С О Л О М ' Я Н С Ь К И Й Р А Й О Н Н И Й С У Д М І С Т А К И Є В А
вул. Максима Кривоноса, 25, м. Київ, 03037; тел. (044) 249-79-26, факс:249-79-28;
вул. Грушецька, 1, м. Київ, 03113; тел.: (044) 456-51-65; факс: 456-93-08
e-mail:inbox@sl.ki.court.gov.ua, web: https://sl.ki.court.gov.ua
Код ЄДРПОУ: 02896762
Провадження 1-кс/760/4299/23
В справі 760/9434/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
І. Вступна частина
02 травня 2023 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідча СВ Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Солом`янської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_4 про проведення огляду в межах досудового розслідування кримінального провадження, внесеного 15.11.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022102090000273, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.
ІІ. Мотивувальна частина
До Солом`янського районного суду міста Києва надійшло клопотання, з якого вбачається, що слідчим відділом Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції України у м. Києві за процесуальним керівництвом Солом`янської окружної прокуратури міста Києва проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного 15.11.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022102090000273, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.
У клопотанні слідча просила надати дозвіл на проведення огляду у всіх приміщеннях та прилеглої території за місцем зберігання матеріально-технічної бази ПП «Сталкер» (ЄДРПОУ 31856257) за адресою: Київська обл., Обухівський район, м. Васильків, вул. Гетьмана Сагайдачного, 51-А, яка згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на праві приватної власності належить Васильківській міській раді (код ЄДРПОУ 34627780) з метою фіксації наявних на ній транспортних засобів, що використовуються на внутрішньо обласних маршрутах Київської області, а також огляду журналів проведень перед рейсового обов`язкового технічного контролю та медичного огляду водіїв» із застосування фото та відео-фіксації, без мети вилучень будь-яких речей та документів.
Обґрунтовуючи необхідність проведення огляду за вказаною адресою, слідча зазначила наступне.
Досудовим розслідуванням встановлено, що в не установлений досудовим слідством час, Київською обласною державною адміністрацією оголошено конкурс з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації. З метою прийняття участі у вказаному конкурсі, одержання перемоги, а як результат укладення договору на перевезення пасажирів та подальшої можливості надання послуг з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування сполученням «Клавдієво - Київ АС «Дачна», номер маршруту №212, невстановлена на даний час досудовим слідством службова особа ПП «Сталкер» (код ЕДРПОУ 31856257), в не установлений досудовим слідством час, діючи умисно, внесла до конкурсної документації завідомо неправдиві відомості про кількість транспортних засобів, які мають здійснювати перевезення пасажирів на вказаному маршруті, їх роки випуску, кількості пасажирських місць, відповідність стандартам екологічної? безпеки та в подальшому подала вказані документи до конкурсноі? комісіі? Киі?вськоі? обласноі? державноі? адміністраціі?.
На підставі проведеного конкурсу з надання послуг у сфері перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування винесене рішення про переможця, яке приймалось конкурсним комітетом Київської обласної державної адміністрації та в подальшому укладено договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування №10.2013-83 від 10.12.2013 між Київською обласною державною адміністрацією та ПП «Сталкер» строком до 12.10.2023, а в подальшому укладено додаткову угоду від 24.06.2019 № 161 до вказаного договору.
Відповідно до вказаного договору ПП «Сталкер» зобов`язався обслуговувати вказаний маршрут наступними транспортними засобами: «РУТА» НОМЕР_1 , «РУТА 23» НОМЕР_2 , «РУТА 23» НОМЕР_3 , «РУТА 23» НОМЕР_4 , «РУТА 23» НОМЕР_5 , «РУТА 22» НОМЕР_6 , «РУТА 23» НОМЕР_7 та «РУТА 23» НОМЕР_8 , а також виконувати умови договору, в тому числі організатор зобов`язався здійснювати контроль за рівнем якості перевезення пасажирів та належним оснащенням рухомого складу (наявності необхідної кількості трафаретів встановленого зразка, інформації і документів відповідно до правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 18 лютого 1997 р. №176, місць призначених для пасажирів похилого віку та пасажирів з дітьми. Інформаційних повідомлень про пільгові категорії пасажирів, які мають право на безкоштовний проїзд, корпоративного одягу водіїв, емблем (логотипів) підприємства на рухомому складі, тощо).
Окрім того, листом № 1060/2.1/15-23 від 07.02.2023 з Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеки) отримано інформацію про матеріально-технічну базу ліцензіатів, де серед наявних матеріально-технічних баз вказано орендовану базу ПП «Сталкер» у ТДВ «Пересувна механізована колона 19» (код ЄДРПОУ 01354131) за адресою: Київська обл., Обухівський район, м. Васильків, вул.Гетьмана Сагайдачного, 51-А.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлюються вимоги до перевізників, водіїв та транспортних засобів щодо забезпечення безпеки перевезень та екологічної безпеки також визначення системи державного контролю, прав, обов`язків та відповідальності державних органів виконавчої влади та перевізників за порушення міжнародних договорів та законодавства України.
Статтею 5 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено про те, що основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту спрямовані на:
- забезпечення балансу інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб - суб`єктів господарювання на автомобільному транспорті незалежно від форм власності;
- забезпечення якісного та безпечного функціонування автомобільного транспорту;
- визначення загальних засад стратегічного розвитку, системи управління, реформування та регулювання автомобільного транспорту;
- визначення пріоритетних напрямів розвитку та шляхів оптимізації діяльності автомобільного транспорту;
- захист прав споживачів під час їх транспортного обслуговування;
- захист національного ринку транспортних послуг та суб`єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту;
- створення рівних умов для роботи всіх суб`єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту, обмеження монополізму та розвиток конкуренції;
- забезпечення зайнятості населення, підготовки спеціалістів і робочих кадрів, охорони праці;
- раціональне використання енергетичних та матеріальних ресурсів;
- охорону довкілля від шкідливого впливу автомобільного транспорту, проведення науково-технічної роботи, досліджень та розвиток системи статистики.
Для подальшого забезпечення організації пасажирських перевезень необхідно мати оцінку відповідності на автомобільному транспорті, а саме ліцензування яка видається на господарську діяльність щодо належності та працездатність транспортних засобів. Також зберігання транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів повинно бути у пристосованих на це спеціальних приміщеннях, гаражів, майданчиків, стоянках тощо забезпечених засобами охорони. Також вказаним вище Законом врегульовуються вимоги до технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів призначених для перевезення пасажирів.
Статтею 23 ЗУ «Про автомобільний транспорт» визначено про те, що контроль технічного стану транспортних засобів включає: обов`язковий технічний контроль транспортних засобів; перевірку технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками.
Перевірку технічного стану транспортних засобів під час обов`язкового технічного контролю транспортних засобів здійснюють суб`єкти господарювання.
Перевірка технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками здійснюється в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Також, вимогами до автомобільного перевізника визначено:
- утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;
- забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
- забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв;
- організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
- забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;
- забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;
- забезпечувати безпеку дорожнього руху;
- забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних спеціальних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах спеціальних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг.
Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 «Про порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», визначено загальні принципи, а саме:
Згідно п. 5 метою визначення автомобільного перевізника на конкурсних засадах є:
- реалізація основних напрямів розвитку галузі автомобільного транспорту;
- створення безпечних умов для перевезення пасажирів автомобільним транспортом;
- покращення якості пасажирських перевезень;
- створення конкурентного середовища;
- забезпечення оновлення рухомого складу;
- підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів;
- забезпечення виконання соціально значущих перевезень.
Відповідно до п.п. 29, 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 «Про порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:
1) копію свідоцтва про державну реєстрацію суб`єкта господарювання;
2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);
3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті;
4) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;
5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі;
6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;
7) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);
8) письмову інформацію про наявність або відсутність транспортних засобів, що пристосовані для перевезення осіб з особливими потребами;
9) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;
10) довідку про відповідність технічного стану автобусів перевізника-претендента умовам перевезень, що, зокрема, повинна містити відмітку про відсутність переобладнання з вантажного транспортного засобу та висновок про відповідність роботи перевізника-претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху, які надаються органами Державтоінспекції за місцем реєстрації перевізників-претендентів протягом 10 днів з дня звернення до таких органів.
Подані документи перевіряються в міру їх надходження організатором або робочим органом.
Крім документів, перевізник-претендент подає конкурсні пропозиції, які включають:
1) інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів (обов`язково в разі невідповідності транспортних засобів умовам конкурсу);
2) дані про рівень тарифів (або вартості проїзду), зниження вартості проїзду для окремих груп пасажирів;
3) відомості про додаткові сервісні послуги пасажирам під час перевезення згідно з регламентом проведення конкурсу;
4) інші документи, що на думку перевізника-претендента можуть мати значення під час конкурсу (за бажанням перевізника-претендента).
Під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками:
- наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання);
- наявність (у кількості не менше від нормативу згідно з додатком 3), характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу;
- наявність транспортних засобів, призначених для перевезення осіб з особливими потребами;
- наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення);
- строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації);
- наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам;
- наявність виробничої бази;
- умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу;
- умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом;
- умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів;
- досвід роботи перевізника-претендента, пов`язаної з відповідним видом перевезення;
- наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов;
- якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу;
- запропонований рівень тарифів або вартості послуг;
- наявність інвестицій (кредитів) на придбання нового рухомого складу.
Також, під час проведення конкурсу представники організатора та органів державного контролю, які входять до складу конкурсного комітету, відповідно до їх компетенції надають характеристику діяльності перевізника-претендента.
Під час досудового розслідування в порядку статті 40 КПК України було надано доручення оперативному підрозділу для встановлення невстановленої службової особи ПП «Сталкер», яка внесла до конкурсної документації завідомо неправдиві відомості про заявлені транспортні засоби, подала вказані документи до конкурсної комісії Київської обласної державної адміністрації, кількість транспортних засобів, які насправді здійснюють перевезення на маршруті №212 з сполученням «Клавдієво - Київ АС «Дачна», адреси матеріально технічних баз де зберігаються вказані транспортні засоби, марки та номерні знаки автобусів (маршруток), рік їхнього випуску, кількості пасажирських місць, відповідність стандартам екологічної? безпеки, кількість автобусів (маршруток), які здійснюють перевезення пасажирів на вказаному маршруті.
В подальшому, на виконання вище вказаного доручення працівниками ДВБ НП України 14.02.2023 допитано в якості свідка ОСОБА_5 - водія ПП «Сталкер», який перевозив 14.02.2023 пасажирів на маршруті №212 з сполученням «Клавдієво - Київ АС «Дачна» на автобусі марки «Мерседес Спрінтер» н.з. НОМЕР_9 , який показав, що окрім його автобусу, до перевезення пасажирів на вказаному маршруті задіяно ще 19 (дев`ятнадцять) автобусів. Окрім того, 19.12.2022 допитано в якості свідка головного спеціаліста Укртрансбезпеки в м. Києві ОСОБА_6 , який показав, що поблизу станції метро «Академмістечко» Київського метрополітену, ним здійснено перевірку маршруту № 212 з сполученням «Клавдієво - Київ АС «Дачна» на якому виявлено автобус марки «Мерседес Спінтер» н.з. НОМЕР_10 з трафаретом на лобовому склі з надписом - «№212 Микуличі, Немішаєве ЖД ч\з Бучу» водій ОСОБА_7 , а також автобус марки «Мерседес Спінтер» н.з. НОМЕР_11 з трафаретом на лобовому склі з надписом - «№212 Микуличі, Немішаєве ЖД ч\з Бучу» водій ОСОБА_8 , який пред`явив договір виданий ПП «Сталкер» на обслуговування внутрішньообласного маршруту №212, завіреного директором підприємства ОСОБА_9 .
Окрім того, досудовим розслідуванням встановлено, що 29.06.2022 Оболонським районним судом м. Києва у справі №756/10767/15к винесено вирок водію ПП «Сталкер» у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України, який 11.01.2015 на маршруті № 212 вчинив ДТП на автобусі марки «Мерседес Бенз Спрінтер», марка якого не відповідала заявленим в умовах договору автобусам.
В ході документування злочину, вчиненого службовими особами ПП «Сталкер» виникла необхідність у проведенні огляду наявної орендованої матеріально-технічної бази ПП «Сталкер», розташованої за адресою: Київська обл., Обухівський район, м. Васильків, вул. Гетьмана Сагайдачного, 51-А, з метою фіксації наявних на ній транспортних засобів, що використовуються на внутрішньо обласних маршрутах Київської області ПП «Сталкер», а також огляду журналів проведень перед рейсового обов`язкового технічного контролю та медичного огляду водіїв, з метою виявлення фактів подання недостовірних відомостей організатору автобусних пасажирських перевезень - Київської обласної державної адміністрації.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України ПП «Сталкер» (ЄДРПОУ 31856257) зареєстровано за адресою: Київська область, місто Васильків, вулиця Сагайдачного Гетьмана, 51а.
Відповідно до інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.04.2023, об`єктом нерухомого майна є земельна ділянка з кадастровим номером 3210700000:12:030:0006, яка розташована за адресою: Київська область, місто Васильків, вулиця Сагайдачного Гетьмана, 51а, яка відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на праві власності належить Васильківській міській раді (код ЄДРПОУ 34627780).
Дослідивши матеріали додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей, документів та комп`ютерних даних.
Відповідно до ч.2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Згідно з ч. 7 ст. 237 КПК України при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.
Беручи до уваги вищевикладене, перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даним матеріалам, суд приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання слідчої про проведення огляду, оскільки вбачається наявність достатніх підстав вважати, що огляд всіх приміщень та прилеглої території за місцем зберігання матеріально-технічної бази ПП «Сталкер» (ЄДРПОУ 31856257) розташованої за адресою: Київська обл., Обухівський район, м. Васильків, вул. Гетьмана Сагайдачного, 51-А, необхідний слідству, зокрема, для фіксації наявних на ній транспортних засобів, що використовуються на внутрішньо обласних маршрутах Київської області, а також огляду журналів проведень перед рейсового обов`язкового технічного контролю та медичного огляду водіїв.
ІІІ. Резолютивна частина
Керуючись ст.ст. 233-237, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя ухвалив:
1.Клопотання задовольнити повністю.
Надати групі слідчих та прокурорів у кримінальному провадженні, внесеному 15.11.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022102090000273, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, дозвіл на проведення огляду всіх приміщень та прилеглої території за місцем зберігання матеріально-технічної бази ПП «Сталкер» (ЄДРПОУ 31856257) розташованої за адресою: Київська обл., Обухівський район, м. Васильків, вул. Гетьмана Сагайдачного, 51-А, з метою фіксації наявних на ній транспортних засобів, що використовуються на внутрішньо обласних маршрутах Київської області, а також огляду журналів проведень перед рейсового обов`язкового технічного контролю та медичного огляду водіїв» із застосування фото та відео-фіксації, без мети вилучень будь-яких речей та документів.
2.Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.
3.Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2023 |
Оприлюднено | 06.07.2023 |
Номер документу | 111969751 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Коробенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні