КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/845/23
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук О.В. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
до Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 04364035; адреса: вул. Незалежності України, 42 А, смт. Олександрівка, Кіровоградська область, 27300)
про скасування наказу та зобов`язання вчинити певні дії.
Кіровоградська дирекція АТ «Укрпошта» звернулася до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд :
- визнати протиправним та скасувати наказ № 4-осн від 31.01.2023 року Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області про відмову у зміні адреси об`єкту нерухомого майна;
- зобов`язати Відділ містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області здійснити коригування адреси вищезазначеного майна.
Позов мотивовано тим, що позивач звернувся до відповідача із заявою про заміну адреси у разі упорядкування нумерації об`єкта нерухомого майна. Однак, наказом №4-осн від 31.01.2023 відповідач відмовив у зміні адреси, мотивуючи тим, що до пакету документів позивачем не подано рішення суду про зміну адреси. Позивач вважає такий наказ протиправним, у зв`язку з чим звернувся до суду із цим позовом.
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 06 березня 2023 року відкрито провадження у справі; розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на позовну заяву у встановлений судом строк не скористався, що обумовило розгляд адміністративної справи за наявними матеріалами.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно і неупереджено оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до свідоцтва про право власності від 29 серпня 2008 року Державі в особі Міністерства транспорту та зв`язку України належить нежитлова будівля, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 на підставі рішення виконкому Вищеверещаківської сільської ради від 16 листопада 2007 року № 51.
Відповідно до державного акту на право власності ЯЯ № 158716 від 07.04.2009 року позивач на підставі рішення Вищеверещаківської сільської ради від 17 квітня 2008 року № 144 є постійним користувачем земельної ділянки площею 0, 0437 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , для обслуговування поштового зв`язку.
Зазначене нерухоме майно розташоване за земельній ділянці з кадастровим номером 3520582001:51:000:0003.
Водночас, згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за адресою: АДРЕСА_1 , також зареєстровано і інший об`єкт нерухомого майна, реєстраційний номер 1577558135205, а саме - житловий будинок з господарськими будівлями та спорудами, що до нього прилягають.
Право власності за таким об`єктом нерухомості зареєстровано 07.06.2018 державним реєстратором Кравців Олександром Анатолійовичем за ОСОБА_1 .
Позивач наголошує, що за тією самою адресою: АДРЕСА_1 одночасно зареєстровано два різні об`єкти нерухомості житловий будинок та нежитлова будівля, які мають різних власників
На звернення позивача до Олександрівської селищної ради від 16.01.2023, про заміну адреси у разі упорядкування нумерації об`єктів нерухомого майна (нежитлової будівлі) за адресою: АДРЕСА_1 , Відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області винесено Наказ № 4-оси від 31.01.2023 яким позивачеві відмовлено у зміні адреси об`єкту нерухомого майна, на підставі подання неповного пакету документів, а саме: відсутність рішення суду про зміну адреси у разі упорядкування нумерації об`єкта нерухомого майна.
Викладені обставини передували зверненню позивача до суду із цим позовом.
Вирішуючи спір, що виник між сторонами, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з положеннями частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Отже, суди, перевіряючи рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, у першу чергу повинні з`ясувати, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Повноваження суб`єкта владних повноважень у спірних правовідносинах регулюються, зокрема, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі Закон №280).
Статтею 24 Закону №280 передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Органи місцевого самоврядування в силу закону виборні та інші органи територіальних громад, наділені повноваженнями вирішувати питання місцевого значення.
При цьому, підпунктом 10 пункту «б» статті 30 Закону №280 до делегованих законом повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради в галузі житлово-комунального господарства віднесено облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
Згідно статті 40 Закону №280 виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.
Згідно ч.1-3 ст.263 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року №3038-VI (далі Закон №3038), адресою об`єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості.
Порядок присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна затверджується Кабінетом Міністрів України.
Адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна.
Згідно ч. 5. ст.263 Закону №3038-VI адреса (крім реквізиту, визначеного пунктом 10 частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється, зокрема, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради.
Системний аналіз наведених вище законодавчих положень дає підстави для висновку про те, що вирішення питання про упорядкування (коригування) поштової адреси об`єкту нерухомого майна належить до повноважень виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.
Відповідно до статті 51 Закону №280 виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.
Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - за пропозицією голови відповідної ради.
Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Сільська, селищна, міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури.
Секретар сільської, селищної, міської ради входить до складу виконавчого комітету відповідної ради за посадою. Сільська, селищна, міська рада за пропозицією сільського, селищного, міського голови може прийняти рішення про входження старост до складу виконавчого комітету відповідної ради за посадою.
Очолює виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради відповідно сільський, селищний, міський голова, районної у місті ради - голова відповідної ради. У виконавчому комітеті сільської ради функції секретаря виконавчого комітету за рішенням ради може здійснювати секретар відповідної ради.
Особи, які входять до складу виконавчого комітету, крім тих, хто працює у виконавчих органах ради на постійній основі, на час засідань виконавчого комітету, а також для здійснення повноважень в інших випадках звільняються від виконання виробничих або службових обов`язків з відшкодуванням їм середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов`язаних з виконанням обов`язків члена виконавчого комітету, за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.
Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради.
Згідно статті 53 Закону №280 основною формою роботи виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є його засідання. Засідання виконавчого комітету скликаються відповідно сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті ради), а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції - заступником сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (районної у місті ради - заступником голови ради) в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць, і є правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загального складу виконавчого комітету.
Повноваження, пов`язані з наданням адміністративних послуг, здійснюються виконавчим комітетом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради у визначений законом строк.
У відповідності до частини шостої статті 59 Закону №280 виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.
Як встановлено судом, звернення щодо зміни адреси об?єкта нерухомого майна скероване позивачем до начальника Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області.
Воднораз, таке звернення в силу вищевказаних вимог Закону підлягало розгляду виконавчим комітетом Олександрівської селищної ради.
Натомість Відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області винесено Наказ № 4-оси від 31.01.2023 яким позивачеві відмовлено у зміні адреси об`єкту нерухомого майна, на підставі подання неповного пакету документів,
За наведених обставин суд вважає, що звернення позивача розглянуто не уповноваженим на те органом та не у встановленому порядку. Отже, рішення, прийняте за наслідками такого розгляду, є протиправним та підлягає скасуванню.
Разом із тим, у суду немає правових підстав для зобов?язання Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області здійснити коригування адреси нерухомого майна, про яке просить позивач, оскільки, як було зазначено, такий суб?єкт не є уповноваженим до вчинення відповідних дій.
Відповідно до ч.1, 3 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн., а тому суд стягує на користь позивача документально підтверджені судові витрати (судовий збір) в розмірі 1342,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до задоволених позовних вимог (1/2).
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Кіровоградської дирекції АТ «Укрпошта» (код ЄДРПОУ - 01185220; адреса: вул. Гоголя, 72, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006) до Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 04364035; адреса: вул. Незалежності України, 42 А, смт. Олександрівка, Кіровоградська область, 27300) про скасування наказу та зобов`язати вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати наказ № 4-осн від 31.01.2023 року Відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та благоустрою Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області про відмову у зміні адреси об`єкту нерухомого майна;
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Кіровоградської дирекції Акціонерного товариства "Укрпошта" (код ЄДРПОУ 01185220) судові витрати на оплату судового збору в сумі 1342,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Олександрівської селищної ради Кропивницького району Кіровоградської області (ЄДРПОУ 04364035).
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтями 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржене у 30-денний строк з дня його складення до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, а у разі реєстрації офіційної електронної адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі - безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду О.В. КРАВЧУК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2023 |
Оприлюднено | 06.07.2023 |
Номер документу | 111975019 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.В. КРАВЧУК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні