими висновками суду першої інстанції та не погоджується з доводами сторони позивача, викладеними в апеляційній скарзі, з огляду на таке.

Правовідносини, які склалися між сторонами стосуються трудових правовідносин у сфері позашкільної освіти та регулюються наступними правовими нормами.

Статтею 5-1 КЗпП Українидержава гарантує працездатним громадянам, які постійно проживають на території України правовий захист від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.

Основоположні права громадян, пов`язані з реалізацією права на працю передбаченістаттями 43-46 Конституції України.

Разом з тим відповідно до статті 64Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені ст.ст. 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.

Відповідно до п.п.5 п.1 ст.6Закону України«Про правовийрежим воєнногостану» в Указі Президента України про введення воєнного стану зазначається вичерпний перелік конституційних прав і свобод людини і громадянина, які тимчасово обмежуються у зв`язку з введенням воєнного стану із зазначенням строку дії цих обмежень, а також тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом ПрезидентаУкраїни від24.02.2022року №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Згідно з пунктом 3 Указу у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41-44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

Відповідно до ст.1 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 року, який набув чинності 24.03.2022 року, цей Закон визначає особливості трудових відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій в Україні незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану". На період дії воєнного стану вводяться обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина відповідно до статей 43, 44 Конституції України. У період дії воєнного стану не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих цим Законом.

Статтею 13Закону України«Про організаціютрудових відносинв умовахвоєнного стану» визначено, що призупинення дії трудового договору - це тимчасове припинення роботодавцем забезпечення працівника роботою і тимчасове припинення працівником виконання роботи за укладеним трудовим договором. Дія трудового договору може бути призупинена у зв`язку з військовою агресією проти України, що виключає можливість надання та виконання роботи. Призупинення дії трудового договору не тягне за собою припинення трудових відносин.

Відповідно до ч.3 ст.13 цього Закону, у разі незгоди працівника (працівників) із наказом (розпорядженням) роботодавця про призупинення дії трудового договору працівником або профспілкою за дорученням працівника (працівників) відповідний наказ (розпорядження) може бути оскаржений до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, або його територіального органу, який, вивчивши зміст наказу (розпорядження) та підстави для його видання, за погодженням з військовою адміністрацією може внести роботодавцеві припис про скасування відповідного наказу (розпорядження) або про усунення порушення законодавства про працю іншим шляхом, що є обов`язковим до виконання роботодавцем протягом 14 календарних днів з дня отримання такого припису.

Відповідно Прикінцевих положень КЗпП:

1. Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначеністаттею 233 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.

2. Під час дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану", діють обмеження та особливості організації трудових відносин, встановлені Законом України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану".

Відповідно до ч.1 ст.57-1Закону України«Про освіту» здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ, у тому числі тим, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку (особливий період) були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується: організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників; збереження місця роботи, середнього заробітку, здійснення виплати стипендії та інших виплат, передбачених законом; місце проживання (пансіон, гуртожиток тощо) та забезпечення харчуванням (у разі потреби).

Згідно ч.2 ст.57-1 цього Закону, забезпечення державних гарантій, визначених частиною першою цієї статті, в умовах воєнного стану у межах своєї компетенції здійснюють: органи виконавчої влади, військові адміністрації, органи місцевого самоврядування, керівники, органи управління у сфері освіти, заклади освіти, установи освіти, їх засновники.

Відповідно до ч.3 ст.57-1 ЗУ «Про освіту», зазначені вище органи приймають у межах своєї компетенції рішення, обов`язкові до виконання на відповідній території, для реалізації державних гарантій, визначених частиною першою цієї статті, в умовах воєнного стану.

За вимогами п.1.3 Положення про дистанційне навчання, затверджене Наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 року за№466, це Положення поширюється на дистанційне навчання у: загальноосвітніх навчальних закладах; професійно-технічних навчальних закладах; вищих навчальних закладах; закладах післядипломної освіти або структурних підрозділах вищих навчальних закладів, наукових і освітньо-наукових установ, що здійснюють післядипломну освіту.

Вичерпний перелік підстав виплати працівникові середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу визначено статтями 235, 236 КЗпП України.

Середній заробіток за частиною 2 статті 235КЗпП є зарплатою, право на отримання якої виникло в працівника, якого незаконно позбавили можливості виконувати свою трудову функцію за наявності вини власника або уповноваженого ним органу.

Так, судом першої інстанції встановлено, що наказом в. о. директора комунального закладу «Олександрівська мистецька школа» Олександрівської селищної ради Донецької області від 10.08.2022 року за №16-од "Про призупинення освітнього процесу" було тимчасово призупинено освітній процес та визнано неможливим організувати навчальний процес в дистанційному режимі навчання та організації простою закладу і працівників, у зв`язку з неможливістю фінансування селищною радою та зменшення планових асигнувань по КЗ Олександрівська мистецька школа.

Зазначений наказ, у тому числі про визнання неможливим організувати навчальний процес в дистанційному режимі навчання є діючим та позивачем не оскаржується.

Суд першої інстанції дослідив лист відділу фінансів Олександрівської селищної ради №88/01-19 від 10.08.2022 року та встановив, що зазначений лист не містить відомостей про припинення фінансування, а містить відомості про зменшення планових асигнувань. Рішення Олександрівської селищної ради в частині зменшення планових асигнувань також позивач не оскаржувала.

Колегія суддів повністю погоджується з висновком суду першої інстанції про недоведеність і необґрунтованість заявлених позивачем позовних вимог щодо скасування наказу комунального навчального закладу «Олександрівська школа мистецтв» №22К від 10 серпня 2022 року «Про призупинення дії трудового договору» з ОСОБА_1 та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, з огляду на те, що позивачем оскаржено власний наказ, виданий нею як в. о. директора, не надано суду доказів про проведення опитування батьків та їх дітей, щодо дистанційного навчання та погодження значної їх частини навчатися дистанційно, не доведено можливість здійснення нею роботи по дистанційному навчанню здобувачів позашкільної освіти та можливість здобувачів приймати участь в навчальних заходах у дистанційному режимі, спірний наказ не оскаржено відповіднодо вимог ч.3 ст.13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».

Апеляційна скарга не містить доводів на спростування висновків суду першої інстанції, які є обґрунтованими та узгоджуються з матеріалами справи, при встановленні обставин справи судом не було порушено норм цивільного процесуального законодавства й правильно застосовано норми матеріального права.

Викладене дає підстави для висновку, що апеляційна скарга є необґрунтованою у зв`язку з чим підлягає залишенню без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін із підстав, передбачених 375 ЦПК України.

Керуючись ст.ст.367,374, 375, 381, 382 ЦПК України, Дніпровський апеляційний суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу позивача ОСОБА_1 , від імені та в інтересах якої діє представник адвокат Василевич Сергій Олександрович залишити без задоволення.

Рішення Олександрівського районного суду Донецької області від 14березня 2023року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст постанови складено 03 липня 2023 року.

Головуючий:

Судді:

СудДніпровський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2023
Оприлюднено05.07.2023
Номер документу111962702
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин

Судовий реєстр по справі —933/413/22

Постанова від 27.06.2023

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Постанова від 27.06.2023

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Постанова від 27.06.2023

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Ухвала від 21.06.2023

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Ухвала від 20.06.2023

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Ухвала від 08.05.2023

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Ухвала від 26.04.2023

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Бондар Я. М.

Рішення від 14.03.2023

Цивільне

Олександрівський районний суд Донецької області

Попович І. А.

Рішення від 14.03.2023

Цивільне

Олександрівський районний суд Донецької області

Попович І. А.

Ухвала від 24.02.2023

Цивільне

Олександрівський районний суд Донецької області

Попович І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні