Рішення
від 28.06.2023 по справі 910/4358/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

28.06.2023Справа № 910/4358/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Чебикіної С.О., при секретарі судового засідання Котиш П.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Оболонь" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Регістр" про стягнення 7 458 483,50 грн., за участю представників позивача - Пруднік С.І., відповідача - не з`явився

ВСТАНОВИВ:

У березні 2023 року позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідача про стягнення 7 458 483,50 грн. заборгованості, з яких: 2 222 413,94 грн. заборгованості за неповернуту тару та 5 236 069,56 грн. заборгованості за торгове обладнання за договором купівлі-продажу продукції № 35 від 01.03.2019 року на підставі ст. ст. 525, 526, 530 ЦК України та ст. 193 ГК України.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.04.2023 року відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 10.05.2023 року.

10.05.2023 року в судовому засіданні оголошено перерву на 31.05.2023 року.

31.05.2023 року в судовому засіданні оголошено перерву на 14.06.2023 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.06.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 28.06.2023 року.

28.06.2023 року представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату та час судового засідання був повідомлений належним чином, відзив на позовну заяву не подав.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 01.03.2019 року між Приватним акціонерним товариством "Оболонь" (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ТД Регістр" (покупець) укладено договір купівлі-продажу продукції № 35 (далі - договір), за умовами якого продавець зобов`язаний продавати продукцію на умовах DDP Інкотермс 2010 склад покупця, а покупець зобов`язується своєчасно приймати цю продукцію, оплачувати її вартість на умовах даного договору, та повертати тару (або відшкодовувати/сплачувати її вартість) в строк та на умовах, передбачених даним договором (п. 1 розділу І договору).

Відповідно до п. 3 розділу ІІ договору для повернення тари використовуються зворотні рейси автомашин, які доставили продукцію центрозавозом. У разі, якщо покупець не повернув тару зворотним рейсом, він повертає її продавцю за власний рахунок і власним транспортом за місцем знаходження продавця, якщо продавець не вимагає повернення тари на іншу адресу.

Пунктом 7 розділу ІІ договору визначено, що покупець зобов`язаний повертати продавцю бутлi, кеги, вуглекислотнi балони, ящики, піддони та iншу зворотну тару на рівні 100% вiд її поставленоп кiлькості. Вся зворотна тара повинна бути повернена покупцем продавцю в наступні терміни:

- ящики п\е фірмові 20гн та ящики ПМР 20гн - в термін, що не перевищує 30 календарних днів на період з вересня по травень та в термін, що не перевищує 21 календарний день на період з червня по серпень з дня їх отримання покупцем;

- кеги 30 л та кеги 50 л - в термін, що не перевищує 18 календарних днів для літніх місяців (на період з червня по серпень), в термін, що не перевищує 21 календарний день для весняних та осінніх місяців (березень-травень та вересень листопад відповідно) та в термін, що не перевищує 23 календарних дні для зимових місяців (грудень-лютий) з дня їх отримання покупцем;

- європіддони, піддони фірмові, балони вуглекислотні 6,7 л, 10 л та 20 л, бутлі полікарбонатні 18,9 л, щити притиснi та листи поліпропіленові - в термін, що не перевищує 30 календарних днів з дня їх отримання покупцем.

Пунктом 11 розділу ІІІ договору передбачено, що в разі втрати, пошкодження, або неповернення тари (кег, вуглекислотних балонів, бутлів, піддонів, ящиків та ін.) в строк/термiн, передбачений даним договором, покупець, на вимогу продавця зобов`язаний відшкодувати або сплатити її вартість разом з ПДВ виходячи з того, що:

- вартість одного кега 50 літрів, або одного кега 30 літрів складає 3 800 грн. разом з ПДВ, або, на розсуд продавця, еквівалент 112 Євро разом з ПДВ;

- вартість одного балона (6,7 л сірий) складає 900 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного балона (10 л чорний) складає 1500 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного балона (20 л) складає 2700 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного полікарбонатного бутля (18,9 л) складає 130 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного європіддона 1200х800 складає 220 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного піддона фірмового 1200х1000 складає 350 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного ящика п\е фiрмового 20гн складає 60 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного ящика ПМР 20гн складає 60 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного листа поліпропіленового складає 108 гривень разом з ПДВ;

- вартість одного щита притискного складає 19 гривень разом з ПДВ.

У випадку прийняття продавцем рішення щодо відшкодування вартостi кег виходячи з їх вартості в Євро, покупцю необхідно в триденний термін з дати направлення відповідної вимоги провести перерахунок вартості кегів в українську гривню згідно курсу гривні до Євро (визначеному Національним банком України в день проведення платежу), а у випадку не перерахування самостійно покупцем вартості кег, така вартість в Євро визначається по курсу Національного банку України на дату направлення вимоги покупцю.

Вимогою продавця про відшкодування покупцем вартості втраченої, пошкодженої або неповерненої в строк тари є рахунок на відшкодування, який надає покупцю представник продавця, або претензія (на розсуд) продавця.

Договір вступає в дію з моменту підписання і діє до 01.03.2020 року. В частині зобов`язання покупця щодо оплати продукції та повернення (або відшкодування вартості) зворотної тари, цей договір діє до моменту повного виконання зазначених зобов`язань (п. 9 розділу І договору).

01.03.2019 року сторони підписали додаток № 5 до договору (далі - додаток до договору), за умовами якого з метою сприяння продажу продукції, продавець передає покупцю торгове обладнання (зокрема, але не виключно - холодильне обладнання, обладнання для розливу пива, інше торгове обладнання), надалі - торгове обладнання або обладнання. Перелік, кількість, вартість, та інша інформація щодо обладнання, яке передається покупцю, вказується у відповідному актi приймання-передачі обладнання.

За умовами п. 1.2 додатку до договору передача покупцю торгового обладнання не тягне за собою виникнення у покупця та/або суб`єктів роздрібної торгівлі права власності на це обладнання: власником обладнання залишається продавець, а покупець використовує торгове обладнання виключно для забезпечення продажу продукції, що виробляється/реалізується продавцем. Умови передачі та/або розміщення обладнання в роздробній торгівельній мережі зазначаються в актi приймання-передачі, згідно якого обладнання передається покупцю, або в даному додатку.

Пунктом 2.3.9 додатку до договору погоджено, що у випадку припинення/дострокового розірвання дії договору купівлі-продажу продукції, укладеного між продавцем та покупцем, або у випадку порушення покупцем умов даного додатку. Покупець зобов`язується повернути обладнання продавцю протягом 10 (десяти) робочих днів з дати закінчення/припинення дії договору купівлі-продажу продукції (в тому числі дострокового або з дати повідомлення продавцем про необхідність повернення покупцем обладнання) факт повернення обладнання підтверджується актом повернення обладнання, який підписується уповноваженими представниками сторін. Покупець несе ризик випадкової загибелі, пошкодження або втрати обладнання до моменту його фактичного повернення продавцю. Покупець зобов`язаний повернути обладнання продавцю в тому ж самому стані, в якому воно було передано, з урахуванням нормального зносу, власними силами та за власний кошт за адресою: м. Київ, вул. Богатирська, 3, якщо сторонами не буде погоджено інше.

Пунктом 4.2 додатку до договору передбачено, що у випадку втрати, у тому числі повного знищення (окрім випадків, що мають підтвердження актами відповідних органів, і які виникли внаслідок дії обставин непереборної сили), або неповернення обладнання в строк/термін передбачений п. 2.3.9 у випадках, передбачених абзацом 3 п. 2.3.13 або невиконання покупцем п. 2.3.11 даного додатку, що привело до неможливості подальшого використання обладнання, покупець зобов`язаний у вказаний термін відшкодувати продавцю вартість такого обладнання згідно наступних еквівалентів вартості в Євро, перерахованих в гривню виходячи з офіційного курсу НБУ гривні до Євро станом на дату здійснення відшкодування (за одиницю Обладнання, в тому числі ПДВ):

- холодильна шафа однодверна - 550 Євро; холодильна шафа двохдверна - 934 Євро; холодильна шафа прикасова - 704 Євро; холодильна шафа барна - 296 Євро; холодильна шафа однодверна (після відновлення) - 640 Євро; холодильна шафа дводхверна (після відновлення) - 1 047 Євро;

- одноканальне обладнання по розливу пива - 445 Євро; двоканальне обладнання по розливу пива 594 Євро; трьохканальне обладнання по розливу пива - 774 Євро; чотирьохканальне обладнання по розливу пива - 922 Євро; п`ятикальне обладнання по розливу пива - 1 032 Євро; шестиканальне обладнання по розливу пива - 1 296 Євро;

- парасоля - 192 Євро, шатро поліестер - 338 Євро; шатро ПВХ - 540 Євро; меблі 80см*80см - 68 Євро; меблі 120см*80см - 102 Євро; комплект меблів (стіл та дві лавки) - 86 Євро.

Вартість іншого обладнання відшкодовується покупцем виходячи з його вартості в гривні, що була вказана у відповідному акті приймання-передачі обладнання, з множенням такої вартості на відношення офіційного курсу гривні до Євро, визначеному НБУ станом на дату здійснення відшкодування, до курсу гривні до Євро, визначеному НБУ станом на дату введення такого обладнання в експлуатацію (з додаванням до такої вартості суми ПДВ).

При здійсненні покупцем відшкодування, до вартості обладнання, що вказана в цьому пункті додатку, застосовуються наступні формули:

- сума відшкодування = вартість обладнання * 1,0 (по обладнанню, з дати введення якого в експлуатацію пройшло не більше 5 років на дату його знищення або на дату, коли воно підлягало поверненню відповідно до цього додатку);

- сума відшкодування = вартість обладнання * 0,5 (по обладнанню, з дати введення якого в експлуатацію пройшло від 5 до 8 років включно на дату його знищення або на дату, коли воно підлягало поверненню відповідно до цього додатку);

- сума відшкодування = вартість обладнання * 0,3 (по обладнанню, з дати введення якого в експлуатацію пройшло понад 8 років на дату його знищення або на дату, коли воно підлягало поверненню відповідно до цього додатку).

Поясненнями позивача, які викладені в позовній заяві, а також видатковими накладними за період з 22.08.2019 року по 10.10.2019 року, товарно-транспортними накладними, які підписані уповноваженими представниками обох сторін та розрахунком суми боргу по тарі, який складено позивачем підтверджується факт передачі позивачем продукції відповідачу на умовах, передбачених договором та стверджується факт заборгованості відповідача перед позивачем за неповернуту тару на загальну суму 2 222 413,94 грн, з яких: кількість неповернутих кег 50 л - 267 шт. загальною вартістю 960 361,62 грн. без ПДВ; кількість неповернутих ящиків п/е фірмових 20гн №5 (XX) - 11 999 шт. загальною вартістю 599 950 грн. без ПДВ; кількість неповернутих ящиків ПМР 20гн фірмових (0,33 пл) - 5 834 шт. загальною вартістю 291 700 грн. без ПДВ (960 361,62 грн. + 599 950 грн. + 291 700 грн. + 370 402,32 грн. ПДВ = 2 222 413,94 грн. з ПДВ).

Актами приймання-передачі обладнання, актами повернення обладнання, видатковими накладними на повернення обладнання, які підписані уповноваженими представниками обох сторін, а також довідкою по торговому обладнанню, яка складена позивачем підтверджується факт передачі позивачем відповідачу торгового обладнання за період з 27.02.2019 року по 01.07.2021 року на загальну суму 40 381 465,11 грн. без ПДВ, повернення цього обладнання відповідачем на загальну суму 36 018 073,81 грн. без ПДВ та стверджується факт наявності заборгованості відповідача перед позивачем за неповернуте обладнання в сумі 5 236 069,56 грн. з ПДВ (40 381 465,11 грн. - 36 018 073,81 грн. + 872 678,26 грн. ПДВ = 5 236 069,56 грн.).

Отже, позивач виконав взяті на себе зобов`язання, передав відповідачу продукцію та торгове обладнання на умовах, передбачених договором, а відповідач не виконав взяті на себе зобов`язання з повернення тари у терміни визначені умовами п. 7 розділу ІІ договору та повернення торгового обладнання у строк передбачений умовами п. 2.3.9 додатку до договору і на даний час має заборгованість перед позивачем у загальному розмірі 7 458 483,50 грн. (2 222 413,94 грн. заборгованість за неповернуту тару + 5 236 069,56 грн. заборгованість за неповернуте торгове обладнання = 7 458 483,50 грн.).

05.01.2023 року позивач направив на адресу відповідача рахунок № 57638 від 04.01.2023 року з вимогою відшкодувати 2 222 413,94 грн. вартості неповернутої тари.

Доказів сплати заборгованості за неповернуту тару та неповернуте торгове обладнання в загальній сумі 7 458 483,50 грн., так само, як і контр розрахунку заборгованості відповідачем суду не надано та матеріали справи не містять.

Ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, порушено відповідачем, а тому позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 7 458 483,50 грн. (2 222 413,94 грн. заборгованість за неповернуту тару + 5 236 069,56 грн. заборгованість за неповернуте торгове обладнання = 7 458 483,50 грн.) заборгованості обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Судовий збір відповідно до вимог ст. 129 ГПК України покладається на відповідача.

Керуючись ст. ст. 86, 129, 231, 232, 233, 236 - 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД Регістр" (02099, місто Київ, вул. Бориспільська, будинок 9; код 40600838) на користь Приватного акціонерного товариства "Оболонь" (04212, м. Київ, вул. Богатирська, буд. 3; код 05391057) 2 222 413 (два мільйона двісті двадцять дві тисячі чотириста тринадцять) грн. 94 коп. заборгованості за неповернуту тару, 5 236 069 (п`ять мільйонів двісті тридцять шість тисяч шістдесят дев`ять) грн. 56 коп. заборгованості за торгове обладнання та 111 877 (сто одинадцять тисяч вісімсот сімдесят сім) грн. 25 коп. судового збору.

Після вступу рішення в законну силу видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 241 ГПК України та підлягає оскарженню в порядку та у строк, які визначені розділом IV ГПК України.

Повний текст рішення складено 03.07.2023р.

Суддя С.О. Чебикіна

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.06.2023
Оприлюднено06.07.2023
Номер документу111971273
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу

Судовий реєстр по справі —910/4358/23

Рішення від 28.06.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Рішення від 28.06.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 14.06.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 31.05.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 10.05.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 10.04.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 27.03.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні