Справа №295/8159/23
1-кс/295/3451/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.07.2023 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув винесене в кримінальному провадженні № 42023062020000025 прокурором Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_3 клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, -
В С Т А Н О В И В :
В клопотанні прокурор Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_3 зазначає, що у провадженні СВ Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області перебуває кримінальне провадження під № 42023062020000025 від 10.02.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Процесуальне керівництво у даному провадженні здійснюється групою прокурорів Житомирської окружної прокуратури.
В ході досудового розслідування встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_1 проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунальної установи « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Житомирської обласної ради, за період з 01.01.2019 року по 31.05.2022 року.
При цьому, відповідно до акту ревізії, службовими особами Комунальної установи, всупереч вимогам п. 23 «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров`я», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 року № 298, з порушенням строків ініційовано перерозподіл вакцин.
Відповідно до п. 23 наведеного Порядку, у разі прогнозованої неможливості використання товарів у межах строку придатності, структурні підрозділи з питань охорони здоров`я, підпорядковані установи, заклади охорони здоров`я незалежно від форми власності та фізичні особипідприємці, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ, зобов`язані ініціювати, відповідно до порядку виконання програм, перерозподіл одержаних товарів не менш, як за п`ять місяців до завершення строку придатності або у разі, коли строк придатності товарів становить не менш як 30 відсотків загального строку придатності.
У той же час, відповідно з додатками до ревізії, зокрема, з поясненням завідувача відділу лікарських засобів та медичних виробів аптечного складу № 1 КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЖОР ОСОБА_4 встановлено, що Комунальною установою надавалась інформація про нерозподілені залишки вакцин із зазначенням терміну придатності електронною поштою до ІНФОРМАЦІЯ_3 .
У той же час, відповідно до листів ІНФОРМАЦІЯ_3 , відомості про які наведені в таблиці, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 ініційовано перерозподіл перелічених вакцин з порушенням строків, визначених Порядком, або взагалі не надано інформації про необхідність перерозподілу певних вакцин.
У своєму листі на адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 , Департаментом повідомлено, що листами до ІНФОРМАЦІЯ_4 та до керівників департаментів охорони здоров`я інших областей скеровувалися листи від 21.01.2021 року та 03.08.2021 року.
Проте, як вбачається з фактичних даних, зазначені листи скеровувалися Департаментом з порушенням строків, визначених п. 23 Порядку, наслідком чого стала втрата вакцин через закінчення строку їх придатності.
Так, станом на 31.05.2021 року, в КУ «База спеціального медичного постачання» ЖОР рахувалися наступні невикористані в межах строку придатності вакцини, за якими ініційовано їх перерозподіл з порушенням строків або взагалі його не ініційовано: Вакцина конюгована для профілактики захворювань, збудником яких є HAEMOPHLUS INFLUENZAE типу В; ЕУВАКС В вакцина для профілактики гепатиту В; ПРІОРІКС/PRIORIX, комбінована вакцина для профілактики кору, епідемічного паротиту та краснухи; Вакцина для профілактики дифтерії, правця, кашлюку, гепатиту В та захворювань, спричинених Haemophilus influenza типу b; ІМОВАКС ПОЛІО вакцина для профілактики поліомієліту інактивована рідка, поліомієліту інактивована рідка, ІНФОРМАЦІЯ_5 двовалентна вакцина для профілактики поліомієліту типів 1 та 3 (жива атенуйована), Вакцина для профілактики дифтерії та правця, адсорбована із зменшеним вмістом антигену.
Додатково варто зауважити, що утилізація вакцин, строк дії яких закінчився, потребує додаткового фінансування з державного бюджету, а отже, несвоєчасне повідомлення про необхідність перерозподілу вакцин призвело не тільки до втрати активів, придбаних за рахунок бюджетних коштів, а і до додаткового навантаження на бюджет, внаслідок необхідності утилізації таких активів.
За таких обставин є підстави вважати, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_6 неналежно виконали свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що завдало тяжкої шкоди охоронюваним законом державним інтересам.
В ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до загального порядку організації діяльності ІНФОРМАЦІЯ_7 , листи щодо неможливості своєчасного використання імунобіологічних препаратів (вакцин), які надходили від КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ЖОР, Департаментом скеровуються до Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради (у період з 14.08.2019 року по 14.08.2021 року - Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Житомирської обласної ради). Після чого, з метою визначення потреби у відповідних імунобіологічних препаратах, працівники Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради скеровують листи до закладів охорони здоров`я Житомирської області та Міністерства охорони здоров`я.
З огляду на вищезазначене, на даний час, в межах кримінального провадження, виникла необхідність у вилученні документів та речей, які перебувають у володінні Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради та стосуються отримання, розподілу та перерозподілу вакцин (імунобіологічних препаратів), термін придатності у яких завершився у 2021 році, одержаних КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Житомирської обласної ради, а саме Вакцини конюгованої для профілактики захворювань, збудником яких є HAEMOPHLUS INFLUENZAE типу В; ЕУВАКС В вакцини для профілактики гепатиту В; ПРІОРІКС/PRIORIX, комбінованої вакцини для профілактики кору, епідемічного паротиту та краснухи; Вакцини для профілактики дифтерії, правця, кашлюку, гепатиту В та захворювань, спричинених ІНФОРМАЦІЯ_10 ; ІНФОРМАЦІЯ_11 вакцини для профілактики поліомієліту інактивованої рідкої, поліомієліту інактивованої рідкої, ІНФОРМАЦІЯ_5 двовалентної вакцини для профілактики поліомієліту типів 1 та 3 (жива атенуйована), Вакцини для профілактики дифтерії та правця, адсорбованої із зменшеним вмістом антигену, зокрема:
- документів, в т.ч. листів від ІНФОРМАЦІЯ_7 , КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Житомирської обласної ради щодо надходження та залишків вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин), за період з 2017 по 2021 роки;
- документів, в т.ч. листів від ІНФОРМАЦІЯ_7 , КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Житомирської обласної ради щодо залишків вищенаведених імунобіологічних препаратів відносно яких існувала загроза невикористання до закінчення придатності та/або необхідності здійснення перерозподілу, за період 2020-2021 роки;
- документів, в т.ч. листів від ІНФОРМАЦІЯ_7 , КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_12 щодо вжиття заходів до розподілу, перерозподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів відносно яких існувала загроза невикористання до закінчення придатності та/або необхідності здійснення перерозподілу, за період 2020-2021 роки;
- внутрішньої кореспонденції (зокрема - резолюції) щодо розгляду та прийняття рішень щодо листів щодо залишків вищенаведених імунобіологічних препаратів, відносно яких існувала загроза невикористання до закінчення придатності та/або необхідності здійснення перерозподілу/розподілу, за період 2020-2021 роки;
- документів щодо вжиття заходів до перерозподілу/розподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин) у 2020-2021 роках, в тому числі - листів до ІНФОРМАЦІЯ_4 , надавачів медичних послуг та/або інших закладів охорони здоров`я, до інших установ, підприємств, організацій, внесення інформації до інформаційно-аналітичних систем;
- документів, отриманих від ІНФОРМАЦІЯ_4 , надавачів медичних послуг та/або інших закладів охорони здоров`я, інших установ, підприємств, закладів, за результатами розгляду листів щодо перерозподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин), вжитих інших заходів до перерозподілу/розподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин) у 2020-2021 роках;
- журналів внутрішньої кореспонденції, інших документів щодо реєстрації внутрішньої документації за 2020-2021 роки, номенклатури справ за 2020-2021 роки, журналів вхідної та вихідної кореспонденції, інших документів щодо реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції за 2019, 2020, 2021 роки;
- рішень про проведення розподілу та перерозподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів за 2020, 2021 роки;
- інших документів щодо вжиття заходів до розподілу та перерозподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин), встановлення потреби у ІНФОРМАЦІЯ_4 , надавачів медичних послуг та/або інших закладів охорони здоров`я, інших установ, підприємств, закладів у відповідних імунобіологічних препаратах за 2020-2021 роки, відносно яких існував ризик невикористання до закінчення придатності, документів щодо результатів вжитих заходів до розподілу та перерозподілу даних вакцин,
а також, завірених копій документів, що визначають порядок здійснення заходів до розподілу та перерозподілу вакцин (імунобіологічних препаратів), положення, статуту про Комунальне некомерційне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради/Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Житомирської обласної ради, станом на 2020-2021 роки, рішень, наказів про реорганізацію, зміну назви, посадової інструкції та наказу про призначення на посаду завідувача відділу статистики щеплень Комунальне некомерційне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради ОСОБА_5 , керівників - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , інших документів, що визначають повноваження посадових осіб, відповідальних за вжиття заходів до перерозподілу/розподілу вакцин (імунологічних препаратів).
Враховуючи те, що зазначені документи та речі мають суттєве значення для встановлення обставин справи, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, з метою досягнення повноти, всебічності при розслідуванні даного кримінального правопорушення, необхідно отримати тимчасовий доступ до вищенаведених документів з можливістю ознайомлення та вилучення оригіналів документів, що стосуються отримання, використання, перерозподілу вищенаведених вакцин та завірених копій документів, що визначають повноваження службових та посадових осіб Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради/Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Житомирської обласної ради.
У відповідності до ст. 99 КПК України, сторона кримінального провадження зобов`язана надавати суду для дослідження оригінали документів.
У випадку отримання тимчасового доступу до вказаних документів, інформація, котра в них міститься, може бути використана як доказ, надасть можливість встановити обставини та спосіб вчинення даного кримінального правопорушення, дозволить проводити подальші слідчі дії, в тому числі - судово-економічну експертизу.
Враховуючи вищевикладене, наявні обгрунтовані підстави вважати, що відповідні документи знаходяться у володінні Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради.
Юридична адресаКомунального некомерційногопідприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирськоїобласної ради- АДРЕСА_1 ,код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 .
Необхідність отримання тимчасового доступу з можливістю вилучення саме оригіналів вказаних документів полягає в тому, що, відповідно до ст. 99 КПК України, сторона кримінального провадження зобов`язана надати суду оригінал документа.
Вищенаведені документи, що стосуються вакцин (детально описані у клопотанні), мають основне доказове значення відносно обставин, що досліджуються у кримінальному провадженні № 42023062020000025 від 10.02.2023 року.
У разі зволікання, в ході досудового розслідування, з вилученням оригіналів відповідних документів або першочерговим вилученням лише їх копій, наявний обгрунтований ризик їх знищення, приховання, заміни, підроблення володільцем документів, з наступних підстав.
Так, як зазначено у клопотанні, ІНФОРМАЦІЯ_1 проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунальної установи « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Житомирської обласної ради, за період з 01.01.2019 року по 31.05.2022 року.
В ході вказаної ревізії встановлено, що недотримання вимог п. 23 Порядку №298 (у редакції постанови КМУ від 27.11.2019 року №1172) призвело до втрати активів (імунобіологічних препаратів (вакцин), закуплених за кошти Державного бюджету України, термін придатності яких закінчився, чим завдано матеріальної шкоди на суму, що на даний час встановлюється.
З огляду на викладене, з метою уникнення відповідальності осіб, причетних до кримінального правопорушення, в тому числі - з якими на даний час відсутні трудові відносини, та недопущення негативної інформації про допущену бездіяльність з вини посадових осіб в частині поводження з вакцинами, службові особи даного підприємства можуть замінити, внести зміни, приховати або знищити оригінали відповідних документів, що містять відомості про бездіяльність в частині поводження з вакцинами.
При цьому, у випадку встановлення за результатами досудового розслідування наявності достатніх підстав для повідомлення особі про підозру та подальшого направлення обвинувального акту до суду, відповідно до статті 99 КПК України, для доведення обвинувачення прокурору необхідно подавати до суду саме оригінали документів.
Прокурор в судове засідання не з?явилася, надала заяву про розгляд клопотання без її участі, в якій зазначила, що клопотання підтримує, просить задовольнити. Разом з тим, з метою забезпечення принципу розумності строків досудового розслідування, прокурор просить встановити строк виконання ухвали до 13.07.2023 року.
Розгляд клопотання проведено за відсутності особи, у володінні якої перебуває річ, з урахуванням достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни, переховування або знищення документів.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбаченихчастиною п`ятоюцієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом. Доступ до речей і документів, що містять відомості, які становлять державну таємницю, не може надаватися особі, що не має до неї допуску відповідно до вимог закону.
Згідно ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Враховуючи вищевикладене та те, що клопотання подане з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, беручи до уваги, що з клопотання та доданих до нього матеріалів вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані у клопотанні документи, мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а їх вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів, які іншим способом неможливо отримати, керуючись ст.ст. 159-166 КПК України слідчий суддя,-
У Х В А Л И В:
Надати групі слідчих у кримінальному провадженні № 42023062020000025 від 10.02.2023 року, а саме слідчим СВ Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області - ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , начальнику відділення СВ Житомирського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області ОСОБА_14 , прокурорам Житомирської окружної прокуратури - ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 дозвіл на тимчасовий доступ, з можливістю ознайомлення та вилучення оригіналів (за відсутності оригіналів - завірених копій) речей та документів, що перебувають у володінні Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ - НОМЕР_1 ), та стосуються поводження (отримання, вжиття заходів до розподілу, перерозподілу) з імунобіологічними препаратами (вакцинами), термін придатності у яких завершився у 2021 році, одержаних КУ «База спеціального медичного постачання» Житомирської обласної ради, а саме Вакцини конюгованої для профілактики захворювань, збудником яких є HAEMOPHLUS INFLUENZAE типу В; ЕУВАКС В вакцина для профілактики гепатиту В; ПРІОРІКС/PRIORIX, комбінованої вакцини для профілактики кору, епідемічного паротиту та краснухи; Вакцини для профілактики дифтерії, правця, кашлюку, гепатиту В та захворювань, спричинених Haemophilus influenza типу b; ІМОВАКС ПОЛІО вакцини для профілактики поліомієліту інактивована рідка, поліомієліту інактивована рідка, ПОЛІО САБІН двовалентної вакцини для профілактики поліомієліту типів 1 та 3 (жива атенуйована), Вакцини для профілактики дифтерії та правця, адсорбованої із зменшеним вмістом антигену, зокрема:
- документів, в т.ч. листів від ІНФОРМАЦІЯ_7 , КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Житомирської обласної ради щодо надходження та залишків вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин), за період з 2017 по 2021 роки;
- документів, в т.ч. листів від ІНФОРМАЦІЯ_7 , КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Житомирської обласної ради щодо залишків вищенаведених імунобіологічних препаратів відносно яких існувала загроза невикористання до закінчення придатності та/або необхідності здійснення перерозподілу, за період 2020-2021 роки;
- документів, в т.ч. листів від ІНФОРМАЦІЯ_7 , КУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_12 щодо вжиття заходів до розподілу, перерозподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів відносно яких існувала загроза невикористання до закінчення придатності та/або необхідності здійснення перерозподілу, за період 2020-2021 роки;
- внутрішньої кореспонденції (зокрема резолюції) щодо розгляду та прийняття рішень щодо листів щодо залишків вищенаведених імунобіологічних препаратів, відносно яких існувала загроза невикористання до закінчення придатності та/або необхідності здійснення перерозподілу/розподілу, за період 2020-2021 роки;
- документів щодо вжиття заходів до перерозподілу/розподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин) у 2020-2021 роках, в тому числі - листів до ІНФОРМАЦІЯ_4 , надавачів медичних послуг та/або інших закладів охорони здоров`я, до інших установ, підприємств, організацій, внесення інформації до інформаційно-аналітичних систем, документів, матеріалів щодо вжиття інших заходів;
- документів, отриманих від ІНФОРМАЦІЯ_4 , надавачів медичних послуг та/або інших закладів охорони здоров`я, інших установ, підприємств, закладів, за результатами розгляду листів щодо перерозподілу/розподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин), вжитих інших заходів, у зв`язку з загрозою невикористання до закінчення терміну придатності вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин) у 2020-2021 роках;
- журналів внутрішньої кореспонденції, інших документів щодо реєстрації внутрішньої документації за 2020-2021 роки, номенклатури справ за 2020-2021 роки, журналів вхідної та вихідної кореспонденції, інших документів щодо реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції за 2019, 2020, 2021 роки;
- рішень про проведення розподілу та перерозподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів за 2020, 2021 роки;
- інших документів щодо вжиття заходів до розподілу та перерозподілу вищенаведених імунобіологічних препаратів (вакцин), встановлення потреби у ІНФОРМАЦІЯ_4 , надавачів медичних послуг та/або інших закладів охорони здоров`я, інших установ, підприємств, закладів у відповідних імунобіологічних препаратів за 2020-2021 роки, відносно яких існував ризик невикористання до закінчення придатності, документів щодо результатів вжитих заходів до розподілу та перерозподілу даних вакцин,
а також завірених копій документів, що визначають порядок здійснення заходів до розподілу та перерозподілу вакцин (імунобіологічних препаратів), положення, статуту про Комунальне некомерційне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради/Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_9 » Житомирської обласної ради, станом на 2020-2021 роки, рішень, наказів про реорганізацію, зміну назви, посадової інструкції та наказу про призначення на посаду завідувача відділу статистики щеплень Комунальне некомерційне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Житомирської обласної ради ОСОБА_5 , керівників - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , інших документів, що визначають повноваження посадових осіб, відповідальних за вжиття заходів до перерозподілу/розподілу вакцин (імунологічних препаратів).
Встановити строк дії ухвали до 13.07.2023 року.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, може бути постановлено ухвалу про дозвіл на проведення обшуку, згідно з положеннями КПК України, з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2023 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 111965165 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Полонець С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні